Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » mandag, 19. mar, 2018 20:36

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Jeg ser stadig frem mod, at du sagligt prøver at argumentere imod mit forsøg på argumentation om, at Klopp ikke var en taktisk katastrofe imod Man U i første halvleg. Den er i kamptråden, sidste indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hr. Drejer: Har du selv prøvet at spille fodbold? Kender du dynamikken inde på banen? Har du prøvet at står der selv?
(Det var så 3 spørgsmål, men det skal vel ikke skille venner ad?)

....eller er dine udbasuneringer baseret på teoretisk video-dissekering uden følelse med spillets puls?
Ser først din besked nu. Beklager. Jeg har prøvet at spille fodbold - dog ikke for 50.000 mennesker.

Var Klopp en taktisk katastrofe, det er store ord. Men en ting er sikkert, han tabte kampen, på en primitiv og forudsigelig måde. Det kom vel ikke som den store overraskelse for os, hvordan Mourinho vil spille. Men kan vende den om, og sige at Man U spillerne var bedre i situationen (de to der førte til deres mål), men på mig virkede det som om, at det var situationer, som de havde øvet igen og igen på træningsbanen. Hvorfor var vi ikke bedre forberedte på det? De var oppe med 2 mål allerede inden viseren havde passeret den halve time. Både Trent og Lovren viste meget nervøst spil i 1. halvleg.

Jeg synes også at det var forudsigeligt at de ville lukke Salah ned. Hvordan tacklede vi det? Måske kunne vi hade tacklet det bedre. Vi havde bolden mest og vi styrede spillet, men vi fik intet ud af det, og det var også forudsigeligt. Mourinho er en mester i at trække momentum ud af kampen.

Alt i alt synes jeg, at jeg savnede nogle svar fra Klopp om, at vi også har en plan b - nu når plan a ikke kører.
....og jeg tror heller ikke, at jeg kan komme over 50.000 tilskuere, selvom jeg lægger dem alle sammen sammen fra et langt fodboldliv! Det var en finke fra min side, at skrive sådan, men det som ramte mig var, at jeg følte du kiggede på fodbold som skak, hvor der er klart definerede bevægelsesmønstre, og ingen menneskelige fejl og mangler inde over i brikkernes opførsel. ...og sådan er det ikke med fodbold. Lovren har før pillet pynten fuldstændig af Lukaku, men havde åbenlyst en dårlig dag. Om en spiller har en god eller en dårlig dag, tror jeg ikke på at træneren kan gøre noget ved. Jo, han kan selvfølgelig rive manden ud, men skulle han så have revet Lovren ud allerede ved hans fejl ved ikke at få presset Lukaku, da han flækker den videre til Rashford? ....og som skrevet omkring Man U's andet mål, så når vi (næsten) at få afværget situationen, men tackler bolden lige i løbebanen på Rashford.

Min pointe er, at fodbold er et spil med mennesker, hvor der uvægerligt sker fejl. Både blandt spillere, dommere og trænere. Apropos dommere, så kunne fløjtenisten jo også bare have fløjtet for de straffespark, der var i kampen. Så havde vi fået minimum 1 og nok snarere 3 point, hvorefter Verden havde set noget anderledes ud.
Spot on, Cynwal :army7:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. mar, 2018 11:03

Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Jeg ser stadig frem mod, at du sagligt prøver at argumentere imod mit forsøg på argumentation om, at Klopp ikke var en taktisk katastrofe imod Man U i første halvleg. Den er i kamptråden, sidste indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hr. Drejer: Har du selv prøvet at spille fodbold? Kender du dynamikken inde på banen? Har du prøvet at står der selv?
(Det var så 3 spørgsmål, men det skal vel ikke skille venner ad?)

....eller er dine udbasuneringer baseret på teoretisk video-dissekering uden følelse med spillets puls?
Ser først din besked nu. Beklager. Jeg har prøvet at spille fodbold - dog ikke for 50.000 mennesker.

Var Klopp en taktisk katastrofe, det er store ord. Men en ting er sikkert, han tabte kampen, på en primitiv og forudsigelig måde. Det kom vel ikke som den store overraskelse for os, hvordan Mourinho vil spille. Men kan vende den om, og sige at Man U spillerne var bedre i situationen (de to der førte til deres mål), men på mig virkede det som om, at det var situationer, som de havde øvet igen og igen på træningsbanen. Hvorfor var vi ikke bedre forberedte på det? De var oppe med 2 mål allerede inden viseren havde passeret den halve time. Både Trent og Lovren viste meget nervøst spil i 1. halvleg.

Jeg synes også at det var forudsigeligt at de ville lukke Salah ned. Hvordan tacklede vi det? Måske kunne vi hade tacklet det bedre. Vi havde bolden mest og vi styrede spillet, men vi fik intet ud af det, og det var også forudsigeligt. Mourinho er en mester i at trække momentum ud af kampen.

Alt i alt synes jeg, at jeg savnede nogle svar fra Klopp om, at vi også har en plan b - nu når plan a ikke kører.
....og jeg tror heller ikke, at jeg kan komme over 50.000 tilskuere, selvom jeg lægger dem alle sammen sammen fra et langt fodboldliv! Det var en finke fra min side, at skrive sådan, men det som ramte mig var, at jeg følte du kiggede på fodbold som skak, hvor der er klart definerede bevægelsesmønstre, og ingen menneskelige fejl og mangler inde over i brikkernes opførsel. ...og sådan er det ikke med fodbold. Lovren har før pillet pynten fuldstændig af Lukaku, men havde åbenlyst en dårlig dag. Om en spiller har en god eller en dårlig dag, tror jeg ikke på at træneren kan gøre noget ved. Jo, han kan selvfølgelig rive manden ud, men skulle han så have revet Lovren ud allerede ved hans fejl ved ikke at få presset Lukaku, da han flækker den videre til Rashford? ....og som skrevet omkring Man U's andet mål, så når vi (næsten) at få afværget situationen, men tackler bolden lige i løbebanen på Rashford.

Min pointe er, at fodbold er et spil med mennesker, hvor der uvægerligt sker fejl. Både blandt spillere, dommere og trænere. Apropos dommere, så kunne fløjtenisten jo også bare have fløjtet for de straffespark, der var i kampen. Så havde vi fået minimum 1 og nok snarere 3 point, hvorefter Verden havde set noget anderledes ud.
Helt enig. Vi taler om mennesker, og så er det jo ikke 100% rationelt. Der sker fejl hos alle. Mit hovedanke er at Klopp intet gør.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » torsdag, 22. mar, 2018 15:53

Hr. Drejer skrev: Helt enig. Vi taler om mennesker, og så er det jo ikke 100% rationelt. Der sker fejl hos alle. Mit hovedanke er at Klopp intet gør.
Er det en indskiftning du er ude efter? En formationsændring? For det er noget af en påstand at der ikke blev gjort noget eftersom de ikke skabte en eneste chance efter Matas chance, som i øvrigt kun var deres 3 i kampen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. mar, 2018 19:55

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev: Helt enig. Vi taler om mennesker, og så er det jo ikke 100% rationelt. Der sker fejl hos alle. Mit hovedanke er at Klopp intet gør.
Er det en indskiftning du er ude efter? En formationsændring? For det er noget af en påstand at der ikke blev gjort noget eftersom de ikke skabte en eneste chance efter Matas chance, som i øvrigt kun var deres 3 i kampen.
Ja, bare en reaktion. Hvorfor blev Milner ikke flyttet ned for at hjælpe Trent? Eller Virgil kunne have fået en bunden opgave; dæk Lukaku. Man kunne have byttet rundt på Lovren/Virgil = Virgil/Lovren. Jeg er enig i at det næsten kun er skader som kan få en manager til at udskifte i 1. halvleg.

Rashford scorer i det 14. og det 24 minut. Vi taler om en kort periode, det var altså i deres venstre side, som voldte os problemer. Og det virkede som de have trænet denne ene situation, hvor De Gea spiller op til Lukaku, som vinder en hovedstødsduel med Lovren, og dirigere bolden ned til Rashford, som scorer. Det er jo lige efter bogen. Desværre. Jeg er faktisk stadig lidt gammelmandssur over det. Måske det spiller ind på min vurdering.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » torsdag, 22. mar, 2018 20:25

Bevidst at bestemme sig for ikke at foretage ændringer, er jo reelt det samme som at foretage ændringerne. Der vil i hvert fald være tale om en beslutning, så længe, der ligger et rationale bag. Og det er jeg helt sikker på, at der gør i Klopps tilfælde.

Så kan man være uenig.

Men en udskiftning kan jo også være uhensigtsmæssig, eller endda et udtryk for desperation. Som jeg ser det, så er Klopp ikke værre end så mage andre managers, når det kommer til at lave ændringer.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » lørdag, 31. mar, 2018 19:08

Pæne tal og rekorder af Klopp og Liverpool efter at have spillet Klopp's PL-kamp nr. 100:

https://www.sportskeeda.com/football/kl ... portskeeda

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 31. mar, 2018 19:13

Niels K skrev:Pæne tal og rekorder af Klopp og Liverpool efter at have spillet Klopp's PL-kamp nr. 100:

https://www.sportskeeda.com/football/kl ... portskeeda

Og synligt at han har besøgt BR og Firmino`s tandlæge :D

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 31. mar, 2018 21:13

Niels K skrev:Pæne tal og rekorder af Klopp og Liverpool efter at have spillet Klopp's PL-kamp nr. 100:

https://www.sportskeeda.com/football/kl ... portskeeda
Personligt er jeg ligeglad med tal og rekorder. Jeg vil ha' pokaler!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 01. apr, 2018 08:29

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Pæne tal og rekorder af Klopp og Liverpool efter at have spillet Klopp's PL-kamp nr. 100:

https://www.sportskeeda.com/football/kl ... portskeeda
Personligt er jeg ligeglad med tal og rekorder. Jeg vil ha' pokaler!
Rekorden for flest Engekske mesterskaber ville ikke være dårlig at få tilbage ;)

Ej selvfølgelig er det pokaler vi i sidste ende skal måle Klopp på, men lige nu og her er vi reduceret til at kigge efter positive tendenser og der har vi da heldigvis noget at få øje på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » søndag, 01. apr, 2018 08:55

Hr. Drejer skrev:
Niels K skrev:Pæne tal og rekorder af Klopp og Liverpool efter at have spillet Klopp's PL-kamp nr. 100:

https://www.sportskeeda.com/football/kl ... portskeeda
Personligt er jeg ligeglad med tal og rekorder. Jeg vil ha' pokaler!
Du er ikke den eneste. Han har dog givet os 2 finaler og med stor sandsynlighed 2 x CL, men noget utrolig vigtigt for mig som fan siden vel 1977 er måden, vi spiller på. Jeg ser frem til hver eneste kamp, vi skal spille, og jeg elsker at blive underholdt af flot fodbold med fuld knald på, og det leverer Klopp.
De tal Klopp leverer havde nok allerede kastet en titel og en pokal eller 2 af sig allerede i tiderne under de andre managers, hvor der ikke var 6 hold, der med mere eller mindre rette kan have ambitioner om at hapse PL titlen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » søndag, 01. apr, 2018 15:09

Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:På den anden side, hvis den er så simpel (og det er den), så er det jo desto mere angstfremkaldende, at Klopp intet modtræk havde.
Jeg ser stadig frem mod, at du sagligt prøver at argumentere imod mit forsøg på argumentation om, at Klopp ikke var en taktisk katastrofe imod Man U i første halvleg. Den er i kamptråden, sidste indlæg.
Jeg har et spørgsmål til dig, Hr. Drejer: Har du selv prøvet at spille fodbold? Kender du dynamikken inde på banen? Har du prøvet at står der selv?
(Det var så 3 spørgsmål, men det skal vel ikke skille venner ad?)

....eller er dine udbasuneringer baseret på teoretisk video-dissekering uden følelse med spillets puls?
Ser først din besked nu. Beklager. Jeg har prøvet at spille fodbold - dog ikke for 50.000 mennesker.

Var Klopp en taktisk katastrofe, det er store ord. Men en ting er sikkert, han tabte kampen, på en primitiv og forudsigelig måde. Det kom vel ikke som den store overraskelse for os, hvordan Mourinho vil spille. Men kan vende den om, og sige at Man U spillerne var bedre i situationen (de to der førte til deres mål), men på mig virkede det som om, at det var situationer, som de havde øvet igen og igen på træningsbanen. Hvorfor var vi ikke bedre forberedte på det? De var oppe med 2 mål allerede inden viseren havde passeret den halve time. Både Trent og Lovren viste meget nervøst spil i 1. halvleg.

Jeg synes også at det var forudsigeligt at de ville lukke Salah ned. Hvordan tacklede vi det? Måske kunne vi hade tacklet det bedre. Vi havde bolden mest og vi styrede spillet, men vi fik intet ud af det, og det var også forudsigeligt. Mourinho er en mester i at trække momentum ud af kampen.

Alt i alt synes jeg, at jeg savnede nogle svar fra Klopp om, at vi også har en plan b - nu når plan a ikke kører.
....og jeg tror heller ikke, at jeg kan komme over 50.000 tilskuere, selvom jeg lægger dem alle sammen sammen fra et langt fodboldliv! Det var en finke fra min side, at skrive sådan, men det som ramte mig var, at jeg følte du kiggede på fodbold som skak, hvor der er klart definerede bevægelsesmønstre, og ingen menneskelige fejl og mangler inde over i brikkernes opførsel. ...og sådan er det ikke med fodbold. Lovren har før pillet pynten fuldstændig af Lukaku, men havde åbenlyst en dårlig dag. Om en spiller har en god eller en dårlig dag, tror jeg ikke på at træneren kan gøre noget ved. Jo, han kan selvfølgelig rive manden ud, men skulle han så have revet Lovren ud allerede ved hans fejl ved ikke at få presset Lukaku, da han flækker den videre til Rashford? ....og som skrevet omkring Man U's andet mål, så når vi (næsten) at få afværget situationen, men tackler bolden lige i løbebanen på Rashford.

Min pointe er, at fodbold er et spil med mennesker, hvor der uvægerligt sker fejl. Både blandt spillere, dommere og trænere. Apropos dommere, så kunne fløjtenisten jo også bare have fløjtet for de straffespark, der var i kampen. Så havde vi fået minimum 1 og nok snarere 3 point, hvorefter Verden havde set noget anderledes ud.
Helt enig. Vi taler om mennesker, og så er det jo ikke 100% rationelt. Der sker fejl hos alle. Mit hovedanke er at Klopp intet gør.
Er du stadigvæk af denne overbevisning ?

http://www.givemesport.com/1285549-the- ... utoplay=on

Som texy skrev, så er det også en bevist handling intet at foretage sig. Klopp er den træner, der har brugt flest spillere og flest forskellige start formationen. Der er næppe nogle trænere, der gør sig større overvejelser end Klopp, når det drejer sig om holdudtag, og jeg tror såmænd også, at han har tæt på analyseret sig igennem alle tænkelige scenarier for hver enkelt kamp, så jeg tror aldrig, vi vil opleve Klopp handlingslammet, men derfor kan vi da godt være uenige med ham over nogle dispositioner her og der.

Jeg tror i øvrigt, at vi med Trent og Sessegnon ville have 2 kanon dygtige spillere til en 3-5-2, som en spiller som Matip også foretrækker som system. Robertson er også god i dette system, men 2 unge fyre, som måske er tiltænkt mere offensive roller på sigt ville være stærke at have i de kampe, hvor vi vil spille en 3-5-2'er.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af YNWA96 » mandag, 02. apr, 2018 19:47

Hvis man er til Podcasts, har Graham Hunter mødt “Bossen”. Jeg beklager hvis linket er “i forkert format” Mugge !....-:)

https://t.co/909nYrcA0J?amp=1

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 05. apr, 2018 20:19

Vi er super heldige, at vi har Klopp:

https://www.sportskeeda.com/football/ho ... pe-2017-18

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. apr, 2018 18:58

Jeg synes også, det virker som om, at der er en rigtig god stemning i truppen - også blandt dem uden meget spilletid. Holdet er stjernen, og man vil gerne løbe den ekstra meter for hinanden:

https://www.dailypost.co.uk/sport/footb ... s-14550703

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » lørdag, 21. apr, 2018 09:00

Super god artikel om Klopp.

"This is managerial genius".

“The whole is greater than the sum of its parts”.

..."that matches are rarely won by one superstar but by the collaboration and collectivism of 11 players committed to the functionality of the team".

https://www.theguardian.com/football/20 ... opp-genius

Besvar