09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. nov, 2017 15:31

Surf skrev:For mig bekræfter statistikken den opfattelse jeg har under kampene. Nemlig at Salah for det mest har udgangspunkt længere fremme på banen end Firmino. Ligesom Mané i øvrigt (imø) har haft i de kampe han har spillet denne sæson. Det er også rimelig tydeligt under kampen, at Salah for det meste befinder sig på højre side af Firmino og at Mané befinder sig på venstre. Så selvfølgelig er formationen flydende, men spillerne har da også udgangspunkter på i visse områder på banen. Diskussionen handler jo om spillernes roller på banen, og de er ikke 100 procent udflydende. Derfor informeres diskussionen af statistikker som den herover kombineret med det man ser på banen.

Selvfølgelig kan statistikken ikke gøre noget til "endegyldig sandhed", men det er der jo heller ingen, der skriver. Det er det samme argument der bliver brugt, hver gang nogen ser noget statistik, der ikke bekræfter ens eget billede af en spiller - så kritiserer man tallene. Det giver jo sig selv, at de er begrænset ift. definition og metode. Men ikke desto mindre er de jo brugbare hvis man skal ytre sig om andet end mavefornemmelse.
Det var derfor jeg kaldte det en "sidenote", som i øvrigt er skidt sprogbrug fra min side undskyld for det. Ja det er statistkikens natur at det er meget nemmere at bortforklare når den peger i den gale retning og at man stort set ikke tænker på hvad der ellers kan få den til at se sådan ud når man syntes den giver en ret.
Men jeg syntes det er en interessant figur og derfor ville jeg også gerne vide hvordan man er kommet frem til den.

Skaderne til Lallana, Mané og Coutinho gør at vi jo stadig ikke kender Klopps foretrukne startopstilling i denne sæson og det mudrer også billedet noget. Du har helt ret i at når vi har Mané(i kampform) og Salah på "kanterne", så vil de stå meget langt fremme og ofte også længere fremme end Firmino(også Sturridge for den sags skyld), især når modstanderen står højt nok til at de hurtige folk kan tage dybdeløb. Men er det så et udgangspunkt eller løber Firmino bare ned i det rum for at skabe en afleverings mulighed i tilfælde af at Salah kommer til at løbe i offside før afleveringen falder?
Firmino opholder sig meget i feltet når modstanderen står dybt og det er ikke mit indtryk at hans udgangspunkt er bagved Mané og Salah i de situationer, snarere at de tre skifter lidt rundt så der er to af dem der søger løb i feltet og en der søger at skabe en chance for de to eller evt. midtbaner.

Imod West Ham kom vi forholdsvis hurtigt foran og dermed var der flere kontramuligheder og Firmino er ikke hurtig nok til at skulle være den der udfordrer offsidelinjen og derfor er det naturligt nok Salah der har den forreste gennemsnits position fordi det er ham der skal ligge på offsidelinjen hele tiden og gøre modstanderne nervøse. Manés gennemsnits position ligger jo lige oven i Firminos og han er ikke i topform endnu, så han var heller ikke den der skulle tage de løb og derfor er han også længere tilbage end Salah.

Men nu har jeg også drejet disksutionen(også fra hvem skal ind tråden) væk fra Firmino, men det interessante er hvor han bedst kan bruges, især med tanke på evt. Coutinho salg. Jeg tror han er bedst i en lidt fri rolle bagved angriberen, hvor han kan løbe rundt i det berygtede rum imellem forsvar og midtbane, især hvis det er en lidt større angriber der fylder lidt, så han får mere plads.
For jeg må sige at hvis vi siger at han spiller den offensive midt i 4-1-2-1-2 diamanten, med to hurtige angribere, så tror jeg han er lidt fejlcastet, for i den rolle er stikningerne meget vigtige.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 26. dec, 2017 23:05


Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af YNWA! » onsdag, 27. dec, 2017 12:38




:love3: :love3: :love3: :love3:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Surf » onsdag, 27. dec, 2017 13:13

Han er ved at blive min absolutte favoritspiller på nuværende hold. Nej - han er min absolutte favoritspiller på det her hold. Hans målfejringer i sig selv er næsten nok.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 27. dec, 2017 13:36

Surf skrev:Han er ved at blive min absolutte favoritspiller på nuværende hold. Nej - han er min absolutte favoritspiller på det her hold. Hans målfejringer i sig selv er næsten nok.
Det hjælper også at der er nok af dem :music:

Han gør det rigtig godt og han er også blevet en trussel foran mål igen, det hjælper at Salah og Coutinho spiller godt så Firmino har bedre arbejdsbettingelser, selv Suarez gik først helt amok da vi gav ham de rette arbejdsbetingelser. Meget logisk i virkeligheden.
Men selv da Firmino ikke scorede sine mål var han jo en god spiller for os, han er fantastisk for os inde i midten, han er ikke helt hurtig nok til at være en trussel på samme måde som Salah og Mané på fløjen, men så har han instinkt og fighter vilje.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » onsdag, 27. dec, 2017 15:50

Surf skrev:Han er ved at blive min absolutte favoritspiller på nuværende hold. Nej - han er min absolutte favoritspiller på det her hold. Hans målfejringer i sig selv er næsten nok.
Helt sikkert også min. Man kan kun blive i godt humør af at se ham spille og som han umiddelbart fremstår som et positivt menneske, der sætter holdets bedste udover egen vinding.

Fint at alle mere eller mindre er med på vognen nu, men jeg forstår ikke, at man før nuværende flotte scoringssnit ikke kunne se og anerkende hans arbejdsindsats, fodboldforståelse, tekniske egenskaber ja osv, osv. Han er temmelig tæt på en komplet spiller for mig - også som angriber.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 27. dec, 2017 16:31

Niels K skrev:
Surf skrev:Han er ved at blive min absolutte favoritspiller på nuværende hold. Nej - han er min absolutte favoritspiller på det her hold. Hans målfejringer i sig selv er næsten nok.
Helt sikkert også min. Man kan kun blive i godt humør af at se ham spille og som han umiddelbart fremstår som et positivt menneske, der sætter holdets bedste udover egen vinding.

Fint at alle mere eller mindre er med på vognen nu, men jeg forstår ikke, at man før nuværende flotte scoringssnit ikke kunne se og anerkende hans arbejdsindsats, fodboldforståelse, tekniske egenskaber ja osv, osv. Han er temmelig tæt på en komplet spiller for mig - også som angriber.
Jeg tror da de fleste der gerne ville have en alternativ angriber anerkendte Firminos kvaliteter som fodboldspiller, det var hans mangler som målscorer der var grund til usikkerheden. Det var det indtryk jeg fik, mange ville gerne se ham på kanten eller bagved angriberen eller sågar på midten.

Jeg syntes ikke at en ny angriber burde være eN prioritet i sommer og var glad for at vi satsede på Salah og længere tilbage på banen da det gav bedre muligheder for angriberen at score mange mål fordi strukturen omkring ham blev bedre.
Så er glad for at Firmino scorer mål.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Bojangles » torsdag, 28. dec, 2017 21:34

Jeg er kæmpe fan af Firmino, det har jeg hele tiden været, også inden nu, hvor han scorer hele tiden.

Derfor er jeg også kæmpe fan af, at det skal være ham, der skal afløse Cou, hvis Cou forlader os - for der er ikke bedre derude.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » fredag, 29. dec, 2017 10:49

Bojangles skrev:Jeg er kæmpe fan af Firmino, det har jeg hele tiden været, også inden nu, hvor han scorer hele tiden.

Derfor er jeg også kæmpe fan af, at det skal være ham, der skal afløse Cou, hvis Cou forlader os - for der er ikke bedre derude.
Firmino er en af dem det skal sørge for Coutinho bliver. Både pga venskab men mest pga stor succes for holdet


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

peter42
Indlæg: 456
Tilmeldt: mandag, 24. sep, 2007 11:28
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 58

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af peter42 » søndag, 07. jan, 2018 19:17

Firmino er på Cypern med konen istedet for i DUBAI med holdet. Gad vide om det har noget med racismeanklage gøre!!!!!!

Tror sgu det ender med 10 spilledages straf

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Oomph242 » søndag, 07. jan, 2018 19:18

peter42 skrev:Firmino er på Cypern med konen istedet for i DUBAI med holdet. Gad vide om det har noget med racismeanklage gøre!!!!!!

Tror sgu det ender med 10 spilledages straf
Så er vi for alvor fucked.

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af pingel » søndag, 07. jan, 2018 19:24

Det har nok mere med Phils afgang at gøre, og så det at han har spillet virkelig meget. Han har trængt til lige at få lidt fred og ro... Med 10 spilledages karantæne skulle der være rigelig tid til ferie - så ville man nok vente på dommen...

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af athomsen » søndag, 07. jan, 2018 19:34

pingel skrev:Det har nok mere med Phils afgang at gøre, og så det at han har spillet virkelig meget. Han har trængt til lige at få lidt fred og ro... Med 10 spilledages karantæne skulle der være rigelig tid til ferie - så ville man nok vente på dommen...
Kan virkelig ikke forestille mig, at det har noget som helst med Coutinhos afgang at gøre. Han har formentlig blot fået nogle dages fri

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Thommo » søndag, 07. jan, 2018 19:39

peter42 skrev:Firmino er på Cypern med konen istedet for i DUBAI med holdet. Gad vide om det har noget med racismeanklage gøre!!!!!!

Tror sgu det ender med 10 spilledages straf
Det var jo ikke racistisk, at voldmanden så troede det er jo fjolsets egen skyld. Dernæst ville det da også være mærkeligt at agere med at tage til Dubai, når han skulle stå ret foran det korrupte fa. Men mon ikke voldsmanden slipper, og Firmino får at vide han ikke må bande og så er den ikke længere.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Miskat
Indlæg: 244
Tilmeldt: onsdag, 18. jul, 2012 13:05

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Miskat » mandag, 08. jan, 2018 08:59

Thommo skrev:
peter42 skrev:Firmino er på Cypern med konen istedet for i DUBAI med holdet. Gad vide om det har noget med racismeanklage gøre!!!!!!

Tror sgu det ender med 10 spilledages straf
Det var jo ikke racistisk, at voldmanden så troede det er jo fjolsets egen skyld. Dernæst ville det da også være mærkeligt at agere med at tage til Dubai, når han skulle stå ret foran det korrupte fa. Men mon ikke voldsmanden slipper, og Firmino får at vide han ikke må bande og så er den ikke længere.
Problemet er at Holgate reagerer som han gør. Jeg tror ikke det kan have været på "filho da puta". Spørgsmålet er, om Firmino har sagt noget lige efter det? A la n-ordet eller lignende. Jeg kunne desværre godt frygte det og i det tilfælde, det er rigtigt, er det selvfølgelig totalt åndssvagt og fortjener en straf. Han er dog uskyldig til det modsatte er bevist. Er der video af Firmino umiddelbart efter han har sagt "filho da puta"? Kenny går i vejen på de klip jeg har kunnet opspore.

Besvar