Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 12. jan, 2018 17:48

Enig med Texy. Skulle det ende med, at Liverpool skuffer i foråret, skal det naturligt afføde kritik. Og i dette regnestykke indrages Coutinho helt naturligt. Omvendt skaber Klopp og co. flotte resultater skal dette selvfølgelig roses.

Liverpool er et dårligere mandskab uden Coutinho, det kan ikke diskuteres. Klopp satser således stort ved at lade Coutinho smutte i dette vindue og viser samtidig enorm tiltro til sine nuværende spillere. Vi må blot krydse fingre for, at denne satsning ender lykkeligt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 12. jan, 2018 17:57

Sæføli skal Klopp kritiseres, hvis vi går fra 4. Plads med Cou, til en plads uden for top 4, efter salget af Cou. Alt andet vil da være nikkedukke agtigt.

Klopp har ansvaret. Og som texy rigtig nok siger, må man stå på mål for sine beslutninger. Længere er den ikke.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » fredag, 12. jan, 2018 18:43

texy skrev:
Mads T. skrev:Jamen han siger jo de samme ting, som jeg har plederet for. Særligt denne her sætning synes jeg er vigtig:

"Om vi får frispark på 18 meter på søndag, og folk tenker hva Phil kunne utrette er det ikke så kult. Bruk fortiden konstruktivt. Vi skal ikke la den plage oss."

Jeg frygter lidt, at vi ved enhver given lejlighed, vil se kritikkerne af salget udnytte muligheden for at fremhæve deres synspunkt omkring salget. Og så er der altså meget lang tid til sommervinduet.
Jamen det er jo klart, at man vil få den slags smidt i hovedet. Man må jo stå på mål for sine beslutninger.

Og det her.....
Klopp skrev:“I knew it would come up again in this transfer window, and it did. If we'd have said what we could have done – here's your contract, and you have to stay here – it would have been difficult to use him in the second part of the season. That's a decision I have to make; does it make sense, do I think we can use him, can he help us? It was 100 per cent clear, no chance. He was not ready to do that any more."
.... køber jeg ikke et sekund.

Ville spilleren være pissesur? JA! Vil han bevidst spille dårligt i 4 år? Nej. For at bruge Klopps egne ord; "No chance".

Det er spil for galleriet og et forsøg på at undgå for meget vrede blandt supporterne, over at Klopp har valgt respekt for sine spilleres ønsker over respekt for tilhængernes ønsker, og over at klubben har valgt økonomi over ambition.

Synes, at Carra beskriver den manglende ambition for sæsonen fint.
Carra skrev:I can’t understand Liverpool’s decision to sell Coutinho now. Not mid-season.

No matter how much I hear about boyhood dreams; efforts to convince him to stay; and how much family, representatives or even sponsors pushed for it, why this month?

The financial reward is vast. So is the risk.

Liverpool are well placed to finish runners-up to Manchester City. They have a kind Champions League draw. The Liverpool team of January 2018 is superior to that of January 2005, which won the competition. They have lost just four of their last 44 games, continuously improving. Why endanger momentum?
Men Carra er som jeg stadig mere optimistisk på holdets vegne denne gang, end da vi solgte eksempelvis Suarez, som man kan fornemme, hvis man læser hele hans klumme.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... -coutinho/

Salget af Coutinho skal da afføde kritik, hvis vi oplever "backfire" som konsekvens, og resultaterne skuffer. På samme måde vil Klopp og teamet jo også høste voldsom ros, hvis de leverer et Liverpool hold, der er konkurrencedygtige, selvom de ikke bruger penge.

Klubben har været forberedt på salget de sidste 7 måneder. Jeg forstår ikke hvorfor der endnu ikke er kommet en modreaktion i form at spiller køb. eks. Ville Fekir og Goretzha ind da vise omverdenen og fans, at klubben har ambitioner og vi vil være med helt fremme.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » fredag, 12. jan, 2018 19:06

Hvis vi skal tale så sort hvidt, så var holdet jo klart bedre uden Coutinho - det viser statistikken. Ergo, ender vi på en 7 plads, så skal Klopp og holdet bag roses for at sikre at Coutinho ikke var der til at hive os helt ned på en 11 plads.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » fredag, 12. jan, 2018 19:34

Bojangles skrev:Hvis vi skal tale så sort hvidt, så var holdet jo klart bedre uden Coutinho - det viser statistikken. Ergo, ender vi på en 7 plads, så skal Klopp og holdet bag roses for at sikre at Coutinho ikke var der til at hive os helt ned på en 11 plads.

I den statistik, hvem er det vi uden Coutinho har spillet de kampe mod og hvor mange kampe drejer det sig om? Det har jo også en del at sige...

Som jeg husker det i 13-14 sæsonen var statistikken bedre uden Suarez end med. Men holdet viste sig tydeligt væsentligt dårligere uden ham sæsonj efter.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » fredag, 12. jan, 2018 19:54

Bojangles skrev:Hvis vi skal tale så sort hvidt, så var holdet jo klart bedre uden Coutinho - det viser statistikken. Ergo, ender vi på en 7 plads, så skal Klopp og holdet bag roses for at sikre at Coutinho ikke var der til at hive os helt ned på en 11 plads.
Statistikken viser også, at uden Coutinho’s mål og assists, så have vi tabt til Leicester, tabt til Newcastle, spillet uafgjort imod Brighton og tabt til Arsenal, hvilket havde efterladt os med 7 point mindre på 6. pladsen 4 point efter Arsenal, som jo ville have 2 point mere.

Nej nej, det er ikke muligt, at en anden spiller havde lavet de mål og assists, som Coutinho lavede i de kampe, på samme måde som det ikke er muligt, at holdet kunne have vundet lige så mange af de kampe, Coutinho sad udenfor, hvis han havde spillet.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » fredag, 12. jan, 2018 22:01

texy skrev:
Bojangles skrev:Hvis vi skal tale så sort hvidt, så var holdet jo klart bedre uden Coutinho - det viser statistikken. Ergo, ender vi på en 7 plads, så skal Klopp og holdet bag roses for at sikre at Coutinho ikke var der til at hive os helt ned på en 11 plads.
Statistikken viser også, at uden Coutinho’s mål og assists, så have vi tabt til Leicester, tabt til Newcastle, spillet uafgjort imod Brighton og tabt til Arsenal, hvilket havde efterladt os med 7 point mindre på 6. pladsen 4 point efter Arsenal, som jo ville have 2 point mere.

Nej nej, det er ikke muligt, at en anden spiller havde lavet de mål og assists, som Coutinho lavede i de kampe, på samme måde som det ikke er muligt, at holdet kunne have vundet lige så mange af de kampe, Coutinho sad udenfor, hvis han havde spillet.
Præcis. Verden er sort/hvid. Statistik er den ultimative sandhed. Det eneste der trumfer er gutfeeling.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 13. jan, 2018 00:03

;)
Bojangles skrev:
texy skrev:
Bojangles skrev:Hvis vi skal tale så sort hvidt, så var holdet jo klart bedre uden Coutinho - det viser statistikken. Ergo, ender vi på en 7 plads, så skal Klopp og holdet bag roses for at sikre at Coutinho ikke var der til at hive os helt ned på en 11 plads.
Statistikken viser også, at uden Coutinho’s mål og assists, så have vi tabt til Leicester, tabt til Newcastle, spillet uafgjort imod Brighton og tabt til Arsenal, hvilket havde efterladt os med 7 point mindre på 6. pladsen 4 point efter Arsenal, som jo ville have 2 point mere.

Nej nej, det er ikke muligt, at en anden spiller havde lavet de mål og assists, som Coutinho lavede i de kampe, på samme måde som det ikke er muligt, at holdet kunne have vundet lige så mange af de kampe, Coutinho sad udenfor, hvis han havde spillet.
Præcis. Verden er sort/hvid. Statistik er den ultimative sandhed. Det eneste der trumfer er gutfeeling.
;)
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » lørdag, 13. jan, 2018 11:48

texy skrev:
Klopp skrev:“I knew it would come up again in this transfer window, and it did. If we'd have said what we could have done – here's your contract, and you have to stay here – it would have been difficult to use him in the second part of the season. That's a decision I have to make; does it make sense, do I think we can use him, can he help us? It was 100 per cent clear, no chance. He was not ready to do that any more."
.... køber jeg ikke et sekund.

Ville spilleren være pissesur? JA! Vil han bevidst spille dårligt i 4 år? Nej. For at bruge Klopps egne ord; "No chance".

Det er spil for galleriet og et forsøg på at undgå for meget vrede blandt supporterne, over at Klopp har valgt respekt for sine spilleres ønsker over respekt for tilhængernes ønsker, og over at klubben har valgt økonomi over ambition.
Hvorfor køber du ikke den kommentar? Du ved jo intet om hvad der er sket bag lukkede døre. Hvorfor ikke stole på Klopp i denne sag? Hvorfor skulle han ikke gøre hvad han mener er bedst for klubben? I øvrigt taler han jo nok ikke om de næste 4 år, men kun om perioden indtil sommer (hvor Coutinho i øvrigt under alle omstændigheder ville misse ca. 30-40 % af kampene).

Og til det markerede, så synes jeg lige du skal tale for dig selv. Hvad med respekt for resten af truppen ved ikke at lade en spiller spille foran øvrige spillere, som vil klubben og projektet?

Jeg tror Coutinho, godt støttet af Barcelona og Nike, ville have gjort alt i deres magt for at skiftet skulle komme igennem og formentlig aller senest til sommer. Jeg tror det ville kunne komme så vidt, at Coutinho (for Barcelonas penge) kunne finde på at købe sig selv fri af kontrakten eller tage det så vidt som til en retssag mod klubben.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 13. jan, 2018 12:14

Mads T. skrev:
texy skrev:
Klopp skrev:“I knew it would come up again in this transfer window, and it did. If we'd have said what we could have done – here's your contract, and you have to stay here – it would have been difficult to use him in the second part of the season. That's a decision I have to make; does it make sense, do I think we can use him, can he help us? It was 100 per cent clear, no chance. He was not ready to do that any more."
.... køber jeg ikke et sekund.

Ville spilleren være pissesur? JA! Vil han bevidst spille dårligt i 4 år? Nej. For at bruge Klopps egne ord; "No chance".

Det er spil for galleriet og et forsøg på at undgå for meget vrede blandt supporterne, over at Klopp har valgt respekt for sine spilleres ønsker over respekt for tilhængernes ønsker, og over at klubben har valgt økonomi over ambition.
Hvorfor køber du ikke den kommentar? Du ved jo intet om hvad der er sket bag lukkede døre. Hvorfor ikke stole på Klopp i denne sag? Hvorfor skulle han ikke gøre hvad han mener er bedst for klubben? I øvrigt taler han jo nok ikke om de næste 4 år, men kun om perioden indtil sommer (hvor Coutinho i øvrigt under alle omstændigheder ville misse ca. 30-40 % af kampene).

Og til det markerede, så synes jeg lige du skal tale for dig selv. Hvad med respekt for resten af truppen ved ikke at lade en spiller spille foran øvrige spillere, som vil klubben og projektet?

Jeg tror Coutinho, godt støttet af Barcelona og Nike, ville have gjort alt i deres magt for at skiftet skulle komme igennem og formentlig aller senest til sommer. Jeg tror det ville kunne komme så vidt, at Coutinho (for Barcelonas penge) kunne finde på at købe sig selv fri af kontrakten eller tage det så vidt som til en retssag mod klubben.
Projektet? Jeg hader at vi er et projekt. Jeg ønsker vi er en klub med ambitioner om at komme helt i top af PL og Europa ikke bare et projekt. Forøvrigt har projekt delen forvirret mig flere gange da den umiddeltbart ændres en del. Pt ved jeg eks. ikke hvad det helt går ud på.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 13. jan, 2018 18:15

Oomph242 skrev:
Mads T. skrev:
texy skrev:
Klopp skrev:“I knew it would come up again in this transfer window, and it did. If we'd have said what we could have done – here's your contract, and you have to stay here – it would have been difficult to use him in the second part of the season. That's a decision I have to make; does it make sense, do I think we can use him, can he help us? It was 100 per cent clear, no chance. He was not ready to do that any more."
.... køber jeg ikke et sekund.

Ville spilleren være pissesur? JA! Vil han bevidst spille dårligt i 4 år? Nej. For at bruge Klopps egne ord; "No chance".

Det er spil for galleriet og et forsøg på at undgå for meget vrede blandt supporterne, over at Klopp har valgt respekt for sine spilleres ønsker over respekt for tilhængernes ønsker, og over at klubben har valgt økonomi over ambition.
Hvorfor køber du ikke den kommentar? Du ved jo intet om hvad der er sket bag lukkede døre. Hvorfor ikke stole på Klopp i denne sag? Hvorfor skulle han ikke gøre hvad han mener er bedst for klubben? I øvrigt taler han jo nok ikke om de næste 4 år, men kun om perioden indtil sommer (hvor Coutinho i øvrigt under alle omstændigheder ville misse ca. 30-40 % af kampene).

Og til det markerede, så synes jeg lige du skal tale for dig selv. Hvad med respekt for resten af truppen ved ikke at lade en spiller spille foran øvrige spillere, som vil klubben og projektet?

Jeg tror Coutinho, godt støttet af Barcelona og Nike, ville have gjort alt i deres magt for at skiftet skulle komme igennem og formentlig aller senest til sommer. Jeg tror det ville kunne komme så vidt, at Coutinho (for Barcelonas penge) kunne finde på at købe sig selv fri af kontrakten eller tage det så vidt som til en retssag mod klubben.
Projektet? Jeg hader at vi er et projekt. Jeg ønsker vi er en klub med ambitioner om at komme helt i top af PL og Europa ikke bare et projekt. Forøvrigt har projekt delen forvirret mig flere gange da den umiddeltbart ændres en del. Pt ved jeg eks. ikke hvad det helt går ud på.
Men projektet er da at etablere sig som en fast CL klub og mulighed for at vinde PL.
Jeg kan godt forstå at alt den snak om projekter lyder lidt for Djøf agtigt.
Men det skal også ses som et rekrutteringsværktøj der kan gøre at Keita og Van Dijk vælger os selvom de måske nok kunne have fået en kontrakt på et hold der har bedre resultater end os de sidste par år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 13. jan, 2018 20:44

Selvfølgelig er Klopp ude i en brændslukningsmanøvre. Og jeg tror også det lykkes. Hvis vi derimod lå nummer 6-7, så tror jeg fansene havde protesteret mere højlydt.

Men det bliver spændende mod Man C: spiller vi godt, og vinder, så vil savnet af Cou blive glemt. Men taber vi med et par mål, så tror jeg protesterne vil komme.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » lørdag, 13. jan, 2018 20:53

Hr. Drejer skrev:Selvfølgelig er Klopp ude i en brændslukningsmanøvre. Og jeg tror også det lykkes. Hvis vi derimod lå nummer 6-7, så tror jeg fansene havde protesteret mere højlydt.

Men det bliver spændende mod Man C: spiller vi godt, og vinder, så vil savnet af Cou blive glemt. Men taber vi med et par mål, så tror jeg protesterne vil komme.
Coutinho ville ikke have spillet i denne måned under alle omstændigheder så det ville være mærkeligt, hvis nogen skulle kæde Coutinhos fravær sammen med evt. pointtab.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 13. jan, 2018 20:57

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Selvfølgelig er Klopp ude i en brændslukningsmanøvre. Og jeg tror også det lykkes. Hvis vi derimod lå nummer 6-7, så tror jeg fansene havde protesteret mere højlydt.

Men det bliver spændende mod Man C: spiller vi godt, og vinder, så vil savnet af Cou blive glemt. Men taber vi med et par mål, så tror jeg protesterne vil komme.
Coutinho ville ikke have spillet i denne måned under alle omstændigheder så det ville være mærkeligt, hvis nogen skulle kæde Coutinhos fravær sammen med evt. pointtab.
Mod City tror jeg heller ikke Coutinho ville være så udslagsgivende. Der er intet behov for vi skaber kampen.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Jesper » mandag, 15. jan, 2018 16:52

Jeg synes det er sjovt at se, hvad Klopp (og hans bagland) kan ift spillerudvikling. TAA, Gomez, Robertson, Firmino, Ox, Salah (faktisk også Coutinho) er blevet så meget bedre hos os. For nogle var det et spørgsmål om alder, men det er ikke et tilfælde, at Klopp kan udklække talenter eller eks få Ox til at få det fulde ud af sit potentiale. Det er så fedt at se.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar