Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niche » fredag, 06. maj, 2016 11:07

Klopp kan vist allerede nu betragtes som en succes. To finaler i sin første sæson men en yderst skadesplaget trup, som mange, både sofamanagere og eksperter, har været ganske enige om ikke havde kvaliteten til at kæmpe med, hvor det er sjovest. Der er stadig lang vej, før vi er, hvor vi mener i hører hjemme, nemlig på PL og CHL tronerne, men set tilbage på sæsonen, og den vej holdet bevæger sig pt, så vil jeg mene, at vi er mere en godt på vej. Kampen i går mod "Den Gule Ubåd" gav tydelige indicier på, hvilken motivator Klopp er, og at han har helt styr på sine prioriteter, kom til udtryk med weekendens "andenhildsopstilling". Han vil have finalepladser og sølvtøj, og han laller ikke (de mindre) pokalturneringer bort med uaeriøse opstillinger. For pokker hvor er fremtiden spændende, og hvor jeg dog glæder mig til sommerens transfervindue samt næste sæson (næste sæson skal det være, synes at være vores motto).

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » fredag, 06. maj, 2016 15:08

Skrev dette i Lovren tråden, men det passer også her. Jeg er Klopp'oman 8-) :D

Sidst jeg var på Anfield var sidste weekend i august 2015. Havde plads på The Kop, 4 række, og sad lige ud for det sted på baglinjen, hvor Dejan Lovren ubehjælpsomt kiksede en dribling på baglinjen lige ud i fødderne på en West Ham spiller, som sagde: "Tak" ved at lave en assist til West Hams 2-0 mål. Vi tabte 3-0 i hvad der har været den dårligste performance jeg har set på Anfield.

Efter kampen snakkede vi netop om, hvad Fa..... der var galt, med de gode spillere vi betalte kassen for i Southampton, men som ikke kunne tage 3 på foden med en badebold, med det samme de kom til Merseyside!!

Lovren er nok den spiller, som har udviklet sig mest under Klopp.
...eller er det Firmino?
...eller Can?
...eller Lallana?

Summa summarum er jeg overbevist om, at vi har en fantastisk manager, når det kommer til den individuelle man-handling af spillerne. Mennesker er vidt forskellige: Nogen skal trues, andre skal have tryghed og opbakning for at yde deres bedste.

Klopp fremstår som den moderne ledertype, som med individuel dosering af ros og tæsk og dermed motivering, får det enkelte individ til at yde optimalt i forhold til det bedste for fællesskabet.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. maj, 2016 06:11

Gad vide hvorfor Klopp ikke er finalernes mand? Har de forkert tænding? Jeg har nu selv set 4 finaler med ham ved roret og ingen af dem ramte hans hold det rette spændingsniveau. Det synes jeg er påfaldende. Enten er de for tændte eller er de forkrampede. Og så duer overfaldsfodbold ikke, fordi modstanderne bare spiller rundt om presset og kommer i overtal.
Jeg tror faktisk ikke helt det er en tilfældighed at Klopp har så dårlig finale statistik. Desværre.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 19. maj, 2016 09:52

Klopp tabte til en bedre taktisk manager. Men ja, det er bekymrende at Klopp altid taber finaler.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » torsdag, 19. maj, 2016 10:13

Hr. Drejer skrev:Klopp tabte til en bedre taktisk manager. Men ja, det er bekymrende at Klopp altid taber finaler.
Den konklusion synes jeg ærligt talt er noget forhastet og ubegrundet. Ved ikke, hvem af dem, der er bedst taktisk, men at drage en sådan konklusion ud fra en enkelt kamp, hvor vi dominerede første halvleg totalt og ville have været over alle bjerge, hvis dommeren havde været opgaven voksen, synes jeg er utidigt.

Alle taktiske dispositioner ryger ud af vinduet, fordi vores spillere kollektivt taber kysen eller går i panik, da Sevilla får et mål 17 sekunder efter pausen. Det er et mentalt problem, som manageren ikke kan influere meget på, da pausen og dermed muligheden for en team-talk er overstået.

I øvrigt har Klopp altså også vundet finaler. Den tyske pokal og to tyske super-cups.

Vi har den eneste rigtige manager, og jeg er ikke i tvivl om, at vi vil nå flere finaler under ham, og at det også vil udløse et trofæ eller flere - afhængigt af hvor længe han bliver.
Kloppite

L4
Indlæg: 478
Tilmeldt: søndag, 06. maj, 2012 13:55

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af L4 » torsdag, 19. maj, 2016 10:17

Jesper skrev:Gad vide hvorfor Klopp ikke er finalernes mand? Har de forkert tænding? Jeg har nu selv set 4 finaler med ham ved roret og ingen af dem ramte hans hold det rette spændingsniveau. Det synes jeg er påfaldende. Enten er de for tændte eller er de forkrampede. Og så duer overfaldsfodbold ikke, fordi modstanderne bare spiller rundt om presset og kommer i overtal.
Jeg tror faktisk ikke helt det er en tilfældighed at Klopp har så dårlig finale statistik. Desværre.
.....kunne det tænkes at hans hold bare har tabt til et bedre hold? Husk på at det stadig er den samme trup som han overtog og at Klopp stadig ikke har købt spillere der har kunnet påvirke vores spil. Imponerende som han mentalt har givet vores trup et "kick".

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mawope » torsdag, 19. maj, 2016 10:47

En oversigt over hans cup-finaler:

2012 DfB Pokal - 5-2 win vs Bayern
2013 Champions League - 1-2 loss vs Bayern
2013 DfB Pokal - 0-2 loss vs Bayern
2015 DfB Pokal - 1-3 loss vs Wolfsburg
2016 League Cup final - 1-1; (1-3 on pens) loss vs Man City
2016 Europa League final - 1-3 loss vs Sevilla

Jeg ved sgu ikke. At han med Dortmund har vundet en og tabt to til Bayern, skal man vel ikke klandre ham, hvis man ser på det økonomiske styrkeforhold mellem de to klubber. Det samme kan vel siges om City-opgøret, hvor vi jo egentlig ikke tabte i den ordinære kamp men ved straffesparkskonkurrence, som jo nogen gange kan være lidt svære at bedømme udfaldet af. Wolfsburg og tildels Sevilla er vel de eneste opgør, hvor Klopps hold ikke har været underdog. Man kan så diskutere, om vi vitterligt var favorit til gårsdagens kamp, når man ser på Sevillas erfaring og succes med turneringen de sidste år. Det var der i hvert fald delte meninger om både her på siden og i diverse medier.

Når det er sagt, har vi da ganske rigtigt set lidt "blege" ud i dele af de to finaler i denne sæson. Sturridge er inde på, holdet er ungt og ikke har samme erfaring med disse opgør som vores modstandere. Måske det er forklaringen, nærmere end at Klopp har ét eller andet finalekompleks?

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 19. maj, 2016 11:41

texy skrev:
Hr. Drejer skrev:Klopp tabte til en bedre taktisk manager. Men ja, det er bekymrende at Klopp altid taber finaler.
Den konklusion synes jeg ærligt talt er noget forhastet og ubegrundet. Ved ikke, hvem af dem, der er bedst taktisk, men at drage en sådan konklusion ud fra en enkelt kamp, hvor vi dominerede første halvleg totalt og ville have været over alle bjerge, hvis dommeren havde været opgaven voksen, synes jeg er utidigt.

Alle taktiske dispositioner ryger ud af vinduet, fordi vores spillere kollektivt taber kysen eller går i panik, da Sevilla får et mål 17 sekunder efter pausen. Det er et mentalt problem, som manageren ikke kan influere meget på, da pausen og dermed muligheden for en team-talk er overstået.

I øvrigt har Klopp altså også vundet finaler. Den tyske pokal og to tyske super-cups.

Vi har den eneste rigtige manager, og jeg er ikke i tvivl om, at vi vil nå flere finaler under ham, og at det også vil udløse et trofæ eller flere - afhængigt af hvor længe han bliver.
1. Vi dominerede da ikke 1. halvleg. Vi sluttede fint af. Sevilla kom ikke frem til mange chancer. Da Sturridge scorer, er de rystede og vi spiller fint fodbold.

2. Banega styrede midtbanen, og jeg vil gerne have set at Allen kom ind lang tid før han gjorde, eller Lucas. Vi var ikke i kontrol midt på banen. Klopp reagerede alt forsent. Det virkede som om at udviklingen kom helt bag på Klopp. Han havde ingen plan b. Hvilket jeg finder bemærkelsesværdigt og dybt skuffende, tenderende til det uprofessionelle.

3. Klopp havde intet modtræk mod Sevillas dominans i 2. halvleg, og det var skuffende. Det var tydeligt at Sevilla dominerede, men Klopp forholdt sig passiv/reagerede forsent. Han laver den første indskiftning i det 69 minut.

4. En anden ting som undrer mig, er at vi falder sammen. Det har vi før set i denne sæson, hvor vi har sat en del føringer over styr. Hvorfor det sker, aner jeg simpelthen ikke. Men det er dog bemærkelsesværdigt at et totalt nedslidt Sevilla går til pause, og ud til 2. halvleg kommer et overskudsagtigt hold, mens det forholdt sig omvendt for os.

Jeg kan også li Klopp, men derfor behøver man ikke være blind for mangler og forbedringer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mawope » torsdag, 19. maj, 2016 12:30

@Hr. Drejer
Der bliver altid snakket meget om indskiftninger og enkelte spilleres dårlige præstationer, når vi taber. For mig at se var det ikke det taktiske oplæg eller enkelte meget underpræsterende spillere der var vores problem i går. Det var et mentalt problem. Noget begge managers også pointerer efter kampen.

Unai Emery: "Jeg sagde, vi skulle nyde finalen, og at vi ville nyde den endnu mere, hvis vi vandt. Den mentale forandring førte til en taktisk forandring. Vi skulle bare angribe og være os selv."

Klopp: “Obviously, the first goal had a big influence on our game. In this moment we lost faith in our style of play.

“We changed from passing simple and quick to slow and complicated.

“We lost our formation, it's not compact anymore. It has been a problem once or twice before. After the Chelsea game I admitted the problem there, but it's not a good moment (in the season) to put the finger in and change it.”

“We lost faith. I saw it. We tried to change it. But you could see it wasn't only the team, the crowd were shocked as well.

“Everything changed in this moment. We had a wonderful atmosphere until the 1-1. Then Sevilla took the game, we didn't defend well.


Så selvom Klopp har haft en indlysende god effekt på holdets mentale tilstand, er vi altså ikke helt i mål endnu desværre. Måske det er et godt tidspunkt at tænke tilbage på den tilstand, han overtog holdet i. De fleste kan vist stadig huske, hvordan holdet reagerede på Manes sene udligningsmål i Klopps 2. eller 3. kamp for os, hvor alle spillere med ét lignede nogen, hvor alt håb var ude. Vi er kommet langt siden da, men de gamle ånder spøger åbenbart desværre stadig til tider. Det tager tid, og vi må være tålmodige.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. maj, 2016 13:10

mawope skrev:@Hr. Drejer
Der bliver altid snakket meget om indskiftninger og enkelte spilleres dårlige præstationer, når vi taber. For mig at se var det ikke det taktiske oplæg eller enkelte meget underpræsterende spillere der var vores problem i går. Det var et mentalt problem. Noget begge managers også pointerer efter kampen.

Unai Emery: "Jeg sagde, vi skulle nyde finalen, og at vi ville nyde den endnu mere, hvis vi vandt. Den mentale forandring førte til en taktisk forandring. Vi skulle bare angribe og være os selv."

Klopp: “Obviously, the first goal had a big influence on our game. In this moment we lost faith in our style of play.

“We changed from passing simple and quick to slow and complicated.

“We lost our formation, it's not compact anymore. It has been a problem once or twice before. After the Chelsea game I admitted the problem there, but it's not a good moment (in the season) to put the finger in and change it.”

“We lost faith. I saw it. We tried to change it. But you could see it wasn't only the team, the crowd were shocked as well.

“Everything changed in this moment. We had a wonderful atmosphere until the 1-1. Then Sevilla took the game, we didn't defend well.


Så selvom Klopp har haft en indlysende god effekt på holdets mentale tilstand, er vi altså ikke helt i mål endnu desværre.
Måske det er et godt tidspunkt at tænke tilbage på den tilstand, han overtog holdet i. De fleste kan vist stadig huske, hvordan holdet reagerede på Manes sene udligningsmål i Klopps 2. eller 3. kamp for os, hvor alle spillere med ét lignede nogen, hvor alt håb var ude. Vi er kommet langt siden da, men de gamle ånder spøger åbenbart desværre stadig til tider. Det tager tid, og vi må være tålmodige.
Jeg synes finalen er et godt eksempel på, at Klopp også har mangler på den del, hvilket han jo også selv reflekterer over. Jeg synes altså det er markant, at vi rammer et helt forkert spændingsniveau. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det også hænger sammen med Klopps egen personlighed, fordi han som person er så meget på, at hans hold ofte bliver lig ham selv. Jeg så spillere igår, der er komplet overtændt i starten, andre var fuldstændigt forkrampede. Det vil sige, at roen som en manager også skal lede igennem, ikke kun som indpisker, den var ikke tilstede. I anden halvleg var der en underlig passivitet efterfulgt af en hysterisk tilgang til at lede holdet. Det er på en eller anden måde ikke afstemt og vores hold afspejlede den ubalance.
Og selve spillet er for vores vedkommende ret så afhængig af at vi er mentalt gearet til højoktan fodbold, for ellers har vi ikke en plan B. Det så man med al tydelighed i 2. halvleg, hvor vi slet og ret kollapser. Det falder i mine øjne tilbage på manageren, og det er faktisk et billede der har fulgt Klopp i hele hans karriere. Den manglende evne til at arbejde med en plan B.
Ovenstående skal ikke ses som hård kritik, men kun for at nuancere debatten om, hvad Klopp også er for en størrelse.
Hvis man eksempelvis sammenligner med Emery, var det så tydeligt, hvordan han guidede spillerne igennem rent spillemæssigt. Han var vitterligt en leder på et helt andet fodboldfagligt plan, hvor det mentale afspejlede at de kunne forandre sig undervejs i kampen. Det kunne vi ikke, tværtimod.
Jeg køber ikke helt den med at at han har overtaget et hold og så er det ikke hans ansvar på samme måde, som hvis han havde haft spillerne i længere tid. Han har haft spillerne i så mange kampe, at de både rent taktisk og ikke mindst mentalt burde kunne arbejde ud fra flere forskellige scenarier i en kamp.

Det spændende er så, hvordan de reagerer i næste pressede situation, for som Klopp selv siger, så er det vigtigste at lære af ens erfaringer. Og det skal Klopp også.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 19. maj, 2016 13:27

Enig med Jesper som er enig med Hr. Drejer som er enig med... :)

Jeg skrev før kampen, at den eneste jeg frygter fra Sevilla er deres træner. Unai Emery er vanvittig detaljeorienteret, og virkelig dygtig udi taktik. Han ændrede kampen i pausen, og desværre havde Klopp intet modsvar. Vi har set det igen og igen i denne sæson at vi sætter føringer over styr. Vi falder sammen alt for let.

Jeg synes Jesper har fat i noget om det rigtige spændingsniveau. Klopp udstråler ikke ro, og hans personlighed og spillestil minder meget om hinanden. Tempo, fuld fart frem, genpres, osv.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mads T. » torsdag, 19. maj, 2016 13:56

Hr. Drejer skrev:Enig med Jesper som er enig med Hr. Drejer som er enig med... :)

Jeg skrev før kampen, at den eneste jeg frygter fra Sevilla er deres træner. Unai Emery er vanvittig detaljeorienteret, og virkelig dygtig udi taktik. Han ændrede kampen i pausen, og desværre havde Klopp intet modsvar. Vi har set det igen og igen i denne sæson at vi sætter føringer over styr. Vi falder sammen alt for let.

Jeg synes Jesper har fat i noget om det rigtige spændingsniveau. Klopp udstråler ikke ro, og hans personlighed og spillestil minder meget om hinanden. Tempo, fuld fart frem, genpres, osv.
Som skrevet andetsteds, synes jeg det er meget svært at sige, at det er taktik der ændre den kamp. Jeg synes faktisk det er meget tydeligt at det er mentalt kampen ændres. Men hvis man vil påstå, at kampen ændre sig på en taktisk genialitet udført på 17 sekunder, så værsgo. Endnu flottere er det i så fald, at man kan nå at se denne taktiske genistreg på blot 17 sekunder og på et enkelt angreb.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af MP » torsdag, 19. maj, 2016 13:58

@Hr. Drejer

Synes du sætter Unai Emery for meget op på en pedestal med din man-crush ;) Hvis han virkelig er et taktisk geni hvorfor er han så ikke træner i en 'storklub'? Hvorfor er han sluttet som nr. 7 i ligaen? Hvorfor har han ikke vundet én eneste udekamp i ligaen?

At Klopp ikke udstråler ro er det en dårlig ting? Er det negativt han ikke sidder med sin notes blok ude på tribunen og notere som Van Gaal?
Synes netop han udstråler ro når det er nødvendigt. Jeg lod personligt mærke til at han efter Sturridge scoring signalerede at spillerne skulle holde fokus og ikke tabe hovedet

phpBB [video]

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mawope » torsdag, 19. maj, 2016 14:04

Hr. Drejer læste du overhovedet mit Emery-citat? Dér fortæller han jo selv, at det var rent mentalt han arbejdede med spillerne i pausen og ikke taktisk. Nøjagtigt det samme Klopp gjorde i hjemmekampen mod Dortmund.

Jesper, kan man ikke altid klandre et tabende hold for ikke at have haft en effektiv plan B? Kritikken af Klopps manglende plan B har jo været i forbindelse med, at Klopps tilgang nogle gange med Dortmund havde svært ved at nedbryde hold der står kompakt omkring eget felt. Det var jo ikke tilfældet med Sevilla i går. Og Klopp har da netop vist sig som en evig dirigent fra sidelinjen og en træner der kan påvirke spillet. Ellers var vi jo aldrig havnet i finalen. I både udebaneopgøret mod United og hjemmekampen mod Dortmund vendte vi truende stillinger til vores fordel.

At sige Emery er på et helt andet fodboldfagligt plan end Klopp, forekommer mig lidt absurd. Faktisk minder de to managere jo en del om hinanden i både aktivitet på sidelinjen, det mentale arbejde og sikkert også det analytiske. Og så snakker vi altså om en manager der i den forgangne sæson kun har trukket stikket hjem i 4 ud af 31 opgør. Der er lidt en tendens til at placere vinderne i en lidt for fjern galakse foran os andre indimellem. Vi havde ganske givet ikke den samme tro på tingene i går som Sevilla, men med nogle af marginalerne lidt mere på vores side i 1. halvleg, kunne 2. halvleg have været ganske anderledes. Så langt var vi altså heller ikke fra det trofæ.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 19. maj, 2016 14:07

Ja, måske har jeg en man-crush :lol:


Det var ikke det hurtige mål. Men Sevilla lykkedes med stort set alt i 2. halvleg, uden Klopp kunne finde et modsvar. Det synes jeg er lidt betænkeligt. Vi lykkedes stort set ikke med noget i de sidste 45 minutter, hvorfor forsøgte Klopp ikke at ændre det? Hvorfor faldt udskitningerne så sent? Jeg foranlediges til at tro at han ikke havde en plan b.

Ok mawope, hvorfor faldt vi sammen. Jeg troede at det mentale var Klopps stærke side.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar