Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » mandag, 03. apr, 2017 23:14

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:Og jo, der var en årsag til indlægget. Og det var at påpege den mærkværdigt større kritik af Klopp's arbejde, end eksempelvis Mourinho's i Man Utd, hvor der er brugt uhyrlige summer på spillere igennem flere sæsoner. Også af Mourinho i sommer. I mine øjne burde der være en anerkendelse af Klopp's arbejde, eftersom han i sin første reelle sæson har gjort Liverpool til meget store kandidater til CL-pladserne. Noget ingen anden manager har formået siden Rafa (som faktisk fejlede men vandt CL)
Jeg er fuldstændig ligeglad med Man U. Jeg bekymrer mig ikke om den klub endsige deres manager.

Jeg er Liverpool fan og jeg bekymrer mig klubben, dens spillere, fans, manager, læge etc. etc.

Jeg anerkender Klopps arbejde, men ingen - hverken du eller andre - skal fortælle mig om jeg må kritisere eller ej. Klopp har gjort det godt, men han har også lavet en del fejl - og en del store fejl. Ingen er perfekt!

Jeg kritiserer Liverpool og Klopp fordi det betyder noget for mig!
Undskyld mig, men hvor er det, at jeg gør det?

Folk skal have lov til at kritisere alt det de vil. Ligesom jeg forholder mig retten til at mene, at nogle kritikpunkter er helt skæve. Mit indlæg handlede om talmanipulation og i øvrigt den irriterende tendens til helst at nå at sætte folk op på piedestalen og rive dem ned af den - allerhelst før nogen af delene er relevante. Men hvis det er et enten/eller i Klopps tilfælde, så bør top 4 i sæson 1 som manager for Liverpool i mine øjne klart høre til oppe på piedestalen og ikke nede i sølet.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » søndag, 09. apr, 2017 00:08

texy skrev:
Thommo skrev:
texy skrev:Og jeg forstår slet ikke, når nogen tillader sig at sammenligne pointhøsten under Klopp med pointhøsten under Rodgers.
Denne linie for mig til at stå helt af, specielt at du er fornærmet over de TILLADER sig at gøre som der altid bliver gjort, hvad skal man så gøre succes raten op på, ud over trofæer, som dog alligevel ikke er så sigende som den statistik de fremvist i studiet. Er med på BR skal fremstå som syndebuk, og Suarez og co. gjorde det hele selv......Jamen han havde de spillere og fik fin succes, mourinho uden henrikh, zlatan og et par andre ville også være mere elendige end tilfældet er, Bayern uden Lewandowski, Muller osv lige så. Om jeg begriber den tankegang. Også selv om at din måde, er populær og giver positive tilkendegivelser. Klopp uden Mane, Coutinho og Matip...Januar var et eksempel.....Heldigvis er de i LFC , og de resultater Klopp skaber er via dem, ikke Suarez.

Og som du slutter af med at skrive, at LFC fans ikke er forblændede af Klopp, er jeg i tvivl i dit tilfælde. Ellers er der vel ingen grund til dit indlæg.
Jeg skriver som jeg gør, fordi jeg anser det for grov manipulation af fakta, når man sammenligner pointhøster, som ikke er sammenlignelige på grund af udgangspunktet. Var Klopp startet om sommeren og havde fået et transfervindue at lege med, så kunne man sammenligne hans første sæson med Rodgers' første sæson.

Hvis man vil lave sammenligninger, så må man sammenligne Klopp's pointhøst i denne sæson med Rodgers' pointhøst i hans første sæson. Men den sammenligning er heller ikke retfærdig - denne gang overfor Rodgers, da Klopp havde 2/3 dele af en sæson med Rodgers' trup at arbejde med, før han selv gik i gang med sin første reelle sæson.

Men det er da klart, at hvis man har en agenda om, at få Klopp til at fremstå som "den nye Rodgers", som jeg har set nogle steder, så bruger man den slags manipulation.

Jeg er ikke ude på at nedgøre Rodgers. Men jeg er overbevist om, at Klopp er en dygtigere manager - vurderet på de præstationer, som han fik ud af det nøjagtigt samme mandskab. Du skal da have lov til at kalde mig forblændet, hvis du vil. Det er jo meget populært at bruge den slags udtryk om Liverpool fans med en positiv omtale af Klopp, selv i den måned, hvor tingene ikke fungerede.

Og jo, der var en årsag til indlægget. Og det var at påpege den mærkværdigt større kritik af Klopp's arbejde, end eksempelvis Mourinho's i Man Utd, hvor der er brugt uhyrlige summer på spillere igennem flere sæsoner. Også af Mourinho i sommer. I mine øjne burde der være en anerkendelse af Klopp's arbejde, eftersom han i sin første reelle sæson har gjort Liverpool til meget store kandidater til CL-pladserne. Noget ingen anden manager har formået siden Rafa (som faktisk fejlede men vandt CL)
Tænkte efterfølgende om det måske var en aprilsnar(i ramme alvor), det er det så ikke. Men begriber ikke at BR skal lastes for at han havde Suarez i stald, så skal Klopp jo ikke krediteres fremover...Han har Mane! Mærkelig tankegang, hvis man går ud af den sti. Den manipulation man bruger, ja den har jo været brugt siden internettet opstod, og velsagtens siden vel også før 1. verdenskrig. Jeg tolker godt nok du er forblændet af Klopp, og det er jo også okay. Han er både sympatisk og spiller god bold, lidt ligesom BR, omend Klopp er mere sympatisk, men det betyder reelt ikke en skid i min bog....Bortset fra jeg er pro liv på bænken, det er sympatisk som jeg ser det. Men at tro 6´eren har en agenda, for at lægge stat frem, er fandme helt ude i hampen, efter min mening. Som du ikke er enig i.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » søndag, 09. apr, 2017 00:21

Edit lige en note, Drejer er inde på det, kan jeg se. Men jeg vurderer ikke LFC og scum op mod hinanden en til en, at de smider 80-100 mill£ efter pogba, i år og 60-80 efter ham den unge franskmand(kan ikke huske navnet) sidste år, fremstår i min optik som ren og skær idioti. Og det kan ikke sammenlignes med det LFC har gang i, hverken under BR eller Klopp. LFC har heldigvis ikke en uudtømmelig bankboks.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 10. apr, 2017 22:18

Thommo skrev:Edit lige en note, Drejer er inde på det, kan jeg se. Men jeg vurderer ikke LFC og scum op mod hinanden en til en, at de smider 80-100 mill£ efter pogba, i år og 60-80 efter ham den unge franskmand(kan ikke huske navnet) sidste år, fremstår i min optik som ren og skær idioti. Og det kan ikke sammenlignes med det LFC har gang i, hverken under BR eller Klopp. LFC har heldigvis ikke en uudtømmelig bankboks.
Hvorfor "heldigvis"? Hvad kunne det ikke blive til, hvis vi (også) havde en uudtømmelig bankboks, OG brugte pengene mere fornuftigt end Scum?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » mandag, 10. apr, 2017 22:44

Sledgehammer skrev:
Thommo skrev:Edit lige en note, Drejer er inde på det, kan jeg se. Men jeg vurderer ikke LFC og scum op mod hinanden en til en, at de smider 80-100 mill£ efter pogba, i år og 60-80 efter ham den unge franskmand(kan ikke huske navnet) sidste år, fremstår i min optik som ren og skær idioti. Og det kan ikke sammenlignes med det LFC har gang i, hverken under BR eller Klopp. LFC har heldigvis ikke en uudtømmelig bankboks.
Hvorfor "heldigvis"? Hvad kunne det ikke blive til, hvis vi (også) havde en uudtømmelig bankboks, OG brugte pengene mere fornuftigt end Scum?
Handler vel om, hvad man føler som fan. Jeg er stolt af, at vi ikke er en sugardaddy klub, der får det hele foræret, men faktisk har skabt vores værdi selv "sådan i grove træk i hvert fald".

At f.eks en klub som Chelsea, så faktisk har formodet at bygge en rigtig sund forretning ud af deres Sugardaddy reboot, er så en anden diskussion.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » mandag, 10. apr, 2017 23:15

Bojangles er inde på det, at city har smidt 800-1000 mill ud på mangala og otamendi, at scum har smidt 900 mill for meget for pogba, er hovedrystende, pinligt og alt andet negativt, og forbrugere, deriblandt folk på stadion betaler jo gildet. Jeg er ikke for den forbrugsfest, men men men, håber da LFC får pungen frem i år, men ikke a la scum, city osv.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » søndag, 23. apr, 2017 20:36

Fååårk mand jeg er træt af at han stadig får karakteren 00 efter den gamle skala, når det kommer til at slå lortehold, ved ikke hvad mega dumpet er på den nye skala. Mega dumpet er han dog ligesom han har været i 70-90 % af de andre kampe mod dem uden for top 8. Fuck hvor er det pinligt. Han kan være glad for han er så sympatisk, for ellers var der faldet brænde ned efter flere kampe end tilfældet er. Og nej snakker ikke fyring, "bare" han får at vide det er pisse uacceptabelt. Prøv da en 3-5-2 bare engang imellem, mod skod hold. er med på der er skader pt, men bare generelt. Satme amatøragtigt af den sympatiske, der ikke må kritiseres.
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. apr, 2017 22:39

bliver spændende at se hvad FSG giver ham af transferbeløb.

Der skal et stort et til at bevise de tror på hans projekt, mens et mindre..... så er jeg sgu bange for at han ikke overlever "kontrakten"......

Håber sgu de splasher kassen og at Klopp formår at finde de rigtige spillere..... Der er grund til indkøb!

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » søndag, 23. apr, 2017 23:42

mortenbak skrev:bliver spændende at se hvad FSG giver ham af transferbeløb.

Der skal et stort et til at bevise de tror på hans projekt, mens et mindre..... så er jeg sgu bange for at han ikke overlever "kontrakten"......

Håber sgu de splasher kassen og at Klopp formår at finde de rigtige spillere..... Der er grund til indkøb!

Jeg frygter FSG ikke ofre det som skal til. Det virker som om de forsat tror på, et tophold i PL kan laves for et middelbudget. Desværre har vi siden de kom for 7 år siden, sportsligt ikke rykket os synderligt meget fremad. Vi må væbne os med tålmodighed og håbe på held og dygtighed fra Klopp.

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 24. apr, 2017 08:37

Oomph242 skrev:
mortenbak skrev:bliver spændende at se hvad FSG giver ham af transferbeløb.

Der skal et stort et til at bevise de tror på hans projekt, mens et mindre..... så er jeg sgu bange for at han ikke overlever "kontrakten"......

Håber sgu de splasher kassen og at Klopp formår at finde de rigtige spillere..... Der er grund til indkøb!

Jeg frygter FSG ikke ofre det som skal til. Det virker som om de forsat tror på, et tophold i PL kan laves for et middelbudget. Desværre har vi siden de kom for 7 år siden, sportsligt ikke rykket os synderligt meget fremad. Vi må væbne os med tålmodighed og håbe på held og dygtighed fra Klopp.
Enig.

Lad os se på hvilket hold vi stillede med i går.

Vi har købt vores målmand i Sunderland.
Vi har købt vores højre back i Southampton.
Vi har købt vores centrale forsvare i Southampton.
Vores anden centrale forsvare har vi fået gratis.
Vores venstre back har vi fået gratis.
Vi har købt vores centrale midt fra et nedrykningshold, Newcastle.
En aldrende Lucas, købt af et helt andet regime.
Vi har købt vores centrale midt fra et tysk midterhold.
Vi har købt vores angriber fra et tysk midterhold for £29 M. CP's angriber er lidt dyrere.
Vi har købt vores angriber for £8 M. fra Inter.
Vi har købt en 19 årig angriber, som vi gav £10M fra et fransk midterhold.


Vores bænk bestod i går af dels gymnasieelever og dels anden sammenrend.

Det hold oser ikke ligefrem af CL bold, vel!

Nogle af vores spillere har været en succes, men flere af dem har været lidt la-la, eller fiasko.

Det er utroligt at Klopp har fået os i top 4 med det hold. Hvis vi skal videre herfra, så skal vi købe langt bedre spillere, og spillere som er vant til at spille i en storklub med megen mediebevågenhed. Vi skal købe verdensklasse spillere, og her kommer FSG ind i billedet. De skal til at betale store penge.
Senest rettet af Hr. Drejer tirsdag, 25. apr, 2017 10:32, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » tirsdag, 25. apr, 2017 09:55

det er fatkisk ret interessant det du skriver Drejer. Noget andet foruroligende er at de folk vi vurdere som vores vigtigste, bedste om man vil, alle har 1 ting til fælles - De har større fraværs procent end en gennemsnitlig HF elev.

Her er min personlige liste over spillere jeg vil sige er vores vigtigste;

Mignolet: har sine kvaliteter, og er som sådan ikke skadet ofte - han er bare desværre mentalt ustabil
Clyne: generelt stabil
Matip: super dygtig spiller, men lige så skrøbelig som Agger
Lallana: syntes han har været meget skadet i år
Henderson: aldrig rigtig helt stabil - har han ikke også en kronisk fodskade ?
Coutinho: fysisk fin, men forsvinder i meget lange perioder mentalt fra fodboldbanen -
Firmino: højt top niveau, lavt bund niveau
Mane: stabil både fysisk og mentalt .. indtil videre, rygtet gik på at han kunne have tendens til at forsvinde i længere perioder som Coutinho.. derudover VED vi han er utilgængelig i minimum 2 måneder af sæsonen

Så kan vi snakke om en spiller som Sturridge, hvor mange sæsoner har vi nu ikke gået og ventet på at NÆSTE sæson, HVIS nu han bliver skadesfri, SÅ bliver han god - men han bliver jo for det første aldrig skadesfri, for det andet viser han jo ikke det kæmpe høje niveau når han endelig er skadesfri.

Det er altså ikke godt at vores BEDSTE spillere stort set alle har det til fælles at de ofte ikke er tilgængelig, af den ene eller den anden grund. 1 mand eller 2 kan accepteres, men det er satme skidt når 8 mand alle på den ene eller anden er utilgængelig .

I denne sæson har vi ikke haft europæisk og vi er tidlig røgetud af de 2 cups... ikke desto mindre bestod vores bænk i weekenden af små børn - Det er da selvfølgelig også uheldigt at vi har fået så mange skader, spørgsmålet er blot om vi ikke selv har bragt os i en situation hvor netop dette kunne ske, veda t have SÅ mange af vores VIGTIGE spillere, der er skrøbelige.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. apr, 2017 10:36

Tak, og lige over.

En anden ting; købsprisen for vores start-11 mod CP overstiger vel ikke det Man U betalte for Pogba - det er i hvert fald tæt på. Og det sætter tingene i perspektiv, og vidner om hvad det er vi er oppe i mod.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 25. apr, 2017 12:33

Hr. Drejer skrev:Tak, og lige over.

En anden ting; købsprisen for vores start-11 mod CP overstiger vel ikke det Man U betalte for Pogba - det er i hvert fald tæt på. Og det sætter tingene i perspektiv, og vidner om hvad det er vi er oppe i mod.

Og det er vel derfor, at sandsynligheden for vi bliver et kontinuerligt top hold under FSG regime er usvigeligt lille.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af MP » tirsdag, 25. apr, 2017 12:41

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Tak, og lige over.

En anden ting; købsprisen for vores start-11 mod CP overstiger vel ikke det Man U betalte for Pogba - det er i hvert fald tæt på. Og det sætter tingene i perspektiv, og vidner om hvad det er vi er oppe i mod.

Og det er vel derfor, at sandsynligheden for vi bliver et kontinuerligt top hold under FSG regime er usvigeligt lille.
Hvad mener i købsprisen for Spurs' start-11 er???

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 25. apr, 2017 13:16

MP skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Tak, og lige over.

En anden ting; købsprisen for vores start-11 mod CP overstiger vel ikke det Man U betalte for Pogba - det er i hvert fald tæt på. Og det sætter tingene i perspektiv, og vidner om hvad det er vi er oppe i mod.

Og det er vel derfor, at sandsynligheden for vi bliver et kontinuerligt top hold under FSG regime er usvigeligt lille.
Hvad mener i købsprisen for Spurs' start-11 er???
Hvor tit laver hold en Spurs i PL? Er det den slags lotteri jackpot der satses på i klubben...

Besvar