Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. sep, 2017 11:08

Stop al snak om fyring af Klopp. Jeg tror ingen her på Forum vil have ham fyret. Dog synes jeg det er pinligt, at vi 4-5 kampe inde i sæsonen taler om trætte spillere, og om positioner vi skulle have styrket os på. Jeg tror det vil klæde klubben at evaluere de sidste to vinduer. Vi kunne jo være heldige, at de fandt fem fejl.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5660
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 20. sep, 2017 11:34

Hr. Drejer skrev:Stop al snak om fyring af Klopp. Jeg tror ingen her på Forum vil have ham fyret. Dog synes jeg det er pinligt, at vi 4-5 kampe inde i sæsonen taler om trætte spillere, og om positioner vi skulle have styrket os på. Jeg tror det vil klæde klubben at evaluere de sidste to vinduer. Vi kunne jo være heldige, at de fandt fem fejl.
Nej en fyring vil være helt væk. Men noget skal gøres. Vi havde et af PL`s dårligste forsvar da Klopp kom og det er ikke blevet bedre. Selvfølgelig er han stadig lidt undskyldt af, at han han overtog den ringeste Liverpool trup i mands minde.

Hans undskyldninger for forsvaret skal han dog pakke sammen. Der findes ingen undskyldninger, som gør op for hans fejl.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... eady-have/

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » onsdag, 20. sep, 2017 12:37

Oomph242 skrev:Vi havde et af PL`s dårligste forsvar da Klopp kom og det er ikke blevet bedre. Selvfølgelig er han stadig lidt undskyldt af, at han han overtog den ringeste Liverpool trup i mands minde.
Ikke desto mindre overtog han en trup med Mignolet, Skrtel, Touré, Sakho, Lucas, Allen, Henderson, Coutinho og Sturridge, der alle var med til at vinde sølv i 2013-14. Derudover indeholdt truppen Lovren, Moreno, Can og Lallana, der kom til i 2014, samt Clyne, Milner, Firmino, Origi og Benteke, der kom til i 2015. Så ringe var truppen altså heller ikke.

Men ja, vi er da bedre nu bl.a. takket være indkøb af Matip, Gini, Mané og Salah.

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. sep, 2017 14:44

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Stop al snak om fyring af Klopp. Jeg tror ingen her på Forum vil have ham fyret. Dog synes jeg det er pinligt, at vi 4-5 kampe inde i sæsonen taler om trætte spillere, og om positioner vi skulle have styrket os på. Jeg tror det vil klæde klubben at evaluere de sidste to vinduer. Vi kunne jo være heldige, at de fandt fem fejl.
Nej en fyring vil være helt væk. Men noget skal gøres. Vi havde et af PL`s dårligste forsvar da Klopp kom og det er ikke blevet bedre. Selvfølgelig er han stadig lidt undskyldt af, at han han overtog den ringeste Liverpool trup i mands minde.

Hans undskyldninger for forsvaret skal han dog pakke sammen. Der findes ingen undskyldninger, som gør op for hans fejl.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... eady-have/
Vi var halvdårlige, men jeg kan huske et hold bestående af Tore Kvarme, Rigobert Song, Øjvind Leonardsen, Sean Dundee, Danny Murphy, David Thompson, Djimi Traoré, Stephen Wright osv. Det var hårde tider.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af AJ » onsdag, 20. sep, 2017 15:17

Hr. Drejer skrev:Vi var halvdårlige, men jeg kan huske et hold bestående af Tore Kvarme, Rigobert Song, Øjvind Leonardsen, Sean Dundee, Danny Murphy, David Thompson, Djimi Traoré, Stephen Wright osv. Det var hårde tider.
Ja, det har da set langt værre ud. Det var ikke så slemt, da Klopp overtog.

Selv under Rafa, hvor vi til sidste havde en god start 11'er, bestod truppen af en række mystiske spillere som Kyrgiakos (desværre minder Klavan mig om ham), Dossena, El Zhar og N'Gog. Og Rafa overtog selv en trup med folk som Diao, Diouf, Cheyrou og Le Tallec - men selvfølgelig også folk som Carra, Hyypiä og Gerrard.

Dertil kommer perioden med Roy og Kenny, hvor vi bl.a. hentede Konchesky, Poulsen, Coates og Adam. Rodgers overlod Klopp et langt bedre materiale, end han selv overtog.

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 20. sep, 2017 16:53

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi var halvdårlige, men jeg kan huske et hold bestående af Tore Kvarme, Rigobert Song, Øjvind Leonardsen, Sean Dundee, Danny Murphy, David Thompson, Djimi Traoré, Stephen Wright osv. Det var hårde tider.
Ja, det har da set langt værre ud. Det var ikke så slemt, da Klopp overtog.

Selv under Rafa, hvor vi til sidste havde en god start 11'er, bestod truppen af en række mystiske spillere som Kyrgiakos (desværre minder Klavan mig om ham), Dossena, El Zhar og N'Gog. Og Rafa overtog selv en trup med folk som Diao, Diouf, Cheyrou og Le Tallec - men selvfølgelig også folk som Carra, Hyypiä og Gerrard.

Dertil kommer perioden med Roy og Kenny, hvor vi bl.a. hentede Konchesky, Poulsen, Coates og Adam. Rodgers overlod Klopp et langt bedre materiale, end han selv overtog.
Ja, hold da op hvor har vi været forfulgt af dårlige indkøb og dårlige spillere de sidste 20 år. Man forstår godt at vi ikke vundet PL i den periode. Cheyrou eller som han blev døbt "Den ny Zidane", hold da op han var ringe.

Jeg kan tilføje Jan Kromkamp, Morientes, Degen, Voronin - som var en verdensmester i pre-season kampene :lol: Jovanovic - som kun kunne løbe ligeud :lol:

Hold da op, hvor har jeg krummet tæer mange gange. Der er lys for enden af tunnelen, og vi går lysere tider i møde, og der er selvfølgelig nogle bump på vejen, men tiden hvor vi købte Degen-typer, er forbi (håber jeg).
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5660
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 21. sep, 2017 12:48

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi var halvdårlige, men jeg kan huske et hold bestående af Tore Kvarme, Rigobert Song, Øjvind Leonardsen, Sean Dundee, Danny Murphy, David Thompson, Djimi Traoré, Stephen Wright osv. Det var hårde tider.
Ja, det har da set langt værre ud. Det var ikke så slemt, da Klopp overtog.

Selv under Rafa, hvor vi til sidste havde en god start 11'er, bestod truppen af en række mystiske spillere som Kyrgiakos (desværre minder Klavan mig om ham), Dossena, El Zhar og N'Gog. Og Rafa overtog selv en trup med folk som Diao, Diouf, Cheyrou og Le Tallec - men selvfølgelig også folk som Carra, Hyypiä og Gerrard.

Dertil kommer perioden med Roy og Kenny, hvor vi bl.a. hentede Konchesky, Poulsen, Coates og Adam. Rodgers overlod Klopp et langt bedre materiale, end han selv overtog.
Der er vi ikke enige. Rodgers overtog Carrager, Gerrard, Suarez, Agger, Reina alle bedre spillere end dem vi har på pladserne nu. Sterling og Suso også....

Mange var dog i deres efterår. Men Rodgers har primært serveret middelmådighed til Klopp. Coutinho og Firmino var vel de eneste med klasse potentiale. Selvfølgelig er en foryngelsens proces aldrig nem, men der bør være standarder i en klub som Liverpool..

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mambo » torsdag, 21. sep, 2017 22:51

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi var halvdårlige, men jeg kan huske et hold bestående af Tore Kvarme, Rigobert Song, Øjvind Leonardsen, Sean Dundee, Danny Murphy, David Thompson, Djimi Traoré, Stephen Wright osv. Det var hårde tider.
Ja, det har da set langt værre ud. Det var ikke så slemt, da Klopp overtog.

Selv under Rafa, hvor vi til sidste havde en god start 11'er, bestod truppen af en række mystiske spillere som Kyrgiakos (desværre minder Klavan mig om ham), Dossena, El Zhar og N'Gog. Og Rafa overtog selv en trup med folk som Diao, Diouf, Cheyrou og Le Tallec - men selvfølgelig også folk som Carra, Hyypiä og Gerrard.

Dertil kommer perioden med Roy og Kenny, hvor vi bl.a. hentede Konchesky, Poulsen, Coates og Adam. Rodgers overlod Klopp et langt bedre materiale, end han selv overtog.
Ja, hold da op hvor har vi været forfulgt af dårlige indkøb og dårlige spillere de sidste 20 år. Man forstår godt at vi ikke vundet PL i den periode. Cheyrou eller som han blev døbt "Den ny Zidane", hold da op han var ringe.

Jeg kan tilføje Jan Kromkamp, Morientes, Degen, Voronin - som var en verdensmester i pre-season kampene :lol: Jovanovic - som kun kunne løbe ligeud :lol:

Hold da op, hvor har jeg krummet tæer mange gange. Der er lys for enden af tunnelen, og vi går lysere tider i møde, og der er selvfølgelig nogle bump på vejen, men tiden hvor vi købte Degen-typer, er forbi (håber jeg).
Hører Klavan ikke til i Degen-kategorien? Og nu må vi se med Robertson, men han kunne også lugte lidt af den kategori. En billig og uprofileret spiller. Der er heldigvis også en chance for, at sådanne køb kan ende i Finnan og Arbeloa-kategorien.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » fredag, 22. sep, 2017 09:28

Oomph242 skrev:
Der er vi ikke enige. Rodgers overtog Carrager, Gerrard, Suarez, Agger, Reina alle bedre spillere end dem vi har på pladserne nu. Sterling og Suso også....

Mange var dog i deres efterår. Men Rodgers har primært serveret middelmådighed til Klopp. Coutinho og Firmino var vel de eneste med klasse potentiale. Selvfølgelig er en foryngelsens proces aldrig nem, men der bør være standarder i en klub som Liverpool..
Sterling og Sosu var jo knap klar til at sidde på bænken, da Rodgers ankom. Agger var et ringvrag og Suarez var kun halvt den spiller han var, da han forlod os. Derudover var Carragher også meget varierende i sit spil, hvilket også gjorde, at han brugte meget tid på bænken, indtil han så endte med at komme ind og styre det forsvar.
Reina var så klart mange niveauer over den Mignolet vi købte :-(

Så Rolig nu. Et hold med 7 nævnte spillere vil være fantastisk, hvis man kunne få dem alle på deres topniveau, men det var jo intet tidspunkt tilfældet, at de alle var det på samme tid.

Og så overtog han jo så også, alle de mærkelige spillere, som Dalglish havde sat sammen af spillere. Deriblandt en virkelig elendig Henderson, som Rodgers heldigvis også har lykkedes med at gøre langt bedre.

Og han efterlod trods alt en god flok spillere han havde købt, som stadig er her og er mere eller mindre fast del af start 11'er eller første valg fra bænken + et par stykker der ikke længere er her, men som bestemt godt kunne havde gjort en forskel.
Sturridge
Coutinho
Lallana
Can
Milner
Firmino
Clyne
Mignolet
Lovren
Moreno
Gomez
Ings

Origi

Allen
Toure
Sakho
Benteke

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 23. sep, 2017 16:23

Jeg er med på, at folk er skuffede over dele af sæsonstarten (går ikke ud fra, at vores kamp imod Arsenal eller den overbevisende CL kval over to kampe imod Hoffenheim har givet nogen grund til skuffelse), men jeg har svært ved at se, hvordan det hjælper bearbejdelsen af den skuffelse, at opdigte en alternativ historisk sandhed, hvor Agger var et ringvrag i en alder af 28 år efter en sæson, hvor hans eneste skade var et brækket ribben. Eller hvor Suarez ikke allerede havde smadret alle rekorder i Holland og vist i PL, hvor vanvittigt god han var. Eller hvor Brendan Rodgers var et fremragende manager og Transfer-komitéen et yderst kompetent organ.

Den opfattelse havde de færreste i hvert fald dengang.

Klopp ER ganske enkelt en langt dygtigere manager end Rodgers. Det er derfor, han er i Liverpool nu, og Rodgers er i Celtic. Og det underbygges af, at det fleste af de indkøb, der nu nævnes som en brugbar eller vigtig del af holdet, under Rodgers blev betragtet som flop-indkøb. Klopp har kunnet coache disse spille til at levere på et højere niveau, end Rodgers kunne.

Det er vel kun Coutinho og Sturridge, som folk i Rodgers' tid betragtede som gode indkøb. Og hvis vi skal være ærlige, så burde Sturridge vel næsten tælle som et flop, da han kun har givet os en enkelt sæson.

Jeg kan godt følge kritikken af, at Klopp ikke har købt godt nok ind til forsvaret. Og jeg medgiver, at det nok har kostet os nogle point både i denne sæson og sidste sæson. Jeg håber meget, at han formår at få rettet op på dette enten i træningen eller i næste transfervindue.

Men at Klopp har fejl og mangler får ikke andre manageres fejl og mangler til at forsvinde.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » lørdag, 23. sep, 2017 20:40

texy skrev:Jeg er med på, at folk er skuffede over dele af sæsonstarten (går ikke ud fra, at vores kamp imod Arsenal eller den overbevisende CL kval over to kampe imod Hoffenheim har givet nogen grund til skuffelse), men jeg har svært ved at se, hvordan det hjælper bearbejdelsen af den skuffelse, at opdigte en alternativ historisk sandhed, hvor Agger var et ringvrag i en alder af 28 år efter en sæson, hvor hans eneste skade var et brækket ribben. Eller hvor Suarez ikke allerede havde smadret alle rekorder i Holland og vist i PL, hvor vanvittigt god han var. Eller hvor Brendan Rodgers var et fremragende manager og Transfer-komitéen et yderst kompetent organ.

Den opfattelse havde de færreste i hvert fald dengang.

Klopp ER ganske enkelt en langt dygtigere manager end Rodgers. Det er derfor, han er i Liverpool nu, og Rodgers er i Celtic. Og det underbygges af, at det fleste af de indkøb, der nu nævnes som en brugbar eller vigtig del af holdet, under Rodgers blev betragtet som flop-indkøb. Klopp har kunnet coache disse spille til at levere på et højere niveau, end Rodgers kunne.

Det er vel kun Coutinho og Sturridge, som folk i Rodgers' tid betragtede som gode indkøb. Og hvis vi skal være ærlige, så burde Sturridge vel næsten tælle som et flop, da han kun har givet os en enkelt sæson.

Jeg kan godt følge kritikken af, at Klopp ikke har købt godt nok ind til forsvaret. Og jeg medgiver, at det nok har kostet os nogle point både i denne sæson og sidste sæson. Jeg håber meget, at han formår at få rettet op på dette enten i træningen eller i næste transfervindue.

Men at Klopp har fejl og mangler får ikke andre manageres fejl og mangler til at forsvinde.
Det har jo intet at gøre med at være skuffet over starten eller noget. Det er bare så direkte tåbeligt, at skulle tale Rodgers ned for at tale Klopp op. Jeg er slet ikke i tvivl om at Klopp er en bedre manager, og jeg vil også langt hellere have ham. Men nej. Rodgers overtog ikke et hold af superstjerner og efterlod et hold af inkompetente boldmongoler. Det tangere det retarderede at sidde og argumentere for sådan noget.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 23. sep, 2017 21:12

Dejligt Bojangles gad skrive indlægget, jeg er helt enig.Jeg overvejede at skrive noget lignende, men synes egentligt Texy´s indlæg er så pisse "farvet" at jeg droppede at bruge tid på det. nu bruger jeg så lidt tid alligevel.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 23. sep, 2017 21:25

Klopp har indtil videre købt:

Grujic - time will tell.
Caulker - flop
Mané - hit
Karius - flop
Matip - hit
Klavan - flop
Manninger - flop
Wijnaldum - svært at vurdere. Hit på de gode dage, flop på de dårlige dage..
Salah - hit
Solanke - time will tell
Robertson - time will tell
Ox - time will tell

Så 12 indkøb - 3 hit, 5 ubekendte og 4 flop so far..

Jeg synes egentlig 3 hit ud af 12 indkøb er for lidt. Og hvis truppen virkelig var så elendig som folk herinde siger, hvorfor er der så kun købt 12 spillere på fire transfervinduer?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » lørdag, 23. sep, 2017 21:27

Bojangles skrev:
texy skrev:Jeg er med på, at folk er skuffede over dele af sæsonstarten (går ikke ud fra, at vores kamp imod Arsenal eller den overbevisende CL kval over to kampe imod Hoffenheim har givet nogen grund til skuffelse), men jeg har svært ved at se, hvordan det hjælper bearbejdelsen af den skuffelse, at opdigte en alternativ historisk sandhed, hvor Agger var et ringvrag i en alder af 28 år efter en sæson, hvor hans eneste skade var et brækket ribben. Eller hvor Suarez ikke allerede havde smadret alle rekorder i Holland og vist i PL, hvor vanvittigt god han var. Eller hvor Brendan Rodgers var et fremragende manager og Transfer-komitéen et yderst kompetent organ.

Den opfattelse havde de færreste i hvert fald dengang.

Klopp ER ganske enkelt en langt dygtigere manager end Rodgers. Det er derfor, han er i Liverpool nu, og Rodgers er i Celtic. Og det underbygges af, at det fleste af de indkøb, der nu nævnes som en brugbar eller vigtig del af holdet, under Rodgers blev betragtet som flop-indkøb. Klopp har kunnet coache disse spille til at levere på et højere niveau, end Rodgers kunne.

Det er vel kun Coutinho og Sturridge, som folk i Rodgers' tid betragtede som gode indkøb. Og hvis vi skal være ærlige, så burde Sturridge vel næsten tælle som et flop, da han kun har givet os en enkelt sæson.

Jeg kan godt følge kritikken af, at Klopp ikke har købt godt nok ind til forsvaret. Og jeg medgiver, at det nok har kostet os nogle point både i denne sæson og sidste sæson. Jeg håber meget, at han formår at få rettet op på dette enten i træningen eller i næste transfervindue.

Men at Klopp har fejl og mangler får ikke andre manageres fejl og mangler til at forsvinde.
Det har jo intet at gøre med at være skuffet over starten eller noget. Det er bare så direkte tåbeligt, at skulle tale Rodgers ned for at tale Klopp op. Jeg er slet ikke i tvivl om at Klopp er en bedre manager, og jeg vil også langt hellere have ham. Men nej. Rodgers overtog ikke et hold af superstjerner og efterlod et hold af inkompetente boldmongoler. Det tangere det retarderede at sidde og argumentere for sådan noget.
Jeg ville aldrig tale sådan om vores hold.

Men Rodgers blev fyret, fordi vi spillede ufatteligt dårligt og ikke hentede de nødvendige resultater. Og der var dælme ikke mange, der dengang var tilfreds med de indkøbte spillere. Det var DET Rodgers efterlod til Klopp. Et dårligt spillende hold med spillere, som de færreste havde særligt stor tiltro til.

Det handler ikke om at tale Rodgers ned. Sådan var det bare i Rodgers' sidste 1,3 sæson efter den fremragende 13/14 sæson. Hvorfor forsøge at pynte på det faktum? For at få Klopps opgave til at se lettere ud eller negligere de fremskridt han har gjort?
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 23. sep, 2017 22:01

ThunderZtorm skrev:Klopp har indtil videre købt:

Grujic - time will tell.
Caulker - flop
Mané - hit
Karius - flop
Matip - hit
Klavan - flop
Manninger - flop
Wijnaldum - svært at vurdere. Hit på de gode dage, flop på de dårlige dage..
Salah - hit
Solanke - time will tell
Robertson - time will tell
Ox - time will tell

Så 12 indkøb - 3 hit, 5 ubekendte og 4 flop so far..

Jeg synes egentlig 3 hit ud af 12 indkøb er for lidt. Og hvis truppen virkelig var så elendig som folk herinde siger, hvorfor er der så kun købt 12 spillere på fire transfervinduer?
1) Hvordan vurderer du Manninger til at være flop. Det var vel en gardering man aldrig håbede ville komme til at spille, da det ville betyde at både 1. og 2. keeper var skadede.
Manninger åbnede for udlejningen af Ward, som viste sig at få en kanon sæson. Så den frie transfer af Manninger vil jeg sige er hit.

2) Du kan jo ikke sige kun 3 hit ud af 12, da du jo selv nævner at 5 af dem endnu er ubekendte. Så det er vel 3 hits af 7, so far. Og med Manninger vil det så være 4 hit af 7.

Besvar