Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 27. dec, 2018 11:26

texy skrev:
Niels K skrev:Ged Rea
@ged0407

100 wins as @LFC manager in fewest games (all comps):- Kenny Dalglish 159 games, Rafa Benitez 170, Bob Paisley 181, JURGEN KLOPP 181.
Sjovt at se den slags stats. Især når man stadig kan huske dengang Klopp i sin første fulde sæson blev kritiseret for ikke at have en bedre win-percentage end Rodgers.

Det er muligt, at vi igen ikke vinder noget i denne sæson. Men under Klopp har der hver sæson været noget at spille for og drømme om helt til sæsonafslutningen. Og der lader til (som jeg vurderer det) at have været spillemæssig fremgang konstant.

Og så er det bare rart at være repræsenteret i medierne af en manager, der i mange tilfælde agerer positivt og har en smittende energi (selvom Klopp naturligvis også kan tabe kasketten og derudover over også kan levere interviews, der lugter langt væk af, at han ikke gider dem).

Han er vel den manager vi har haft med mest karisma siden Shanks?
Meget enig i det hele, texy.

Derudover kan man sige, at vi hiver rekordsponsorater hjem, vi har fået gang i talentfødekæden, vi laver måske rekord på det vigtige trøjesponsorat næste gang, vi handler spillere på øverste hylde nu/udvikler dem til øverste hylde, og vi har begejstret hele fodboldverdenen under Klopp med fantastisk, positivt fodboldspil, som må have kastet en masse Liverpoolfans af sig samtidigt.

Mon ikke Klopp som minimum vil have en CL titel og slå scumsters rekord for flest vundne mesterskaber, inden han takker af ?

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » torsdag, 27. dec, 2018 18:50

Filos of Isk skrev:
lunderskov skrev: jeg ser ikke solanke som en misser i nu han skal lige have lov og komme ud at få en del kampe på et leje ophold og så ser vi hvordan det ser ud :)
Nej, han skal lige have chancen. Kan har stadig mange år hvis han skal nå at slå igennem i en tidligere alder end Diego Costa eller Luca Toni.
Han passer bedre ind i 4-3-3 systemet end 4-2-3-1 systemet, men det er jo nok også en af årsagerne til at han er dumpet ned i hierakiet igen.
Lidt det samme argument, som at Karius og de gea begge startede elendigt i PL, så Karius nok blev lige så god som spanioleren. Men okay, man skal jo aldrig sige aldrig, men jeg har skrevet mange gange, og gør det så igen. Jeg kan bare ikke få øje på talentet hos Solanke, og hvis jeg skulle vælge en angriber i nødstilfælde hvis Firmino,Salah,Mane,Sturr og Orig og et par andre er skadede , så håber jeg stadig Solanke max er på bænken og Trent eller Milner(naturligvis ;) ) fik chancen fremme.
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » fredag, 28. dec, 2018 00:35

Niels K skrev:
texy skrev:
Niels K skrev:Ged Rea
@ged0407

100 wins as @LFC manager in fewest games (all comps):- Kenny Dalglish 159 games, Rafa Benitez 170, Bob Paisley 181, JURGEN KLOPP 181.
Sjovt at se den slags stats. Især når man stadig kan huske dengang Klopp i sin første fulde sæson blev kritiseret for ikke at have en bedre win-percentage end Rodgers.

Det er muligt, at vi igen ikke vinder noget i denne sæson. Men under Klopp har der hver sæson været noget at spille for og drømme om helt til sæsonafslutningen. Og der lader til (som jeg vurderer det) at have været spillemæssig fremgang konstant.

Og så er det bare rart at være repræsenteret i medierne af en manager, der i mange tilfælde agerer positivt og har en smittende energi (selvom Klopp naturligvis også kan tabe kasketten og derudover over også kan levere interviews, der lugter langt væk af, at han ikke gider dem).

Han er vel den manager vi har haft med mest karisma siden Shanks?
Meget enig i det hele, texy.

Derudover kan man sige, at vi hiver rekordsponsorater hjem, vi har fået gang i talentfødekæden, vi laver måske rekord på det vigtige trøjesponsorat næste gang, vi handler spillere på øverste hylde nu/udvikler dem til øverste hylde, og vi har begejstret hele fodboldverdenen under Klopp med fantastisk, positivt fodboldspil, som må have kastet en masse Liverpoolfans af sig samtidigt.

Mon ikke Klopp som minimum vil have en CL titel og slå scumsters rekord for flest vundne mesterskaber, inden han takker af ?
Jeg napper også gerne Klopp de næste mange år, om han så skulle være vores Arsene Wenger.
Det er sgu skønt og underholdende det der sker i vores elskede klub!

Tror aldrig den dominans som nogle af os gamle tosser oplevede nogensinde vender tilbage. Men en titel i ny og næ, store som små, det tror jeg på med Klopp!

YNWA

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 28. dec, 2018 10:13

Niels K skrev:
texy skrev:
Niels K skrev:Ged Rea
@ged0407

100 wins as @LFC manager in fewest games (all comps):- Kenny Dalglish 159 games, Rafa Benitez 170, Bob Paisley 181, JURGEN KLOPP 181.
Sjovt at se den slags stats. Især når man stadig kan huske dengang Klopp i sin første fulde sæson blev kritiseret for ikke at have en bedre win-percentage end Rodgers.

Det er muligt, at vi igen ikke vinder noget i denne sæson. Men under Klopp har der hver sæson været noget at spille for og drømme om helt til sæsonafslutningen. Og der lader til (som jeg vurderer det) at have været spillemæssig fremgang konstant.

Og så er det bare rart at være repræsenteret i medierne af en manager, der i mange tilfælde agerer positivt og har en smittende energi (selvom Klopp naturligvis også kan tabe kasketten og derudover over også kan levere interviews, der lugter langt væk af, at han ikke gider dem).

Han er vel den manager vi har haft med mest karisma siden Shanks?
Meget enig i det hele, texy.

Derudover kan man sige, at vi hiver rekordsponsorater hjem, vi har fået gang i talentfødekæden, vi laver måske rekord på det vigtige trøjesponsorat næste gang, vi handler spillere på øverste hylde nu/udvikler dem til øverste hylde, og vi har begejstret hele fodboldverdenen under Klopp med fantastisk, positivt fodboldspil, som må have kastet en masse Liverpoolfans af sig samtidigt.

Mon ikke Klopp som minimum vil have en CL titel og slå scumsters rekord for flest vundne mesterskaber, inden han takker af ?
Det første er nok ikke umuligt, det andet tvivler jeg desværre på. Vi skal såmænd nok få en PL-titel, men ligefrem 3 mere end Scum? Det tror jeg ikke er realistisk, ikke mindst fordi det vel må forventes at de får vendt skuden og igen begynder at blande sig hvor det er sjovt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » tirsdag, 05. feb, 2019 11:04

Der kan ikke være nogen tvivl om at Klopp har flyttet klubben, er en fantastisk træner, og en person, men nogle gange især på det seneste er jeg begyndt at synes han ofte er liiidt for "godhjertet".

Klopp fremstår tiltider som en person med hjertet på rette sted, der vitterligt vil det bedste for sine spillere. Dette kommer til syne i flere henseender f.eks.

- Hans håndtering af Clyne bliver far og giver ham fri
- At lade Coutinho gå i JANUAR - selvom det var et skod tidspunkt, fordi Coutinho ønskede at komme væk.
- At lade Clyne smutte på lån, i håb om spilletid selvom det mest rigtige uomtvivstligt var at have ham som backup især med tanke på han kan dække begge back pladser
- Husker lignende situationer omkring Sahin i Dortmund
- Ikke at hente spillere pga. skader

Alt dette gør Klopp til en go person, og viser hjertet er på det rette sted, og et godt menneske, men jeg mener også en træner til tider skal være "hardcore" og træffe valg, som ikke er populære blandt spillerne, med fokus på at skabe resultatet, og der savner jeg noget fra Klopp. Han virker til at fokusere for meget på spillernes ve-og-vel tiltider fremfor at fokusere på resultatet.

At sælge Coutinho midt i sæsonen var forkert, ligeså at lade Clyne gå og det synes jeg også IKKE at hente minium én midtstopper på lån i dette vinude er!

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 05. feb, 2019 12:36

Så simpelt er det bare ikke helt. Der findes jo tusinder parametre at age hensyn til, end blot clyne kan spille begge backs. Hvis han mentalt har forladt klubben vil han muligvis ikke kunne levere hvad der skal til for at kunne fungere i den rolle der forventes af ham, så kan en Miller løsning måske være bedre ?

Coutinho var jo mentalt i Barcelona og VILLE væk, der hersker ingen tvivl om at det var hans ønske - tror ikke man skal tænke vi solgte ham et vindue for tidligt, men vi lykkedes med at beholde ham et vindue længere. Han døjet jo med en rygskade lige op til hans salg, der på mirakuløs vis gik i sig selv ganske kort før hans transfer .

Lang historie kort: der er mange parametre der gør en beslutning. Det er svært at klandre klopp for ting der muligvis ikke er 100% hans beLutning og hvor vi ikke kender alt der har indflydelse
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 05. feb, 2019 14:08

TG12 skrev: Alt dette gør Klopp til en go person, og viser hjertet er på det rette sted, og et godt menneske, men jeg mener også en træner til tider skal være "hardcore" og træffe valg, som ikke er populære blandt spillerne, med fokus på at skabe resultatet, og der savner jeg noget fra Klopp. Han virker til at fokusere for meget på spillernes ve-og-vel tiltider fremfor at fokusere på resultatet.
Men Klopps evne til at få det maksimale ud af sine spillere hænger også bare sammen med at de kan stole på ham og at han holder hvad han lover osv.
hvis han var mere "hardcore" så ville det måske være svære for ham at tiltrække spillere til sit hold som Oxlade, van Dijk og Salah, der på det tidspunkt (let's face it) godt kunne have fundet bedre transfers i forhold til at komme til titel mere udfordrende hold.

Desuden mener jeg at Bellamy_fever har ret

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » tirsdag, 05. feb, 2019 15:24

Filos of Isk skrev:
TG12 skrev: Alt dette gør Klopp til en go person, og viser hjertet er på det rette sted, og et godt menneske, men jeg mener også en træner til tider skal være "hardcore" og træffe valg, som ikke er populære blandt spillerne, med fokus på at skabe resultatet, og der savner jeg noget fra Klopp. Han virker til at fokusere for meget på spillernes ve-og-vel tiltider fremfor at fokusere på resultatet.
Men Klopps evne til at få det maksimale ud af sine spillere hænger også bare sammen med at de kan stole på ham og at han holder hvad han lover osv.
hvis han var mere "hardcore" så ville det måske være svære for ham at tiltrække spillere til sit hold som Oxlade, van Dijk og Salah, der på det tidspunkt (let's face it) godt kunne have fundet bedre transfers i forhold til at komme til titel mere udfordrende hold.

Desuden mener jeg at Bellamy_fever har ret
Meget rigtigt og enig med jer begge.

Det er altid en afvejning imellem harmoni i truppen, og at opbygge tillid spillere og trænere imellem. Men nogle gange savner jeg bare den der "jeg vil vinde for enhver pris og i den process vil jeg såre/blive uvenner med nogle undervejs". Rødtuden Alex F er et eksempel på det. Mourinho havde det også tidligere, og selvom jeg ikke umiddelbart ville bytte Klopp med nogen af de to - så savner jeg lidt den "ruthless" mentalitet de begge har brugt til at opnå success.

Jeg kan heller ikke lade være med at tænkte på, at vi reelt står med 13 "finale" kampe tilbage, og Klopp har bare ingen go statistik når det kommer til finaler.



Men jeg savner lidt vinder-instinktet og vinde for enhver pris. Som sæsonen har udviklet sig, ser jeg vi spiller en finale hver eneste uge

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 06. feb, 2019 13:22

noget vi glemmer i alt denne Klopp-Clyne debat- Efter at Clyne spillede sin ganske fornuftige - men ikke fantastiske* - kamp imod Man Utd(hvor Milner slet ikke var til rådighed); så kom der to kampe imod Wolves og Newcastle hvor Clyne startede på bænken og Milner startede på HB. Det gør for mig en kæmpe forskel fordi det peger på at Klopp foretrækker Milner på pladsen.
Hvorfor?
Det kan skyldes mange ting;
-Clyne var ude af kampform og er derfor mere tilbøjelig til at have en dårlig kamp. Og når man tænker på den lange pause Clyne har haft, så ville det kræve en længere serie af kampe for at overkomme dette problem.
-Milner er placeret meget højt i holdets interne hieraki, man kan jo nærmest kalde ham en kultpære med store lederegenskaber. Derfor giver det mening at Milner blive holdt til ilden med nogle ekstra kampe på HB, så han er knivskarp i foråret når der venter større kampe
-Imod Wolves(PL) kunne man argumentere for at Clyne ikke var inde i kamprytme og derfor ikke kunne restituere hurtigt nok til at deltage i den kamp og derfor blev han holdt klar til Newcastle
- vi var gået mere og mere over til at spille 4-2-3-1, hvor Milner ikke passer lige så nemt ind som i 4-3-3 systemet(selvom han sagtens kan bruges, og er blevet brugt, på midtbane og kant i 4-2-3-1)
- skaderne til både Gomez og Trent har vist sig at være værre end først antaget
- vi er midt i en intens mesterskabskamp og der er ikke plads til at uddele tjenester til spillere der mangler kampform
- Og så har Milner et dejligt tørt indlæg når han får tiden til at slå det.

Så jeg syntes også godt man kan sige at Klopp udviste kynisme, ved ikke at benytte lejligheden(skader til Trent og Gomez) til at give Clyne en chance for at spille sig tilbage på holdet. Det ærgrer ham muligvis nu, men han handlede jo på baggrund af den information der var ham tilgængelig. Når Clyne ikke får den kamp imod Newcastle (boxing day), så giver det glimrende mening at leje ham ud, skulle Clyne have været et effektivt alternativ i de sidste tre kampe, så skulle han have spillet i den Newcastle kamp.
Hvis Klopp virkelig var så behagesyg overfor spillerne som han nogle gange bliver fremstillet, så havde han spillet Clyne i den Newcastle kamp og investeret i Clynes chance for at komme ind på holdet, men han valgte den driftsikre Milner, fordi han havde øjnene rettet imod pokalen... eller sådan ser jeg det ihvertfald.

*hvilket ikke er overraksende når man tænker på hvor få minutter Clyne har spillet siden slutnignen på forrige sæson

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af YNWA! » onsdag, 13. feb, 2019 12:46



Raphael Honigstein: “Klopp is very happy with Liverpool, and the club is very happy with him. I rather think that he will renew his contract beyond 2022. If he is to become champion or Champions League winner, he will 99.9 percent stay longer.”
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 28. feb, 2019 10:46

Lille bedømmelse af Klopp's indkøb indtil nu:

https://www.planetfootball.com/quick-re ... l-manager/

Nr. 1-8 ser altså ganske overbevisende ud :shock:

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 28. feb, 2019 11:54

Niels K skrev:Lille bedømmelse af Klopp's indkøb indtil nu:

https://www.planetfootball.com/quick-re ... l-manager/

Nr. 1-8 ser altså ganske overbevisende ud :shock:
Okay, we’re taking into account value for money here, but it really is worth reminding yourself that Robertson – who can genuinely be considered one of the best players in the world in his position – cost £8million. £8million! In 2017! That’s enough to buy 15.4% of Benjamin Mendy.
:lol:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. mar, 2019 11:42

Klopp mener, at Mané og Salah må være Liverpool's bud på Player of the Year sammen med VvD:

https://www.liverpoolfc.com/news/first- ... f-the-year

Jeg synes næsten, at han selv fortæller, at det må være Virgil, der skal stikke af med den, når han siger, at de sidste 10 uger, så byder Mané ind og 10 uger før det, så er det Salah. Virgil har været et bæst hele sæsonen.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 30. mar, 2019 11:44

Niels K skrev:Klopp mener, at Mané og Salah må være Liverpool's bud på Player of the Year sammen med VvD:

https://www.liverpoolfc.com/news/first- ... f-the-year

Jeg synes næsten, at han selv fortæller, at det må være Virgil, der skal stikke af med den, når han siger, at de sidste 10 uger, så byder Mané ind og 10 uger før det, så er det Salah. Virgil har været et bæst hele sæsonen.
Jeg tror Sterling bliver det i denne sæson. Men VvD er vores bedste bud og hvilket et..

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » lørdag, 30. mar, 2019 17:18

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:Klopp mener, at Mané og Salah må være Liverpool's bud på Player of the Year sammen med VvD:

https://www.liverpoolfc.com/news/first- ... f-the-year

Jeg synes næsten, at han selv fortæller, at det må være Virgil, der skal stikke af med den, når han siger, at de sidste 10 uger, så byder Mané ind og 10 uger før det, så er det Salah. Virgil har været et bæst hele sæsonen.
Jeg tror Sterling bliver det i denne sæson. Men VvD er vores bedste bud og hvilket et..
Sjov tweet om Sterling vs. Salah specielt nederste linjer:


Besvar