Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 27. okt, 2017 11:47

TG12 skrev:
Niels K skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor Klopp så sjældent skifter ud på en plads eller 2 i pausen, når det har kørt ringe i 1. halvleg, og når det meget ofte viser sig, at den spiller eller 2, som ikke spillede godt fortsætter med at spille dårligt i 2. halvleg. Og jagter vi en scoring, så skal den eller gerne de indskiftede spillere minimum have en halv time til at gøre en forskel:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/10 ... -av-klopp/

2. halvleg er i det hele taget blevet et problem. Vores stil kører ikke modstanderne trætte, det virker nærmere som om, at vi selv går langsomt døde for kræfter, fokus og idéer:

http://www.liverpool.no/innsikt/2017/10 ... der-klopp/
Jeg forstår din undren, men hvor mange managers skifter reelt ud før sidst i kampen? Rafa skiftede næsten aldrig ud før de sidste ti minutter, samme med Rodgers.

Uden at vide det tror jeg det primært hænger sammen med at i 8/10 kampe (de sidste 2/10 er kampe som de første runder af FA cup hvor man ofte kan tillade sig at stille med yngre spillere) sætter manageren det bedste hold på dagen, eller til at matche modstanderen. Derfor består bænken oftest altså af spillere som på forhånd spillere er vurderet som værende "second-best option - i bedste tilfælde" til den pågældende kamp.

Derfor tror jeg man som manager har lidt af et dilemma ved at udskifte tidligt, af flere årsager:

1) Taktiske ændringer midtvejs i kampen medfører også en risiko - taktikken før en kamp er givetvis indøvet i ugen op til kampen, hvorfor at ændre midt i kampen kan skabe større forvirring end gavn

2) Da man har sat det bedste hold til kampen, vil man ofte stille spørgsmål ed om de på bænken reelt kan gøre en forskel - medmindre man har en bred trup hvor kampen om pladserne er særligt stor.

3) Manageren skal "erkende" sin egen fejl i opstillingen eller det taktiske oplæg - måske det sværeste.
Jeg tror, at du har ret, men Klopp kunne jo godt tage Lovren ud efter en halv time sidst. Han mente vel, at han var bedste mand til jobbet, men han havde så den dårligste dag på jobbet denne dag.

Ift 1, så er det vel ikke kun 11 spillere, der sættes ind i taktikken før kampen, så den må omkring 22 mand vel være sat ind i ? Indskifteren kan jo så derudover blive adviseret om, hvad han skal udføre på banen, som kan være anderledes, end det der var planen før kampen, da der er en årsag til, at der skal skiftes.

Ift 2, så har vi alt for længe haft en middelmådig bænk, men i denne sæson føler jeg, at vi har rigtig stærke folk siddende på bænken i hver kamp, hvor en Ox, Sturridge og Solanke altid kan sættes ind i det offensive, og vi ser i det hele taget ud til at have min. 2 kvalificerede spillere til hver plads, hvis vi ser bort fra midterforsvaret ???

Ift 3, så betyder det jo ikke, at manageren har taget fejl. Modstanderen har jo også en taktik, som viser sig at neutralisere enkelte af vores spillere eller vores spil generelt. Nogle gange bytter kanterne side, hvis den ene ikke kommer forbi sin mand i lang tid f.eks. En spiller melder sig måske klar, men døjer alligevel med en skade, som man så erfarer går ud over hans spil.
Jeg synes bare, at man giver en indskifter bedre arbejdsbetingelser, jo længere tid han får på banen, og Klopp kan så bruge pausen på at lægge en ny strategi, når alle kan se, at ingenting lykkes i 1. halvleg. Et hold skal jo nærmest være bagud med 2, før der skiftes i pausen, men den kan jo også stå 0-0, og man kan have spillet lige så dårligt, eller enkelte spillere kan have underpræsteret. Jeg tror, at chancen er større for succes, hvis en ny mand får chancen fremfor, at en der har spillet en dårlig første halvleg pludselig skulle sprudle i 2. halvleg.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Surf » torsdag, 28. dec, 2017 16:50

Hvis vi skal tro den overordnede fortælling, så ville Klopp have Salah, Keita, VvD og Oxlade i sommers. De tre førstnævnte umiddelbart tiltænkt en bærende rolle på holdets stærkeste 11, Oxlade som trup- og udviklingsspiller. Så er der selvfølgelig Solanke, men han var vel klart udviklingsspiller og blev foreslået Klopp af scoutsne (hvilket i øvrigt også gælder Salah). I stedet for at gå ned af listen af targets, holdt han fast. Og vi har nu fået alle tre, om end én et halvt år senere og den anden et år senere. Ifølge rygterne: Keita foran Barcelona, VvD foran Chelsea og City, Oxlade foran Chelsea (or City? husker ikke). Hvorfor? Klopp! Jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet end, at den mand inkarnerer det projekt, Liverpool nu er, og den tiltrækning vi har fået. Det kan tælles på én hold, hvem der ellers kunne lave samme nummer (Guardiola? Hvem mere?). Sikke da et aktiv vi har i Klopp. Jaja, han har sine mangler. Men man kan ikke seriøst tale om fyring, som flere her og andre steder har gjort undervejs i sæsonen. Vi får ikke bedre. Punktum.

Jeg er personligt glad for, at vi ikke nøjes med spillere, som vi ikke ved vi vil have. Måske er 75 mio. dyrt, men hvis nu det tog os 2 eller 3 forsøg med forsvarsspillere til 30? Projektet er tydeligvis langsigtet, og jeg glæder mig simpelthen over, at vi ikke laver panikkøb sidst i vinduer for at lappe angivelige huller i truppen (Carroll, Benteke, Lambert og man kunne blive ved).

Her fra skal der lyde en stor taknemmelighed til Klopp for at vælge Liverpool, og en stor cadeau til ejerne for at vinde kampen om Klopp. Uanset om VvD og Keita så slår igennem eller ej.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af YNWA96 » torsdag, 28. dec, 2017 18:34

Meget enig med Surf i betragtningerne omkring Klopp. Der er mange ting der spiller ind når spillere skal vælge klub, men manageren i en klub har en afgørende betydning når spillere træffer deres valg. Man kan godt have sin tvivl om at Mane - AOC - Salah - Keita og VvD havde valgt LFC hvis ikke det var fordi Klopp var manageren. Imo har LFC en af de mest spændende trupper i mands minde og spiller noget fantastisk underholdende fodbold. Den kompromisløse tilgang til spillet elsker jeg Klopp for og jeg ser hellere LFC spille den form for fodbold og så få et kollaps indimellem end hvis man havde en træner a la Mourinho med den tilgang han nu har til spillet. Med tilgangen af VvD får holdet en leder som i den grad har været savnet på holdet. Kan man holde på Coutinho og finde en klassekeeper så er holdet nok ikke så langt fra at kunne udfordre først og fremmest City og Chelsea. Men spændende halvsæson vi går ind i ....-:)

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Emmy » torsdag, 28. dec, 2017 19:12

Fuldstændig enig med Surf
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 28. dec, 2017 22:04

Yup!
Godt indlæg Surf


Sent from my iPhone using Tapatalk

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af nrg » lørdag, 30. dec, 2017 13:54

Ja, det kan faktisk ikke siges ret meget mere rammende, end det Surf gør.

Da vi for et par år siden stod med valget mellem Klopp og Ancelotti (ved faktisk ikke om han seriøst var et emne), håbede jeg helt klart på Ancelotti. Jeg synes bare han virkede mere smart end Klopp. Jeg har taget fejl mange gange og det var så bare endnu en gang. Jeg er vild med Klopp nu. Jeg vil ikke bytte ham for noget elle nogen. Han bringer energi, personlighed, ydmyghed, hårdt arbejde, charme og positiv fodbold med sig. Han har bidraget til, at “man” har fået troen på, at der sker et eller andet godt på et tidspunkt.

Så er det rigtigt, at der bliver lavet fejl - fanden galeme også de samme fejl, som har været lavet i årevis, men så er det så dejlig hyggeligt, at have rundet de 50 år, så er det nemlig tilladt, at se tilbage :D

...og ser jeg tilbage til dagen før han startede, har vi fået en bedre startellever, en bredere trup, vi ligger nu fra 3-5, i stedet for 5-8. Troen på egne evner er større nu, end den var før han kom, og alene hans navn er med til at bringe profiler til klubben og måske holde på dem man har (når man lige ser bort fra to spanske klubber) og det altoverskyggende tarvelige børnehave-argument. Hvem pokker skulle vi have, hvis vi ikke skulle have Klopp (jeg ved godt, at Ancelotti er ledig). En ny mand skulle så igen til at bruge en opbygningsperiode med de op og nedture det giver. Så kan vi vente endnu en gang. Jeg tror også bare det en gang imellem er fornuftigt at arbejde med det man har og så bygge på, i stedet for at se naboens græs som det pæneste. Mos er også grønt og så er det blødt at gå på og så er der heller ikke så mange tidsler ;)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Surf » lørdag, 30. dec, 2017 15:25

Carragher, som jeg var noget mere begejstret for som spiller end som pundit, beskriver i det her indlæg i The Telegraph forskellen på Mourinho og Guardiola på glimrende vis. Og jeg vil vove at påstå, at mange af de samme ting han skriver om Guardiola kan siges om Klopp ift. trænere som Ancelotti og Mourinho. At de udvikler spillere snarere end at bruge det de har.

Uanset hvad, så er det et læsværdigt indlæg, der fuldstændig udstiller Mourinhos hykleri og begrænsninger.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... diola-man/
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 30. dec, 2017 15:37

Surf skrev:Carragher, som jeg var noget mere begejstret for som spiller end som pundit, beskriver i det her indlæg i The Telegraph forskellen på Mourinho og Guardiola på glimrende vis. Og jeg vil vove at påstå, at mange af de samme ting han skriver om Guardiola kan siges om Klopp ift. trænere som Ancelotti og Mourinho. At de udvikler spillere snarere end at bruge det de har.

Uanset hvad, så er det et læsværdigt indlæg, der fuldstændig udstiller Mourinhos hykleri og begrænsninger.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... diola-man/
Mourinho og Guardiola er en anden type træner end Klopp. Det er folk man henter når ens hold er fuld af store stjerner der hver især mener de er holdets stjerne. Klopp er som jeg ser det mere en mand man henter, hvis man håber på at bygge et tophold op for mindre penge.

Tiden virker så til, at have indhentet Mourinho. Hans spillestil er sku lidt et overstået kapitel for tophold.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » lørdag, 30. dec, 2017 18:42

Guardiola udvikler om nogen spillerne. Jeg tror, at alle pånær Zlatan vil være enige i den betragtning.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af nrg » søndag, 31. dec, 2017 11:38

AJ skrev:Guardiola udvikler om nogen spillerne. Jeg tror, at alle pånær Zlatan vil være enige i den betragtning.
Carragher er enig...... :D

I avisen Telegraph kritiserer den tidligere Liverpool-midtstopper Jamie Carragher den disrespektfulde stil, han mener, José Mourinho udviser i omtaler af andre klubber end sin egen.
Særligt United-managerens nedgørelse af Manchester City falder Jamie Carragher for brystet.
For Mourinhos udtalelser - eksempelvis om at City køber backs for summer, som andre køber angribere for - skygger for Pep Guardiolas udvikling af truppen.
Carragher beder læserne tænke tilbage på i sommers, før sæsonen gik i gang.
-Var Ederson betragtet som bedre end David De Gea? Var Citys centerbacks Nicolas Otamendi og John Stones at foretrække frem for Eric Bailly og Phil Jones? Ville United-fans helst have Fernandinho eller Nemanja Matic?
Carraghers pointe er, at mens Pep Guardiolas tropper mand for mand har præsteret, rykket sig og lagt til deres niveau. Han fortsætter med at sammenligne Marcus Rashford med Raheem Sterling, der med 13 mål er ligaens tredjemest scorende netop nu.
-Og da Anthony Martial ankom fra Monaco, var hans omdømme så bedre end Leroy Sanés, da han tog til City?
De dyre drenge, United har købt i de seneste år, har til gengæld ikke forbedret sig nævneværdigt, mener Carragher. Han mener, at grunden til, at de lykkes i City, i høj grad skyldes Pep Guardiola.
-City er foran i denne sæson, fordi Guardiola har udviklet spillere frem for at forvente, at færdiglavede spillere skal levere med det samme. Mourinho er i stigende grad begyndt at bero på mere erfarne, etablerede spillere. Hvis man vil udvikle en klub eller et hold, ringer man ikke til Mourinho.
Carraghers afslutning på klummen kan ikke oversættes til dansk uden at miste sin betydning:
-Guardiola is breaking records. Mourinho is starting to sound like a broken one.

Hentet inde på TV3 Sport.

Særligt den sidste linje synes jeg er sjov.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » søndag, 31. dec, 2017 11:51

nrg skrev:
AJ skrev:Guardiola udvikler om nogen spillerne. Jeg tror, at alle pånær Zlatan vil være enige i den betragtning.
Carragher er enig...... :D

I avisen Telegraph kritiserer den tidligere Liverpool-midtstopper Jamie Carragher den disrespektfulde stil, han mener, José Mourinho udviser i omtaler af andre klubber end sin egen.
Særligt United-managerens nedgørelse af Manchester City falder Jamie Carragher for brystet.
For Mourinhos udtalelser - eksempelvis om at City køber backs for summer, som andre køber angribere for - skygger for Pep Guardiolas udvikling af truppen.
Carragher beder læserne tænke tilbage på i sommers, før sæsonen gik i gang.
-Var Ederson betragtet som bedre end David De Gea? Var Citys centerbacks Nicolas Otamendi og John Stones at foretrække frem for Eric Bailly og Phil Jones? Ville United-fans helst have Fernandinho eller Nemanja Matic?
Carraghers pointe er, at mens Pep Guardiolas tropper mand for mand har præsteret, rykket sig og lagt til deres niveau. Han fortsætter med at sammenligne Marcus Rashford med Raheem Sterling, der med 13 mål er ligaens tredjemest scorende netop nu.
-Og da Anthony Martial ankom fra Monaco, var hans omdømme så bedre end Leroy Sanés, da han tog til City?
De dyre drenge, United har købt i de seneste år, har til gengæld ikke forbedret sig nævneværdigt, mener Carragher. Han mener, at grunden til, at de lykkes i City, i høj grad skyldes Pep Guardiola.
-City er foran i denne sæson, fordi Guardiola har udviklet spillere frem for at forvente, at færdiglavede spillere skal levere med det samme. Mourinho er i stigende grad begyndt at bero på mere erfarne, etablerede spillere. Hvis man vil udvikle en klub eller et hold, ringer man ikke til Mourinho.
Carraghers afslutning på klummen kan ikke oversættes til dansk uden at miste sin betydning:
-Guardiola is breaking records. Mourinho is starting to sound like a broken one.

Hentet inde på TV3 Sport.

Særligt den sidste linje synes jeg er sjov.
Super skriv af Carragher, og man kan netop også sammenligne spillerne i de 2 trupper, da de begge har købt ind for voldsomme summer og tilbyder de højeste lønninger. Ift Klopp så skal Guardiola og Mourinho for den sags skyld ikke udvikle på spillere som ja hele vores forsvar indtil VvD-handlen, da de er gratis eller meget billige i sammenligning med deres. Lovren kostede dog lidt.
Man City henter et talent som Sterling til 50 mio og næsten det samme for Sané. Så starter man altså også talentudviklingen på et højere niveau, end når vi skal udvikle på Gomez, Trent og Grujic f.eks. - eller det bør du i hvert fald gøre til de priser.

Jeg er med på, at Pep har rykket tingene fremad, men hans udgangspunkt ift spillermateriale og midler til at købe de spillere, som han ønsker gør også tingene meget lettere end for nærmest alle andre.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 12. jan, 2018 14:35

Indstillingen til tiden efter Coutinho og synet på eget spillermateriale, kan jeg godt lide:

Om salget av Coutinho

– Det var ingen annen mulighet. Dersom noen skulle vært sint eller skuffet så er det manageren, men jeg er ikke det. Vi forsøkte alt for å overtale Phil om å bli værende her. Dette var hans drøm. Han ville bare forlate Liverpool for denne ene klubben. Vi kjempet til siste sekund for å beholde Phil. Til slutt måtte vi bare akseptere det. Vi hadde en kontrakt, men det ville ha vært vanskelig for oss å bruke ham i andre halvdel av sesongen om vi hadde sagt nei. Om han fortsatt ville ha hjulpet oss? Det var ingen sjanse for det. Det var 100% klart. Han var ikke villig til å gjøre det lenger. Vi må gjøre det beste ut av det, og det er enkelt fordi vi har fantastiske spillere her.

Om å hente en erstatter

– Først og fremst må vi erstatte ham internt. Vi har våre øyne åpne i dette transfervinduet, men vi kommer ikke til å gjøre noe sprøtt. Det er viktigere å hente den riktige spilleren enn en dyr spiller. Om vi kommer til å gjøre noe....vi trenger ikke å erstatte ham, men vi må heve oss. Jeg håper det ikke høres ut som jeg mangler respekt for ham, men vi har spilt fantastisk fotball uten Phil også. Vi må fortsette slik. Vi mistet mange spillere i Dormtund også. Du må alltid reagere. Det handler om atmosfæren i klubben. Om vi får frispark på 18 meter på søndag, og folk tenker hva Phil kunne utrette er det ikke så kult. Bruk fortiden konstruktivt. Vi skal ikke la den plage oss.

Om Virgil van Dijk

– Han var ganske imponerende mot Everton. Mot City blir det en helt annen kamp. Vi må få lagets taktikk så riktig som mulig, og jeg har ikke tatt noen avgjørelse hvem som starter kampen ennå. Dersom midtstopperne våre har lite å gjøre, betyr det at pressingen vår er god. Jeg vil ta til takke med det. Det er ikke garantert at Vigil vil starte hver kamp.

Om Mohamed Salah

– Om det ikke skjer noe mer før søndag, så vil Mo være tilbake. Han trener helt som normalt, og det er veldig viktig for oss.

Om Manchester City

– Styrken til Manchester City er at de er disiplinerte og taktisk gode. Vi mistet en spiller i bortekampen mot dem, og slapp inn fem mål. Det var en annen situasjon. Vi har funnet formen etter det. Det er interessant å spille mot City. Det spiller veldig bra, og dersom du ikke respekterer det har du et problem. Men dersom vi ikke er modige i vårt spill, vil vi også få problemer. Vi må møte opp.

Om et salg av Daniel Sturridge

– Jeg har ingenting å si om det. Vi får se.

Om skadesituasjonen

– Hendo er tilbake på banen og trener, men han trener ikke sammen med laget ennå. Han ser bra ut. Alberto Moreno var tilbake og trente sammen med laget for første gang i går. Søndagens kamp kommer nok litt tidlig for ham. Han må må et skikkelig treningsgrunnlag først.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » fredag, 12. jan, 2018 15:01

Jamen han siger jo de samme ting, som jeg har plederet for. Særligt denne her sætning synes jeg er vigtig:

"Om vi får frispark på 18 meter på søndag, og folk tenker hva Phil kunne utrette er det ikke så kult. Bruk fortiden konstruktivt. Vi skal ikke la den plage oss."

Jeg frygter lidt, at vi ved enhver given lejlighed, vil se kritikkerne af salget udnytte muligheden for at fremhæve deres synspunkt omkring salget. Og så er der altså meget lang tid til sommervinduet.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » fredag, 12. jan, 2018 15:30

Mads T. skrev:Jamen han siger jo de samme ting, som jeg har plederet for. Særligt denne her sætning synes jeg er vigtig:

"Om vi får frispark på 18 meter på søndag, og folk tenker hva Phil kunne utrette er det ikke så kult. Bruk fortiden konstruktivt. Vi skal ikke la den plage oss."

Jeg frygter lidt, at vi ved enhver given lejlighed, vil se kritikkerne af salget udnytte muligheden for at fremhæve deres synspunkt omkring salget. Og så er der altså meget lang tid til sommervinduet.
Min LFC paranoia blev dog aktiveret af dette.

“– Først og fremst må vi erstatte ham internt. Vi har våre øyne åpne i dette transfervinduet, men vi kommer ikke til å gjøre noe sprøtt. Det er viktigere å hente den riktige spilleren enn en dyr spiller. Om vi kommer til å gjøre noe....vi trenger ikke å erstatte ham, men vi må heve oss. Jeg håper det ikke høres ut som jeg mangler respekt for ham, men vi har spilt fantastisk fotball uten Phil også. Vi må fortsette slik. Vi mistet mange spillere i Dormtund også. Du må alltid reagere. Det handler om atmosfæren i klubben”


Vi skal ikke være Englands Dortmund.... vi skal være en klub som ikke sælger deres bedste spillere og hver sæson spiller med om mesterskabet, samt gør sig gældende i CL.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » fredag, 12. jan, 2018 17:36

Mads T. skrev:Jamen han siger jo de samme ting, som jeg har plederet for. Særligt denne her sætning synes jeg er vigtig:

"Om vi får frispark på 18 meter på søndag, og folk tenker hva Phil kunne utrette er det ikke så kult. Bruk fortiden konstruktivt. Vi skal ikke la den plage oss."

Jeg frygter lidt, at vi ved enhver given lejlighed, vil se kritikkerne af salget udnytte muligheden for at fremhæve deres synspunkt omkring salget. Og så er der altså meget lang tid til sommervinduet.
Jamen det er jo klart, at man vil få den slags smidt i hovedet. Man må jo stå på mål for sine beslutninger.

Og det her.....
Klopp skrev:“I knew it would come up again in this transfer window, and it did. If we'd have said what we could have done – here's your contract, and you have to stay here – it would have been difficult to use him in the second part of the season. That's a decision I have to make; does it make sense, do I think we can use him, can he help us? It was 100 per cent clear, no chance. He was not ready to do that any more."
.... køber jeg ikke et sekund.

Ville spilleren være pissesur? JA! Vil han bevidst spille dårligt i 4 år? Nej. For at bruge Klopps egne ord; "No chance".

Det er spil for galleriet og et forsøg på at undgå for meget vrede blandt supporterne, over at Klopp har valgt respekt for sine spilleres ønsker over respekt for tilhængernes ønsker, og over at klubben har valgt økonomi over ambition.

Synes, at Carra beskriver den manglende ambition for sæsonen fint.
Carra skrev:I can’t understand Liverpool’s decision to sell Coutinho now. Not mid-season.

No matter how much I hear about boyhood dreams; efforts to convince him to stay; and how much family, representatives or even sponsors pushed for it, why this month?

The financial reward is vast. So is the risk.

Liverpool are well placed to finish runners-up to Manchester City. They have a kind Champions League draw. The Liverpool team of January 2018 is superior to that of January 2005, which won the competition. They have lost just four of their last 44 games, continuously improving. Why endanger momentum?
Men Carra er som jeg stadig mere optimistisk på holdets vegne denne gang, end da vi solgte eksempelvis Suarez, som man kan fornemme, hvis man læser hele hans klumme.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... -coutinho/

Salget af Coutinho skal da afføde kritik, hvis vi oplever "backfire" som konsekvens, og resultaterne skuffer. På samme måde vil Klopp og teamet jo også høste voldsom ros, hvis de leverer et Liverpool hold, der er konkurrencedygtige, selvom de ikke bruger penge.
Kloppite

Besvar