12 - Joe Gomez

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 01. mar, 2018 14:07

Bojangles skrev:Super godt indlæg Drejer - mere af det - fra os alle sammen
Mange tak Bojangles :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » fredag, 02. mar, 2018 14:05

Bojangles skrev:Super godt indlæg Drejer - mere af det - fra os alle sammen :-)

Og ja, det er meget svært at sammenligne offensive talenter med defensive talenter, da unge urutinerede spillere forventes at lave fejl, og sådanne fejl straffes hårdt i forsvaret og specielt i det centrale forsvar. Derfor ser man også ofte, at de helt unge talenter, der få masser af spilletid ofte spiller de offensive pladser.

Derudover så har Gomez også haft en lang skade, og det sætter ham også lidt bagud i forhold til de nævnte andre talenter, der spiller meget i vores konkurrende klubber.

Der er ingen der kan spå om fremtiden - så selvfølgelig kan Gomez ende nede i league2 om 4 år, efter at være fuldstændig stagneret. Det kan også være, at han ender på et niveau der gør at ingen længere kan huske navnene på Messi og Ronaldo. Det er der ingen der kan sige.

Men vi kan tage udgangspunkt i hvad han har leveret for os. Og der har han leveret nogen rigtig gode kampe, hvor han har holdt store superstjerner nærmest helt ude af kampe - men han har samtidigt også haft brainfarts, hvor han har vist sig som det urutinerede talent han er, og har gjort noget, som en rutineret spiller ikke vil gøre.

De brainfarts vil helt sikkert forsvinde mere og mere, jo mere rutineret han bliver.

Jeg håber, at han får en god omgang spilletid centralt på U23, for at blive spillet ind til den plads igen. Og forhåbentlig også lidt mere spilletid på førsteholdet. Og så må vi se, hvordan det centrale forsvar ser ud når sommervinduet lukker. Jeg tror umiddelbart ikke der ser anderledes ud end nu. Måske er Klavan væk? Klopp lader til at syntes om ham, og han virker glad, men hvis Gomez pludselig bliver 4. valg, så vil den manglende spilletid nok få ham til at overveje sin fremtid hos os. jeg er dog ok tryk ved at have Klavan og Gomez som back-up til VVD, Matip og Lovren.
Jeg tror ikke, at U23 er det rigtige sted at være for en spiller på Gmoez' niveau. Det kan være ok at spille kampe, for at komme i kampform efter en skade, men niveauet er ikke højt nok ift at han skal testes som potentiel 1. holdsspiller i det centrale forsvar.
Entebn tror Klopp på ham, hvor han får kampe centralt og på højre back, ellers burde han lejes ud en halv eller hel sæson til en PL- eller god Championship-klub, som spiller mere eller mindre, som vi gør og garanteres fuld spilletid.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 02. mar, 2018 14:53

Niels K skrev:
Bojangles skrev:Super godt indlæg Drejer - mere af det - fra os alle sammen :-)

Og ja, det er meget svært at sammenligne offensive talenter med defensive talenter, da unge urutinerede spillere forventes at lave fejl, og sådanne fejl straffes hårdt i forsvaret og specielt i det centrale forsvar. Derfor ser man også ofte, at de helt unge talenter, der få masser af spilletid ofte spiller de offensive pladser.

Derudover så har Gomez også haft en lang skade, og det sætter ham også lidt bagud i forhold til de nævnte andre talenter, der spiller meget i vores konkurrende klubber.

Der er ingen der kan spå om fremtiden - så selvfølgelig kan Gomez ende nede i league2 om 4 år, efter at være fuldstændig stagneret. Det kan også være, at han ender på et niveau der gør at ingen længere kan huske navnene på Messi og Ronaldo. Det er der ingen der kan sige.

Men vi kan tage udgangspunkt i hvad han har leveret for os. Og der har han leveret nogen rigtig gode kampe, hvor han har holdt store superstjerner nærmest helt ude af kampe - men han har samtidigt også haft brainfarts, hvor han har vist sig som det urutinerede talent han er, og har gjort noget, som en rutineret spiller ikke vil gøre.

De brainfarts vil helt sikkert forsvinde mere og mere, jo mere rutineret han bliver.

Jeg håber, at han får en god omgang spilletid centralt på U23, for at blive spillet ind til den plads igen. Og forhåbentlig også lidt mere spilletid på førsteholdet. Og så må vi se, hvordan det centrale forsvar ser ud når sommervinduet lukker. Jeg tror umiddelbart ikke der ser anderledes ud end nu. Måske er Klavan væk? Klopp lader til at syntes om ham, og han virker glad, men hvis Gomez pludselig bliver 4. valg, så vil den manglende spilletid nok få ham til at overveje sin fremtid hos os. jeg er dog ok tryk ved at have Klavan og Gomez som back-up til VVD, Matip og Lovren.
Jeg tror ikke, at U23 er det rigtige sted at være for en spiller på Gmoez' niveau. Det kan være ok at spille kampe, for at komme i kampform efter en skade, men niveauet er ikke højt nok ift at han skal testes som potentiel 1. holdsspiller i det centrale forsvar.
Entebn tror Klopp på ham, hvor han får kampe centralt og på højre back, ellers burde han lejes ud en halv eller hel sæson til en PL- eller god Championship-klub, som spiller mere eller mindre, som vi gør og garanteres fuld spilletid.
Jeg tror at det der kommer til at ske er at Klopp reevaluerer de tre højrebacks og centerhalf situationen under preseason.
Det kan godt være at Klopp har udset sig en ny van Dijk, som han meget gerne vil have ind, det kan også være at han tror nok på Matip eller Lovren til at turde satse på en af de to som makker til Virgil. Jeg tror ikke at Klopp går ud og vil købe en ny CB, men det kan være at han har øjne på en specifik CB.

Når sæsonen er slut har Klopp mulighed for at arbejde mere intensivt med Gomez som CB og se om det er noget han tror på og Gomez kan spille træningskampe i midterforsvaret. Nu spiller Trent også ret godt så Gomez bliver ikke rushed tilbage, men til en svær udekamp kunne jeg meget vel forestille mig at vi ser Gomez tilbage på HB og derfor tror jeg overordnet at Klopp betragter Gomez som HB indtil sæsonen er slut. Så spiller han måske CB for U23 fordi han kan og fordi Clyne også skal spille.

Når vi så når starten af August så vil Klopp nok beslutte hvad der skal ske med Gomez, hvis han er 3. valg på begge backs og 4.-5. valg i midterforsvaret, så lejes han jo nok ud, men indtil videre i år syntes jeg han har været førstevalg på HB eller i det mindste delt førstevalg og derfor er det ikke usandsynligt at der ligger mange kampe til ham på HB, selv hvis Clyne kan genfinde sit topniveau. Det kan jo også være Trent der bliver lejet ud eller skifter plads.

Men nej U23 bold er ikke super holdbart i længden for Gomez. Em lejeaftale kunne også komme på tale, måske endda til udlandet, for at finde et højere niveau end Championship, men med mere spilletid end han vil få på et PL lån.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Bojangles » fredag, 02. mar, 2018 18:22

Jeg mener bestemt heller ikke gomez skal spille de næste par år på U23. Men indtil sommer, håber jeg han vil få en masse spilletid der, som central forsvarer - specielt set i forhold til, at Klopp har udtalt at Gomez nu er central forsvarsspiller. Der er ikke overdrevet længe til sæsonen er færdig, så det er ikke fordi det er alverden tid, at han ikke spiller på aller højeste niveau.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » søndag, 25. mar, 2018 11:35

Mon ikke Gomez og van Dijk snart er vores faste par i midten ?

Kæmpe talent, der kan lære af den bedste og spille overfor de bedste hver dag. Det kan kun gå godt:

http://www.espn.co.uk/football/liverpoo ... -expertise

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » tirsdag, 08. maj, 2018 13:26

Er du gal, Gomez tog en stor en for holdet, da han spillede med smerter mod både WBA og Stoke, og det krævede så en operation efterfølgende, så han misser finalen og givetvis også VM:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... e-finalen/

Det er fanme god stil af Gomez, og jeg synes, de restende spillere skal spille for Gomez også de næste 2 kampe, så det hele ikke var forgæves.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. maj, 2018 18:09

Niels K skrev:Det er fanme god stil af Gomez,
Men er det god stil af klubben? En ansvarsbevidst klub vil vel forhindre at en spiller skader sig selv unødvendigt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. maj, 2018 08:30

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Det er fanme god stil af Gomez,
Men er det god stil af klubben? En ansvarsbevidst klub vil vel forhindre at en spiller skader sig selv unødvendigt.
Ja helt sikkert. Jeg ved ikke, hvad Gomez, Klopp og fysserne har været igennem af samtaler, men det gik i hvert fald galt, og her er lidt fra en knust Joe Gomez:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5/jeg-er-knust/

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Emmy » onsdag, 09. maj, 2018 08:49

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Det er fanme god stil af Gomez,
Men er det god stil af klubben? En ansvarsbevidst klub vil vel forhindre at en spiller skader sig selv unødvendigt.
Nej det er det bestemt. Tåbeligt. Og han spillede vel elendigt i begge kampe og nu ser vi hvorfor. Havde Clyne eller TAA kunne vi f.eks. måske have vundet bare en af kampene, her tænker jeg specielt på wba, og dermed have været sikret CL til næste år. Hypotetisk, ja. Sandsynligt, ja.
Det er virkelig en ualmindelig idiotisk beslutning. Og hamrende tarveligt overfor Gomez.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Mads T. » onsdag, 09. maj, 2018 13:26

Emmy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Det er fanme god stil af Gomez,
Men er det god stil af klubben? En ansvarsbevidst klub vil vel forhindre at en spiller skader sig selv unødvendigt.
Nej det er det bestemt. Tåbeligt. Og han spillede vel elendigt i begge kampe og nu ser vi hvorfor. Havde Clyne eller TAA kunne vi f.eks. måske have vundet bare en af kampene, her tænker jeg specielt på wba, og dermed have været sikret CL til næste år. Hypotetisk, ja. Sandsynligt, ja.
Det er virkelig en ualmindelig idiotisk beslutning. Og hamrende tarveligt overfor Gomez.
Ja for det er jo selvfølgelig klart at vi inden kampene godt vidste, at Gomez ville få en alvorlig ankelskade hvis han spillede. Idiotisk.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » fredag, 11. maj, 2018 18:19


Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 11. maj, 2018 22:10

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Det er fanme god stil af Gomez,
Men er det god stil af klubben? En ansvarsbevidst klub vil vel forhindre at en spiller skader sig selv unødvendigt.
Klassisk eksempel på hvor dumt det er at tisse i bukserne for at holde varmen... :wall:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » søndag, 13. maj, 2018 13:04

Niels K skrev:Her er, hvordan det forholder sig:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/5 ... var-modig/
– Gomez ofret seg selv for laget

Jordan Henderson mener Joe Gomez symboliserer hvordan Liverpool-spillerne prioriterer laget foran seg selv.

I kampprogrammet før søndagens oppgjør med Brighton, takker Jordan Henderson supporterne for en fantastisk innsats gjennom sesongen. Men han drar også fram en enkeltspiller som har strukket seg langt for Liverpool denne sesongen.

«Den siste delen av sesongen har ikke vær noen enkel reise på noen måte, for troppen har blitt tynnslitt. Joe Gomez ble den siste spilleren som har fått sesongen avsluttet tidlig på grunn av skade denne uka, og flere av de andre spillerne har bedt om at hans bidrag blir nevn spesifikt for å symbolisere hva dette laget handler om», skriver Jordan Henderson.

Unggutten fikk en vridning i ankelen tidlig i oppgjøret mot Stoke, men fullførte hele kampen. Den 8. mai kom meldingen om at høyrebacken hadde gjennomgått en ankeloperasjon.
Dermed er sesongen over for hans del. Det betyr at han går glipp av både Champions League-finalen og VM i Russland. 20-åringen vil være tilbake når preseason-treningen starter i juli.

– Laget kommer først

«Joes ankel har ikke vært bra på en stund, men han satte laget først ved å gjøre seg selv tilgjengelig for spill, selv om det var en risiko fra et personlig ståsted. Grunnen til at vi har hatt så mange store og minneverdige øyeblikk denne sesongen er på grunn av holdninger fra folk som Joe. Laget kommer først, og det individuelle kommer på andreplass - det å være villig til å ofre seg selv for gruppen.»

«Dette er en holdning som er for å bli i vår garderobe, og det er enda en grunn til at vi kommer til å ha gode øyeblikk og minner også i de kommende sesongene og ikke bare denne», skriver Henderson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Niels K » tirsdag, 26. jun, 2018 16:57


Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 12 - Joe Gomez

Indlæg af Thommo » tirsdag, 26. jun, 2018 22:13

Han skal passe på med at rende ind i en lår høne, når han spurter.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar