Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af nikand » mandag, 23. apr, 2018 16:06

Niels K skrev:Super god artikel om Klopp.

"This is managerial genius".

“The whole is greater than the sum of its parts”.

..."that matches are rarely won by one superstar but by the collaboration and collectivism of 11 players committed to the functionality of the team".

https://www.theguardian.com/football/20 ... opp-genius
Glimrende vinkel.

Er spændt på hvordan Liverpools pres vil genere Roma? Og om Klopp foretager nogle justeringer ift han møder et italiensk hold.
We need a new Fowler...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » torsdag, 03. maj, 2018 18:38

Jeg ved ikke, om nogen har postuleret det før, men jeg vil vove den påstand, at ALLE Klopps indkøb har været gode. Det er jo helt vildt. Ikke alle har været fantastiske, men ingen er faldet fuldstændigt i gennem. Under Houllier, Rafa, Roy, Kenny og Rodgers var der masser af flops, men under Klopp har der ingen skæverter været.

Grujic lægger jeg til side, da han nærmest hele tiden har været skadet eller udlejet (først til Red Star med det samme, siden til Cardiff nu her)

Karius startede meget svagt, men efter en mærkværdig byttetjans med Mignolet har han nu etableret sig. For første gang i lang tid skal vi ikke skifte keeper for enhver pris. Han var desuden ganske billig.

Matip blev hentet på en fri transfer, og overgik mine forventninger i den første sæson. I denne sæson har han været knap så god, men helt sikkert en god signing.

Klavan havde ingen store forventninger til. Han har hele tiden været købt ind som decideret reserve og den rolle udfylder han fint. Han var også utroligt billig.

Mané spillede en grotesk god første sæson, og på trods af en formnedgang i indeværende sæson scorer han jo stadig bunker af mål og er altid farlig. Et røverkøb.

Wijnaldum er der delte meninger om, men han har været langt bedre end jeg havde forventet, da vi købte ham. Dejlig spiller at have i truppen. I lighed med Matip og Mané spillede han dog bedre i sin første sæson, hvilket egentlig er en lidt bekymrende tendens.

Robertson havde jeg ikke store forventninger til, og han startede da også sløjt. Men siden har han løftet sig helt utroligt, og er endda begyndt at ramme sine medspillere på indlæg. Fantastisk mand at have i truppen.

Salah havde jeg ret store forventninger til, men de er selvfølgelig blevet overgået - med en faktor 2. Jeg havde forventet ca. 20 måske 25 sæsonmål i alle turneringer, hvilket ville have været mere end tilfredsstillende til prisen, men han har jo bombet helt vildt. Lad os håbe, at han kan holde niveauet.

Ox havde jeg meget lave forventninger til, men han har gjort min skepsis fuldstændig til skamme. Ærgerligt med hans seneste uheld, for hans tid i Liverpool har ellers ikke været præget af skader, som det var tilfældet i Arsenal.

Solanke har intet vist, men det kunne man heller ikke forvente, så han har sådan set levet op til sin rolle. Forhåbentlig kan man engang i fremtiden sige, at det var godt set at hente ham.

van Dijk var jeg skeptisk overfor. Selvfølgelig havde han kvaliteterne, men prisen kunne lægge et stort pres på ham, og han havde trods alt ikke kontinuerlig erfaring fra øverste hylde. Men han har været alle pengene værd. Sikke et monster, som det hedder på moderne dansk.

Konklusion: Jeg vil virkelig prøve at bestræbe mig på ikke at være skeptisk overfor Klopps indkøb. Karius er nærmest den eneste der har skuffet mig, men han var billig, og er begyndt at vise sit værd. Matip, Gini, Mané, Ox og til dels van Dijk har alle overgået mine forventninger. Og Salah har bare været utrolig.

Fra nu af vil jeg minde mig selv om at stole blindt på Klopps signings!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » torsdag, 03. maj, 2018 19:48

Synes godt nok det er farvet AJ, hvis Solanke ikke er fejlet historisk meget(den dårligste synes jeg siden ´95 hvor jeg begyndte at blive fan), så ved jeg ikke hvad som et fejlkøb består af. Et vigtigt Gini mål igår, ændrer heller ikke på jeg synes han har været en fejl, mindst al la Christian Poulsenske dimensioner, jeg kan bare ikke forstå at folk kan mene han er god. Tvivler på at folk ville have ham til LFC, hvis han stadig var toon spiller, hvis han havde viste det han viser i LFC trøjen(jeg jublede da han blev hentet, men fik armene ned ret hurtigt). Grujic er blevet 22 år, så tvivler på han er en succes. Karius er godt nok også hurtig til at få et succes skilt hængt om halsen, Matip er styrtdykket i niveau efter en god 1. sæson, jeg tror han bliver solgt.

Og nogle synes nok JEG er farvet, men at kalde alle en succes....Det er de altså ikke. Men Klopp har da en enormt god hit rate, det må man sige. 4 hits(Salah,Robertson,Dijk,Ox) et mis(Solanke) til A truppen denne sæson, er godt ramt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Valdemax
Indlæg: 488
Tilmeldt: lørdag, 10. mar, 2012 18:21
Alder: 51

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Valdemax » torsdag, 03. maj, 2018 21:04

Jeg kan kun sige at jeg håber at han stopper med
De sidst 3 gang klopp har skifte en angriber ud de sidst 15 minutter og sat en extra forsvar spiller ind er der gået 2 mål ind.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » torsdag, 03. maj, 2018 21:16

Jeg syntes også det er at strække den lidt, at sige de alle har været en succes. Men jeg er dog enig i, at der ikke rigtigt er hentet nogen ind, der decideret er faldet igennem, som der ellers har været en del af igennem tiderne i Liverpool. Eneste er måske Solanke - men han har så også kun spilet 475min førsteholdsfodbold i en top liga i sin karriere + 1811min i æresdivisionen (Som ligger tre pladser over superligaen på uefas rangliste, så det giver jeg ikke meget for) Så jeg giver ham gerne et år mere til at udvikle sig i.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 03. maj, 2018 21:28

Thommo skrev:Synes godt nok det er farvet AJ, hvis Solanke ikke er fejlet historisk meget(den dårligste synes jeg siden ´95 hvor jeg begyndte at blive fan), så ved jeg ikke hvad som et fejlkøb består af. Et vigtigt Gini mål igår, ændrer heller ikke på jeg synes han har været en fejl, mindst al la Christian Poulsenske dimensioner, jeg kan bare ikke forstå at folk kan mene han er god. Tvivler på at folk ville have ham til LFC, hvis han stadig var toon spiller, hvis han havde viste det han viser i LFC trøjen(jeg jublede da han blev hentet, men fik armene ned ret hurtigt). Grujic er blevet 22 år, så tvivler på han er en succes. Karius er godt nok også hurtig til at få et succes skilt hængt om halsen, Matip er styrtdykket i niveau efter en god 1. sæson, jeg tror han bliver solgt.

Og nogle synes nok JEG er farvet, men at kalde alle en succes....Det er de altså ikke. Men Klopp har da en enormt god hit rate, det må man sige. 4 hits(Salah,Robertson,Dijk,Ox) et mis(Solanke) til A truppen denne sæson, er godt ramt.
Det er måske rigtigt at man ikke kan kalde alle Klopp-indkøb en succes (det ville i så fald også være ganske uhørt i fodboldhistorien ... ) men at sammenligne Gini med Christian Poulsen, det er tæt på at være en fornærmelse. Poulsen er et af alle tiders ringeste Liverpool-indkøb, muligvis kun undergået af Paul Konchesky.

Gini er ikke så ringe; i mange, måske de fleste, kampe anonym (ikke det samme som dårlig, bare ikke iøjnefaldende), i andre kampe rigtigt god. Det var Poulsen aldrig, ihf ikke i Liverpool-trøjen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » torsdag, 03. maj, 2018 22:09

Sledgehammer skrev:men at sammenligne Gini med Christian Poulsen, det er tæt på at være en fornærmelse. Poulsen er et af alle tiders ringeste Liverpool-indkøb, muligvis kun undergået af Paul Konchesky.

Gini er ikke så ringe; i mange, måske de fleste, kampe anonym (ikke det samme som dårlig, bare ikke iøjnefaldende), i andre kampe rigtigt god. Det var Poulsen aldrig, ihf ikke i Liverpool-trøjen.
Ja jeg strammede den nok lidt, men er godt nok meget meget lidt imponeret af Gini. Men herligt han scorede igår, nøj jeg jublede og sikke da stiv jeg blev pga det mål, for da han scorede gik jeg amok med de sorte guld. Muligt Keita kan gøre Gini bedre, for han var jo god i Newcastle, efter min mening, tvivler dog men håbet er da lysegrønt. Og er jo uenig i at Poulsen var dårligere, end Solanke har været denne sæson.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 03. maj, 2018 22:44

Thommo skrev:
Sledgehammer skrev:men at sammenligne Gini med Christian Poulsen, det er tæt på at være en fornærmelse. Poulsen er et af alle tiders ringeste Liverpool-indkøb, muligvis kun undergået af Paul Konchesky.

Gini er ikke så ringe; i mange, måske de fleste, kampe anonym (ikke det samme som dårlig, bare ikke iøjnefaldende), i andre kampe rigtigt god. Det var Poulsen aldrig, ihf ikke i Liverpool-trøjen.
Ja jeg strammede den nok lidt, men er godt nok meget meget lidt imponeret af Gini. Men herligt han scorede igår, nøj jeg jublede og sikke da stiv jeg blev pga det mål, for da han scorede gik jeg amok med de sorte guld. Muligt Keita kan gøre Gini bedre, for han var jo god i Newcastle, efter min mening, tvivler dog men håbet er da lysegrønt. Og er jo uenig i at Poulsen var dårligere, end Solanke har været denne sæson.
Jeg synes slet ikke at du kan vurdere Poulsen og Solanke på samme skala. Solanke er ung og helt uprøvet på højeste niveau, mens Poulsen var etableret med rutine fra adskillige sæsoner på gode hold i stærke ligaer, for ikke at tale om et stort antal landskampe.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af nikand » torsdag, 03. maj, 2018 22:52

Solanke er et mysterium, spillede et stort U20 VM - masser af selvtillid, men ingen mål.
We need a new Fowler...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 04. maj, 2018 08:50

nikand skrev:Solanke er et mysterium, spillede et stort U20 VM - masser af selvtillid, men ingen mål.
Mysterium?
jeg tror bare han er ung. Jeg ved ikke hvor meget selvtillid han har. Han havde en masse i starten af sæsonen og han kom tæt på mål i LC imod Leicester, havde han for pokker bare været lidt heldig den dag tror jeg vi havde set mere fra ham. men oh well, han scorede ikke og så gik der lang tid hvor han var efter Firmino og Sturridge i hakkeordenen og dermed mistede han nok det momentum fra U20 VM.

Men selvtillid fra ungdomshold er nok ikke så robust på et førstehold, det er et stort pres der er på ham, han har nogle spredte chancer, hvor han SKAL slå til ellers så kommer han i bunden af bunken igen og ved ikke hvornår han får en chance igen.

Og så havde vi også et virkelig skidt efterår, hvor Klopp ikke rigtig havde råd til at satse på unge spillere, derfor så fik Solanke ikke de bedste betingelser for at slå hurtigt til.

Vi skal jo bare videre i liga cuppen i næste sæson, så skal det nok lykkedes for ham at få nogle mål banket ind.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 04. maj, 2018 09:11

@ AJ. Ikke overraskende er jeg fuldstændig enig med dig. Som "jubel" optimist generelt men særligt her under Klopp, hvor jeg skal tilbage til Rafa og så ellers en del år siden, før jeg følte mig 100% hjemme i mit Liverpool, som jeg allerhelst ser det på, ja - alle fronter, så er jeg som dig dog ikke overrasket over nogle af handlerne faktisk. Nogle kendte jeg ikke meget til men en del Youtube og en masse artikler og udtalelser om de enkelte spillere, og så Klopp's næse for at finde de helt rigtige spillere historisk fik mig med sindsro til at imødese spillernes ankomst.

Derudover har jeg trods ups and downs for de enkelte nye spillere sagtens kunne se talentet og meningen med, at han blev hentet ind, så jeg har også haft lang snor at give dem, før der blev skrevet med store bogstaver herinde.

Jeg havde naturligvis heller ikke forventet en så vild sæson fra Salah, og jeg var virkelig glædelig overrasket over, at vi er kommet så langt, så vi kan lægge 75 mio. £ på bordet for den forsvarsspiller, Klopp gerne vil have. Den havde jeg ikke lige set komme.

Du sætter rigtignok også spillerne op efter, hvad de rent faktisk kostede, og det mener jeg også, at man skal. Dog vil det stadig være en fejl at hente en gratis/billig spiller, hvis vedkommende virkelige var sløjt præsterende, da han jo optager en plads osv, men det mener jeg heller ikke har været tilfældet.

Udover den allerede kendte ankomst af Naby Keita, hvor jeg også er 100% sikker på, at vi får tilført noget helt særligt til truppen, så kan man jo kun glæde sig ud over det sædvanlige til trasferaktiviteterne ud/ind.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 04. maj, 2018 09:24

TRO, KLOPP OG KJÆRLIGHET

3.5.2018 - av Øyvind Alsaker

Dette er en hyllest av Jürgen Klopp. Det er han som har brakt troen tilbake til Liverpool. Og det er troen som har vekket kjærligheten blant klubbens supportere til live. Det gir håp før finalen i Kiev – Liverpools åttende i Champions League/Serievinnercupen.

For å sette prestasjonen i perspektiv: Liverpool var ikke en gang direkte kvalifisert til sesongens CL. De har en venstreback som kom på billigsalg fra nedrykkslaget Hull. En 19-årig høyreback fra eget akademi. En tilårskommen “potet” i James Milner på midtbanen. Og en kaptein ingen trodde kunne gå i fotsporene til klubb-ikon Steven Gerrard. Så har de selvfølgelig Europas giftigste angrep – Mané, Salah og Firmino har nå scoret 29 mål i Champions League på en sesong, mer enn noen annen trio. Men dette er jo også i stor grad Klopps fortjeneste.

Sensasjonen Salah ble hentet for en moderat sum og forventningene til ham var også moderate. At han nå er blant verdens mest målfarlige angripere, handler mye om en manager som ser potensialet, og dyrker det. Fra ren ving til allround spiss som tilbringer mye mer tid nær motstandermålet – på ni måneder har det gitt forbløffende resultater. Han var svak i går, men det var hans innsats i den første kampen som førte Liverpool til finalen i Kiev. Mané har også økt sin markedsverdi betraktelig etter at Klopp signerte ham. Atletisk og lynrask, eksemplifisert gjennom den ufattelig viktige 1-0 scoringen i går – uvurderlig for Liverpool. Så er det Firmino, som stadig flere får opp øynene for. Brasilianeren ble hentet før Klopp kom til Anfield, men er hans mest betrodde spiller; ingen har spilt mer for tyskeren etter at han tok over. Det er Firmino som er katalysatoren i Liverpools spillestil – dette har Klopp identifisert og utviklet – idag er det ikke mange som behersker alle spissrollens oppgaver bedre. Målscorer, tilrettelegger, førsteforsvarer, oppspillspunkt.

Klopp har en formidabel evne til å løfte spillere, slik at laget Liverpool blir noe langt mer enn summen av de elleve. Han solgte en av stjernene (Coutinho) i januar, uten at resten av gruppen falt sammen. Han mistet Can, Lallana og Oxlade-Chamberlain til skade, men er likevel i finalen med en stall som er så tynnslitt at det strider mot all fornuft. Real Madrids to første bytter i semifinalen mot Bayern München var Bale og Casemiro. Nr 12 og 13 for Liverpool i går var en 32 år gammel estlender med fortid i Vålerenga og en 20 årig spiss uten mål for Liverpool!

Men Klopp står der, urokkelig i motgangen. Selv den underlige exiten til assistent Zejlko Buvac bare dager før semifinale-returen, fikk ikke Liverpools manager ut av fatning. Han vet at klubbens muligheter for suksess hviler på hans skuldre, hans fokus, hans sjarm og karisma. Og hans kunnskap. At noen kaller ham klovn og velger å hylle en Guardiola eller Mourinho for taktisk klokskap, vitner om en total mangel på innsikt. Klopp er en sylskarp fagmann. At det er enormt underholdende i tillegg, gjør det enda mer imponerende.

La oss bare se på Liverpools vei til finalen – den har så til de grader Klopp-stempel: Ingen lag har scoret mer på ferden (40), ingen lag har tidligere scoret 5+ i fire kamper på en CL-sesong. Alle knock-out oppgjørene var i praksis avgjort etter første kamp med 5-0, 3-0 og 5-2!

I ukene fram mot finalen 26. mai vil det handle mye om Real Madrids overlegne rutine og unike vinnerkultur. Spillerne i stallen har 37 finaler til sammen, Liverpools gutter har 0. Det er 16 finaler mot 8 i favør Real, 12 titler mot 5, Zidane med to strake triumfer, Klopp med 5 tapte finaler på rad (alle turneringer). Real med seier i sine 6 siste CL-finaler, Liverpool med tap i sine 3 siste finaler (Europaliga 2016 under Klopp, Ligacup 2016 under Klopp og FA-cup 2012).

I moderne fotball blir avstanden mellom de rikeste og resten bare større. Troféene er ikke mange, og de ender ofte opp hos de samme. Siden 1998 har Real Madrid og Barcelona vært i 10 Champions League finaler og vunnet alle. Dette gjør Liverpools finaleplass til en bragd i seg selv. Klubben, hvis identitet er uløselig knyttet til suksess i Europa, får en gigantisk opplevelse sammen med sine supportere. De har vært ute på slike reiser før, og kommet seirende hjem fra Roma, London, Paris og – sist, men ikke minst – Istanbul.

Om tre uker kan Kiev skrives inn i denne historiske listen. I så fall er det takket være én mann, og navnet hans skal graveres i gull ved siden av Bob Paisley, Joe Fagan og Rafa Benitez. Den mannen er Jürgen Klopp.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 04. maj, 2018 11:29

AJ skrev:Jeg ved ikke, om nogen har postuleret det før, men jeg vil vove den påstand, at ALLE Klopps indkøb har været gode. Det er jo helt vildt. Ikke alle har været fantastiske, men ingen er faldet fuldstændigt i gennem. Under Houllier, Rafa, Roy, Kenny og Rodgers var der masser af flops, men under Klopp har der ingen skæverter været.

Grujic lægger jeg til side, da han nærmest hele tiden har været skadet eller udlejet (først til Red Star med det samme, siden til Cardiff nu her)

Karius startede meget svagt, men efter en mærkværdig byttetjans med Mignolet har han nu etableret sig. For første gang i lang tid skal vi ikke skifte keeper for enhver pris. Han var desuden ganske billig.

Matip blev hentet på en fri transfer, og overgik mine forventninger i den første sæson. I denne sæson har han været knap så god, men helt sikkert en god signing.

Klavan havde ingen store forventninger til. Han har hele tiden været købt ind som decideret reserve og den rolle udfylder han fint. Han var også utroligt billig.

Mané spillede en grotesk god første sæson, og på trods af en formnedgang i indeværende sæson scorer han jo stadig bunker af mål og er altid farlig. Et røverkøb.

Wijnaldum er der delte meninger om, men han har været langt bedre end jeg havde forventet, da vi købte ham. Dejlig spiller at have i truppen. I lighed med Matip og Mané spillede han dog bedre i sin første sæson, hvilket egentlig er en lidt bekymrende tendens.

Robertson havde jeg ikke store forventninger til, og han startede da også sløjt. Men siden har han løftet sig helt utroligt, og er endda begyndt at ramme sine medspillere på indlæg. Fantastisk mand at have i truppen.

Salah havde jeg ret store forventninger til, men de er selvfølgelig blevet overgået - med en faktor 2. Jeg havde forventet ca. 20 måske 25 sæsonmål i alle turneringer, hvilket ville have været mere end tilfredsstillende til prisen, men han har jo bombet helt vildt. Lad os håbe, at han kan holde niveauet.

Ox havde jeg meget lave forventninger til, men han har gjort min skepsis fuldstændig til skamme. Ærgerligt med hans seneste uheld, for hans tid i Liverpool har ellers ikke været præget af skader, som det var tilfældet i Arsenal.

Solanke har intet vist, men det kunne man heller ikke forvente, så han har sådan set levet op til sin rolle. Forhåbentlig kan man engang i fremtiden sige, at det var godt set at hente ham.

van Dijk var jeg skeptisk overfor. Selvfølgelig havde han kvaliteterne, men prisen kunne lægge et stort pres på ham, og han havde trods alt ikke kontinuerlig erfaring fra øverste hylde. Men han har været alle pengene værd. Sikke et monster, som det hedder på moderne dansk.

Konklusion: Jeg vil virkelig prøve at bestræbe mig på ikke at være skeptisk overfor Klopps indkøb. Karius er nærmest den eneste der har skuffet mig, men han var billig, og er begyndt at vise sit værd. Matip, Gini, Mané, Ox og til dels van Dijk har alle overgået mine forventninger. Og Salah har bare været utrolig.

Fra nu af vil jeg minde mig selv om at stole blindt på Klopps signings!
Her er et rigtig godt supplement til dit indlæg, AJ - dog i den lidt mere sarkastiske retning om Liverpool's "misfits" :D

Liverpool are in the Champions League final. Just keep thinking about that.

The Champions League final – the biggest match in club football – and Liverpool are in it, in their first season back in the competition since 2014/15.

It is a genuinely staggering achievement and one that Jurgen Klopp merits endless plaudits for masterminding. But how has this been possible, considering these Liverpool players are such a bunch of frauds? What kind of sorcery is going on here?

Because if you believe those ‘expert’ fans, both rivals and our own, sadly, these lads aren’t much to write home about individually and should be nowhere near Kiev on May 26th.

Let’s take the 11 Reds who took to the field against Roma on Wednesday night, and discuss how supposedly flawed they have been described as.

Loris Karius was a goalkeeper rivalling Brad Jones as the worst in Liverpool’s history, with all faith in the German lost because of a below-par first year at Anfield. It was as if he was the only person to have suffered that fate in the club’s history.

What do you know, though, he has settled into his role, become the deserved first-choice ahead of Simon Mignolet and now looks the real deal. There is still improving to do without a shadow of a doubt, but at 24, he has several years before he reaches his prime.

Then there are young full-backs Trent Alexander-Arnold and Andy Robertson – what a pair. Alexander-Arnold was apparently not up to the challenge of thriving in the Champions League knockout rounds, especially when the devilish Leroy Sane stood before him in the quarter-finals. Instead, he has thrived, even though a shaky spell in Wednesday’s semi-final second leg did remind us that he is still a teenager. He can reach any height he wants to in the future and will learn such a huge amount from this breakthrough season.

Robertson came from relegated Hull City, so he was automatically “not good enough”. He wasn’t some lad from the Bundesliga who looks great on YouTube, so let’s write him off. In the space of nine months, the 24-year-old has become the best left-back in the Premier League, and arguably Liverpool’s most consistent performer behind Mo Salah and Roberto Firmino. His attitude, quality and influence have been faultless, and Klopp bringing him to Merseyside is a stroke of managerial brilliance.

Virgil van Dijk arrived in January as the most expensive defender in the history of football, allowing rival supporters to ridicule the £75million fee immediately and decry the Dutchman as “over-hyped”. The impact he has made has been nothing short of astonishing, however, and without him there is no way Liverpool would have got this far. Frankly, the price tag looks a bargain now, and it is difficult to justify calling any centre-back in the world better than him right now.

Dejan Lovren gets a harder time of things from Liverpool fans than any other player, with some of the criticism justified and other elements of it completely uncalled for. He is not a “terrible” defender, as so many are keen to profess – he is one who can be excellent on his day, but also tragic on another. He must be improved upon, but can be perfectly useful. In both legs against Man City the Croatian was fantastic, and having been at such a low point after the 4-1 loss at Tottenham back in October, the strength of character shown to overcome what looked like the end for him at Liverpool has been admirable. He has been a firm fixture in a team that has reached the Champions League final, so he can’t be that bad.

That takes us nicely to Liverpool’s second-most maligned figure: Jordan Henderson.

No English player takes more flack than the Reds’ skipper, but he is continuing to silence the doubters in wonderful fashion. We all know that there are limitations to Henderson as a footballer, and as a defensive midfielder, but he is also a good player who remains important to this Liverpool side. As captain, he is doing a superb job, but his influence on the pitch still doesn’t receive the praise it deserves when he is playing at his current level.

Just imagine if he lifts the Champions League. Imagine the fume. I think I would have to stay out on the piss for the entire summer off the back of it.

Gini Wijnaldum has been mocked as a ghost-like presence who does nothing during matches, when in fact he is a highly intelligent midfielder who does endless unnoticed work. Yes, his penchant for going missing away from home has been frustrating at times, but the positives conclusively outweigh the negatives. What a time to score your first away goal for Liverpool, by the way.

James Milner, much like Henderson, is as unfashionable as modern footballers come, when you see people like Paul Pogba seemingly changing their haircuts during matches, creating bizarre handshakes and generally epitomising what present-day players are meant to represent. He has incorrectly been called “average” throughout a highly distinguished career, and his importance to Liverpool has come to the fore in this Champions League campaign. Milner has laid-on more assists (9) than any player ever in a Champions League season – just think about that for a second – and his outrageous energy levels have beggared belief at the age of 32. He is a great addition to the squad, both on and off the pitch, and his social media game has completely ripped apart any theory that he is a boring human being with no personality.

We have talked about Salah to death, but I will just say this: he was seen by some as a Chelsea reject who couldn’t cut it in the Premier League. Let that sink in, as you watch his 43 goals for the Reds on a loop.

Sadio Mane was seen as an uninspiring, risky signing when he arrived from Southampton nearly two years ago, but he has since scored 32 goals in 70 appearances, and proven to be a key part of Europe’s most devastating attacking unit.

Last but certainly not least is Roberto Firmino. What an unbelievable footballer. Let’s not forget that some were bemoaning Liverpool lacking a 20-goal striker last summer, with the Brazilian clearly talented but not necessarily banging them in. Fast forward to May, and he has 27 goals to his name and grown into quite possibly the most effective, complete striker in Europe. He is Klopp’s main man, without question, and we wouldn’t swap him for anyone.

Let’s not forget those lost in battles, such as Joe Gomez, Joel Matip, Emre Can, Adam Lallana and Alex Oxlade-Chamberlain. All four have been lambasted left, right and centre, but they all possess positive attributes and have not merited such flack along the way.

Oxlade-Chamberlain’s form has been particularly pleasing after his £35million fee was roundly mocked by Arsenal fans.

Look at them squirming now, trying to pretend he hasn’t been any good.

So there you have it: a bunch of footballers either not fit to wear the shirt, overpriced or too inexperienced, according to a fair chunk of football followers. A bunch of players who are now in the Champions League final, having played some of the best-attacking football in the history of the competition. Just 90 minutes, or potentially 120 minutes and more, separate these individuals from etching their name into the history of our wonderful club.

Make no bones about it, these much-criticised figures will instantly become legends if they get the better of Real Madrid later this month.

Do you think all of those players to have tasted glory in the five previous European Cup triumphs for Liverpool were universally-loved? Of course not.

But such an achievement means that all that has gone on before it gets rightly forgotten about in general. Just ask Djimi Traore.

Agendas are the very worst things that exist in football these days, with supporters stubbornly refusing to ever change their opinion on a player.

To see so many myths dispelled about this Liverpool squad in no time has almost been as joyous as the Champions League run itself.

New signings such as Van Dijk, Robertson, Salah and Oxlade-Chamberlain have made their critics eats their words, while much-mocked players like Lovren, Henderson and Milner have offered plenty this season.

Karius has made giant strides, Alexander-Arnold has been a revelation, Wijnaldum is a key cog in the wheel, and Mane and Firmino have only gone up a gear.

As individuals, they are all far better than many would make you believe, and as a collective, they are fantastic.

Just one more win, lads. Make yourselves immortal.


BY HENRY JACKSON

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af YNWA96 » onsdag, 09. maj, 2018 18:10

Man kunne nok ligge artiklen i nogle af de andre tråde, men jeg ligger den her. Endnu en framragende artikel fra Paul Thomkins pen !

https://tomkinstimes.com/2018/05/klopp- ... t-deserve/

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niche » torsdag, 10. maj, 2018 08:52

YNWA96 skrev:Man kunne nok ligge artiklen i nogle af de andre tråde, men jeg ligger den her. Endnu en framragende artikel fra Paul Thomkins pen !

https://tomkinstimes.com/2018/05/klopp- ... t-deserve/
Fantastisk artikel, som nogen (måske også herinde) kunne lære lidt af :clap:

Besvar