09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » fredag, 15. jan, 2016 17:02

texy skrev:
CVLiverpool skrev:
Mads T. skrev:Spændende tanke Texy og han har gjort det godt for os der. I Tyskland var han dog klart bedst på den offensive midtbane, hvor jeg også mener han vil gøre sig godt, med hans gode spark og blik for det hurtige spil. Med en dybdeløbende angriber foran sig, tror jeg han vil være rigtig god. I kampen i går, synes også ofte han trak langt tilbage i banen. Han var sågar flere gange nede på egen banehalvdel og hjælpe til defensivt (og ikke som vores forreste mand).
Spændende tanke. Tænker du noget ala 4-3-3:

Firmino som angriber:
Henderson - Lucas - Can
Ibe - Firmino - Coutinho

4-2-3-1
Firmino bag angriberen
Henderson - Can
Ibe - Firmino - Coutinho
Benteke/Ings
Min tanke er, at lade Firmino eje Torres', Suarez' eller Sturridge's rolle i yderligere nogle kampe for at se, om han virkelig kan gro ind i den. Om det bliver i en 4-2-3-1, 4-3-3 eller 4-4-2 betyder ikke så meget i den henseende.

Var det ikke RVP, der heller ikke var decideret angriber, da han skiftede fra Feyenoord til Arsenal?
Det kunne være spændende, og han har helt sikkert det, der skal til af teknik, fysik og skudkraft for at lykkes.
Sturridge og Benteke vil være virkelig gode at kunne skifte ind fra bænken, og der vil også kunne være hele kampe til dem, når Sturridge er helt fit, og når modstanderne passer til Benteke.
Coutinho og Lallana passer godt til Firmino, og Can, Hendo og Milner er gode spillere centralt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » fredag, 29. jan, 2016 07:24

Stor ros til Firmino fra Ronaldinho:

http://paisleygates.com/?p=27037

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Bojangles » fredag, 29. jan, 2016 08:31

Niels K skrev:Stor ros til Firmino fra Ronaldinho:

http://paisleygates.com/?p=27037
Da Firminho lige var ankommet, udtalte han også noget om, at med ham og Coutinho bag sig, så ville enhver angriber kunne score tonsvis af mål.

Det har så desværre ikke helt vist sig sådan, men det er heller ikke så forfærdeligt mange kampe, der har været med dem begge på banen samtidigt.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Niche » fredag, 29. jan, 2016 08:56

Bojangles skrev:
Niels K skrev:Stor ros til Firmino fra Ronaldinho:

http://paisleygates.com/?p=27037
Da Firminho lige var ankommet, udtalte han også noget om, at med ham og Coutinho bag sig, så ville enhver angriber kunne score tonsvis af mål.

Det har så desværre ikke helt vist sig sådan, men det er heller ikke så forfærdeligt mange kampe, der har været med dem begge på banen samtidigt.
Nej og Firmino har heltsikkert haft brug for et halvt år at falde til i klubben og vende sig til ligaen. Jeg er sikker på, han bliver en guldfugl på sigt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » søndag, 31. jan, 2016 12:23

Læste lige denne her artikel om Lewandowski.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... gland.html

I den nævner han, at Klopp, til Lewandowski's frustration, brugte ham på 10eren i stedet for 9eren i hele hans første sæson i klubben. Først da han så i sin anden sæson blev flyttet frem på 9eren gik det op for ham, hvor meget han havde lært af at spille på 10er positionen.

Kan det tænkes, at Klopp er i gang med den samme (blot omvendte) proces med Firmino? At han nu spiller ham på 9eren for i næste sæson at rykke ham ned på 10eren med en bedre forståelse for, hvordan man skal få spillet 9eren fri til gode chancer fra den position samtidig med, at han måske også vil have udviklet sit målinstinkt endnu mere, så han også selv vil være en scoringstrussel fra 10eren.

Blot en tanke.

Rodgers gjorde jo noget af det samme med Sterling, som han udviklede ved at spille ham i forskellige positioner.
Kloppite

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 31. jan, 2016 14:13

texy skrev:Læste lige denne her artikel om Lewandowski.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... gland.html

I den nævner han, at Klopp, til Lewandowski's frustration, brugte ham på 10eren i stedet for 9eren i hele hans første sæson i klubben. Først da han så i sin anden sæson blev flyttet frem på 9eren gik det op for ham, hvor meget han havde lært af at spille på 10er positionen.

Kan det tænkes, at Klopp er i gang med den samme (blot omvendte) proces med Firmino? At han nu spiller ham på 9eren for i næste sæson at rykke ham ned på 10eren med en bedre forståelse for, hvordan man skal få spillet 9eren fri til gode chancer fra den position samtidig med, at han måske også vil have udviklet sit målinstinkt endnu mere, så han også selv vil være en scoringstrussel fra 10eren.

Blot en tanke.

Rodgers gjorde jo noget af det samme med Sterling, som han udviklede ved at spille ham i forskellige positioner.
Interessant tanke. Jeg tror dog ikke det er tilfældet. For mig ser det ud til, at Firmino spiller på positionen i mangel af bedre alternativer. Klopp har åbenlyst ikke tiltro til Benteke, også selvom han har støttet op omkring Benteke i pressen. Klopp's handlinger er mere tungtvejende end hans ord, selvom han da er en ærlig fyr :).

I sin tid i Tyskland og indtil videre hos os har Firmino vist, at han ikke er den traditionelle playmaker, eller 10'eren som nogen ynder at kalde denne spillertype. Han er i højere grad en mobil offensiv midtbanespiller, der er dygtig til at finde og udnytte de rum, som opstår på banen. Det er måske ikke helt skævt at kalde ham en brasiliansk udgave af Frank Lampard. En meget bevægelig og direkte spiller, der besidder en god spilforståelse.

Jeg er overbevist om, at Coutinho kommer til at indtage rollen som kreativ spilfordeler. Hvis man skal sammenligne med Klopp's Dortmund, tror jeg Coutinho kommer til at indtage den rolle Götze og Kagawa havde, hvorimod Firmino tildeles rollen som afslutter. Mere ovre i den rolle Reus og Mkhitaryan havde.

Det er selvfølgelig gisninger, da det ikke er sikkert, at Klopp søger at efterligne den opstilling han anvendte i Dormund. Men hvis man skal spejde dertil, ser jeg mere Firmino i afslutterens rolle end i rollen som spilopbygger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 03. feb, 2016 15:39

Firmino's kvaliteter kommer til sin ret, når vi møder hold, som står højt på banen, som eksempelvis Chelsea eller Man C. Indiske kampe er han dygtig, og meget anvendelig.

Firmino er meget lidt anvendelig, når vi møder hold som står dybt i banen. Han har ikke redskaberne; han har hverken fart, bevægelighed eller tricks til at gå forbi.

Han skal spille bag en angriber, og ikke være angriber.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 03. feb, 2016 17:54

Hr. Drejer skrev:Firmino's kvaliteter kommer til sin ret, når vi møder hold, som står højt på banen, som eksempelvis Chelsea eller Man C. Indiske kampe er han dygtig, og meget anvendelig.

Firmino er meget lidt anvendelig, når vi møder hold som står dybt i banen. Han har ikke redskaberne; han har hverken fart, bevægelighed eller tricks til at gå forbi.

Han skal spille bag en angriber, og ikke være angriber.

Jeg mener nu heller ikke, han skal være fast angriber. Men lige nu, er han vel det bedste bud til pladsen.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » lørdag, 06. feb, 2016 22:03

Hr. Drejer skrev:Firmino's kvaliteter kommer til sin ret, når vi møder hold, som står højt på banen, som eksempelvis Chelsea eller Man C. Indiske kampe er han dygtig, og meget anvendelig.

Firmino er meget lidt anvendelig, når vi møder hold som står dybt i banen. Han har ikke redskaberne; han har hverken fart, bevægelighed eller tricks til at gå forbi.

Han skal spille bag en angriber, og ikke være angriber.
I dagens kamp gik det Firmino godt selvom Sunderland stod dybt. Mål og assist plus gode afslutninger.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Sivi » lørdag, 06. feb, 2016 22:20

Firmino var klasse idag, igen. Han er vores bedste mand sammen med Coutinho. Vi kan også tælle Sturridge med de få gange han ikke er skadet.
Justice for the 96! <3

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 06. feb, 2016 22:31

Ja. Han har hævet sitnivesu siden nytår.

@nikand:

Ja, han gjorde det fint i dag. Men jeg holder stadig fast i at han er bedst mod hold der forsvarer højt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 06. feb, 2016 22:31

Ja. Han har hævet sitnivesu siden nytår.

@nikand:

Ja, han gjorde det fint i dag. Men jeg holder stadig fast i at han er bedst mod hold der forsvarer højt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Cynwal » søndag, 07. feb, 2016 10:40

Hr. Drejer skrev:Ja. Han har hævet sitnivesu siden nytår.

@nikand:

Ja, han gjorde det fint i dag. Men jeg holder stadig fast i at han er bedst mod hold der forsvarer højt.
Vil du have en chance mere for at prøve at stave niveau rigtigt?? :D :D :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 07. feb, 2016 14:15

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:Ja. Han har hævet sitnivesu siden nytår.

@nikand:

Ja, han gjorde det fint i dag. Men jeg holder stadig fast i at han er bedst mod hold der forsvarer højt.
Vil du have en chance mere for at prøve at stave niveau rigtigt?? :D :D :D

:lol: :lol: jeg ringer til en ven :lol: :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » søndag, 07. feb, 2016 19:31

Hr. Drejer skrev:Ja. Han har hævet sitnivesu siden nytår.

@nikand:

Ja, han gjorde det fint i dag. Men jeg holder stadig fast i at han er bedst mod hold der forsvarer højt.
Er størstedelen af angribere ikke gladest for at spille mod et hold der forsvarer højt? Ved godt at de store tunge angribere måske foretrækker lavt forsvar og de slåskampe som det giver.
We need a new Fowler...

Besvar