Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. maj, 2016 14:12

At have en plan B kan være mange ting. Klopp udtaler selv, at spillet faldt sammen. Øjensynligt pga det mentale. Det vil sige, at uanset hvad han skulle gøre, så var det afhængigt af at få det mentale på plads. Det lykkedes han ikke med. I stedet flåede han eks i Lallana, i stedet for at give ham præcise anvisninger. Så havde man måske vendt udviklingen og fået tro på tingene. Ved simpelthen at være en guide, i stedet for at være hysterisk indpisker. Det havde holdet ikke brug for.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » torsdag, 19. maj, 2016 14:14

Hr. Drejer skrev:Ja, måske har jeg en man-crush :lol:


Det var ikke det hurtige mål. Men Sevilla lykkedes med stort set alt i 2. halvleg, uden Klopp kunne finde et modsvar. Det synes jeg er lidt betænkeligt. Vi lykkedes stort set ikke med noget i de sidste 45 minutter, hvorfor forsøgte Klopp ikke at ændre det? Hvorfor faldt udskitningerne så sent? Jeg foranlediges til at tro at han ikke havde en plan b.

Ok mawope, hvorfor faldt vi sammen. Jeg troede at det mentale var Klopps stærke side.
Sevilla lykkedes med alt efter de kom foran, og selvfølgelig ved målet, som blev godt hjulpet på vej af Moreno, netop fordi fik et mentalt boost og overtog momentum i kampen. Det er svært at ændre en kamp der er tabt i hovederne på 11 spillere ude fra sidelinien, når der ikke er mulighed for en team talk i omklædningsrummet.

Hvis Unai Emery vandt taktisk, hvorfor sejlede de så rundt i 25 min. i første halvleg, hvor vi burde være kommet foran 3- og måske 4-0?

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mawope » torsdag, 19. maj, 2016 14:18

Hr. Drejer skrev: Ok mawope, hvorfor faldt vi sammen. Jeg troede at det mentale var Klopps stærke side.
Men det har det jo også været i andre kampe. Vi har jo ved flere lejligheder bevist, hvilken styrke det kan give til spillerne at komme fra baghjul. Desværre var det os det gik udover i går. Men som du kan se i Klopp-citatet længere oppe, er det en tendens han har været klar over, men han har åbenbart vurderet det som mere risikabelt at begynde at arbejde med problemet på dette tidspunkt i sæsonen.

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mawope » torsdag, 19. maj, 2016 14:27

Jesper skrev:At have en plan B kan være mange ting. Klopp udtaler selv, at spillet faldt sammen. Øjensynligt pga det mentale. Det vil sige, at uanset hvad han skulle gøre, så var det afhængigt af at få det mentale på plads. Det lykkedes han ikke med. I stedet flåede han eks i Lallana, i stedet for at give ham præcise anvisninger. Så havde man måske vendt udviklingen og fået tro på tingene. Ved simpelthen at være en guide, i stedet for at være hysterisk indpisker. Det havde holdet ikke brug for.
Nu er vi virkeligt nede i petitesserne, er vi ikke? Klopp har en kropslig facon. Noget mange spillere på holdet offentligt har udtalt er fedt. Mange har fundet det befriende at have en manager der udstråler fansenes sindstilstand, en 12. spiller. På det her tidspunkt i kampen tror jeg godt, Lallana forstår - den voksne mand han er - Klopp vil se et stemningsskifte på holdet. Jeg tror ikke han har følt, Klopp var den patriarkalske far der straffede sine unger. Da Rodgers stod og hviskede på sidelinjen i FA-cup semifinalen sidste år var det galt. Nu er det også galt i den anden udgave.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af MP » torsdag, 19. maj, 2016 14:37

Hvor er hele den her diskussion dog i bund og grund irrelevant..

Det smukke ved finaler er at der skal findes en vinder og dermed også en taber.
Det er ikke ensbetydende med at der absolut SKAL findes en syndebuk hos det tabende hold. Det kan være marginaler der afgør sådan en fodboldkamp. Havde vi fået tilkendt et straffe i første halvleg havde vi måske vundet 4-0 og alle havde kaldt Klopp genial.
Havde de ikke været heldige med en tunnel på Moreno havde vi måske ikke knækket sammen og havde vundet 3-0.
Det kan være de mindste ting som er udslagsgivende på sådan en aften og selvom jeg ved der ALTID skal findes en syndebuk herinde så er det ikke altid tilfældet at nogen står til skyld for et nederlag.

Det behøver ikke altid være forkert taktik eller ringe mentalitet hos spillerne der ligger til grund for vi tabte.
Sevilla havde en bedre aften og havde marginalerne med sig.. Kom videre! Vi spiller om titlen næste sæson!

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 19. maj, 2016 14:39

Hr. Drejer skrev:Ja, måske har jeg en man-crush :lol:


Det var ikke det hurtige mål. Men Sevilla lykkedes med stort set alt i 2. halvleg, uden Klopp kunne finde et modsvar. Det synes jeg er lidt betænkeligt. Vi lykkedes stort set ikke med noget i de sidste 45 minutter, hvorfor forsøgte Klopp ikke at ændre det? Hvorfor faldt udskitningerne så sent? Jeg foranlediges til at tro at han ikke havde en plan b.

Ok mawope, hvorfor faldt vi sammen. Jeg troede at det mentale var Klopps stærke side.
At blive scoret i mod lige inden pausen er altid slemt, men da kan man nå at ændre en del og tilpasse spillerne den nye situation med taktiske ændringer osv.
20 sekunder efter pausen er selvsagt langt værre, da der slet ikke på samme måde gives mulighed for at justere på tingene. Så selvfølgelig er det mest derfor, at vi faldt sammen - kombineret med mindre finalerutine og vindermentalitet der er naturlig nok, et par demoraliserende fejldomme i 1. halvleg, en noget hårdere sæson (Paul Tomkins blev citeret på RAWK for en artikel, hvor han omregnede pokalturneringernes ekstra belastning på vores lettere skadeplagede trup gennem sæsonen - det var faktisk perspektivrig læsning!), en modstander der får momentum osv.
Og rent udskiftningsmæssigt skal der altså også jongleres med omtanke i en finalematch.....både Hendo og Origi er kommet tilbage efter skader, skal de risikere at blive udsat for forlænget spilletid? Benteke er vel også i højere grad et sidste quick fix? Vil dog give dig ret i, at Allen skulle have været inde i stedet for Lallana efter ca. 60 minutter og ikke først efter 1-2 scoringen!

Men det er selvfølgelig slutresultatet (og i mindre grad marginalerne undervejs), der styrer diskursen og dens pointer bagefter.
Rafas 2005-finale var vel ret beset en taktisk katastrofe i 1. halvleg, hvor vi blev rundbarberet, udskiftningen i pausen var lettere tilfældig (Finnan pludselig skadet i stedet for Traore --> og med Josemi som alternativ var Hamann vel et indlysende valg), og bortset fra vores 6 minutter skaber vi intet, ligesom vi vel heller ikke lukker specielt godt ned for Milans angrebsbølger......på trods af et indlysende og massivt momentum-skift! Men den kamp vandt vi, og efterfølgende er det gået over i taktisk mesterstykke-folkloren :aliboronz1:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » torsdag, 19. maj, 2016 17:20

@ MP

Nu var det jo ikke ligefrem marginaler, der gjorde udslaget i anden halvleg. Sjældent har jeg set et hold præstere så dårligt i en finale. Nederlaget var fuldt fortjent. Vi fører fortjent ved pausen, da vi kommer os over den dårlige start, men ret beset spiller vi virkelig dårligt i henved 70 min. Og det er da langt fra irrelevant. Det er bekymrende.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af MP » torsdag, 19. maj, 2016 17:39

@AJ
Helt enig. Vores præstation i anden halvleg var pinlig. Men det var måske marginaler der var udslagsgivende i form af at vi ikke var foran med mere end 1-0 ved pausen. Og så var resultatet måske endt anderledes. Nu har jeg ikke selv set tv billederne omkring at Sturridge faktisk ikke var offside grundet en Sevilla spiller langt ude i siden af banen. Men var den ikke blevet dømt og havde vi fået tilkendt et straffe ja så havde den stået 2 eller 3-0. Og så kan min hovedregning hurtigt gennemskue at vi ikke havde tabt 3-1 ihvertfald :D

Hr. Drejer
Indlæg: 13712
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 19. maj, 2016 17:48

AJ skrev:@ MP

Nu var det jo ikke ligefrem marginaler, der gjorde udslaget i anden halvleg. Sjældent har jeg set et hold præstere så dårligt i en finale. Nederlaget var fuldt fortjent. Vi fører fortjent ved pausen, da vi kommer os over den dårlige start, men ret beset spiller vi virkelig dårligt i henved 70 min. Og det er da langt fra irrelevant. Det er bekymrende.
Enig. Jeg har aldrig set en ringere finale præstation fra Liverpool.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 19. maj, 2016 18:01

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:@ MP

Nu var det jo ikke ligefrem marginaler, der gjorde udslaget i anden halvleg. Sjældent har jeg set et hold præstere så dårligt i en finale. Nederlaget var fuldt fortjent. Vi fører fortjent ved pausen, da vi kommer os over den dårlige start, men ret beset spiller vi virkelig dårligt i henved 70 min. Og det er da langt fra irrelevant. Det er bekymrende.
Enig. Jeg har aldrig set en ringere finale præstation fra Liverpool.

Vi præsterede nu også ret dårligt i 60 minutter af finalen 2005. Men vandt alligevel. Glæder mig til Klopp får sat sit eget hold og får luftet godt ud i truppen. Med de spillere vi har på nuværende, var 8 pladsen vel meget rimeligt og to finaler var bedre end forventet..

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sivi » torsdag, 19. maj, 2016 19:30

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:@ MP

Nu var det jo ikke ligefrem marginaler, der gjorde udslaget i anden halvleg. Sjældent har jeg set et hold præstere så dårligt i en finale. Nederlaget var fuldt fortjent. Vi fører fortjent ved pausen, da vi kommer os over den dårlige start, men ret beset spiller vi virkelig dårligt i henved 70 min. Og det er da langt fra irrelevant. Det er bekymrende.
Enig. Jeg har aldrig set en ringere finale præstation fra Liverpool.
Har sku heller ikke set så ringe en dommerpræstation i en finale før, eller i nogen kamp i det hele taget.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sivi » torsdag, 19. maj, 2016 19:32

Glæder mig til et par år frem for nu. Der har Klopp vel for alvor sat det hold han ønsker. Det skal nok blive godt! Specielt hvis man tænker på hvor meget han har fået ud af det skrald (ikke alle, men mange var ikke ligefrem for gode) som Rodgers efterlod.
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Jæger » torsdag, 19. maj, 2016 22:40

Klopps værste fjende bliver den manglende tålmodighed fra klubbens egne fans.

Giv nu lige manden lidt mere end 3/4 af en sæson !

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 19. maj, 2016 23:01

Jæger skrev:Klopps værste fjende bliver den manglende tålmodighed fra klubbens egne fans.

Giv nu lige manden lidt mere end 3/4 af en sæson !

Klopp skal ikke dømmes, før efter en 3-4 transfer vinduer. Lige nu har han et meget middelmådigt hold, at arbejde med. Så resultaterne er jo der efter.

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Spazzjack » torsdag, 19. maj, 2016 23:05

Billede


Nogen der ved hvor denne historie stammer fra?
Billede

Besvar