12 - Joe Gomez

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Cynwal » onsdag, 30. okt, 2019 18:08

Jeg håber Joe får chancen for at bå "banket noget rust" af kæppene, og få nogen kamp-bolds-fornemmelse i kroppen igen. Han kan jo være en fantastisk spiller, og hans indkast giver en ekstra dimension på modstanderens banehalvdel.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 31. okt, 2019 11:34

Cynwal skrev:
onsdag, 30. okt, 2019 18:08
Jeg håber Joe får chancen for at bå "banket noget rust" af kæppene, og få nogen kamp-bolds-fornemmelse i kroppen igen. Han kan jo være en fantastisk spiller, og hans indkast giver en ekstra dimension på modstanderens banehalvdel.
Jeg syntes han så ud til at være meget mere pre-skade Gomez end hidtil i denne sæson. Jeg er dog lidt i tvivl om ikke Klopp gemmer eksperimenterne i PL, til efter City-kampen - omvendt er Gomez atletiske evner jo fantastiske at have med imod City's smår hurtige dybdeløbere. Men inden i går aftes, syntes jeg ikke jeg havde set Gomez spille godt nok i kampe til at kunne true Lovren og slet ikke Matip. Men forhåbentlig ændrer det sig nu, for han er jo bare en bedre forsvarsspiller end Lovren, især når vi ikke er under belejring, som vi jo ikke kommer ret ofte.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 48

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 12. nov, 2019 07:34

Gomes og Sterling røg tilsyneladende også i totterne på hinanden under landsholdssamlingen. Sterling er sendt til afkøling og er ikke med i kampen mod Montenegro. Hans passion kan jeg godt lide, men han forekommer i stadig stigende grad at være lidt af en klaphat.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 17. nov, 2019 12:49

En ITK'er har postet dette om Gomez:

15 Nov 2019 15:05:24
hi Guys just to clear something up, Joe has been dealing with something in private that I won't disclose since the start of the season, well actually before that goes some way as the reason why he's not been in the team but he's fine! , doesn't reflect how he's been training or whatever, Matip would be playing now regardless of how good he's been (I know he's injured but you get my point) The sterling thing has not made anything easier but these things happen. Cheers.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 31. dec, 2019 11:53

Liverpool's Joe Gomez in perfect position to prove lofty prediction right

The Reds have kept six clean sheets in their last seven matches in all competitions, with Gomez starting all of them as he looks to retake a position he used to own

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-21186269

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 02. jan, 2020 10:06

Speaking in the matchday programme, Henderson told: "It wasn't that long ago there was a lot of focus on our lack of clean sheets. I can tell you now that mattered to all of us, not just the defenders. Our expectation of ourselves was to do better in that area and we have seen an improvement. But we don't feel content about it - we want more.

"Set a standard, meet it, then look to exceed it. Never stop focusing on what we can do better. That's our mantra.

"An individual who has embodied that recently for us has been Joe Gomez. The start to his season wasn't straightforward. He had setbacks to contend with and challenges to face.

"We all know what a massive talent Joe is, but at this level it's also about perseverance. It's meant the world to all of us to see how he's stepped up yet again and is playing with such confidence and control.

"Joe isn't someone who is bothered about individual praise and he'll be the first to say that, in terms of contribution to the team, he has even more to give.

"But I think his situation is a great example to any player that hard work and only hard work is the path to achieving something special - be it as a person or a team.

"Regardless of all the external talk around us at this moment, I can promise Liverpool supporters that we won't change our approach at any point during this campaign.

"Until the very last kick of the very last game our only objective is to be better in the next match than we were in the one before it.

"It's been an attitude that's served us well until now and there is no chance we're going to change it."

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 02. jan, 2020 12:18

Niels K skrev:
torsdag, 02. jan, 2020 10:06
Speaking in the matchday programme, Henderson told: "It wasn't that long ago there was a lot of focus on our lack of clean sheets. I can tell you now that mattered to all of us, not just the defenders. Our expectation of ourselves was to do better in that area and we have seen an improvement. But we don't feel content about it - we want more.

"Set a standard, meet it, then look to exceed it. Never stop focusing on what we can do better. That's our mantra.

"An individual who has embodied that recently for us has been Joe Gomez. The start to his season wasn't straightforward. He had setbacks to contend with and challenges to face.

"We all know what a massive talent Joe is, but at this level it's also about perseverance. It's meant the world to all of us to see how he's stepped up yet again and is playing with such confidence and control.

"Joe isn't someone who is bothered about individual praise and he'll be the first to say that, in terms of contribution to the team, he has even more to give.

"But I think his situation is a great example to any player that hard work and only hard work is the path to achieving something special - be it as a person or a team.

"Regardless of all the external talk around us at this moment, I can promise Liverpool supporters that we won't change our approach at any point during this campaign.

"Until the very last kick of the very last game our only objective is to be better in the next match than we were in the one before it.

"It's been an attitude that's served us well until now and there is no chance we're going to change it."
Jeg er ikke i tvivl om at medietræning og evnen til at optræde som et "talende jakkesæt", der leverer feel-good snak for de nysgerrige kameraer og mikrofoner er en integreret del af jobbeskrivelsen for en professionel sportsudøver, men det her er altså dejlig læsning :clap:

Hendo er klasse i enhver forstand :love3:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Geografisk sted: København
Alder: 48

Indlæg af texy » torsdag, 02. jan, 2020 13:51

2 clean sheets ud af 14 mulige uden Gomez i startelveren.

4 clean sheets ud af 5 mulige med Gomez i startelveren.

Selvom vi nok har haft vores tvivl i forhold til, om han ville komme tilbage på det suveræne niveau, han viste før sin skade, så kan man vel ikke udelukke, at han enten HAR vundet pladsen tilbage, eller i hvert fald godt kan være ved at gøre det?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. jan, 2020 23:11

Impressive return to form for Joe Gomez underlined by incredible statistics

Haven’t you heard? When Joe Gomez plays, Liverpool don’t concede. The 22-year-old has rediscovered top form recently to re-win a place in the team.

https://www.thisisanfield.com/2020/01/i ... tatistics/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. jan, 2020 11:05

Liverpool have conceded just eight goals in Joe Gomez's last 35 Premier League appearances

https://www.givemesport.com/1542499-liv ... utoplay=on

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 30. jan, 2020 12:15

Nu er det vel officielt. Langtids-partneren til VvD hedder Joe Gomez. Englands bedste CB og top-3 i PL - kun overgået af VvD selv og Laporte.

Hvis Lovren smutter til sommer, bliver der købt en erstatning, der skal kæmpe med Matip om at være 3. valg.

Og til dem, der er bekymret for Gomez' skadeshistorik: Han har altså ikke på noget tidspunkt i karrieren været ramt af de ikke-kontakt baserede overbelastningsskader, som tilfældet er med Lovren og Matip.

Han har derimod været uheldig med kontaktbaserede skader - senest i dec. 2018, hvor han blev jordet af Ben Mee. En kamp, hvor dommeren overhovedet ikke gjorde nok for at beskytte Liverpools spillere.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 30. jan, 2020 13:26

AJJ skrev:
torsdag, 30. jan, 2020 12:15
Nu er det vel officielt. Langtids-partneren til VvD hedder Joe Gomez. Englands bedste CB og top-3 i PL - kun overgået af VvD selv og Laporte.

Hvis Lovren smutter til sommer, bliver der købt en erstatning, der skal kæmpe med Matip om at være 3. valg.

Og til dem, der er bekymret for Gomez' skadeshistorik: Han har altså ikke på noget tidspunkt i karrieren været ramt af de ikke-kontakt baserede overbelastningsskader, som tilfældet er med Lovren og Matip.

Han har derimod været uheldig med kontaktbaserede skader - senest i dec. 2018, hvor han blev jordet af Ben Mee. En kamp, hvor dommeren overhovedet ikke gjorde nok for at beskytte Liverpools spillere.
Tjo, det ser ihvertfald godt ud. Men inden vi udråber ham til Carragher vol. 2 så skal han vel lige have mindst en hel sammenhængende sæson på det niveau?
-ikke at jeg syntes vi skal købe en anden eller tvivler på at han kan, men det er vel det han mangler for at være helt deroppe og ringe.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 02. feb, 2020 22:58

It’s now well over two years since Gomez was part of a losing team in the league, and while some of that is down to being injured or not selected on specific occasions, it highlights the monolithic standing he has in the side.

Squawka Football

@Squawka
35 games. 30 wins. 5 draws.

Joe Gomez has not lost a Premier League game since 22nd January 2018. 😳

In the first 23 games as a pairing, the Gomez-Van Dijk axis has conceded just five goals.

They, along with Ali, are the base that the success of the side stems from.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 12. feb, 2020 11:53

Jeg lægger den ind under Gomez, da han har haft den stejleste læringskurve af de 2, og Virgil egentlig bar har været verdensklasse fra day 1:

The colossus and the kid: Liverpool reaping the benefits with Virgil van Dijk & Joe Gomez

Virgil van Dijk and Joe Gomez have emerged as Liverpool’s top pairing at centre-back, but the colossus and the kid are only just getting started.

https://www.thisisanfield.com/2020/02/t ... joe-gomez/

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. feb, 2020 12:05

Joe Gomez’s West Ham trigger that launched impeccable Liverpool form

February 21, 2020
Chris McLoughlin
@chrismackop

Joe Gomez‘s last Premier League defeat at Anfield came against West Ham in 2015, fast-forward over four years and he is now an integral member of Liverpool’s world-conquering side.

https://www.thisisanfield.com/2020/02/j ... pool-form/

Besvar