Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » søndag, 20. dec, 2015 23:56

AJ skrev:
L4 skrev:Penge brugt på spillerindkøb sæson 2015/16:
Brendan Roger: ca. 1.2 mia.kr!!!
Jurgen Klopp 0 mia.kr!!!
Ja, Klopp har ikke haft indflydelse på sammensætningen af truppen. Men han får i hvert ikke mere ud af de samme spillere. Det kan da indtil videre konstateres.
Oomph242 skrev:Det er vel mere rimeligt, at lave den sammenligning når Klopp går ind i sin 4 sæson, kender mere til PL og de andre hold, samt har fået bygget sit hold op.
Skal vi så først gøre status efter 122 Premier League-kampe under Klopp? Jeg ved da godt, at ni kampe er alt for lidt at vurdere ham på, men al snak om, at vi allerede er blevet bedre må da forstumme.

Jeg synes heller ikke, vi er blevet meget bedre. Nyt hold, nyt land og ny struktur, det vil tage tid for Klopp. Jeg tror det tager et par sæsoner, vi var/er kørt godt ned i sølet og holdet er vel på nuværende mildest talt stærkt middelmådigt og ubalanceret...

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 21. dec, 2015 05:34

det er simpelthen pinligt læsning her inde engang imellem ... havde i virkelig seriøst regnet med at der ville være sket den store forvandling på mindre end 3 måneder ? at vores problemer kun skyldtes Rodgers som manager ?

at sige vi overhovedet ikke har ændret sig er en mærkværdig udmelding - jeg kan kun tilskynde at man læser 3 uger tilbage.. Allen, Moreno, Lallana, Origi, Lovren og flere andre har i den grad deres niveau, de viser til tider stadig et uhyggeligt lavt bundniveau, som idag - men i sad selv efter City, Chelsea og Southhampton kampen og snakkede om potentiallet i truppen , nu er det pludseligt et bundhold der skal være lykkelige for ikke at rykke ned..

det er fint at hive de tal frem, men det siger INTET! med til billedet hører jo altså adskillige faktorer;
Rodgers havde sat i managersædet i 3 sæsoner og haft 6 transfervinduer til at forme sit hold, brugt over 1 milliarder kroner, han har haft pre-season hvor han har kunnet arbejde med holdet.
Klopp er lige flyttet til landet, har ikke engang været manager i 3 måneder, ingen pre-season haft, ikke brugt så meget som 2 pund på spillermaterialer, været udfordret af skader samt 3 kampe om ugen stort set hele sin tid.

derudover kan man kigge på de kampe i samlinger med:
Rodgers: stoke 1-0, bournemouth 1-0, arsena 0-0, west ham 0-3, scum 3-1 , bordeaux 1-1, norwich 1-1, carlisle united 1-1 (vinder efter straffe.....), aston villa 3-2, sion 1-1, everton 1-1 . - med fed de kampe vi vandt og deres sesultat.
11 kampe; 4 sejr, 5 uafgjorte, 2 nederlag

Klopp: Spurs 0-0, R. Kazan 1-1,south hampton 1-1, Bournemouth 1-0, Chelsea 3-1, R. Kazan 1-0, Crystal P 1-2, City 4-1, Bordeaux 2-1, Swansea 1-0, Southampton 6-1, Newcastle 2-0, Sion 0-0, WBA 2-2, Watford 0-3
15 kampe; 7 sejr, 4 uafgjort, 4 nederlag

der er da TYDELIG fremgang at spore i tendensen. lig dertil kvaliteten af modstanderne hvor man har fået sejrene samt hvor overbevisende nogle af de kampe er vundet;
Rodgers sejr: Stoke, Bournemouth, Carlisle (United efter straffe), Aston Villa
Klopp: Bournemouth, Chelsea, R.Kazan, City, Bordeaux, Swansea, Southampton

herudover har Klopp i gennemsnit haft 1 dag mindre mellem hver kamp til at foreberede sig mellem hver kamp end Rodgers, vel og mærket med et mandskab han modsat Rodgers ikke kender.

At sige vi overhovedet ikke har flyttet os er simpelthen bare ikke rigtigt, vi har flyttet os enddog temmelig kraftigt - havde man troet at Klopp (og hans stab for hvem de nævnte omskiftninger jo også har en betydning) efter mindre end 3 måneder i en ny klub, i et nyt land midt i en sæson skulle have flyttet os mere end hvad nuværende så havde man sku også nogle gale forestillinger om projektets størrelse. Fred være at man er skuffet over at tabe 0-3 til Watford, men kom nu liiiiiige ind i kampen en gang.

Jeg var iøvrigt ikke blandt den flok der skreg efter Rodgers hoved, med det ene forbehold at kunne vi få Klopp var jeg med på den, hvilket jeg anså som fuldstændigt urealistisk. Så det er altså ikke et forsøg på at fremstille Rodgers som den slemme, det er et forsøg på at skabe noget perspektiv til debatten og påstanden at "vi ikke har flyttet os under Klopp". Det er ganske simpelt usandt set i et større perspektiv, samt også håbløst at forvente mere efter så kort tid i stolen med de forudsætninger der har været.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 21. dec, 2015 05:51

Bellamy_fever skrev:det er simpelthen pinligt læsning her inde engang imellem ... havde i virkelig seriøst regnet med at der ville være sket den store forvandling på mindre end 3 måneder ? at vores problemer kun skyldtes Rodgers som manager ?

at sige vi overhovedet ikke har ændret sig er en mærkværdig udmelding - jeg kan kun tilskynde at man læser 3 uger tilbage.. Allen, Moreno, Lallana, Origi, Lovren og flere andre har i den grad deres niveau, de viser til tider stadig et uhyggeligt lavt bundniveau, som idag - men i sad selv efter City, Chelsea og Southhampton kampen og snakkede om potentiallet i truppen , nu er det pludseligt et bundhold der skal være lykkelige for ikke at rykke ned..

det er fint at hive de tal frem, men det siger INTET! med til billedet hører jo altså adskillige faktorer;
Rodgers havde sat i managersædet i 3 sæsoner og haft 6 transfervinduer til at forme sit hold, brugt over 1 milliarder kroner, han har haft pre-season hvor han har kunnet arbejde med holdet.
Klopp er lige flyttet til landet, har ikke engang været manager i 3 måneder, ingen pre-season haft, ikke brugt så meget som 2 pund på spillermaterialer, været udfordret af skader samt 3 kampe om ugen stort set hele sin tid.

derudover kan man kigge på de kampe i samlinger med:
Rodgers: stoke 1-0, bournemouth 1-0, arsena 0-0, west ham 0-3, scum 3-1 , bordeaux 1-1, norwich 1-1, carlisle united 1-1 (vinder efter straffe.....), aston villa 3-2, sion 1-1, everton 1-1 . - med fed de kampe vi vandt og deres sesultat.
11 kampe; 4 sejr, 5 uafgjorte, 2 nederlag

Klopp: Spurs 0-0, R. Kazan 1-1,south hampton 1-1, Bournemouth 1-0, Chelsea 3-1, R. Kazan 1-0, Crystal P 1-2, City 4-1, Bordeaux 2-1, Swansea 1-0, Southampton 6-1, Newcastle 2-0, Sion 0-0, WBA 2-2, Watford 0-3
15 kampe; 7 sejr, 4 uafgjort, 4 nederlag

der er da TYDELIG fremgang at spore i tendensen. lig dertil kvaliteten af modstanderne hvor man har fået sejrene samt hvor overbevisende nogle af de kampe er vundet;
Rodgers sejr: Stoke, Bournemouth, Carlisle (United efter straffe), Aston Villa
Klopp: Bournemouth, Chelsea, R.Kazan, City, Bordeaux, Swansea, Southampton

herudover har Klopp i gennemsnit haft 1 dag mindre mellem hver kamp til at foreberede sig mellem hver kamp end Rodgers, vel og mærket med et mandskab han modsat Rodgers ikke kender.

At sige vi overhovedet ikke har flyttet os er simpelthen bare ikke rigtigt, vi har flyttet os enddog temmelig kraftigt - havde man troet at Klopp (og hans stab for hvem de nævnte omskiftninger jo også har en betydning) efter mindre end 3 måneder i en ny klub, i et nyt land midt i en sæson skulle have flyttet os mere end hvad nuværende så havde man sku også nogle gale forestillinger om projektets størrelse. Fred være at man er skuffet over at tabe 0-3 til Watford, men det må man altså snart have lært st forholde sig til. Det er ganske normalt at tabe i sport

Jeg var iøvrigt ikke blandt den flok der skreg efter Rodgers hoved, med det ene forbehold at kunne vi få Klopp var jeg med på den, hvilket jeg anså som fuldstændigt urealistisk. Så det er altså ikke et forsøg på at fremstille Rodgers som den slemme, det er et forsøg på at skabe noget perspektiv til debatten og påstanden at "vi ikke har flyttet os under Klopp". Det er ganske simpelt usandt set i et større perspektiv, samt også håbløst at forvente mere efter så kort tid i stolen med de forudsætninger der har været.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af L4 » mandag, 21. dec, 2015 08:30

AJ skrev:
L4 skrev:Penge brugt på spillerindkøb sæson 2015/16:
Brendan Roger: ca. 1.2 mia.kr!!!
Jurgen Klopp 0 mia.kr!!!
Ja, Klopp har ikke haft indflydelse på sammensætningen af truppen. Men han får i hvert ikke mere ud af de samme spillere. Det kan da indtil videre konstateres.

Oomph242 skrev:Det er vel mere rimeligt, at lave den sammenligning når Klopp går ind i sin 4 sæson, kender mere til PL og de andre hold, samt har fået bygget sit hold op.
Skal vi så først gøre status efter 122 Premier League-kampe under Klopp? Jeg ved da godt, at ni kampe er alt for lidt at vurdere ham på, men al snak om, at vi allerede er blevet bedre må da forstumme.
Det havde du vel heller ikke regnet med, set i lyset af at den type fodbold de vil spille er meget forskellig fra hinanden. Klopp skal jo logisk nok bruge nogle andre spillertyper end BR og før Klopp har mulighed for at hente de spillere, så er det jo ret svært at bedømme ham, jeg mener Pep Guardiola får jo heller ikke Stoke til at spille tiki-taka på 2 mdr.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » mandag, 21. dec, 2015 13:06

@ L4

Du udlægger det som en naturlov, at en given træner skal spille på en given måde. Efter min mening bør en træner få det bedste ud af den trup, han har, og så er fremgangsmåden underordnet.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af L4 » onsdag, 23. dec, 2015 07:53

AJ skrev:@ L4

Du udlægger det som en naturlov, at en given træner skal spille på en given måde. Efter min mening bør en træner få det bedste ud af den trup, han har, og så er fremgangsmåden underordnet.
Tror du ligger mig ord i munden mht. til hvordan jeg ligger tingene ud. Vi kan vel blive enige om at de vil se deres hold spille på forskellige måder? Håber os at Klopp er en langtidsløsning, derfor ser jeg det nødvendigt at han med det samme prøver at få spillerne til at forstå hvordan han vil at det til at fungere, hvilket han allerede er igang med. Hvis ikke spillerne han har til rådighed er dygtige nok til det, eller kan lære det, må man jo skifte dem ud. Så må han jo som ny træner sætte sit præg på truppen med andre spillere, jeg mener jo ikke at han så skal lave sin filosofi om fordi at det indbyder truppen til, det er i mine øjne den omvendte verden.
Jeg mener at det havde været en anden problemstilling hvis Klopp blot skulle få overstået den nuværende sæson og derefter overlade sæddet til en anden.

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hafsteinsson » onsdag, 23. dec, 2015 09:43

Klopp har til gengæld måtte lide under at følgende spillere har været skadet:

Sturridge
Henderson
Sakho
Ings
Gomez
Rossiter
Skrtel
Lovren
Benteke
(Mignolet)

.....det får i værste fald den betydning, at der nu bliver lavet panik-indkøb for at dække de huller det skaber
i truppen, frem for langsigtede spillerkøb, der vil være en del af vores start-11'er fremover.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 27. dec, 2015 02:44

Jeg ved ikke om denne er blevet lagt ud her, har kigget rundt, men syntes ikke jeg er stødt på den, anyway here goes:



helt klart et kig værd. Syntes selv den desværre springer lidt for let over de svære perioder ved Mainz og Dortmund, tænker det havde været meget interessant at få gået mere i dybden med, men bestemt stadig en ganske god lille dokumentar.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Valdemax » søndag, 27. dec, 2015 10:38

Det er lidt sjovt at tænke på, at alle de klubber Klopp har været i synger de you never walk alone :)

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 28. dec, 2015 02:41

Valdemax skrev:Det er lidt sjovt at tænke på, at alle de klubber Klopp har været i synger de you never walk alone :)
:shock:

*ringer med det samme til ledelsen i Skive IK*
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af nrg » mandag, 28. dec, 2015 11:17

Bellamy_fever skrev:
Valdemax skrev:Det er lidt sjovt at tænke på, at alle de klubber Klopp har været i synger de you never walk alone :)
:shock:

*ringer med det samme til ledelsen i Skive IK*
Har Klopp været manager i Skive IK?
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 16. jan, 2016 09:28

Flotte ord om Klopp. Jeg er helt enig. Selvom vi ikke har bevæget os opad i tabellen, så er jeg vildt glad for at have Klopp ved roret. Resultaterne skal nok komme, når skaderne ebber ud, når han har haft mere tid med truppen, og når han selv har fået lov at lave et par store indkøb.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ys-7187483
Kloppite

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 18. jan, 2016 19:33

texy skrev:Flotte ord om Klopp. Jeg er helt enig. Selvom vi ikke har bevæget os opad i tabellen, så er jeg vildt glad for at have Klopp ved roret. Resultaterne skal nok komme, når skaderne ebber ud, når han har haft mere tid med truppen, og når han selv har fået lov at lave et par store indkøb.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ys-7187483
Det store spørgsmål er så, får han rent faktisk selv lov til at bestemme indkøb?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » mandag, 18. jan, 2016 19:46

ThunderZtorm skrev:
texy skrev:Flotte ord om Klopp. Jeg er helt enig. Selvom vi ikke har bevæget os opad i tabellen, så er jeg vildt glad for at have Klopp ved roret. Resultaterne skal nok komme, når skaderne ebber ud, når han har haft mere tid med truppen, og når han selv har fået lov at lave et par store indkøb.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ys-7187483
Det store spørgsmål er så, får han rent faktisk selv lov til at bestemme indkøb?
Ja, det er spændende. Men mon ikke "komiteen" nærmest er desperate og dermed villige til at prøve alt (også lade andre bestemme) for at prøve at få noget transfersucces? For med flere flops er der vel efterhånden større chance for, at man kapper et par hoveder i den komite, end at man fyrer endnu en manager.
Kloppite

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Scherwin » søndag, 24. jan, 2016 15:06

Næst bedste manager vi nogenside har haft?

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Besvar