Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » søndag, 03. apr, 2016 16:28

Jesper skrev:
Cynwal skrev:
texy skrev:Hold kæft, hvor er Klopp bare underholdende. Det siger intet om hans evner som manager, men der er sgu næsten altid er behagelig stemning til hans pressemøder. Og det her videoklip fik mig næsten til at tude af grin. "What did he win?"
Jeg indrømmer, at jeg havde mine tvivl i fasen op til Klopps ansættelse, og at jeg dengang foretrak Ancelotti.
Nu har jeg overgivet mig totalt, og er blevet 200% Kloppoman. Der er flere årsager:

Han er suveræn til pressehåndtering, og hans underfundighed, lune og humor (sgu ikke normale tyske spidskompetencer) gør, at pressen spiser af hans hånd.

Spillerudvikling er også et område han og hans stab (Zeljko Buvac tror jeg også er vigtig mht dette). En lang række spillere er ved at blomstre op, og spiller på et andet niveau end under BR.
Jeg synes også man sporer udvikling. Men det er vel og mærke med en trup, han har overtaget, så den er langt fra færdigudviklet.
Jeg vil dog holde mig fra at putte ham op på en piedestal. Dertil er resultaterne - som forventeligt - ikke særligt prangende.
Der er lang-lang vej til Shankly-Paisley og dermed piedestalen. Men jeg har overgivet mig derhen, at jeg nu tror på, at han er den rigtige manager på det rigtige tidspunkt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Jesper » søndag, 03. apr, 2016 20:08

Cynwal skrev:
Jesper skrev:
Cynwal skrev:
texy skrev:Hold kæft, hvor er Klopp bare underholdende. Det siger intet om hans evner som manager, men der er sgu næsten altid er behagelig stemning til hans pressemøder. Og det her videoklip fik mig næsten til at tude af grin. "What did he win?"
Jeg indrømmer, at jeg havde mine tvivl i fasen op til Klopps ansættelse, og at jeg dengang foretrak Ancelotti.
Nu har jeg overgivet mig totalt, og er blevet 200% Kloppoman. Der er flere årsager:

Han er suveræn til pressehåndtering, og hans underfundighed, lune og humor (sgu ikke normale tyske spidskompetencer) gør, at pressen spiser af hans hånd.

Spillerudvikling er også et område han og hans stab (Zeljko Buvac tror jeg også er vigtig mht dette). En lang række spillere er ved at blomstre op, og spiller på et andet niveau end under BR.
Jeg synes også man sporer udvikling. Men det er vel og mærke med en trup, han har overtaget, så den er langt fra færdigudviklet.
Jeg vil dog holde mig fra at putte ham op på en piedestal. Dertil er resultaterne - som forventeligt - ikke særligt prangende.
Der er lang-lang vej til Shankly-Paisley og dermed piedestalen. Men jeg har overgivet mig derhen, at jeg nu tror på, at han er den rigtige manager på det rigtige tidspunkt.
Misforstå mig ikke. Jeg er i samme overbevisning. Men skærer vi al charmen væk, hvad har vi så set ind til nu?
Et transfervindue, hvor vi dels købte en lejesvend, som stort set ikke er brugt. En ung gut, de færreste kender til, som vel hører til talent kategorien og en etableret, men ikke sindssygt højt profileret forsvarsspiller. Så den del kan vi ikke rigtig vurdere ham på, da det må betegnes som almindelig-sund-fornuft handler.
Resultaterne: skal vi være ærlige, så er der jo ikke sket noget, som ikke kunne være sket under Rodgers. Det må vi vel være fair at sige. Den del mangler, i hvert fald i ligaen.
Spillet: jeg ser antydninger af et koncept, men set over tid, så heller ikke mere. Det tager tilsyneladende lang tid at få tunet spillet ind kamp efter kamp i 90 minutter. Den del ser altså bedre ud end ved hans forgænger, hvor det var håbløst, men det har indtil videre ikke givet de vilde resultater.
Spillernes udvikling: Visse spillere er blevet bedre-specielt Lovren og Can, synes jeg. Her er det, at man måske kan se hans største stempel. Man kan se gradvise forbedringer samt den gode brug af talenter.

Jeg tror reelt set at der skal gå en sæson til, før vi kan give et ordentligt skudsmål, for vi mangler at se et hold, der er formet til Klopp af Klopp. Jeg forventer en reel oprydning til sommer.

Jeg er vild med hans charme, men jeg synes at han får rigtig meget credit for noget, han endnu ikke gør sig fortjent til. Og jeg havde ikke forventet andet (altså manglende resultater), for det er en aldeles uharmonisk trup, han overtog.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Livercool
Indlæg: 15
Tilmeldt: lørdag, 27. jun, 2015 01:44

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Livercool » søndag, 03. apr, 2016 20:58

Jeg synes også man sporer udvikling. Men det er vel og mærke med en trup, han har overtaget, så den er langt fra færdigudviklet

Enig. Man må spille en eller anden spillestil frem mod den forandring som der forventes under klopp.
Jürgen kan endnu ikke bruge de spillere han enten har købt eller håber på at få til Liverpool til sommer. Man kan derhen ad vejen ikke klandre ham for eventuelle dårlige spillerkøb endnu.
Klopp må vride sin hjerne for at finde en målsluger uden i verden der kan sætte fut under ethvert forsvar. Køb Vardy! :)

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Surf » søndag, 03. apr, 2016 22:16

Enig langt hen ad vejen, Jesper. Men et sted vi ser betydelig forbedring er cup turneringerne. Jeg føler mig sikker på at Rodgers hverken havde ført os til Liga Cup finalen eller så lang i EL, som Klopp gjorde. Rodgers var notorisk dårlig i cup turneringer, og her er Klopp altså bare bedre både taktisk og motivationsmæssigt. Og så tror jeg også, at Klopp har fået bedre resultater mod top 6, men det er muligt jeg tager fejl her.

Gennemsnitlig i ligaen er det dog ca det samme, det er helt rigtigt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af jensemand » mandag, 04. apr, 2016 01:30

Klopp har imod de store hold (Chelsea, Arsenal, Man City, Man utd, Tottenham, og i denne sæson Leicester) i ligaen fået 4 sejre, 3 uafgjorte og 2 nederlag i 9 kampe hvilket giver et gennemsnit på 1,67 point pr kamp mod dem og 15 point i 9 kampe.

Tilsvarende fik Rodgers i sine 3 hele sæsoner her disse tal (her er Everton med i stedet for Leicester):

12/13: 1 sejr, 7 uafgjorte og 4 nederlag med et snit på 0,83 pr kamp =10 point i 12 kampe

13/14: 7 sejre, 1 uafgjort, 4 nederlag med et snit på 1,83 pr kamp = 22 point i 12 kampe

14/15: 3 sejre, 4 uafgjorte, 5 nederlag med et snit på 1,08 pr kamp = 13 point i 12 kampe

Så udover vores vanvidssæson så har du ret Surf. Men det er selvfølgelig et lille grundlag at basere det på da Klopp kun har haft 9 kampe mod dem i ligaen indtil nu :)

mht. om det er blevet bedre pointmæssigt under Klopp fra han kom til nu har jeg prøvet at dele hans periode op i 2. Han har været manager for os i 39 kampe og hvis man så kigger på hans første 20 kampe og sætter dem op mod de sidste 19 ser det således ud:

første 20: 10 sejre, 6 uafgjorte, 4 nederlag = 36 point og et snit på 1,8

sidste 19: 7 sejre, 7 uafgjorte, 5 nederlag = 28 point og et snit på 1,47

Så pointmæssigt er det ikke blevet bedre med tiden tværtimod. Man kan selvfølgelig ikke læse så meget ind i det her da det er meget begrænset udvalg af kampe synes bare lige det var sjovt at undersøge :) og det skal siges at jeg er vild med Klopp og er sikker på han er den rette for os på nuværende tidspunkt.

Deler man det derimod op i 4 perioder ad 10 kampe hver og 9 i den sidste ser det således ud:

Første 10: 6 sejre, 3 uafgjorte, 1 nederlag = 21 point og et snit på 2,1

anden 10: 4 sejre, 3 uafgjorte, 3 nederlag = 15 point og et snit på 1,5

tredje 10: 3 sejre, 3 uafgjorte, 4 nederlag = 12 point og et snit på 1,2

sidste 9: 4 sejre, 4 uafgjorte, 1 nederlag = 16 point og et snit på 1,78

Ud fra det kan man nok heller ikke konkludere noget så det er bare videre spas men hvis man skulle sige noget ville det måske være at første periode ramte Klopp-effekten og der blev kæmpet så det sprøjtede og det gav pote. Så kom skaderne stille og roligt og det blev hverdag igen og ideerne skulle ind under huden. Dette har kostet i en periode da alle skulle lære deres roller at kende og spille som Klopp vil have det. Nu er formen så opadgående igen da ideerne er ved at blive ført ud i livet.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Emmy » mandag, 04. apr, 2016 09:25

"We're not racist, we only hate the mancs"

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af MP » mandag, 04. apr, 2016 13:56

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... d-11133429

En tysk tv kanal vil åbenbart lave et "KloppCam" under kampen mod Dortmund. Der vil således være et kamera der KUN filmer Klopp under alle 90 minutter :lol:

Livercool
Indlæg: 15
Tilmeldt: lørdag, 27. jun, 2015 01:44

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Livercool » mandag, 04. apr, 2016 20:05

jensemand skrev:Klopp har imod de store hold (Chelsea, Arsenal, Man City, Man utd, Tottenham, og i denne sæson Leicester) i ligaen fået 4 sejre, 3 uafgjorte og 2 nederlag i 9 kampe hvilket giver et gennemsnit på 1,67 point pr kamp mod dem og 15 point i 9 kampe.

Tilsvarende fik Rodgers i sine 3 hele sæsoner her disse tal (her er Everton med i stedet for Leicester):

12/13: 1 sejr, 7 uafgjorte og 4 nederlag med et snit på 0,83 pr kamp =10 point i 12 kampe

13/14: 7 sejre, 1 uafgjort, 4 nederlag med et snit på 1,83 pr kamp = 22 point i 12 kampe

14/15: 3 sejre, 4 uafgjorte, 5 nederlag med et snit på 1,08 pr kamp = 13 point i 12 kampe

Så udover vores vanvidssæson så har du ret Surf. Men det er selvfølgelig et lille grundlag at basere det på da Klopp kun har haft 9 kampe mod dem i ligaen indtil nu :)

mht. om det er blevet bedre pointmæssigt under Klopp fra han kom til nu har jeg prøvet at dele hans periode op i 2. Han har været manager for os i 39 kampe og hvis man så kigger på hans første 20 kampe og sætter dem op mod de sidste 19 ser det således ud:

første 20: 10 sejre, 6 uafgjorte, 4 nederlag = 36 point og et snit på 1,8

sidste 19: 7 sejre, 7 uafgjorte, 5 nederlag = 28 point og et snit på 1,47

Så pointmæssigt er det ikke blevet bedre med tiden tværtimod. Man kan selvfølgelig ikke læse så meget ind i det her da det er meget begrænset udvalg af kampe synes bare lige det var sjovt at undersøge :) og det skal siges at jeg er vild med Klopp og er sikker på han er den rette for os på nuværende tidspunkt.

Deler man det derimod op i 4 perioder ad 10 kampe hver og 9 i den sidste ser det således ud:

Første 10: 6 sejre, 3 uafgjorte, 1 nederlag = 21 point og et snit på 2,1

anden 10: 4 sejre, 3 uafgjorte, 3 nederlag = 15 point og et snit på 1,5

tredje 10: 3 sejre, 3 uafgjorte, 4 nederlag = 12 point og et snit på 1,2

sidste 9: 4 sejre, 4 uafgjorte, 1 nederlag = 16 point og et snit på 1,78

Ud fra det kan man nok heller ikke konkludere noget så det er bare videre spas men hvis man skulle sige noget ville det måske være at første periode ramte Klopp-effekten og der blev kæmpet så det sprøjtede og det gav pote. Så kom skaderne stille og roligt og det blev hverdag igen og ideerne skulle ind under huden. Dette har kostet i en periode da alle skulle lære deres roller at kende og spille som Klopp vil have det. Nu er formen så opadgående igen da ideerne er ved at blive ført ud i livet.
Udmærket med noget data at supplerer med. Man kan vel lidt dristigt sige at vi har ligget stabilt ud fra dine data. Stabilt ment på den måde at vores tal ikke rigtig skille sig væsentlig ud fra hinanden set ud fra den første 20/40 model. Set ud fra 10/40 modellen er det mere tydeligt at vi starter med et drøn, men flader ud med 3 til 4 dobbelt nederlags rate, dog i sidste periode har der vist sig at være en bevægelse mod første fases gode spil.

Taget i betragtning hvor mange spillere der har måtte spille disse kampe, samt et nyt system så kan man forsigtigt håbe på at vise det gode spil ikke kun mod de gode men også de små i ligaen.
Har man set kampene har vi stort set altid spillet op med toppen, men vi har ikke været dygtige nok til at holde målet rent mod de mindre klubber.
Jeg synes indeværene sæson er svær at tale ud fra, og med nye signings og atter tilgængelige købte/udlånte-hjemkomne spillere her til sommer, så bliver det måske komplet umuligt at forestille sig hvad vi reelt står med af kvaliteter. Jeg er ultra spændt på dette kommende transfervindue.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af jensemand » tirsdag, 05. apr, 2016 15:23

http://statsbomb.com/2016/04/liverpool/

En meget skæg og optimistisk og ganske farvet artikel om hvorfor vi med Klopp måske tager store skridt mod toppen næste sæson :) synes den er værd at læse :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. apr, 2016 22:17

Robbie Savage nyder lidt "humble pie":
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ol-7716490
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af L4 » mandag, 11. apr, 2016 08:40

Cynwal skrev:Robbie Savage nyder lidt "humble pie":
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ol-7716490
Der må være flere herinde der følger trop, som tiltrods for at Klopp endnu ikke har lavet et indkøb minded på start-11'eren nærmest havde kastet ham på porten. Samtidig skulle Klopp helt usetiøst ha' sine meritter sammenlignet med BR efter X antal kampe.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af jensemand » mandag, 11. apr, 2016 09:56

Mindes godt nok ikke at have set nogen herinde ønske Klopp væk på noget tidspunkt men dejligt med lidt "skam-jer-jeg-ved-bedst-galde" sådan en dejlig mandag morgen :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af L4 » tirsdag, 12. apr, 2016 09:47

jensemand skrev:Mindes godt nok ikke at have set nogen herinde ønske Klopp væk på noget tidspunkt men dejligt med lidt "skam-jer-jeg-ved-bedst-galde" sådan en dejlig mandag morgen :)
Det var vidst ikke helt det jeg skrev. Prøv igen. :?

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 12. apr, 2016 10:37

L4 skrev:
jensemand skrev:Mindes godt nok ikke at have set nogen herinde ønske Klopp væk på noget tidspunkt men dejligt med lidt "skam-jer-jeg-ved-bedst-galde" sådan en dejlig mandag morgen :)
Det var vidst ikke helt det jeg skrev. Prøv igen. :?
Hvad mener du så når du skriver at flere herinde nærmest ville have ham kastet på porten? For jeg var lige så undrende som jensemand da jeg så det udsagn da jeg heller ikke mindes at have set nogen der bare tilnærmelsesvis har skrevet det.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af jensemand » tirsdag, 12. apr, 2016 11:00

Ja så må du uddybe hvad "flere herinde havde kastet ham på porten" dækker over for sådan ville jeg forstå det.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Besvar