Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » torsdag, 15. mar, 2018 21:57

Mads T. skrev:Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning.
Det var pudsigt. Jeg synes, at det er din betragtning, der er unfair. Kritikerne af Klopps taktik har jo været der hele tiden - også når vi har vundet. Det er ikke noget, der er opstået "pludseligt", som du skriver. Tværtimod har kritikken (som minimum) eksisteret siden Dortmund-tiden.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. mar, 2018 22:10

AJ skrev:
Mads T. skrev:Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning.
Det var pudsigt. Jeg synes, at det er din betragtning, der er unfair. Kritikerne af Klopps taktik har jo været der hele tiden - også når vi har vundet. Det er ikke noget, der er opstået "pludseligt", som du skriver. Tværtimod har kritikken (som minimum) eksisteret siden Dortmund-tiden.
Siden Dortmund-tiden ? Han har udført mirakler for den klub. Nu har han for mig i hvert fald skabt en super stærk platform af spillere og en meget attraktiv spillestil, som jeg glæder mig til at overvære hver eneste gang, og han er om nogle manden, der skaffer de mest eftertragtede spillere til klubben.

Klart at vi skal diskutere, kritisere og debatere før, under og efter kampene, på et overordnet niveau osv, men at være generel kritiker eller decideret utilfreds med Klopp, fatter jeg hat af :aliboronz2: :dontknow:

PS. Jeg kan berolige alle Klopp-kritikerne med, at han ikke er hos os om 20 år:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... om-20-aar/

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 15. mar, 2018 23:08

Niels K skrev:
AJ skrev:
Mads T. skrev:Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning.
Det var pudsigt. Jeg synes, at det er din betragtning, der er unfair. Kritikerne af Klopps taktik har jo været der hele tiden - også når vi har vundet. Det er ikke noget, der er opstået "pludseligt", som du skriver. Tværtimod har kritikken (som minimum) eksisteret siden Dortmund-tiden.
Siden Dortmund-tiden ? Han har udført mirakler for den klub. Nu har han for mig i hvert fald skabt en super stærk platform af spillere og en meget attraktiv spillestil, som jeg glæder mig til at overvære hver eneste gang, og han er om nogle manden, der skaffer de mest eftertragtede spillere til klubben.

Klart at vi skal diskutere, kritisere og debatere før, under og efter kampene, på et overordnet niveau osv, men at være generel kritiker eller decideret utilfreds med Klopp, fatter jeg hat af :aliboronz2: :dontknow:

PS. Jeg kan berolige alle Klopp-kritikerne med, at han ikke er hos os om 20 år:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/3 ... om-20-aar/
Hvem har ytret på forum, at de ville have Klopp ud?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » fredag, 16. mar, 2018 10:13

@ Niels K

Ja, Klopps taktiske mangler har været påpeget af spillets observatører siden Dortmund-tiden. Da hans plan A først blev læst, og holdene i Bundesligaen stillede sig længere ned, havde han svært ved at finde et modtræk.

Jeg har dog ikke hørt om, at nogen herinde skulle være decideret utilfreds med Klopp. Der er ingen grund til, at du bringer det på banen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. mar, 2018 10:19

@ Niels K og Mads T:

Verden er ikke sort/hvid. I maler med den meget bredde pensel. Jeg er for Klopp, men manden har mangler, og det har alle managere. Mourinho er ikke ligefrem verdens mester i at få unge talenter til at lykkes - blot se Salah, Lukaku og De Bruyne. Klopp mangler taktisk forståelse, og det påpegede jeg også under hans tid i Dortmund. Når hans plan A er læst, så er det begrænset hvad han har at skyde med. Han har også vanskeligt ved at forandre tingene under kampene, hvilket vi så i 1. halvleg mod Man U.

Jeg er for Klopp. Uden tvivl! Jeg tror ikke vi kan tiltrække en bedre manager.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » fredag, 16. mar, 2018 13:03

Niels K skrev:
Hr. Drejer skrev:Enig TG12.

Det ser ud som om vi kun har en taktik, og den kender vi til hudløshed. Men når modstanderen har kigget os ud, så har vi ikke flere værktøjer i kassen. Det er så frustrerende.

Jeg var selv efter Klopp efter Man U kampen (se kamptråd), fordi det hold er ikke særligt godt, og de spillede ikke godt mod os, alligevel vinder de. Det er bare ikke godt nok af Klopp. Men til hans forsvar skal det siges at vores bænk var dissideret elendig. Solanke som skulle redde os til sidst med et mål, har aldrig scoret i PL, og det er vel ikke ham man skal sætte sin lid til i arvefjendeopgøret.
Jeg synes nu, at Klopp sætter taktik efter modstanderen, men han arbejder hen imod, at vi nu engang spiller på vores måde i store træk. Sådan gør de største klubber. De bliver ikke desperate og sætter en Crouch eller Benteke ind, som der bevidstløst skal hældes bolde ind imod den sidste halve time.

Vores spil fungerer jo særdeles effektivt mod de fleste modstandere, men det er klart, at vi ikke er der, hvor man city er, hvor nærmest alle hold køres over.


Vi er bedre end scum, men de har gode spillere, og ligger et udspark perfekt til Lukaku, så kan nærmest ingen forsvarer komme på bolden før ham, og Rashford udfører også sine ting til perfektion. Ellers havde scum bolden 32% af tiden på hjemmebane, og med det straffe, vi burde have haft, ville den ende uafgjort sandsynligvis.
Lovren har før pillet pynten af Lukaku, men han er god og stærk, så man kan ikke forvente, at skulle vinde alle dueller over ham, men vi burde have bedre back up bagude, og det tror jeg ikke, man skal klandre Klopp for.

Man skal jo ikke gå i panik over, at vi har det svært på toilettet mod en defensiv modstander, hvor deres primitive offensive tiltag lykkes denne dag, når vi hele sæsonen har banket kasser ind, scoret flest mål i CL, og ellers har fået rigtig flot styr på defensiven.

Vi skal forsøge at nedbryde modstanderne med vores spil, og det vi mangler er en mand på bænken, der kan gøre det lige så godt som de forreste 3, hvis en af dem er markeret ud af kampen, hvor tingene ikke rigtig lykkes. Så skal vi kunne sætte friske ben på banen, ændre lidt på formationen og så sætte max gas på.
Jeg er ikke i panik over vores spil - og vi har spillet godt og jeg er glad for Klopp.

Men jeg savner et modsvar, og særligt ét svar til hold som parkere bussen.

Pt. har vi ikke mindre end 9 uafgjort denne sæson, flere end øvrige top 6 hold - mange imod små hold, som i høj grad har haft succes med deres defensive tilgang til spillet.

United vandt på en effektiv offensiv taktik - og en defensiv som fungerede 100% som de ønskede.
Mange af vores uafgjort er kommet i kampe, hvor modstanderen har lykkedes med samme taktik.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » fredag, 16. mar, 2018 13:11

Det må da være en skrøne, at Klopp har taktiske mangler? Jeg forstår i hvert fald på ingen måde postulatet.

I mine øjne har han leveret over evne i både Mainz, Dortmund og Liverpool. Og det gør man altså ikke, hvis man ikke er dygtig taktisk. At vinde titler i Bundesligaen foran Bayern med et hold, han samlede op fra gulvet vidner både om store evner udi coaching og spillerindkøb, men bestemt også om stor taktisk forståelse. Det var jo ikke en engangsforestilling.

Og at føre hold til to europæiske finaler vidner måske endnu mere om fine taktiske evner.

Med Dortmund gik Klopp ubesejret igennem en gruppe med Ajax, Man City og Real Madrid, og slog i øvrigt senere igen Mourinho's (en mand som hyldes for taktisk forståelse) Real Madrid ud i semifinalen.

Historien om Liverpools vej til EL-finalen kender vi alt til.

Nogle påstår, at Klopp blev læst i Dortmund, og at det skulle være årsagen til holdets nedtur. Jeg tror bare, at man skal se på Dortmunds resultater siden Klopp stoppede for at lukke den debat. Mon ikke det er svært at forblive på toppen, når man ikke er i stand til at holde på sine bedste spillere, men igen og igen må aflevere dem til sin nærmeste modstander i ligaen?

Da Klopp kom til Liverpool var mandens spillestil kendt vidt og bredt. Det betød ikke, at Liverpool konstant blev læst. I stedet har vi oplevet en kontinuerlig fremgang. Og det på trods af, at klubben følger Dortmunds skræmmeeksempel med at sælge de bedste spillere.

Klopp er uden tvivl på samme taktiske niveau, som hans kollegaer med større budgetter. Det er i hvert fald min klare overbevisning.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » fredag, 16. mar, 2018 13:21

Hr. Drejer skrev:@ Niels K og Mads T:

Verden er ikke sort/hvid. I maler med den meget bredde pensel. Jeg er for Klopp, men manden har mangler, og det har alle managere. Mourinho er ikke ligefrem verdens mester i at få unge talenter til at lykkes - blot se Salah, Lukaku og De Bruyne. Klopp mangler taktisk forståelse, og det påpegede jeg også under hans tid i Dortmund. Når hans plan A er læst, så er det begrænset hvad han har at skyde med. Han har også vanskeligt ved at forandre tingene under kampene, hvilket vi så i 1. halvleg mod Man U.

Jeg er for Klopp. Uden tvivl! Jeg tror ikke vi kan tiltrække en bedre manager.
Norwich? Dortmund?

I sidste sæson var vi et af de hold, der var dygtigst til at komme tilbage i kampe.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ehind.html

Hvis man har større chance for at komme tilbage i kampene ved at holde fast i sine koncepter, så vil man jo være taktisk uintelligent, såfremt man vælger at ændre noget?

Jeg tror, at vi må til at acceptere, at Liverpool kommer til at tabe kampe og spille kampe uafgjort. Og det kommer til at ske, om vi så skulle finde fodboldens svar på Kasparov - som i øvrigt i min verden hedder Benitez...
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » fredag, 16. mar, 2018 14:48

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:
Og det kommer til at ske, om vi så skulle finde fodboldens svar på Kasparov - som i øvrigt i min verden hedder Benitez...
....som jeg i øvrigt mindes fik mange kommentarer i retning af:
"Så skift dog uuuuuuuuuuuuud!! Der er ingen grund til at vente til 65. minut!!!"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » fredag, 16. mar, 2018 16:00

AJ skrev:
Mads T. skrev:Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning.
Det var pudsigt. Jeg synes, at det er din betragtning, der er unfair. Kritikerne af Klopps taktik har jo været der hele tiden - også når vi har vundet. Det er ikke noget, der er opstået "pludseligt", som du skriver. Tværtimod har kritikken (som minimum) eksisteret siden Dortmund-tiden.
Jeg er sådan set enig i, at Klopp godt kan virke til at holde meget fast i sit koncept, selv når det måske ikke kører fantastisk. Jeg bare lidt træt af, at de her kritik-punkter nærmest kommer op ved hvert nederlag, men er mere eller mindre glemt i de øvrige kampe. Og så synes jeg ikke kampen mod Manchester er et godt eksempel da jeg ikke synes der var nogen taktisk overlegenhed i det jeg så fra Man Us side.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » fredag, 16. mar, 2018 19:45

Mads T. skrev:
AJ skrev:
Mads T. skrev:Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning.
Det var pudsigt. Jeg synes, at det er din betragtning, der er unfair. Kritikerne af Klopps taktik har jo været der hele tiden - også når vi har vundet. Det er ikke noget, der er opstået "pludseligt", som du skriver. Tværtimod har kritikken (som minimum) eksisteret siden Dortmund-tiden.
Jeg er sådan set enig i, at Klopp godt kan virke til at holde meget fast i sit koncept, selv når det måske ikke kører fantastisk. Jeg bare lidt træt af, at de her kritik-punkter nærmest kommer op ved hvert nederlag, men er mere eller mindre glemt i de øvrige kampe. Og så synes jeg ikke kampen mod Manchester er et godt eksempel da jeg ikke synes der var nogen taktisk overlegenhed i det jeg så fra Man Us side.
Præcis. Det er totalt mangel på fodboldforståelse at påstå at verdens simpleste enkleste tilgang til en fodboldkamp (Spark den op på en stor og stærk, der ligger den af til en hurtig og så håb på det bedste) er stor fodbold taktik.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 16. mar, 2018 20:56

Bojangles skrev:
Mads T. skrev:
AJ skrev:
Mads T. skrev:Hvis vi taber en kamp efter at have været ubesejret i ti, så er Klopp pludselig taktisk begrænset. Synes det er en meget unfair betragtning.
Det var pudsigt. Jeg synes, at det er din betragtning, der er unfair. Kritikerne af Klopps taktik har jo været der hele tiden - også når vi har vundet. Det er ikke noget, der er opstået "pludseligt", som du skriver. Tværtimod har kritikken (som minimum) eksisteret siden Dortmund-tiden.
Jeg er sådan set enig i, at Klopp godt kan virke til at holde meget fast i sit koncept, selv når det måske ikke kører fantastisk. Jeg bare lidt træt af, at de her kritik-punkter nærmest kommer op ved hvert nederlag, men er mere eller mindre glemt i de øvrige kampe. Og så synes jeg ikke kampen mod Manchester er et godt eksempel da jeg ikke synes der var nogen taktisk overlegenhed i det jeg så fra Man Us side.
Præcis. Det er totalt mangel på fodboldforståelse at påstå at verdens simpleste enkleste tilgang til en fodboldkamp (Spark den op på en stor og stærk, der ligger den af til en hurtig og så håb på det bedste) er stor fodbold taktik.
Totalt mangel på fodboldforståelse! Nu har jeg været herinde i 10 år, og den kommentar vidner om totalt mangel på respekt. Jeg kender hverken dig eller Mads T, men vurderet ud fra de indlæg i har præsteret, så vil i ALDRIG nå op i nærheden af AJ i fodboldforståelse. Han har bidraget med indlæg som i begge vil have stor fornøjelse af at tænke igennem, før i kommenterer.

På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » fredag, 16. mar, 2018 21:40

Hr. Drejer skrev:På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Jeg ser stadig frem mod, at du sagligt prøver at argumentere imod mit forsøg på argumentation om, at Klopp ikke var en taktisk katastrofe imod Man U i første halvleg. Den er i kamptråden, sidste indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hr. Drejer: Har du selv prøvet at spille fodbold? Kender du dynamikken inde på banen? Har du prøvet at står der selv?
(Det var så 3 spørgsmål, men det skal vel ikke skille venner ad?)

....eller er dine udbasuneringer baseret på teoretisk video-dissekering uden følelse med spillets puls?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » fredag, 16. mar, 2018 22:48

Hr. Drejer skrev:Totalt mangel på fodboldforståelse! Nu har jeg været herinde i 10 år, og den kommentar vidner om totalt mangel på respekt. Jeg kender hverken dig eller Mads T, men vurderet ud fra de indlæg i har præsteret, så vil i ALDRIG nå op i nærheden af AJ i fodboldforståelse. Han har bidraget med indlæg som i begge vil have stor fornøjelse af at tænke igennem, før i kommenterer.

På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Skulle det betyde at din mening har mere konsensus end min og Bojangles? Hvis Klopp intet modtræk havde, hvorfor skabte Man u så ikke mere end tre chancer og ingen efter Matas chance (som var en personlig fejl af Lovren)? Den ene af de to øvrige chancer i øvrigt efter en heldig clearing.

Og ja Man U parkerede bussen efter deres to mål, hvilket jo var en taktisk genialitet som ingen havde forudset. På linje med at sparke lange bolde op i hovedet på Lukaku og håbe på det bedste.

Venlig hilsen en bruger der har været på forum over 15 år.

Bøgvad
Indlæg: 421
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 20:31

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bøgvad » lørdag, 17. mar, 2018 08:11

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Totalt mangel på fodboldforståelse! Nu har jeg været herinde i 10 år, og den kommentar vidner om totalt mangel på respekt. Jeg kender hverken dig eller Mads T, men vurderet ud fra de indlæg i har præsteret, så vil i ALDRIG nå op i nærheden af AJ i fodboldforståelse. Han har bidraget med indlæg som i begge vil have stor fornøjelse af at tænke igennem, før i kommenterer.

På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Skulle det betyde at din mening har mere konsensus end min og Bojangles? Hvis Klopp intet modtræk havde, hvorfor skabte Man u så ikke mere end tre chancer og ingen efter Matas chance (som var en personlig fejl af Lovren)? Den ene af de to øvrige chancer i øvrigt efter en heldig clearing.

Og ja Man U parkerede bussen efter deres to mål, hvilket jo var en taktisk genialitet som ingen havde forudset. På linje med at sparke lange bolde op i hovedet på Lukaku og håbe på det bedste.

Venlig hilsen en bruger der har været på forum over 15 år.
United har sparket bolden op side Klopps ankomst til Liverpool. Mourinho var på et tidspunkt ude at sige at det var det nemmeste for at komme forbi Liverpools pres.
Når det så er sagt, så har Klopp sjældent en god plan når hold pakker sig sammen. Vi har så svært ved at bryde de hold ned. Men i denne kamp skabte United to chancer på en bold sparket af De Gea (det ene mål var en dårlig clearing, men stadig sparket op af De Gea) og så lige mata-chancen. Men vi var heller ikke farlige nok, dog burde vi have fået to straffe som havde ændret neget..

Besvar