Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » søndag, 04. feb, 2018 09:00

Klopp sætter PL-rekord i antal rotationer :D

https://www.101greatgoals.com/news/live ... tottenham/

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af YNWA96 » søndag, 04. feb, 2018 11:26

Fin artikel fra Oliver Holt om “Bossen”...!

https://t.co/d4EW5ak5Wo?amp=1



Ja man må sige, at Klopp har fået brugt bredden i truppen denne sæson og forhåbentlig er det der i sidste ende kan gøre, at det er LFC der trækker de længste strå når vi debattere top4 denne sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » mandag, 12. feb, 2018 18:43

Ged Rea
@ged0407
Fastest to 50 league wins as @LFC manager:
Kenny Dalglish 85,
Bill Shankly 90,
Rafa Benitez 93,
Bob Paisley 95,
Brendan Rodgers 95,
JURGEN KLOPP 95.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » onsdag, 21. feb, 2018 11:45

Klopp sætter Liverpool-rekord for udesejre på 5-0 eller mere:

http://www.empireofthekop.com/2018/02/2 ... d-paisley/

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » fredag, 23. feb, 2018 14:32

Klopp er en fantastisk manager og ikke mindst folkekær person. Elsker hans passion, og måden den kommer til udtryk på! Kunne ikke nævne en manager jeg hellere ville have.

Selvom jeg på den ene side er utrolig glad for Klopp ikke køber spillere for at købe, eller foretager nogen forhastede indkøb, og gerne venter på den spiller han vil have er tilgængelig og derfor altid har fokus på den lange bane. Så er jeg til tider lidt utryg ved han måske ignorerer den korte bane.

Jeg kunne godt tænke mig Klopp til tider overvejede muligheden for at løse et problem kortsigtet, ved at købe en spiller billigt, som her og nu styrker truppen. Det kunne f.eks. være en ældre spiller, eller en "middel-go" spiller som er billig og bedre end det vi har.

Rafa synes jeg excellerede i at købe billige, kortsigtede løsninger, indtil et bedre langsigtet alternativ kom, og iøvrigt tjene penge på det.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 23. feb, 2018 15:11

TG12 skrev:Klopp er en fantastisk manager og ikke mindst folkekær person. Elsker hans passion, og måden den kommer til udtryk på! Kunne ikke nævne en manager jeg hellere ville have.

Selvom jeg på den ene side er utrolig glad for Klopp ikke køber spillere for at købe, eller foretager nogen forhastede indkøb, og gerne venter på den spiller han vil have er tilgængelig og derfor altid har fokus på den lange bane. Så er jeg til tider lidt utryg ved han måske ignorerer den korte bane.

Jeg kunne godt tænke mig Klopp til tider overvejede muligheden for at løse et problem kortsigtet, ved at købe en spiller billigt, som her og nu styrker truppen. Det kunne f.eks. være en ældre spiller, eller en "middel-go" spiller som er billig og bedre end det vi har.

Rafa synes jeg excellerede i at købe billige, kortsigtede løsninger, indtil et bedre langsigtet alternativ kom, og iøvrigt tjene penge på det.
Meget ofte viste det sig bare for Rafa at den kortsigtede løsning slet ikke forbedrede truppen og det var bestemt ikke altid vi tjente penge på det. Tværtimod brugte vi store dele af de fleste transferbudgetter på at lave tvivlsomme opgraderinger på forskellige pladser istedet for at satse på en eller to klasse spillere. Og de billige spillere var mere en hindring for at vi kunne få fat i de klare forstærkninger. Rafa havde, tror jeg, hver sommer en liste på fem-seks pladser han gerne ville forstærke og så skulle budgettet ellers smøres ud over de fem-seks indkøb, resultatet?
Istedet for Villa eller Silva i 2008 endte vi med Keane og Riera fordi så fik vi til begge pladser og Dossena.

Jeg kan meget bedre lide at vi primært satser på at købe unge spillere og spillere af høj høj klasse. En målrettet transferstrategi er klart vejen frem.
Det er jo ikke fordi Klopp folder hænderne og siger at han kun vil handle når Hazard er til salg. Han går efter de bedste tilgængelige spillere og hvis vi ikke kan få en klasse spiller til forsvaret så køber vi da bare en klasse spiller til midten istedet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 23. feb, 2018 15:58

De to situationer kan slet ikke sammenlignes. Rafa arbejdede dels under finanskrisen, med nogle ejere som ikke havde pengene til at forbedre holdet. Trods det førte han os til fire CL semifinaler og to finaler - og en FA Cup ikke at forglemme. Og han skabte en midtbane som vist nok overgår vores nuværende med adskillelige længder, og et forsvar som også overgår det nuværende med adskillelige længder, og et angreb med Torres på top. Det fås ikke meget bedre Filos of Isk. Óg det var altså på et discountbudget!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 23. feb, 2018 17:21

Hr. Drejer skrev:De to situationer kan slet ikke sammenlignes. Rafa arbejdede dels under finanskrisen, med nogle ejere som ikke havde pengene til at forbedre holdet. Trods det førte han os til fire CL semifinaler og to finaler - og en FA Cup ikke at forglemme. Og han skabte en midtbane som vist nok overgår vores nuværende med adskillelige længder, og et forsvar som også overgår det nuværende med adskillelige længder, og et angreb med Torres på top. Det fås ikke meget bedre Filos of Isk. Óg det var altså på et discountbudget!
Det var heller ikke for at tage noget væk fra Rafas bedrifter. Og jeg skulle også have nævnt at det ikke altid var Rafa der havde kontrollen over transfer budgettet.


Den midtbane bestod også af en egenavlet spiller og to spillere der allerede var hype om før vi fik fat i dem. Hans første vindue med Luis Garcia og Xabi var jo fantastisk.
Ok der var ikke plads til at Alonso for alvor kunne folde sig ud i starten, men klassen var der og det var tydeligt og det peger igen lidt på mangel på målrettethed i nogle transfervinduer under Rafa. Det skyldtes uden tvivl mere internt fnidder end at det var Rafas skyld.

Og jeg syntes ikke at det var panikkøbende og køb af spillere der højst var en smule bedre end dem der var i klubben i forvejen, der gjorde holdet godt eller bidrog til det. Tværtimod var det de velovervejede og målrettede køb af spillere med klassen til at forbedre start 11’eren og ikke “nu køber vi en venstrekant til max 10 millioner pund fordi vi vil gerne have en ny venstrekant”.
Det var også Rafa der tilsyneladende ville sælge Alonso for at købe Barry og tjene lidt mønt på det og det førte til afmonteringen af den super midtbane.

Discount budget?
Jo da i forhold til i dag er det jo dårligt nok til at købe en League 2 angriber, men for tiden lå vi da meget fint til omkring Arsenal, men under Chelsea og Scum. Afhænger af hvordan man måler det og alt sådan noget.
Der var jo nogle år hvor vi havde brugt vilde summer på nye spillere, men typiske spillere der var billige i løn som Kuyt da han kom ind.

Rafa var en fantastisk manager især var han en gudsbenådet taktikker, han er den eneste i verden der kunne få Pennant til at være nøglen til at slå Mourinho’s Chelsea hold.
Men transferstrategien fulgte ikke altid med, oftest sikkert fordi den sportslige ledelse ville gå sin egen vej og havde et andet syn på hvordan holdet skulle spille.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » søndag, 25. feb, 2018 09:30

Når jeg sidder og kigger på tallene her dagen efter en fantastisk Liverpool-sejr, så er det altså svært ikke at blive imponeret over Klopp's arbejde. Siden Rafa's sidste gode sæson i 2008/09 har vi sådan cirka sluttet hver sæson på 60 point +/- med undtagelse af den fremragende 2013/14 sæson. Den sæson blev fulgt op af en sæson, der var tilbage på det efterhånden normale skuffende niveau.

16/17 - 76 Klopp (CL)

15/16 - 60 Rodgers/Klopp (EFL finale + EL finale)
14/15 - 62 Rodgers
13/14 - 84 Rodgers (CL)
12/13 - 61 Rodgers
11/12 - 52 Kenny (EFL trofæ + FA Finale)
10/11 - 58 Hodgson/Kenny
09/10 - 63 Rafa
08/09 - 86 Rafa (CL)
07/08 - 76 Rafa (CL)

Her 10 runder før afslutningen af PL mangler vi kun en enkelt sejr for at matche de cirka 60 point, som mange af de tidligere skuffende sæsoner har kastet af sig. Og det er altså i en sæson, hvor vi også har spillet europæisk, hvilket ikke var tilfældet i 2013/14.

Med forbehold for en komplet nedsmeltning, så føler jeg, at Klopp har fået rettet skuden voldsomt op og gjort os stabilt bedre, end det var tilfældet før han kom. Og så spiller vi ekstremt underholdende samtidig.

Manden kan ikke få ros nok.... :clap: :clap: :clap:
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. mar, 2018 14:21

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » onsdag, 14. mar, 2018 16:02

Selvom jeg synes vi spiller fed fodbold, synes jeg der er en pointe.

Klopp har til tider en naiv tilgang til taktik - forstået således han i meget begrænset omfang ændre taktikken med henblik på at udnytte modstanderes svagheder. Dette var særligt tydeligt imod United, hvor det var let for dem at lykkedes med den relavivt simple taktik, at spille lange, høje bolde op på Lukaku som distribuere videre.

Jeg har endnu til gode at se en plan B fra Klopp.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. mar, 2018 16:13

Enig TG12.

Det ser ud som om vi kun har en taktik, og den kender vi til hudløshed. Men når modstanderen har kigget os ud, så har vi ikke flere værktøjer i kassen. Det er så frustrerende.

Jeg var selv efter Klopp efter Man U kampen (se kamptråd), fordi det hold er ikke særligt godt, og de spillede ikke godt mod os, alligevel vinder de. Det er bare ikke godt nok af Klopp. Men til hans forsvar skal det siges at vores bænk var dissideret elendig. Solanke som skulle redde os til sidst med et mål, har aldrig scoret i PL, og det er vel ikke ham man skal sætte sin lid til i arvefjendeopgøret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 14. mar, 2018 22:15

TG12 skrev:.

Jeg har endnu til gode at se en plan B fra Klopp.
Sidste år havde han lidt succes imod Chelsea ved at spille bolden ned bagved deres wingbacks.

I slutningen af 1-1 kampen imod Nyborg så vi Firmino spille hængende angriber bagved Solanke, det så egentlig ret farligt ud og især meget farligere end hvad vi ellers havde vist i den kamp.

Og nu bliver vi opmærksomme på det og så skal vi nok være bedre til at opdage det.

Men nej der er ikke meget Rafa over Klopp, der er hans force mere at få det bedste ud af sine folk.

Noget af det handler vel også om at mulighederne fra bænken ikke er ret gode, især offensivt. Så selvom de tre foran bliver ved at løbe panden imod muren i 60 minutter, så er sandsynligheden stadig større for at de bryder igennem i de sidste 30 end at Solanke kan komme ind og kravle over den.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. mar, 2018 07:50

Hr. Drejer skrev:Enig TG12.

Det ser ud som om vi kun har en taktik, og den kender vi til hudløshed. Men når modstanderen har kigget os ud, så har vi ikke flere værktøjer i kassen. Det er så frustrerende.

Jeg var selv efter Klopp efter Man U kampen (se kamptråd), fordi det hold er ikke særligt godt, og de spillede ikke godt mod os, alligevel vinder de. Det er bare ikke godt nok af Klopp. Men til hans forsvar skal det siges at vores bænk var dissideret elendig. Solanke som skulle redde os til sidst med et mål, har aldrig scoret i PL, og det er vel ikke ham man skal sætte sin lid til i arvefjendeopgøret.
Jeg synes nu, at Klopp sætter taktik efter modstanderen, men han arbejder hen imod, at vi nu engang spiller på vores måde i store træk. Sådan gør de største klubber. De bliver ikke desperate og sætter en Crouch eller Benteke ind, som der bevidstløst skal hældes bolde ind imod den sidste halve time.

Vores spil fungerer jo særdeles effektivt mod de fleste modstandere, men det er klart, at vi ikke er der, hvor man city er, hvor nærmest alle hold køres over.

Vi er bedre end scum, men de har gode spillere, og ligger et udspark perfekt til Lukaku, så kan nærmest ingen forsvarer komme på bolden før ham, og Rashford udfører også sine ting til perfektion. Ellers havde scum bolden 32% af tiden på hjemmebane, og med det straffe, vi burde have haft, ville den ende uafgjort sandsynligvis.
Lovren har før pillet pynten af Lukaku, men han er god og stærk, så man kan ikke forvente, at skulle vinde alle dueller over ham, men vi burde have bedre back up bagude, og det tror jeg ikke, man skal klandre Klopp for.

Man skal jo ikke gå i panik over, at vi har det svært på toilettet mod en defensiv modstander, hvor deres primitive offensive tiltag lykkes denne dag, når vi hele sæsonen har banket kasser ind, scoret flest mål i CL, og ellers har fået rigtig flot styr på defensiven.

Vi skal forsøge at nedbryde modstanderne med vores spil, og det vi mangler er en mand på bænken, der kan gøre det lige så godt som de forreste 3, hvis en af dem er markeret ud af kampen, hvor tingene ikke rigtig lykkes. Så skal vi kunne sætte friske ben på banen, ændre lidt på formationen og så sætte max gas på.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » torsdag, 15. mar, 2018 21:54

Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning, specielt ovenpå en kamp, hvor manu vandt på to situationer. Det er altså ikke det man kalder taktisk klasse. Vi kunne have gjort det bedre defensivt ved begge mål (og Matas chance), men det kan man jo ved alle mål der indkasseres. I øvrigt var det deres eneste tre chancer i kampen.

Besvar