09 - Roberto Firmino

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 27. feb, 2017 12:08

Hvor er vi heldige; vi har en fodboldspiller som elsker at spille fodboldkampe :lol:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/bo ... le-kamper/
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Mads T. » torsdag, 22. jun, 2017 23:17

Så kan denne tråd vidst godt skifte navn til:

9 - Roberto Firmino

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af Cynwal » fredag, 23. jun, 2017 07:03

Så er det LFC_20 som skal på banen, da han har oprettet den.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: 11 - Roberto Firmino

Indlæg af pow9199 » fredag, 23. jun, 2017 12:33

Mads T. skrev:Så kan denne tråd vidst godt skifte navn til:

9 - Roberto Firmino
Er der meldt noget ud om at Firmino skifter til nr 9? Eller er det bare realistisk gætværk?

Edit: My bad, mig der er langsom http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... -18-season

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Thommo » fredag, 23. jun, 2017 14:24

Fin gestus af Firminio, sådan at signere "11 Firmino" trøjerne :clap:

Edit, hvorfor heder tråden 09, istedet for bare 9.Hilsen Flueknepperen
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 04. jul, 2017 11:59

Enig med Thommo. Min OCD bimler og bamler pga. af det 09. Jeg kræver det skiftet!
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » fredag, 11. aug, 2017 21:59

Kunne man forestille Firmino overtage Coutinho's rolle på holdet ?

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Dieks » fredag, 11. aug, 2017 22:02

Niels K skrev:Kunne man forestille Firmino overtage Coutinho's rolle på holdet ?
Det kunne jeg sagtens forestille mig. En +20 måls angriber på toppen og så Firmino i samme rolle som han havde i Hoffenheim. Har min tvivl og det er nok mere en tosset tanke, men med hurtige wings som Mane og Salah kunne Vardy gøre det godt på toppen.?
YNWA..!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Scherwin » fredag, 11. aug, 2017 22:07

Dieks skrev:
Niels K skrev:Kunne man forestille Firmino overtage Coutinho's rolle på holdet ?
Det kunne jeg sagtens forestille mig. En +20 måls angriber på toppen og så Firmino i samme rolle som han havde i Hoffenheim. Har min tvivl og det er nok mere en tosset tanke, men med hurtige wings som Mane og Salah kunne Vardy gøre det godt på toppen.?
Kun aubameyang, Mbappe eller Suarez som jeg vil være med til i et bytte for coutinho's plads på holdet.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niche » fredag, 11. aug, 2017 22:08

Dieks skrev:
Niels K skrev:Kunne man forestille Firmino overtage Coutinho's rolle på holdet ?
Det kunne jeg sagtens forestille mig. En +20 måls angriber på toppen og så Firmino i samme rolle som han havde i Hoffenheim. Har min tvivl og det er nok mere en tosset tanke, men med hurtige wings som Mane og Salah kunne Vardy gøre det godt på toppen.?
Han gør det i hvert fald fortrinligt mod Arsenal lige nu :D

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Dieks » fredag, 11. aug, 2017 22:09

Wormie skrev:
Dieks skrev:
Niels K skrev:Kunne man forestille Firmino overtage Coutinho's rolle på holdet ?
Det kunne jeg sagtens forestille mig. En +20 måls angriber på toppen og så Firmino i samme rolle som han havde i Hoffenheim. Har min tvivl og det er nok mere en tosset tanke, men med hurtige wings som Mane og Salah kunne Vardy gøre det godt på toppen.?
Kun aubameyang, Mbappe eller Suarez som jeg vil være med til i et bytte for coutinho's plads på holdet.
Men hvis de ikke er tilgængelige.?
Edit: og hvem siger også at en Mbappe til en lille milliard bliver en gevinst i Premier League.?
YNWA..!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Niels K » fredag, 11. aug, 2017 22:28

Dieks skrev:
Wormie skrev:
Dieks skrev:
Niels K skrev:Kunne man forestille Firmino overtage Coutinho's rolle på holdet ?
Det kunne jeg sagtens forestille mig. En +20 måls angriber på toppen og så Firmino i samme rolle som han havde i Hoffenheim. Har min tvivl og det er nok mere en tosset tanke, men med hurtige wings som Mane og Salah kunne Vardy gøre det godt på toppen.?
Kun aubameyang, Mbappe eller Suarez som jeg vil være med til i et bytte for coutinho's plads på holdet.
Men hvis de ikke er tilgængelige.?
Edit: og hvem siger også at en Mbappe til en lille milliard bliver en gevinst i Premier League.?
Det er jo ikke noget med at bytte, men hvis Cou forsvinder nu eller i næste vindue, så skal der jo ske noget. Vardy lyder ikke som en dum idé :army7:

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Surf » tirsdag, 07. nov, 2017 11:19

I forlængelse af debatten i hvem-skal-ind-tråden: Her er det tydeligt at se, hvordan Firmino snarere er 10'er end 9'er. Refererer selvfølgelig til billedet af West Ham kampen. Samt i øvrigt hvordan Salah mest af alt er angriber.

"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. nov, 2017 13:35

Surf skrev:I forlængelse af debatten i hvem-skal-ind-tråden: Her er det tydeligt at se, hvordan Firmino snarere er 10'er end 9'er. Refererer selvfølgelig til billedet af West Ham kampen. Samt i øvrigt hvordan Salah mest af alt er angriber.

Mjaa, nu skifter de jo en del plads, især imod Hammers var de gode til det, og det kan jo også mudre billedet lidt og "average positions", hvordan regnes det præcis ud? har man en præcis position på dem for hvert sekund eller er det en computer der fortolker tv billeder og regner resten eller hvordan?
Jeg mener hvis Firmino spillede halvdelen af kampen som angriber og halvdelen som defensiv midt, ville hans gennemsnits position jo lande nogenlunde det samme sted.

Det at Firmino er bagved Salah kunne jo også tolkes som om at Salah bare er hurtigere med fremme fordi han løber hurtigere eller at Firmino går mere op i at arbejde defensivt og dermed har længere frem(det underbygger selvfølgelig lidt 10'er påstanden). Eller bare at Salah er hurtigst af de forreste så han tager en masse løb bagved off-siden fordi det skaber mest uro når han gør det, for jeg syntes mere det var Mané der legede lidt playmaker og prøvede at fodre ham med dybe bolde.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i påstanden, men opløftet til endegyldig sandhed ved jeg ikke om den kan bære.
Men det var en lille kildekritisk sidenote, det er meget gode figurer.

Sandheden er vel at vi på en god dag har en meget flydende foramtion, Salah, Mané, Firmino og Sturridge kan alle træde ned og lege playmaker og Coutinho, Gini, Milner, Lallana osv. kan alle træde op og blive den ekstra angriber. Og når vi er gode flyder det og der bliver altid dækket af selvom en spiller forlader sin plads.

Så Firmino bruger en del tid på at forlade angriber pladsen for at give plads til Salahs løb ind i feltet og bag off-side fællen, det er rigtigt, men at spille 10'er(som i playmakeren lige uden for feltet) syntes jeg ikke så tit vi ser, heller ikke den hængende angriber der løber ind i de rum Salah og Mané efterlader bag sig når de søger nye positioner i feltet før et indlæg.

Men det er jo også et af problemerne med at bruge tal til at beskrive positioner, er Coutinho en falsk 7'er når han spiller venstrekant, men trækker ind i banen?
Jeg bliver aldrig rigtig fan, men det er nok bare mig der er blevet gammel i en tidlig alder.

Jeg mangler stadig at se Firmino enten med en angriber foran sig eller at både Salah og Mané spiller foran ham og mere centralt, så han har noget at ramme med stikninger, før jeg syntes jeg har set ham som "10'er".

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 09 - Roberto Firmino

Indlæg af Surf » tirsdag, 07. nov, 2017 13:47

For mig bekræfter statistikken den opfattelse jeg har under kampene. Nemlig at Salah for det mest har udgangspunkt længere fremme på banen end Firmino. Ligesom Mané i øvrigt (imø) har haft i de kampe han har spillet denne sæson. Det er også rimelig tydeligt under kampen, at Salah for det meste befinder sig på højre side af Firmino og at Mané befinder sig på venstre. Så selvfølgelig er formationen flydende, men spillerne har da også udgangspunkter på i visse områder på banen. Diskussionen handler jo om spillernes roller på banen, og de er ikke 100 procent udflydende. Derfor informeres diskussionen af statistikker som den herover kombineret med det man ser på banen.

Selvfølgelig kan statistikken ikke gøre noget til "endegyldig sandhed", men det er der jo heller ingen, der skriver. Det er det samme argument der bliver brugt, hver gang nogen ser noget statistik, der ikke bekræfter ens eget billede af en spiller - så kritiserer man tallene. Det giver jo sig selv, at de er begrænset ift. definition og metode. Men ikke desto mindre er de jo brugbare hvis man skal ytre sig om andet end mavefornemmelse.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar