Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af sjampen » søndag, 29. jan, 2017 20:45

Mads T. skrev:
Når ovenstående så er sagt, så er det da klart på sin plads med kritik af Klopp når tingene går som de gør. Jeg kan dog i de fleste tilfælde godt forstå hans dispositioner, selvom det ikke er gået vores vej. Manglen på en plan B, som flere er inde på, og de ofte for sene udskiftninger er ting der skal forbedres.
Jeg er vel en af dem der markant kritisere nogle punkter og der er en del at tage af lige nu. Det ændre ikke på, at det vil være total idioti, bare at vende tanken om at fyre Jürgen Klopp. Selvfølgelig skal han ikke fyres, han skal løse problemerne.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 29. jan, 2017 22:26

Jeg synes diskussionen er lidt sort/hvid. Jeg har eksempelvis kritiseret Klopp, men det er jo ikke ensbetydende med at han skal fyres. Det bør være sådan at man kan diskutere og kritisere uden at ens tilhørsforhold til klubben skal bestrides.

Klopp arbejder med absolut dårligste trup af top 6 holdene, og det siger en del om hans evner, at formåede at spille os op på en 1. plads i efterårssæsonen. Klopp har fået os til at spille som en enhed, som bare moser modstanderne ned. Vi spillede flot bold, og moste modstanderne på ren energi.

Men jeg synes os at der er kritikpunkter hos Klopp, som jeg håber jeg kan nævne uden at blive lagt for had for af andre brugere herinde. Jeg synes at det skriger til himlen at han siger at de spillere som vi er ude efter, ikke er tilgængelige i januar. Enten har vi meget få spillere på vores indkøbsliste, eller også har vores scout ikke gjort deres arbejde. For det er tydeligt for enhver at vi sagtens kan forstærke os på en række positioner, og der er en langt række spillere på markedet som kan forstærke os. Det fortæller mig, at man muligvis betragter dette som en mellemsæson, hvor vores flotte efterår kan være spildt,

Dernæst synes jeg man kan ane at han har vanskeligt ved at præstere i modgang. I Dortmunds sidste sæson gik der også lang tid før han fik vendt skuden. Her i januar har vi ramt et spillemæssigt lavpunkt, og ja, vi har manglet Mane, Matip og Coutinho. Men vi har altså spillet uafgjort mod Plymouth, som ligger i den 4. bedste række, tabt til PL's bundprop Swansea på hjemmebane, og tabt til Wolverhampton som ligger i bunden af den 2. bedste række, og fået en flot uafgjort ude mod Man U, så modstanden har altså ikke været topklasse. Selv disse resultater har ikke foranlediget Klopp til at genoverveje indkøb i januar.

Dernæst synes jeg at der tegner sig et mønster. Hvis vores koncept ikke lykkes i kampene, ser det ud som om at vi mangler en plan B. Vi har en strategi baseret på energi, og da den engelske liga er meget fysisk og vi har en lille kvalitativ trup, er jeg ikke overrasket over vi rammer et spillemæssigt lavpunkt, da vores spillestil kræver meget energi i hver kamp. Men hvorfor har vi ikke et andet system at falde tilbage på. Vi har problemer med at kontrollere kampene, og cruise en smal 1-0 sejr hjem.

Der er mange kritikpunkter, men jeg synes stadig at Klopp er den bedste manager vi kan få. Jeg håber det i fremtiden er okey at kritisere uden at blive beskyldt for ikke at være en ægte Liverpool fan.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » søndag, 29. jan, 2017 23:10

Hr. Drejer skrev:Jeg synes diskussionen er lidt sort/hvid. Jeg har eksempelvis kritiseret Klopp, men det er jo ikke ensbetydende med at han skal fyres. Det bør være sådan at man kan diskutere og kritisere uden at ens tilhørsforhold til klubben skal bestrides.

Klopp arbejder med absolut dårligste trup af top 6 holdene, og det siger en del om hans evner, at formåede at spille os op på en 1. plads i efterårssæsonen. Klopp har fået os til at spille som en enhed, som bare moser modstanderne ned. Vi spillede flot bold, og moste modstanderne på ren energi.

Men jeg synes os at der er kritikpunkter hos Klopp, som jeg håber jeg kan nævne uden at blive lagt for had for af andre brugere herinde. Jeg synes at det skriger til himlen at han siger at de spillere som vi er ude efter, ikke er tilgængelige i januar. Enten har vi meget få spillere på vores indkøbsliste, eller også har vores scout ikke gjort deres arbejde. For det er tydeligt for enhver at vi sagtens kan forstærke os på en række positioner, og der er en langt række spillere på markedet som kan forstærke os. Det fortæller mig, at man muligvis betragter dette som en mellemsæson, hvor vores flotte efterår kan være spildt,

Dernæst synes jeg man kan ane at han har vanskeligt ved at præstere i modgang. I Dortmunds sidste sæson gik der også lang tid før han fik vendt skuden. Her i januar har vi ramt et spillemæssigt lavpunkt, og ja, vi har manglet Mane, Matip og Coutinho. Men vi har altså spillet uafgjort mod Plymouth, som ligger i den 4. bedste række, tabt til PL's bundprop Swansea på hjemmebane, og tabt til Wolverhampton som ligger i bunden af den 2. bedste række, og fået en flot uafgjort ude mod Man U, så modstanden har altså ikke været topklasse. Selv disse resultater har ikke foranlediget Klopp til at genoverveje indkøb i januar.

Dernæst synes jeg at der tegner sig et mønster. Hvis vores koncept ikke lykkes i kampene, ser det ud som om at vi mangler en plan B. Vi har en strategi baseret på energi, og da den engelske liga er meget fysisk og vi har en lille kvalitativ trup, er jeg ikke overrasket over vi rammer et spillemæssigt lavpunkt, da vores spillestil kræver meget energi i hver kamp. Men hvorfor har vi ikke et andet system at falde tilbage på. Vi har problemer med at kontrollere kampene, og cruise en smal 1-0 sejr hjem.

Der er mange kritikpunkter, men jeg synes stadig at Klopp er den bedste manager vi kan få. Jeg håber det i fremtiden er okey at kritisere uden at blive beskyldt for ikke at være en ægte Liverpool fan.
Ja det er vel netop pga bekymringen for vores klub at vi tillader os at kritisere/stille spørgsmål ved.... og bekymre os om den tilstand vi er i for tiden.
Hvis vi ikke var fans var vi jo ligeglade......

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » mandag, 30. jan, 2017 00:58

Repsej skrev:Er bestemt ikke uenig og synes at dem der mener han skal fyres måske lige skal deres troskab med LFC op til overvejelse igen.
Først og fremmest, latterligt postulat. Fordi man ønsker x fyret, sklal man overveje om man er fan af x klub. Dybt latterligt pinligt og andet i samme boldgade, og du kan ikke undskylde dig med alderen iflg din profil. Jeg har det statement at Klopp har fejlet big time, og mere end det i januar. Jeg er ikke for han skal fyres, jeg var heller ikke for BR fyring, men det gav mening da Klopp kunne hentes.

Og Drejer, bare fordi pundits siger det, er det ikke sandt. LFC har ikke den dårligste 11´er i top 6, min påstand er 11´eren er den den bedste, stat inden ragnaok var næsten enig med mig. Matip, Cou, Firmino, Hendo(i nuværende form)Mane,Clyne ,Milner kan alle konkurrere om start 11eren i alle klubberne i top 6. vores 11´er kan slå alle og har gjort det, der mangler bredde, og Klopp mener bredde er Randall, Stewart og andet League one materiale, J-Ø-S-S-E-S en omgang ynk. Woodburn har da en chance, Arnold bliver til noget, ud til højre eller venstre med resten. LFC er og bliver en kaffe klub, negativt ment naturligvis.
Verden er smask fuld af hyklere....

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Repsej » mandag, 30. jan, 2017 05:38

Thommo skrev:
Repsej skrev:Er bestemt ikke uenig og synes at dem der mener han skal fyres måske lige skal deres troskab med LFC op til overvejelse igen.
Først og fremmest, latterligt postulat. Fordi man ønsker x fyret, sklal man overveje om man er fan af x klub. Dybt latterligt pinligt og andet i samme boldgade, og du kan ikke undskylde dig med alderen iflg din profil. Jeg har det statement at Klopp har fejlet big time, og mere end det i januar. Jeg er ikke for han skal fyres, jeg var heller ikke for BR fyring, men det gav mening da Klopp kunne hentes.
.
Den var nu overhovedet ment som en hentydning til dig eller andre herinde, men har læst på andre forums og fb at nogle mener han skal fyres.
Der står jeg altså helt af ved sådan en udmelding og det var det jeg hentydede til.

Det var så dårligt formuleret af mig hvem jeg mente, det beklager jeg.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. jan, 2017 09:17

@Thommo:

Jeg skrev at vi har den dårligste trup af top 6 holdene, ikke den dårligste start-11. Vi har en udmærket start-11. Men der er for langt mellem vores bedste spillere og de næstbedste.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Callesen » torsdag, 09. mar, 2017 23:14

Jeg har skrevet det her blogindlæg her: http://liverpool-fc.dk/blog-klopp-min-mand/

Klopps tid i Liverpool er gået op og ned som en sinuskurve. Fyringen af Rodgers kom for mange som en åbenbaring for rigtig mange og da rygterne først begyndte at florere på nettet om at FSG var i kontakt med Klopp, at NU fik vi en manager der kunne bringe os pokaler igen. Han har indtil videre bragt os sølv, desværre ikke det fornemmeste art af metal, endnu. Men to finaler i første sæson er trods alt ikke helt skidt. Dog blev begge spillet under niveau i forhold til tidligere præstationer set i sidste sæson når vi var bedst. Men Rom blev ikke bygget på en dag.

Nu står vi så her 1½ års tid efter hans ansættelse og fangruppen er så småt begyndt, at blive splittet. Der er flere og flere røster på de sociale medier og på baren, hvor jeg kommer, som så småt begynder at snakke om at Klopps tid i Liverpool nærmer sig sin afslutning til sommer.

Jeg kan ikke forstå dem, må jeg indrømme. Vi har fået måske den mest vellidte træner i verdenen de sidste MANGE år. Normalt er der altid jokes omkring Liverpools træner fra andres fans og nogen der ikke kan li´ ham. Det er gengældt langt hen af vejen fra vores side om deres. Det er sådan fodbold er indrettet og det er sgu ret fedt.

Udover han er vellidt så sad ALLE og skreg på Klopp. Vi ville spille, som Dortmund og så ville Liverpool blive mestre på no-time og aldrig nogensinde igen ryge ud af top to og Champions League ville vi være den første klub nogensinde til at vinde to gange i træk. Ok det er sat meget på spids, men det var de færreste, som ikke ville have ham. Han var Liverpools håb. Og vi fik ham. Selv lorten var lavet af guld da han kom til.

Hverdag i Liverpool
Nu er det blevet hverdag. Der er ingen Europæisk fodbold, ingen FA cup og EFL cuppen endte efter to elendige kampe imod Southampton. Der er kun Premier League tilbage i denne sæson og det er pt ved at smuldre imellem fingrene på os. Spillet på banen har været magert i 2017, med nogle få opblomstringer, som i den grad sendte positive tanker tilbage på efteråret, hvor Liverpool var en velstøbt maskine der pløjede næsten uhindret afsted. Men nu står vi og kan stille og roligt se, hvordan konkurrenterne har indhentet os og trukket fra. Lige nu hænger vi kun fast med det yderste af neglene. Der er ikke mange på Liverpools bestyrelsesgange, spillere, stab og fans som kan være tilfredse med udviklingen.

Spillerne løber stadig lige så langt, som i efteråret (der blev løbet 121 km samlet imod Leicester). Men det er som om de har glemt, hvordan de spiller sammen. Meget af det peger tilbage på Klopp, det er der ingen tvivl om, men spillerne kan heller ikke se sig fri for kritik.

Men lad os se på Klopp. Jeg er ikke altid enig i hans tilgang til kampene når det kommer til valget af spillere. I lang tid var Can foretrukket foran Wijnaldum, hvilket jeg synes var en dårlig beslutning. Can har i lang tid været en af dem jeg mindst har kunne se være i Liverpool på sigt. Det var tydeligt fra starten af at han manglede tempo og boldomgang især i små rum på midtbanen. I midterforsvaret havde han tiden til at spille den rundt, det har han bare ikke på midtbanen og så vender han på mere plads end en lastbil med to anhængere. Det virker til hans hoved godt ved, hvad der skal ske, men derfra og til udførelsen er for langsom. Han er en ok back up men IMO skal han ikke starte inde. Der er Wijnaldum en bedre boldspiller. Firmino er virkelig dårlig på kanten, han fungere meget bedre inde i midten, hvor han kan vandre omkring og har muligheder på begge sider og så er han god i presset. Af nød måtte han ud på kanten forståeligt nok og Klopp prøvede også at få ham centralt ved, at lade ham og Origi bl.a. skiftes til at være på kanten. Det fungerede bare ikke rigtigt. Og nu lader det til han er brændt lidt ud og kan ikke finde formen.

Men hvor er så de spillere, som Klopp har skulle erstatte formsvage spillere med? De har bare ikke været der i år. Ser man på bænken til de fleste af kampene fra november/december og frem efter så har det hovedsageligt været Stewart, Ojo, Eijaria, Woodburn, Moreno, Origi, Sturridge, Klavan, Lucas og lignende. Nogle fine talenter og et par fornuftige rutinerede kræfter. Men ser man på dem så er det ikke spillere der er i form eller spillere man tænker kan gå ind og gøre en forskel. Nej Sturridge er ikke den type, ikke på den måde, som Klopp gerne vil spille fodbold på. Der falder han igennem og hans topfart er faldende pga. skader og sikkert også mentalt.



Manglende indkøb
Sidste år gav det mening at Klopp i januar vinduet valgte at se bort fra indkøb (udover Grujic der blev lejet ud med det samme). Han ville gerne se sin trup an og det gik jo ret godt udover en måneds tid, hvor alle nærmest blev ramt af skader.

Men nu er det en ny sæson. Vi købte egentlig ret godt ind i sommers. Matip, Mané og Wijnaldum har alle vist sig som værende spillere der hæver klubbens niveau. Karius er fortsat et ubeskrevet blad, men bliver ikke kastet på porten allerede på trods af en dårlig start i klubben. Problemet er dog at han ikke har set nok fremad og vurderet bredden på truppen ordentligt. I efteråret hvor alt var godt var der meget lidt snak omkring bredden. Alle var klar og vi vandt. Men så kom der en skade til Coutinho, som gjorde vi i flere kampe måtte rykke lidt rundt. Mané var væk i januar måned pga. AFCON og Matip var pludseligt i ingenmandsland under selvsamme turnering pga. nogle FIFA regler.

Klopp burde have været opmærksom på det problem, som det ville give i løbet af efteråret. Og han burde have set det kunne give problemer på midtbanen og evt forsvaret. Jeg kan godt forstå Klopp når han siger at han kun vil have de rigtige spillere. Men jeg havde hellere set han var gået ud og købt eller lejet en spiller, som lidt ala en Kolo-kind-of-guy. Vi havde ikke behøvet købe en 23-årig potentiel verdensstjerne. Men for fanden der var brug for lappeløsninger af en eller anden art. Sidste år lånte han Caulker en halv sæson og han fik ikke meget spilletid, men det gav en eller anden form for sikkerhed.

Der skulle ikke nødvendigvis købes ind til samtlige kæder. Men hvis der var købt en centralmidt og en fløjspiller f.eks. havde vi haft en betydeligt bredere trup. Dem vi har siddende på bænken i mange af kampene er fine spillere alt efter, hvor henne de er i karrieren (Woodburn, Ojo, Ejaria, Stewart, Lucas, Klavan, Sturridge, Origi osv.). Men hvor mange af dem er du sådan 100% sikre på når du sætter dem ind? Halvdelen af dem har knap nok fået hår på brystet. Det har gjort at Klopp har været nød til at vente med udskiftningerne da han ved at skifter han f.eks. Sturridge og Klavan ind så han i problemer da resten af bænken har en gennemsnitsalder som en billig rødvin fra Netto. Han har ikke turde lave de afgørende indskiftninger tidligt. Det er ikke for at pege fingre af de unge spillere, men det er ikke optimalt at have 2-3 teenagere på bænken i Premier League. En er helt fint men de skal have spillere omkring dem, som kan støtte dem.

Til sommer vil folk stå i kø og råbe og skrige af Klopp for, at vi sælger spillere og køber stærkt ind. Klopp ville have haft Dembelé og Pulisic men begge ville blive i Dortmund, det siger lidt om den status som klubben har pt. Selv med Klopp bag roret.

Lad os starte med salg af spillere. Umiddelbart kunne det godt ligne afgang til Sturridge, Sakho, Can, Moreno og Lucas ud fra de sidste rapporter. Og det vil ikke undre mig, hvis Stewart og Mignolet også kan se sig om efter nye arbejdsgivere. Det giver rigtig god mening. Sturridge passer ikke ind og vil spille fast. Can har problemer med at få forlænget sin kontrakt da man er uenige om lønforhold, plus han kommer til kort på midtbanen, Moreno har ikke været i nærheden af 1. holdet siden Milner kom ind og kommer aldrig i betragtning til 1. holdet igen på permanent basis. Lucas vil nok gerne ud og spille fast igen og har de sidste 9 år været rygtet væk i samtlige vinduer, men har kæmpet sig tilbage. Men det er nok slut nu. Stewart bringer ikke noget som helst. Mignolet behøver vi ikke komme nærmere ind på, han gør det dog ganske godt lige nu trodsalt.

Det vil sige der er seks mand, som man kan forvente forlader klubben.
Det vil IMO betyde der skal købes en ny angriber, to nye centrale midtbanespillere, en ny venstreback og der skal nok findes en mere, som back up – Milner er ikke VB, en ny centralmidterforsvarer så vi kan komme op på mindst tre styks som kan holde niveau og en ny målmand. Og dette er bare for at vi kan holde os nogenlunde status quo.



Mød den tidligere Liverpool spiller Howard Gayle i København d. 19 marts. Mere info her
Indkøbspolitikken i klubben
Og nu bliver det mere tricky. Klopp er kendt for at købe relativt unge og ukendte spillere ind. Der er selvfølgelig undtagelser, men han vil gerne selv have mulighed for at forme dem så de passer ind i hans fodbold. FSG fortalte bl.a. til Rodgers at spillerne maksimalt måtte koste £10m. Det er kendt at FSGs anden sportsklub: Red Sox (baseball) køres efter Moneyball princippet. Kort fortalt så kigger man på stats hos unge spillere og køber inden de slår igennem og koster kassen. Det var derfor Comolli blev hentet til klubben. Der er undtagelser i deres indkøbs princip (Benteke, Lovren, Lallana, Firmino bl.a.). Men husk på hvilke beløb klubben så solgte for i de vinduer, hvor der var spillere der kostede kassen: Suarez (£65m), Sterling (£50m) og Benteke (£32m). FSG ser helst køb og salg i grove træk går i 0. Det virker sådan. Og det er også derfor det for mig virker svært at se Klopp gå ud og spendere £50-75m mere end vi sælger for.

Ved at købe de unge spillere, som Klopp og FSG gerne vil hente (FSG pga. videresalgspris) står vi overfor et andet problem. Hvor mange i klubben har vundet et mesterskab? En pokalturnering? EM? VM? Det er dælme ikke mange spillere, som man kan nævne her: Milner har vundet lidt af hvert med Manchester City. Matip har vundet pokalturneringen i Tyskland. Henderson en Liga cup. Lucas en Liga cup. Der er muligvis en eller to til der har lidt i skabet derhjemme men det er ikke imponerende, hvad vi har af rutine i truppen.

Med indkøbspolitikken i mente skal man nok ikke forvente, at Liverpool nu og her står med et vinderhold. MEN jeg tror fuldt og fast på det nok skal blive det. Klopp har allerede fået banket SÅ meget mere selvtillid ind i de her gutter, de arbejder langt hårdere nu end under Rodgers, når Liverpool er gode så er de virkelig gode og kan slå næsten alle de bedste klubber i Europa, men der mangler en plan b imod hold der pakker sig. Men jeg er helt sikker på at der bliver arbejdet benhårdt på det på Melwood.

Og hvorfor skal vi nu begynde at kaste trænerne på gaden inden de har haft tid til at arbejde ordentligt med spillerne? Klopp laver ikke en Hodgson, han køber ikke en ny Konchesky eller Poulsen (håber jeg inderligt). Dem han købte i sommers har alle præsteret minus Karius. Han udvælger sig de rigtige spillere. Hvis han kan fortsætte med dette så kan jeg ikke se, hvorfor han skal ud nu, der er fremgang at spore. Og Premier League er fyldt med gode hold. Der er lige nu fem hold der kæmper om fire CL pladser, og et hold der er stukket af. Seks klubber som vinder over hinanden på kryds og tværs. Ligaen er så tæt for tiden, at et nederlag gør man ryger ud af top fire.

Klopp er ikke fejlfri men giv ham tid. Lad ham købe de spillere, som han gerne vil have. Hvis de er unge skal vi bare sørge for at der bliver holdt fast i dem med rutinen, som er de bedste. Jeg er sikker på Klopp nok skal få dem formet så de passer til os. Og så er de navne vi har været sat i forbindelse med, nu en gang nogle af de største talenter i tysk fodbold. Og jeg er sikker på han også har øjnene i retningen af andre lande for, at finde dem som han mener skal købes. Vi er dog ikke selv herre over det og især hvis vi ikke kommer i CL, så kan det blive sværere at få første og anden prioriteterne.
Klopp skal selvfølgelig ikke have uendeligt med tid. Men Liverpool bevæger sig den rette vej under ham og jeg er sikker på der er mere i Klopp end vi har set indtil videre.

Også giver han nogle helt vildt gode krammere ser det ud til!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. apr, 2017 15:54


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 01. apr, 2017 17:40

Jeg forstår ikke dem, der er lidt skeptiske overfor Klopp, som jeg egentlig også synes, at de var i studiet op til Merseyside-derbyet i dag. Og jeg forstår slet ikke, når nogen tillader sig at sammenligne pointhøsten under Klopp med pointhøsten under Rodgers.

Rodgers arvede en trup med nogle fantasiske spillere i, som Suarez, Gerrard, Agger, Hendo og Sterling. Han fik selv bygget lidt på med indkøbene af Sturridge og Coutinho, men efter Suarez' og Aggers afgang og senere Gerrards farvel ramte vi en lang nedadgående kurve. Rodgers formåede ikke at få købt dygtige nok spillere til hurtigt at komme tilbage på 13/14 niveau.

Første sæson (14-15) efter Suarez lavede vi i gennemsnit 1,63 point pr. kamp. Og spillet hang aldrig rigtigt sammen.

Starten på hans anden sæson efter Suarez (15-16) blev endnu værre. Spillet og indstillingen mindede til tider næsten om tiden under Hodgson, og vi hentede under Rodgers 1,5 point i gennemsnit pr. kamp.

Så kom Klopp til midt i sæsonen. Med samme trup fortsatte den gennemsnitlige pointhøst på samme niveau med 1,5 point i gennemsnit pr. kamp. Men der var en kæmpe forskel. For motivationen var tilbage, der var et klart koncept og på grund af kampprogrammet blev liga-kampene brugt til at træne det nye koncept. Samtidig førte Klopp os i to finaler, hvilket betød, at der i nogle liga-kampe blev sparet spillere i jagten på trofæer og en alternativ vej i CL. Den nedadgående kurve var stoppet.

Denne sæson (16-17) startede over al forventning på alle parametre. Vi spillede fantastisk og underholdende og vandt mange kampe. Ny-indkøb som Matip og Mané slog til fra dag et, og på et tidspunkt lå Liverpool pludselig nummer 1 og snakken om PL-titlen begyndte. Nu ligger vi efter 30 kampe med en gennemsnitlig pointhøst på 1,97 point pr. kamp, hvilken er en markant fremgang.

Jeg formoder, at det er denne tidlige succes i Klopp's første hele sæson, der gør, at mange (især medier og folk der ikke er LFC fans) nu pludseligt stiller sig en smule kritiske overfor Klopp. Den hurtige succes må have skabt komplet urealistiske forventninger til, hvad man kan nå at udrette på så kort tid. Havde man virkelig forventet, at der for anden sæson i træk ville være et hold, der på ingen måder rendte ind i en lille down-periode? Modsat Leicester i sidste sæson har Liverpool desværre oplevet både skader og ACN-fravær til at forstyrre deres sæson.

Jeg tror ikke, at LFC fans er forblændede af Klopp eller blindt loyale, som nogle antyder. Jeg tror bare, at vi for en gangs skyld er en smule realistiske i forhold til, hvad det kræver at skabe et tophold. Og så tror jeg, at vi er mange, der kan se en gigantisk fremgang i forhold til niveauet under Rodgers, selvom Rodgers kan præsentere en fremragende pointhøst på grund af 13/14 sæsonen med Suarez i hopla.
Kloppite

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » lørdag, 01. apr, 2017 18:51

texy skrev:Jeg forstår ikke dem, der er lidt skeptiske overfor Klopp, som jeg egentlig også synes, at de var i studiet op til Merseyside-derbyet i dag. Og jeg forstår slet ikke, når nogen tillader sig at sammenligne pointhøsten under Klopp med pointhøsten under Rodgers.

Rodgers arvede en trup med nogle fantasiske spillere i, som Suarez, Gerrard, Agger, Hendo og Sterling. Han fik selv bygget lidt på med indkøbene af Sturridge og Coutinho, men efter Suarez' og Aggers afgang og senere Gerrards farvel ramte vi en lang nedadgående kurve. Rodgers formåede ikke at få købt dygtige nok spillere til hurtigt at komme tilbage på 13/14 niveau.

Første sæson (14-15) efter Suarez lavede vi i gennemsnit 1,63 point pr. kamp. Og spillet hang aldrig rigtigt sammen.

Starten på hans anden sæson efter Suarez (15-16) blev endnu værre. Spillet og indstillingen mindede til tider næsten om tiden under Hodgson, og vi hentede under Rodgers 1,5 point i gennemsnit pr. kamp.

Så kom Klopp til midt i sæsonen. Med samme trup fortsatte den gennemsnitlige pointhøst på samme niveau med 1,5 point i gennemsnit pr. kamp. Men der var en kæmpe forskel. For motivationen var tilbage, der var et klart koncept og på grund af kampprogrammet blev liga-kampene brugt til at træne det nye koncept. Samtidig førte Klopp os i to finaler, hvilket betød, at der i nogle liga-kampe blev sparet spillere i jagten på trofæer og en alternativ vej i CL. Den nedadgående kurve var stoppet.

Denne sæson (16-17) startede over al forventning på alle parametre. Vi spillede fantastisk og underholdende og vandt mange kampe. Ny-indkøb som Matip og Mané slog til fra dag et, og på et tidspunkt lå Liverpool pludselig nummer 1 og snakken om PL-titlen begyndte. Nu ligger vi efter 30 kampe med en gennemsnitlig pointhøst på 1,97 point pr. kamp, hvilken er en markant fremgang.

Jeg formoder, at det er denne tidlige succes i Klopp's første hele sæson, der gør, at mange (især medier og folk der ikke er LFC fans) nu pludseligt stiller sig en smule kritiske overfor Klopp. Den hurtige succes må have skabt komplet urealistiske forventninger til, hvad man kan nå at udrette på så kort tid. Havde man virkelig forventet, at der for anden sæson i træk ville være et hold, der på ingen måder rendte ind i en lille down-periode? Modsat Leicester i sidste sæson har Liverpool desværre oplevet både skader og ACN-fravær til at forstyrre deres sæson.

Jeg tror ikke, at LFC fans er forblændede af Klopp eller blindt loyale, som nogle antyder. Jeg tror bare, at vi for en gangs skyld er en smule realistiske i forhold til, hvad det kræver at skabe et tophold. Og så tror jeg, at vi er mange, der kan se en gigantisk fremgang i forhold til niveauet under Rodgers, selvom Rodgers kan præsentere en fremragende pointhøst på grund af 13/14 sæsonen med Suarez i hopla.
Godt indlæg Texy!
Og jeg synes du har ret.
Jeg ønsker ikke Klopp out overhovedet og synes også vi er på rette vej med ham.
Men det kræver stadig massive investeringer i truppen hvilket Klopp undlod i januar!
Selvom pengene efter rygterne var til rådighed.
Så vores situation nu med skader og manglende brugbare erstatninger må stå for hans regning!
Chl skal simpelthen i hus, hvis vi skal kunne tiltrække de rigtige spillere, det er desværre sådan at det er idag! Og samtidig skal der betales kassen for dem og lønnen skal kunne konkurere.
Jeg var en af de naive der troede at Klopps navn ville kunne tiltrække spændende spillere og talenter. Det har indtil videre ikke holdt stik desværre.
Det kan jo ændres til sommer, men det bliver ikke uden at det koster!
Men jeg synes stadig at Klopp er fantastisk som manager, men hvis han ikke bakkes op økonomisk og samtidig er villig til at bruge pengene, så kommer vi ingen vegne.
Og så bliver Klopp kun en note i LFC's historie.
Personligt ønsker jeg at han får sin egen biografi om hans tid i Liverpool da han genvandt mesterskabet fra 2018 - 2098 og alle pokaler deri mellem.... Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 01. apr, 2017 21:14

texy skrev:Og jeg forstår slet ikke, når nogen tillader sig at sammenligne pointhøsten under Klopp med pointhøsten under Rodgers.
Denne linie for mig til at stå helt af, specielt at du er fornærmet over de TILLADER sig at gøre som der altid bliver gjort, hvad skal man så gøre succes raten op på, ud over trofæer, som dog alligevel ikke er så sigende som den statistik de fremvist i studiet. Er med på BR skal fremstå som syndebuk, og Suarez og co. gjorde det hele selv......Jamen han havde de spillere og fik fin succes, mourinho uden henrikh, zlatan og et par andre ville også være mere elendige end tilfældet er, Bayern uden Lewandowski, Muller osv lige så. Om jeg begriber den tankegang. Også selv om at din måde, er populær og giver positive tilkendegivelser. Klopp uden Mane, Coutinho og Matip...Januar var et eksempel.....Heldigvis er de i LFC , og de resultater Klopp skaber er via dem, ikke Suarez.

Og som du slutter af med at skrive, at LFC fans ikke er forblændede af Klopp, er jeg i tvivl i dit tilfælde. Ellers er der vel ingen grund til dit indlæg.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 01. apr, 2017 22:15

Thommo skrev:
texy skrev:Og jeg forstår slet ikke, når nogen tillader sig at sammenligne pointhøsten under Klopp med pointhøsten under Rodgers.
Denne linie for mig til at stå helt af, specielt at du er fornærmet over de TILLADER sig at gøre som der altid bliver gjort, hvad skal man så gøre succes raten op på, ud over trofæer, som dog alligevel ikke er så sigende som den statistik de fremvist i studiet. Er med på BR skal fremstå som syndebuk, og Suarez og co. gjorde det hele selv......Jamen han havde de spillere og fik fin succes, mourinho uden henrikh, zlatan og et par andre ville også være mere elendige end tilfældet er, Bayern uden Lewandowski, Muller osv lige så. Om jeg begriber den tankegang. Også selv om at din måde, er populær og giver positive tilkendegivelser. Klopp uden Mane, Coutinho og Matip...Januar var et eksempel.....Heldigvis er de i LFC , og de resultater Klopp skaber er via dem, ikke Suarez.

Og som du slutter af med at skrive, at LFC fans ikke er forblændede af Klopp, er jeg i tvivl i dit tilfælde. Ellers er der vel ingen grund til dit indlæg.
Jeg skriver som jeg gør, fordi jeg anser det for grov manipulation af fakta, når man sammenligner pointhøster, som ikke er sammenlignelige på grund af udgangspunktet. Var Klopp startet om sommeren og havde fået et transfervindue at lege med, så kunne man sammenligne hans første sæson med Rodgers' første sæson.

Hvis man vil lave sammenligninger, så må man sammenligne Klopp's pointhøst i denne sæson med Rodgers' pointhøst i hans første sæson. Men den sammenligning er heller ikke retfærdig - denne gang overfor Rodgers, da Klopp havde 2/3 dele af en sæson med Rodgers' trup at arbejde med, før han selv gik i gang med sin første reelle sæson.

Men det er da klart, at hvis man har en agenda om, at få Klopp til at fremstå som "den nye Rodgers", som jeg har set nogle steder, så bruger man den slags manipulation.

Jeg er ikke ude på at nedgøre Rodgers. Men jeg er overbevist om, at Klopp er en dygtigere manager - vurderet på de præstationer, som han fik ud af det nøjagtigt samme mandskab. Du skal da have lov til at kalde mig forblændet, hvis du vil. Det er jo meget populært at bruge den slags udtryk om Liverpool fans med en positiv omtale af Klopp, selv i den måned, hvor tingene ikke fungerede.

Og jo, der var en årsag til indlægget. Og det var at påpege den mærkværdigt større kritik af Klopp's arbejde, end eksempelvis Mourinho's i Man Utd, hvor der er brugt uhyrlige summer på spillere igennem flere sæsoner. Også af Mourinho i sommer. I mine øjne burde der være en anerkendelse af Klopp's arbejde, eftersom han i sin første reelle sæson har gjort Liverpool til meget store kandidater til CL-pladserne. Noget ingen anden manager har formået siden Rafa (som faktisk fejlede men vandt CL)
Kloppite

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » søndag, 02. apr, 2017 22:44

Det er jo ikke kun Klopp medier og folk, der ikke følger LFC har rettet en smule kritik imod. Det samme gør sig jo gældende for Wenger og Mourinho nu, samt Guardiola tidligere. Sågar Conte fik kritik i starten af sæsonen, hvor folk begyndte at spekulere i en tidlig fyring og han vil få kritik igen, hvis Chelsea smider flere dyrebare point som her i weekenden. Det er sådan mediebranchen er og sådan det er at følge med i fodbold.

Vi skal lade være med at føle os så forfulgte, blot fordi der rettes kritik mod os af og til. Det gør der mod alle klubber, spillere og managers fra tid til anden. Det er sgu ikke værre for Klopp og LFC end for de andre. Sådan er gamet.
Senest rettet af Kasper88 søndag, 02. apr, 2017 22:57, rettet i alt 1 gang.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » søndag, 02. apr, 2017 22:56

texy skrev: Men det er da klart, at hvis man har en agenda om, at få Klopp til at fremstå som "den nye Rodgers", som jeg har set nogle steder, så bruger man den slags manipulation.
Hvor har du set det?
texy skrev:Det er jo meget populært at bruge den slags udtryk om Liverpool fans med en positiv omtale af Klopp, selv i den måned, hvor tingene ikke fungerede.
Hvor er det populært at bruge?
texy skrev: Og jo, der var en årsag til indlægget. Og det var at påpege den mærkværdigt større kritik af Klopp's arbejde, end eksempelvis Mourinho's i Man Utd, hvor der er brugt uhyrlige summer på spillere igennem flere sæsoner.
Hvor er der mærkværdigt større kritik af Klopp end Mou?

Det lyder til, at du er træt af andre klubbers fans holdninger til Klopp og LFC, men tag dem med et gran salt. Man er trods alt en smule farvet når man har et tilhørsforhold.
Corner taken quickly...

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 02. apr, 2017 23:07

texy skrev:Og jo, der var en årsag til indlægget. Og det var at påpege den mærkværdigt større kritik af Klopp's arbejde, end eksempelvis Mourinho's i Man Utd, hvor der er brugt uhyrlige summer på spillere igennem flere sæsoner. Også af Mourinho i sommer. I mine øjne burde der være en anerkendelse af Klopp's arbejde, eftersom han i sin første reelle sæson har gjort Liverpool til meget store kandidater til CL-pladserne. Noget ingen anden manager har formået siden Rafa (som faktisk fejlede men vandt CL)
Jeg er fuldstændig ligeglad med Man U. Jeg bekymrer mig ikke om den klub endsige deres manager.

Jeg er Liverpool fan og jeg bekymrer mig klubben, dens spillere, fans, manager, læge etc. etc.

Jeg anerkender Klopps arbejde, men ingen - hverken du eller andre - skal fortælle mig om jeg må kritisere eller ej. Klopp har gjort det godt, men han har også lavet en del fejl - og en del store fejl. Ingen er perfekt!

Jeg kritiserer Liverpool og Klopp fordi det betyder noget for mig!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar