Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Larry Dillman » lørdag, 17. mar, 2018 12:12

Rafa bliver altid hyldet som det store taktiske geni, men han havde da om nogen besvær med at åbne bus-parkerende modstandere.....er overbevist om, at mængden af 0-0'ere og 1-1'ere var endnu større i hans regeringstid!

Brendan bliver altid talt gevaldigt ned på det taktiske område på trods af, at hans 2013/14-hold tromlede hen over langt de fleste busser!

Mens Klopp bliver - moderat - kritiseret på det taktiske område for hans holds evne til at åbne tætpakkede forsvar (selvom han er bedre til det end taktik-mastermind Rafa og dårligere til det end taktik-nobrain Brendan).

Selvfølgelig forenklet sat op - og jeg er meget stor tilhænger af alle disse tre managers - men det demonstrerer til en vis grad at forudindfattede holdninger, egne præferencer og myter altid kan få blandet kortene og konklusionerne på forskellige måder!

Angående denne og sidste sæson, så ligner de pt. hinanden med 2 points udbytte pr. kamp......i denne sæson mangler vi en hulens masse sejre mod de andre tophold, så vi må tilsvarende have forbedret os kraftigt mod de mindre, busparkerende modstandere!
Ud af de tidligerenævnte 9 uafgjorte er de fem mod andre tophold (inkl. Everton 8-) ), mens 3-3'eren mod watford ikke ligefrem kvalificerer sig til at være et argument for Klopp-holds manglende evne til at åbne busser.
Så vi står tilbage med kampene mod burnley, newcastle og west brom samt nederlaget til swansea som denne sæsons bevisbyrde på de Klopp'ske problemer med åbning af busser.........tvivler på, at de andre hold (minus shitty) er voldsomt bedre på de områder, selvom de har væsentligt dyrere trupper/stjerneindkøb og generelt managere, der er hypede for deres taktiske evner (minus wenger :mrgreen: )


Og ja, ham der mourinho er da bedre til at parkere en bus og få sparket bolde op til sumo-forwards, og når dette ikke virker kan han også til en vis grad (dog næppe til fansenes tilfredsstillelse, hvis man hører deres hylekor...) ændre spillestil, så deres milliard-indkøb faktisk ligefrem angriber og spiller offensivt........men alt i alt er jeg ikke i tvivl om, hvem jeg foretrækker.
Og før der ryger stråmands-anklager den anden vej for sidstnævnte sætning, foretrækker jeg også Klopps overordende spillemæssige blueprint frem for en mere defensiv orienteret og taktisk variant!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 17. mar, 2018 13:21

Taktik handler vel ligeså meget om at have spillerne til det. Spillere der tager ansvar, spillere der kan gøre en forskel når dagen ikke lige er der for holdet og spillere der kan bevare overblikket er et must, hvis Klopp skal gøre os til et tophold igen.

Vi halter forsat noget på mange fronter, men udfra det matriale Klopp har haft til rådighed har han jo gjort det fremragende.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 17. mar, 2018 13:39

Oomph242 skrev: Vi halter forsat noget på mange fronter, men udfra det matriale Klopp har haft til rådighed har han jo gjort det fremragende.
Det er skrevet så tit, det næsten er blevet til en form for sandhed. Mener folk ikke LFC har holdet til top 3, for det gør jeg i den grad.
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af sjampen » lørdag, 17. mar, 2018 14:24

Thommo skrev: Det er skrevet så tit, det næsten er blevet til en form for sandhed. Mener folk ikke LFC har holdet til top 3, for det gør jeg i den grad.
Nej. Vi har ikke noget nær målmand og forsvaret til et mesterskab. Vores midtbane er ikke svag, men relativt middelmådig i forhold til andre kandidater. Samtidig er vi ufatteligt taktisk begrænsede, hvor samtlige af vores midtbanespillere nærmest kan det samme: Arbejde hårdt og disciplineret, samt med et rigtig godt drive på bolden, men begrænsede defensive og kreative evner. Der kommer også begrænset mål og assist dernede fra, selvom Lallana tidligere har vist at han kan over en kort periode og at Ox måske begynder at vise det samme. Offensivt har vi en trio der kan matche alle hold i verden med undtagelse af Barca, Real og muligvis PSG, udelukkende forde de i Messi, Ronaldo og potentielt Neymar har spillere som er unikke. Desværre har vi ingenting bag dem. Vores primære offensive backups er vel Ings og Solanke, også Ox og Lallana der vel egentligt er midtbanespillere, og for Lallanas vedkommende efter min mening spiller fuldstændigt håbløst hver kan han er kant.

Jeg synes faktisk at vi ret tydeligt ikke har et mesterskabshold. Et hold der over en hel sæson kan præstere og slå modstandere kontinuerligt. Vi kan slå alle hold på dagen og vi kan gå på nogle udmærkede streaks, selvom folk er glade for at minde om hvor længe vi er ubesejrede, men så glemmer at tage med hvem vi har mødt og at vi smed stensikre point selvom vi var foran.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 17. mar, 2018 15:33

Larry Dillman skrev:Rafa bliver altid hyldet som det store taktiske geni, men han havde da om nogen besvær med at åbne bus-parkerende modstandere.....er overbevist om, at mængden af 0-0'ere og 1-1'ere var endnu større i hans regeringstid!

Brendan bliver altid talt gevaldigt ned på det taktiske område på trods af, at hans 2013/14-hold tromlede hen over langt de fleste busser!

Mens Klopp bliver - moderat - kritiseret på det taktiske område for hans holds evne til at åbne tætpakkede forsvar (selvom han er bedre til det end taktik-mastermind Rafa og dårligere til det end taktik-nobrain Brendan).

Selvfølgelig forenklet sat op
Forenklet? Ja, det skal jeg da love for. Du koger jo taktisk snilde ned til at kunne bryde et forsvar ned? Hvad med en taktisk evne til at lukke af for modstanderne? Evnen til at tage en verdensklasse spiller helt ud af en kamp (som Arbeloa gjorde med en ung Messi i 2007). Evnen til at få sat en formation eller en opstilling, der betyder, at kampen afvikles på ens foretrukne præmisser. Det sidste kan sagtens lykkes og alligevel resultere i pointtab.

Og så ophøjes Rodgers pludselig til bus-smadrende geni på grund af en enkelt sæson. Hvis det var hans taktiske evner,der var årsagen bag dette i 2013/14, så havde han vel også evnet at få holdet til at lykkes med samme fornemme offensive spil i de to næste sæsoner. Men det gjorde han ikke. Faktisk vanvittigt langt fra.

Hvis du absolut vil fokusere på, hvor ofte de tre managers smed point (hvilket vel er en slags indikator på, at man ikke er kommet forbi bussen), så kig da endelig på denne lille sammenligning. Jeg har kun medtaget deres hele sæsoner, hvilket især Rodgers skal være glad for.

Rodgers

12/13 - 61 point - 13 uafgjorte, 9 nederlag
13/14 - 84 point - 6 uafgjorte, 6 nederlag
14/15 - 62 point - 8 uafgjorte, 12 nederlag

Gennemsnit - 69 point - 9 uafgjorte, 9 nederlag

Rafa

04/05 - 58 point - 7 uafgjorte, 14 nederlag (CL mestre)
05/06 - 82 point - 7 uafgjorte, 6 nederlag (FA Cup mestre)
06/07 - 68 point - 8 uafgjorte, 10 nederlag
07/08 - 76 point - 13 uafgjorte, 4 nederlag
08/09 - 86 point - 11 uafgjorte, 2 nederlag
09/10 - 63 point - 9 uafgjorte, 11 nederlag

Gennemsnit - 72 point - 9 uafgjorte, 8 nederlag

Klopp

16/17 - 76 point - 10 uafgjorte, 6 nederlag

Og så skylder man i den sammenligning nok også at nævne Rafa og Klopps fornemme resultater med andre klubber.

Jeg har masser af respekt for den sæson, som Rodgers fik Liverpool til at levere i 2013/14. Men han har altså ikke vist noget, der gør ham fortjent til at parkeres på samme hylde som Rafa og Klopp.

Men tilbage til det som jeg tror var min indledende pointe. En taktik kan altså godt lykkes, uden at man nødvendigvis får sejren. At en enkelt spiller laver en personlig brøler, betyder jo ikke nødvendigvis, at taktikken var forfejlet.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » lørdag, 17. mar, 2018 16:38

texy skrev:
Men tilbage til det som jeg tror var min indledende pointe. En taktik kan altså godt lykkes, uden at man nødvendigvis får sejren. At en enkelt spiller laver en personlig brøler, betyder jo ikke nødvendigvis, at taktikken var forfejlet.
Præcis - og derfor var det også den helt rigtige taktik Klopp lavede på ManU - afventende fra start, få dem lidt frem på banen og så slå til - Så laver de et absurd heldigt mål tidligt i kampen, og vi bliver så nødt til at presse mere på - så laver de et mere absurd heldigt mål og så siger vi - kør dem over - og så var ManU reelt ikke mere med i kampen, andet end at stille sig helt tilbage og sparke væk. Gennemført genialt af Klopp. Og rent held for tolken

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 17. mar, 2018 19:08

sjampen skrev:
Thommo skrev: Det er skrevet så tit, det næsten er blevet til en form for sandhed. Mener folk ikke LFC har holdet til top 3, for det gør jeg i den grad.
Nej. Vi har ikke noget nær målmand og forsvaret til et mesterskab. Vores midtbane er ikke svag, men relativt middelmådig i forhold til andre kandidater. Samtidig er vi ufatteligt taktisk begrænsede, hvor samtlige af vores midtbanespillere nærmest kan det samme: Arbejde hårdt og disciplineret, samt med et rigtig godt drive på bolden, men begrænsede defensive og kreative evner. Der kommer også begrænset mål og assist dernede fra, selvom Lallana tidligere har vist at han kan over en kort periode og at Ox måske begynder at vise det samme. Offensivt har vi en trio der kan matche alle hold i verden med undtagelse af Barca, Real og muligvis PSG, udelukkende forde de i Messi, Ronaldo og potentielt Neymar har spillere som er unikke. Desværre har vi ingenting bag dem. Vores primære offensive backups er vel Ings og Solanke, også Ox og Lallana der vel egentligt er midtbanespillere, og for Lallanas vedkommende efter min mening spiller fuldstændigt håbløst hver kan han er kant.

Jeg synes faktisk at vi ret tydeligt ikke har et mesterskabshold. Et hold der over en hel sæson kan præstere og slå modstandere kontinuerligt. Vi kan slå alle hold på dagen og vi kan gå på nogle udmærkede streaks, selvom folk er glade for at minde om hvor længe vi er ubesejrede, men så glemmer at tage med hvem vi har mødt og at vi smed stensikre point selvom vi var foran.
Jeg skriver heller ikke mesterhold, men top 3 hold. Der er stor forskel. Midtbanen og målmandsposten er ubetinget der vi har størst mangler, forsvaret kan ikke blive meget bedre end det er nu, er jeg overbevist om, med Klopp ved roret. Keita skal have 2 ny legekammerater. Men alle konkurrenterne bortset fra den kommende mester har jo også svagheder, så jeg kan jo ikke se os uden for top 3 med den trup....Uden det er underpræstering. Se den midt scum havde da de slog os, jøsses da en flok kegler.
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af sjampen » lørdag, 17. mar, 2018 19:29

Thommo skrev: Jeg skriver heller ikke mesterhold, men top 3 hold. Der er stor forskel. Midtbanen og målmandsposten er ubetinget der vi har størst mangler, forsvaret kan ikke blive meget bedre end det er nu, er jeg overbevist om, med Klopp ved roret. Keita skal have 2 ny legekammerater. Men alle konkurrenterne bortset fra den kommende mester har jo også svagheder, så jeg kan jo ikke se os uden for top 3 med den trup....Uden det er underpræstering. Se den midt scum havde da de slog os, jøsses da en flok kegler.
Men Klopp leverer vel også top 3. Eller i hvert fald top 4, som vel er der der bør lægges et skæringspunkt hvis der skal lægges et. Bronzemedaljer eller 4 plads er jo røv ligegyldigt, hvorimod CL eller ikke CL er altafgørende. Jeg synes ikke rigtig man kan kritiserer Klopp for ikke at levere CL, når han gjorde det i første sæson hvor han havde en sommerpause. Han ser også ud til at gøre det i år. Tro mig, hvis det glipper så skal jeg gerne fortælle hvad jeg mener om det, og som man nok kan forvente vil jeg også snakke om det håbløse Coutinho salg. Men indtil det glipper, så leverer Klopp egentligt hvad jeg forventer. Om det så er ham der er for nærig med midlerne eller er skyld i, at jeg ikke synes vi har et hold der kan leverer mere, det må vi så afvente at se.

Men ja, målmand og midtbanen er jeg enig med. I dagens kamp sejler midtbanen jo også. Jeg er stadig ikke imponeret over forsvaret, og jeg er ikke enig med at det er en Klopp ting. Det er der muligvis også, og måske også en spillestils ting. Men Lovren og Matip er simpelthen ikke gode nok. Matip er jo faldet helt af på den og spiller forfærdeligt og Lovren er bare Lovren. Jeg så en fyr på twitter, hvilket jo altid er farligt, men han havde samlet alle Lovrens fejl. En af dem kan være 3. valg, men starter i LFC bør de ikke være. Ligenu er Gomez og TAA altså heller ikke gode nok. Det kan måske løses med Clyne og vi har ved gud meget potentiale i dem. Jeg kunne sagtens se dem som værende en HB og en HCB kombi for os i mange år. Mange creamer i buskerne over Robertson. Det gør jeg ikke, men for helvede hvor er det rart at vi nu har en VB der ikke er en totalt katastrofe og farlig for eget mål. Men jeg synes også at han, også herinde, bliver gjort til mere fantastisk verdensklasse end han i min optik er.

Efter min mening kræver stabiliseringen af forsvaret en ny målmand, en ny partner til VVD og en spiller til VB, der ikke nødvendigvis behøver at være Alex Sandro, Marcelo eller Alaba, men i hvert fald skal være bedre end Moreno. Og jeg ville faktisk også mene at en midtbanespiller med defensive kvaliteter også er vigtig. Nu går rygterne jo så heldigvis på Jorginho og målmænd, så meget tyder på gode nyheder. Så er det jo "bare" at ramme på vores indkøb. Jeg drømmer stadig om at det er os der har lukket en fri transfer med VVDs landsholdspartner.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 17. mar, 2018 19:42

sjampen skrev:
Thommo skrev: Jeg skriver heller ikke mesterhold, men top 3 hold. Der er stor forskel. Midtbanen og målmandsposten er ubetinget der vi har størst mangler, forsvaret kan ikke blive meget bedre end det er nu, er jeg overbevist om, med Klopp ved roret. Keita skal have 2 ny legekammerater. Men alle konkurrenterne bortset fra den kommende mester har jo også svagheder, så jeg kan jo ikke se os uden for top 3 med den trup....Uden det er underpræstering. Se den midt scum havde da de slog os, jøsses da en flok kegler.
Men Klopp leverer vel også top 3. Eller i hvert fald top 4, som vel er der der bør lægges et skæringspunkt hvis der skal lægges et. Bronzemedaljer eller 4 plads er jo røv ligegyldigt, hvorimod CL eller ikke CL er altafgørende.
Ja det gør han jo forhåbentligt, altså top 3. For jeg jubler ikke over en ussel 4. plads, CL er jo langt fra fortjent via den skod plads, ej heller en 2. plads, med det latterlige navn, champions league mig i røven, hvorfor ikke ændre navnet ret snart, måske champions plus a bunch of other teams league, CPABOOTL, det lyder jo godt :lol: . Men snakken går jo på at folk påstår holdet ikke er til cl pladserne, og det er min påstand er at holdet er til top 3.
Verden er smask fuld af hyklere....

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » lørdag, 17. mar, 2018 20:19

Og ham den geniale supermanager Mourinho var så overjordisk genial at se, at Salah ikke var god nok til PL. Ufatteligt at vores svage træner ikke kan se det samme - lad os håbe vi kan finde en stor targetmand til sommer istedet, så vi kan få gang i verdensklassetaktikken - op til ham den store og så håbe på det bedste.

....eller noget

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af sjampen » lørdag, 17. mar, 2018 20:57

Thommo skrev:
Ja det gør han jo forhåbentligt, altså top 3. For jeg jubler ikke over en ussel 4. plads, CL er jo langt fra fortjent via den skod plads, ej heller en 2. plads, med det latterlige navn, champions league mig i røven, hvorfor ikke ændre navnet ret snart, måske champions plus a bunch of other teams league, CPABOOTL, det lyder jo godt :lol: . Men snakken går jo på at folk påstår holdet ikke er til cl pladserne, og det er min påstand er at holdet er til top 3.
Så er det mig der bare svarer på hvad jeg har lyst til. Men jeg er som sådan ligeglad med om vi bliver nr. 2 eller 4, da resultatet mere eller mindre er det samme. Bevares, lidt flere præmiepenge og nogle trøstemedaljer for at være den bedste taber. Jeg synes CL er ligeså fortjent for nr. 4 som nr. 2.

Men jeg synes nu også at det er for let at kritisere Klopp for Scum kampen. Jeg ved ikke hvor jeg skrev det herinde, men Klopps taktiske oplæg er jo ikke at TAA bare skulle lade være med at lade Rashford pisse ham op og ned ad ryggen. Og der er næppe meget andet han kunne have gjort, Gomez havde givetvis lavet præcis samme bommerter og Clyne er skadet. Og Lovren har jo netop før ham succes mod Lukaku, denne gang blev han bare knust af 2 omgange, også lallede han rundt som han plejede. Igen, det kan Klopp jo ikke gøre så meget ved, andet end at købe en anden spiller.

Bevares, der er nogen der efterlyser mere agressivitet. Det kan jeg ikke bruge til noget. Havde vi gjort det kunne Scum jo stadig sparke lange bolde eller ramme os på kontraen, også gik kritikken bare på Klopps naive taktik og at vi er for lette at læse. Klopp har problemer taktisk nogle gange, det havde Guardiola også i deres nederlag mod os. Og det havde han reelt også i deres 5-0 sejr hvor Salah jo drev gæk på sin kant kunne have udnyttet et dårligt opsat City hold. Der fik de så et flot mål fordi vi dummede os også fik en mand udvist og faldt sammen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Larry Dillman » søndag, 18. mar, 2018 00:25

texy skrev:
Larry Dillman skrev:Rafa bliver altid hyldet som det store taktiske geni, men han havde da om nogen besvær med at åbne bus-parkerende modstandere.....er overbevist om, at mængden af 0-0'ere og 1-1'ere var endnu større i hans regeringstid!

Brendan bliver altid talt gevaldigt ned på det taktiske område på trods af, at hans 2013/14-hold tromlede hen over langt de fleste busser!

Mens Klopp bliver - moderat - kritiseret på det taktiske område for hans holds evne til at åbne tætpakkede forsvar (selvom han er bedre til det end taktik-mastermind Rafa og dårligere til det end taktik-nobrain Brendan).

Selvfølgelig forenklet sat op
Forenklet? Ja, det skal jeg da love for. Du koger jo taktisk snilde ned til at kunne bryde et forsvar ned? Hvad med en taktisk evne til at lukke af for modstanderne? Evnen til at tage en verdensklasse spiller helt ud af en kamp (som Arbeloa gjorde med en ung Messi i 2007). Evnen til at få sat en formation eller en opstilling, der betyder, at kampen afvikles på ens foretrukne præmisser. Det sidste kan sagtens lykkes og alligevel resultere i pointtab.

Og så ophøjes Rodgers pludselig til bus-smadrende geni på grund af en enkelt sæson. Hvis det var hans taktiske evner,der var årsagen bag dette i 2013/14, så havde han vel også evnet at få holdet til at lykkes med samme fornemme offensive spil i de to næste sæsoner. Men det gjorde han ikke. Faktisk vanvittigt langt fra.

Hvis du absolut vil fokusere på, hvor ofte de tre managers smed point (hvilket vel er en slags indikator på, at man ikke er kommet forbi bussen), så kig da endelig på denne lille sammenligning. Jeg har kun medtaget deres hele sæsoner, hvilket især Rodgers skal være glad for.

Rodgers

12/13 - 61 point - 13 uafgjorte, 9 nederlag
13/14 - 84 point - 6 uafgjorte, 6 nederlag
14/15 - 62 point - 8 uafgjorte, 12 nederlag

Gennemsnit - 69 point - 9 uafgjorte, 9 nederlag

Rafa

04/05 - 58 point - 7 uafgjorte, 14 nederlag (CL mestre)
05/06 - 82 point - 7 uafgjorte, 6 nederlag (FA Cup mestre)
06/07 - 68 point - 8 uafgjorte, 10 nederlag
07/08 - 76 point - 13 uafgjorte, 4 nederlag
08/09 - 86 point - 11 uafgjorte, 2 nederlag
09/10 - 63 point - 9 uafgjorte, 11 nederlag

Gennemsnit - 72 point - 9 uafgjorte, 8 nederlag

Klopp

16/17 - 76 point - 10 uafgjorte, 6 nederlag

Og så skylder man i den sammenligning nok også at nævne Rafa og Klopps fornemme resultater med andre klubber.

Jeg har masser af respekt for den sæson, som Rodgers fik Liverpool til at levere i 2013/14. Men han har altså ikke vist noget, der gør ham fortjent til at parkeres på samme hylde som Rafa og Klopp.

Men tilbage til det som jeg tror var min indledende pointe. En taktik kan altså godt lykkes, uden at man nødvendigvis får sejren. At en enkelt spiller laver en personlig brøler, betyder jo ikke nødvendigvis, at taktikken var forfejlet.
Og det var så en laaang demonstration af, hvad jeg - åbenbart for ironisk og indforstået - pointerede i selvsamme sætning omkring forudindfattede holdninger, egne præmisser og myter, som du skar i stykker for at finpudse din egen præmis :laughin:

At jeg tog udgangspunkt i netop aspektet omkring at komme igennem parkerede busser som taktisk lakmustest, var såmænd inspireret af, at det var en væsentlig del af de argumenter, der blev brugt til at skyde Klopp ned på de foregående sider.......og at vifte med Brendan-kortet var netop for at relativere de absolutte sandheder, der normalt står mejslet i granit!
Men tak for de uddybende statistikker, der i og for sig også underbygger min pointe omkring Klopp og hans fremragende resultater!
(Selvom det selvfølgelig er synd, at du ikke medbringer de flotte 52 points fra vores bedste sæson de sidste 12 år; 2011-12 under KK :mrgreen: )
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 19. mar, 2018 14:14

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Jeg ser stadig frem mod, at du sagligt prøver at argumentere imod mit forsøg på argumentation om, at Klopp ikke var en taktisk katastrofe imod Man U i første halvleg. Den er i kamptråden, sidste indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hr. Drejer: Har du selv prøvet at spille fodbold? Kender du dynamikken inde på banen? Har du prøvet at står der selv?
(Det var så 3 spørgsmål, men det skal vel ikke skille venner ad?)

....eller er dine udbasuneringer baseret på teoretisk video-dissekering uden følelse med spillets puls?
Ser først din besked nu. Beklager. Jeg har prøvet at spille fodbold - dog ikke for 50.000 mennesker.

Var Klopp en taktisk katastrofe, det er store ord. Men en ting er sikkert, han tabte kampen, på en primitiv og forudsigelig måde. Det kom vel ikke som den store overraskelse for os, hvordan Mourinho vil spille. Men kan vende den om, og sige at Man U spillerne var bedre i situationen (de to der førte til deres mål), men på mig virkede det som om, at det var situationer, som de havde øvet igen og igen på træningsbanen. Hvorfor var vi ikke bedre forberedte på det? De var oppe med 2 mål allerede inden viseren havde passeret den halve time. Både Trent og Lovren viste meget nervøst spil i 1. halvleg.

Jeg synes også at det var forudsigeligt at de ville lukke Salah ned. Hvordan tacklede vi det? Måske kunne vi hade tacklet det bedre. Vi havde bolden mest og vi styrede spillet, men vi fik intet ud af det, og det var også forudsigeligt. Mourinho er en mester i at trække momentum ud af kampen.

Alt i alt synes jeg, at jeg savnede nogle svar fra Klopp om, at vi også har en plan b - nu når plan a ikke kører.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » mandag, 19. mar, 2018 16:54

Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Jeg ser stadig frem mod, at du sagligt prøver at argumentere imod mit forsøg på argumentation om, at Klopp ikke var en taktisk katastrofe imod Man U i første halvleg. Den er i kamptråden, sidste indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hr. Drejer: Har du selv prøvet at spille fodbold? Kender du dynamikken inde på banen? Har du prøvet at står der selv?
(Det var så 3 spørgsmål, men det skal vel ikke skille venner ad?)

....eller er dine udbasuneringer baseret på teoretisk video-dissekering uden følelse med spillets puls?
Ser først din besked nu. Beklager. Jeg har prøvet at spille fodbold - dog ikke for 50.000 mennesker.

Var Klopp en taktisk katastrofe, det er store ord. Men en ting er sikkert, han tabte kampen, på en primitiv og forudsigelig måde. Det kom vel ikke som den store overraskelse for os, hvordan Mourinho vil spille. Men kan vende den om, og sige at Man U spillerne var bedre i situationen (de to der førte til deres mål), men på mig virkede det som om, at det var situationer, som de havde øvet igen og igen på træningsbanen. Hvorfor var vi ikke bedre forberedte på det? De var oppe med 2 mål allerede inden viseren havde passeret den halve time. Både Trent og Lovren viste meget nervøst spil i 1. halvleg.

Jeg synes også at det var forudsigeligt at de ville lukke Salah ned. Hvordan tacklede vi det? Måske kunne vi hade tacklet det bedre. Vi havde bolden mest og vi styrede spillet, men vi fik intet ud af det, og det var også forudsigeligt. Mourinho er en mester i at trække momentum ud af kampen.

Alt i alt synes jeg, at jeg savnede nogle svar fra Klopp om, at vi også har en plan b - nu når plan a ikke kører.
....og jeg tror heller ikke, at jeg kan komme over 50.000 tilskuere, selvom jeg lægger dem alle sammen sammen fra et langt fodboldliv! Det var en finke fra min side, at skrive sådan, men det som ramte mig var, at jeg følte du kiggede på fodbold som skak, hvor der er klart definerede bevægelsesmønstre, og ingen menneskelige fejl og mangler inde over i brikkernes opførsel. ...og sådan er det ikke med fodbold. Lovren har før pillet pynten fuldstændig af Lukaku, men havde åbenlyst en dårlig dag. Om en spiller har en god eller en dårlig dag, tror jeg ikke på at træneren kan gøre noget ved. Jo, han kan selvfølgelig rive manden ud, men skulle han så have revet Lovren ud allerede ved hans fejl ved ikke at få presset Lukaku, da han flækker den videre til Rashford? ....og som skrevet omkring Man U's andet mål, så når vi (næsten) at få afværget situationen, men tackler bolden lige i løbebanen på Rashford.

Min pointe er, at fodbold er et spil med mennesker, hvor der uvægerligt sker fejl. Både blandt spillere, dommere og trænere. Apropos dommere, så kunne fløjtenisten jo også bare have fløjtet for de straffespark, der var i kampen. Så havde vi fået minimum 1 og nok snarere 3 point, hvorefter Verden havde set noget anderledes ud.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Scherwin » mandag, 19. mar, 2018 17:51

Klopp har udtalt at Salah er hurtigere end usain bolt på de første 5 meter.

det også noget af et antrin han har
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar