09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Dieks » onsdag, 30. sep, 2015 21:50

RedRedRed skrev:Han skal helt sikkert have chancen, på en af sine favoritpositioner. Vi har for pokker da ikke smidt £29 mio. på en spiller for, at spille ham ude af position et par måneder og derefter vurdere ham for dårlig og bænke ham.

Er SÅ træt af, at vi ikke kan finde ud af at bruge vores spillere ordentligt. Tror sgu efterhånden vi kunne få Messi til at ligne en ganske ordinær spiller.
Ahh jeg tror nu messi ville gøre det rimelig fint på venstre back.. :P
YNWA..!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 30. sep, 2015 22:03

Dieks skrev:
RedRedRed skrev:Han skal helt sikkert have chancen, på en af sine favoritpositioner. Vi har for pokker da ikke smidt £29 mio. på en spiller for, at spille ham ude af position et par måneder og derefter vurdere ham for dårlig og bænke ham.

Er SÅ træt af, at vi ikke kan finde ud af at bruge vores spillere ordentligt. Tror sgu efterhånden vi kunne få Messi til at ligne en ganske ordinær spiller.
Ahh jeg tror nu messi ville gøre det rimelig fint på venstre back.. :P

Eller måske som afløser for Mignolet.

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Dieks » onsdag, 30. sep, 2015 22:09

Oomph242 skrev:
Dieks skrev:
RedRedRed skrev:Han skal helt sikkert have chancen, på en af sine favoritpositioner. Vi har for pokker da ikke smidt £29 mio. på en spiller for, at spille ham ude af position et par måneder og derefter vurdere ham for dårlig og bænke ham.

Er SÅ træt af, at vi ikke kan finde ud af at bruge vores spillere ordentligt. Tror sgu efterhånden vi kunne få Messi til at ligne en ganske ordinær spiller.
Ahh jeg tror nu messi ville gøre det rimelig fint på venstre back.. :P

Eller måske som afløser for Mignolet.
Haha ja.. BR mener garanteret at han kan drage fordel af sin højde :D
YNWA..!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af nikand » torsdag, 01. okt, 2015 17:43

sjampen skrev:
nikand skrev:Var Firmino også i Hoffenheim rendyrket 10er? Det er da sjældent at et hold idag har en rendyrket 10er. Det er nemlig nyt for mig. Jeg troede han var kantangriber eller hængende angriber med Kevin Volland som spids.
I de sidste 2 sæsoner har han stort set udelukkende spillet offensiv midtbanespiller.
Så lad ham spille dette i LFC. Coutinho må forsøge sig som en Juan Mata og Zidane, at skære ind fra kanten og sætte spillet. Jeg tænker det kan være tanken bag købet.
We need a new Fowler...

andreas92
Indlæg: 89
Tilmeldt: onsdag, 28. aug, 2013 13:36

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af andreas92 » fredag, 23. okt, 2015 01:20

Jeg syntes godt nok Firminho har skuffet, der er selvfølgelig god tid for ham at komme op i gear. Men jeg hvad er han god til? han er ikke specielt hurtig, virker ikke til at være god 1vs1, og har slet ikke været målfarlig. :doh1:

Han ligner desværre et rigtig komite købt..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Emmy » fredag, 23. okt, 2015 07:50

andreas92 skrev:Jeg syntes godt nok Firminho har skuffet, der er selvfølgelig god tid for ham at komme op i gear. Men jeg hvad er han god til? han er ikke specielt hurtig, virker ikke til at være god 1vs1, og har slet ikke været målfarlig. :doh1:

Han ligner desværre et rigtig komite købt..
Han er en fantastisk spiller og det skal Klopp nok hjælpe ham med at få bevist. Rodgers brugte ham forkert, surprise!, og så har han været skadet et stykke tid nu. Jeg er helt sikker på vi nok skal få kæmpe gavn af ham.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Mads T. » fredag, 23. okt, 2015 09:42

Var han ikke også skadet i starten? Jeg mener ikke at han for alvor har været oppe i gear i nu. Spillemæssigt har han heller ikke på nogen måde fundet det niveau, jeg ved han har. Det skal dog nok komme.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 25. okt, 2015 12:16

Klopp forsøgte i lang tid at få ham til Dortmund. Jeg tror Klopp ved præcis hvordan Firmino skal bruges.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af thefugle » mandag, 26. okt, 2015 11:53

andreas92 skrev:Jeg syntes godt nok Firminho har skuffet, der er selvfølgelig god tid for ham at komme op i gear. Men jeg hvad er han god til? han er ikke specielt hurtig, virker ikke til at være god 1vs1, og har slet ikke været målfarlig. :doh1:

Han ligner desværre et rigtig komite købt..
Han er nemlig rigtig målfarlig og har et rigtig godt blik for spillet. Han laver mål og assistere.

Problemet er han aldrig rigtigk får lov at komme igang. Han har været skadet meget i den korte tid han har været her, og han har været brugt forkert nærmest hver kamp han har spillet for Rodgers.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af L4 » tirsdag, 27. okt, 2015 10:14

thefugle skrev:
andreas92 skrev:Jeg syntes godt nok Firminho har skuffet, der er selvfølgelig god tid for ham at komme op i gear. Men jeg hvad er han god til? han er ikke specielt hurtig, virker ikke til at være god 1vs1, og har slet ikke været målfarlig. :doh1:

Han ligner desværre et rigtig komite købt..
Han er nemlig rigtig målfarlig og har et rigtig godt blik for spillet. Han laver mål og assistere.

Problemet er han aldrig rigtigk får lov at komme igang. Han har været skadet meget i den korte tid han har været her, og han har været brugt forkert nærmest hver kamp han har spillet for Rodgers.
Nu ved jeg ikke hvor mange sekunder han har spillet i Liverpool-trøjen, men man kunne ønske sig at han fik bare en brøkdel af den tålmodighed som blev udvist SUPER-DUPER Mario. Her har vi med en klassespiller at gøre, som ovenikøbet har vilje, lad ham blive sine skader kvit og tilvende sig PL.

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 28. okt, 2015 15:52

ThunderZtorm skrev:Klopp forsøgte i lang tid at få ham til Dortmund. Jeg tror Klopp ved præcis hvordan Firmino skal bruges.

+1 Synes godt om - Mon det kommer i aftenens kamp mod Bournemouth? :headbang: :dance:
You'r Never Walk Alone. ///

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » torsdag, 14. jan, 2016 22:25

Er lektionen fra Arsenal-kampen og Man City-kampen ikke, at vi bør lave en angriber ud af Firmino? Ja, der var også en anden kamp, hvor han helt anonymt spillede angriber, men selv de bedste angribere har kampe, hvor de falder mere eller mindre ud.

Firmino har en spændende teknik, et fremragende spark (vist nok endda med begge ben) og helt afgørende så lader han bare til at befinde sig bedre i en angriber rolle end han gør på kanten eller i 10eren. I hvert fald i PL.

Vi købte ham måske ikke sin angriber, men jeg tror, at der muligvis er et kæmpe potentiale for ham i den rolle. Angribere behøver ikke nødvendigvis at være det, som vi kalder boks-spillere, der er spillere med fysik og et stærkt hovedspil. Der er også typer som Fowler, Owen, Keane, Defoe og Aguero der alle på hver deres niveau eller måde har været eller er fremragende angribere ved at have målnæse, placeringsfornemmelse, teknik og/eller fart. Med Sturridge ude stemmer jeg for, at vi giver Firmino nogle kampe i træk på angriberpladsen.

Det kunne fandme være fedt, hvis vi sådan ud af det blå fandt ud af, at vi rent faktisk har købt en kongeangriber.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Mads T. » torsdag, 14. jan, 2016 22:41

Spændende tanke Texy og han har gjort det godt for os der. I Tyskland var han dog klart bedst på den offensive midtbane, hvor jeg også mener han vil gøre sig godt, med hans gode spark og blik for det hurtige spil. Med en dybdeløbende angriber foran sig, tror jeg han vil være rigtig god. I kampen i går, synes også ofte han trak langt tilbage i banen. Han var sågar flere gange nede på egen banehalvdel og hjælpe til defensivt (og ikke som vores forreste mand).

Brugeravatar
CVLiverpool
Indlæg: 679
Tilmeldt: mandag, 16. dec, 2013 10:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af CVLiverpool » fredag, 15. jan, 2016 07:28

Mads T. skrev:Spændende tanke Texy og han har gjort det godt for os der. I Tyskland var han dog klart bedst på den offensive midtbane, hvor jeg også mener han vil gøre sig godt, med hans gode spark og blik for det hurtige spil. Med en dybdeløbende angriber foran sig, tror jeg han vil være rigtig god. I kampen i går, synes også ofte han trak langt tilbage i banen. Han var sågar flere gange nede på egen banehalvdel og hjælpe til defensivt (og ikke som vores forreste mand).
Spændende tanke. Tænker du noget ala 4-3-3:

Firmino som angriber:
Henderson - Lucas - Can
Ibe - Firmino - Coutinho

4-2-3-1
Firmino bag angriberen
Henderson - Can
Ibe - Firmino - Coutinho
Benteke/Ings
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af texy » fredag, 15. jan, 2016 16:45

CVLiverpool skrev:
Mads T. skrev:Spændende tanke Texy og han har gjort det godt for os der. I Tyskland var han dog klart bedst på den offensive midtbane, hvor jeg også mener han vil gøre sig godt, med hans gode spark og blik for det hurtige spil. Med en dybdeløbende angriber foran sig, tror jeg han vil være rigtig god. I kampen i går, synes også ofte han trak langt tilbage i banen. Han var sågar flere gange nede på egen banehalvdel og hjælpe til defensivt (og ikke som vores forreste mand).
Spændende tanke. Tænker du noget ala 4-3-3:

Firmino som angriber:
Henderson - Lucas - Can
Ibe - Firmino - Coutinho

4-2-3-1
Firmino bag angriberen
Henderson - Can
Ibe - Firmino - Coutinho
Benteke/Ings
Min tanke er, at lade Firmino eje Torres', Suarez' eller Sturridge's rolle i yderligere nogle kampe for at se, om han virkelig kan gro ind i den. Om det bliver i en 4-2-3-1, 4-3-3 eller 4-4-2 betyder ikke så meget i den henseende.

Var det ikke RVP, der heller ikke var decideret angriber, da han skiftede fra Feyenoord til Arsenal?
Kloppite

Besvar