09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » tirsdag, 27. dec, 2016 14:15

Mads T. skrev:
texy skrev:Håber dælme, at der også er en hård intern straf, hvis Firmino er skyldig. Det er utilgiveligt, at køre spirituskørsel, og der kan aldrig være nogen undskyldning for det.
Hvorfor? Han har brudt loven og bliver straffet for det jf. denne. Hvorfor skulle han ikke stå til rådighed for os i det omfang det er muligt? Vi er en fodboldklub og ikke moralens vogtere.

Til sammenligning, mener du så også man skal suspenderes fra sit kontorjob, hvis man køre spirituskørsel i sin fritid?

Er dog helt enig i, at det er hamrende dumt det han har gjort.
Fordi klubben (godt nok i mindre grad) skal bruge ressourcer på at komme med udtalelser på grund af hans idioti. Fordi, at selvom han har ret til privatliv, så repræsenterer han også Liverpool. Fordi, han sætter sit helbred (og dermed måske Liverpools sæson) på spil.

Jeg skriver ikke, at han skal suspenderes eller på anden måde udelukkes fra holdet. Men jeg synes, at en ordentlig bøde ville være på sin plads, hvis de interne regler tillader.

For mig er spirituskørsel at spille russisk roulette med eget og andres liv. Og hvis vi har mulighed for det, så skal det gøres klart, at vi ikke accepterer, at vores spillere render rundt og tror, at de er hævet over loven.

En eller anden lille bøde, som måske kan mærkes hos almindelige mennesker, betyder ikke en fis for Firmino eller andre topspillere i PL. Men den slags bøder, som klubben nogle gange er i stand til at udskrive - de kan mærkes.

Derfor.
Kloppite

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 27. dec, 2016 14:51

texy skrev:
Mads T. skrev:
texy skrev:Håber dælme, at der også er en hård intern straf, hvis Firmino er skyldig. Det er utilgiveligt, at køre spirituskørsel, og der kan aldrig være nogen undskyldning for det.
Hvorfor? Han har brudt loven og bliver straffet for det jf. denne. Hvorfor skulle han ikke stå til rådighed for os i det omfang det er muligt? Vi er en fodboldklub og ikke moralens vogtere.

Til sammenligning, mener du så også man skal suspenderes fra sit kontorjob, hvis man køre spirituskørsel i sin fritid?

Er dog helt enig i, at det er hamrende dumt det han har gjort.
Fordi klubben (godt nok i mindre grad) skal bruge ressourcer på at komme med udtalelser på grund af hans idioti. Fordi, at selvom han har ret til privatliv, så repræsenterer han også Liverpool. Fordi, han sætter sit helbred (og dermed måske Liverpools sæson) på spil.

Jeg skriver ikke, at han skal suspenderes eller på anden måde udelukkes fra holdet. Men jeg synes, at en ordentlig bøde ville være på sin plads, hvis de interne regler tillader.

For mig er spirituskørsel at spille russisk roulette med eget og andres liv. Og hvis vi har mulighed for det, så skal det gøres klart, at vi ikke accepterer, at vores spillere render rundt og tror, at de er hævet over loven.

En eller anden lille bøde, som måske kan mærkes hos almindelige mennesker, betyder ikke en fis for Firmino eller andre topspillere i PL. Men den slags bøder, som klubben nogle gange er i stand til at udskrive - de kan mærkes.

Derfor.
Jeg er temmelig overbevist om at klubben kan idømme Firmino en mærkbar bøde for sådan en forseelse, og det er også helt på sin plads. Jeg tror også at Firmino vil acceptere den uden at mukke, læste et sted at han havde orienteret klubben og Klopp straks efter anholdelsen, hvilket imo tyder på at han godt ved at den er gal og at han har dummet sig.

Andre indlæg her i tråden antyder, at de juridiske konsekvenser formentlig/forhåbentlig vil være overskuelige. Bøde, samfundstjeneste, midlertidig frakendelse af kørekortet, altsammen næppe noget der vil gå dramatisk ud over hans indsatser på banen.

Var Jan Mølby i øvrigt ikke i en lignende situation? Var der ikke noget med at hans "butler" i en periode måtte agere privatchauffør?

Under alle omstændigheder en møgsag, der desværre fjerner noget fokus fra det egentlige, at vi skal yde max for at holde trit med rivalerne.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. dec, 2016 14:59

Mølleren var inde og brumme den. Men han forsøgte også at stikke af fra politiet - så vidt jeg husker. :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 27. dec, 2016 15:32

Hr. Drejer skrev:Mølleren var inde og brumme den. Men han forsøgte også at stikke af fra politiet - så vidt jeg husker. :lol:
Det er rigtigt:
http://www.bt.dk/underholdning/jan-moel ... ten-i-byen

Det var for i øvrigt den mest effektive slankekur Mølleren nogen sinde var på, de 6 uger han var i brummen.
Billede
Han omtaler det selv som et Wake Up Call
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 27. dec, 2016 15:52

Ja :lol: Hvorfor forsøgte han egentlig at stikke af? Han har aldrig kunne stikke af fra nogen som helst :lol:

Men en kanon spiller, hvis pasningsfod jeg stadig savner.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 27. dec, 2016 17:02

Firminos indtag er nok heller ikke helt i tråd med Mona Nemmers anbefalinger:
http://www.nytimes.com/2016/12/27/sport ... .html?_r=1
(Artiklen er også lagt i tråden "Liverpool i medierne)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 27. dec, 2016 17:36

Det mest irriterende ved denne Firminosag er, at man ved 3+ vil bruge 90 % af optakten på det, i stedet for dét det handler om; FODBOLD!

3+ er så elendige til fodbold!

Brugeravatar
lasse.j
Indlæg: 1111
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 09:24
Geografisk sted: Randers
Alder: 51

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af lasse.j » tirsdag, 27. dec, 2016 17:55

RedRedRed skrev:Det mest irriterende ved denne Firminosag er, at man ved 3+ vil bruge 90 % af optakten på det, i stedet for dét det handler om; FODBOLD!

3+ er så elendige til fodbold!
Nej det mest irriterende, er hvis han render rundt og ikke er 120 % fokuseret på sit spil.
Mvh

Lasse

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 27. dec, 2016 17:57

lasse.j skrev:
RedRedRed skrev:Det mest irriterende ved denne Firminosag er, at man ved 3+ vil bruge 90 % af optakten på det, i stedet for dét det handler om; FODBOLD!
3+ er så elendige til fodbold!
Nej det mest irriterende, er hvis han render rundt og ikke er 120 % fokuseret på sit spil.
He he, fair nok. ;)

Og 3+ snakker så kun Chelsea i optakten til en Liverpoolkamp. Så skidt pyt.

Brugeravatar
lasse.j
Indlæg: 1111
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 09:24
Geografisk sted: Randers
Alder: 51

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af lasse.j » tirsdag, 27. dec, 2016 18:02

RedRedRed skrev:
He he, fair nok. ;)

Og 3+ snakker så kun Chelsea i optakten til en Liverpoolkamp. Så skidt pyt.
:army7:
Mvh

Lasse

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Thommo » tirsdag, 27. dec, 2016 18:52

RedRedRed skrev:
lasse.j skrev:
RedRedRed skrev:Det mest irriterende ved denne Firminosag er, at man ved 3+ vil bruge 90 % af optakten på det, i stedet for dét det handler om; FODBOLD!
3+ er så elendige til fodbold!
Nej det mest irriterende, er hvis han render rundt og ikke er 120 % fokuseret på sit spil.
He he, fair nok. ;)

Og 3+ snakker så kun Chelsea i optakten til en Liverpoolkamp. Så skidt pyt.
De plejer mest at snakke om hvor fantastisk zlatan og scum er, så herligt med lidt nyt info, omkring en anden PL klub.....Når nu de ikke gider snakke LFC :aliboronz8:
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 28. dec, 2016 09:24

He's scored, he's missed
he's probably still pissed
BOBBY FIRMINO, BOBBY FIRMINO
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » torsdag, 29. dec, 2016 14:08

Hr. Drejer skrev:Ja :lol: Hvorfor forsøgte han egentlig at stikke af? Han har aldrig kunne stikke af fra nogen som helst :lol:

Men en kanon spiller, hvis pasningsfod jeg stadig savner.
Han ved ikke hvorfor han stak af. Men han siger stadigvæk at han ikke havde drukket.
We need a new Fowler...

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

11 - Roberto Firmino

Indlæg af MP » onsdag, 01. feb, 2017 17:38

Roberto Firmino dømt skyldig i spirituskørsel. Han er blevet idømt en bøde på £20.000 og en karantæne på 1 års kørsel. #LFC

"Jeg vil gerne undskylde overfor klubben, min manager, mine holdkammerater og fansene for at sætte mig selv i denne situation. Jeg lover alle i Liverpool-familien at jeg vil lære af denne fejl og ikke gentage den i fremtiden." - Bobby Firmino


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 01. feb, 2017 19:26

Med til historien omkring og hans form dyk hører også at han 2 dage forinden han blev taget for spor kørsel, altså den 22., havde indbrud i sit hjem. Det tager altså hårdt på enhver når den slags sker og givetvis også måske især fordi man er i et fremmed land og har altså ikke været her i mange år.

Vi mp nogle gange huske på at der er tale om mennesker som også har hverdags problemer at slås med, ligesom os andre - det er ikke alle udfordringer der forsvinder bare fordi man tjener mange penge.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar