05 - Ibrahima Konate

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

05 - Ibrahima Konate

Indlæg af YNWA! » fredag, 28. maj, 2021 14:00

Vi har i dag skrevet kontrakt med Ibrahima Konate fra Leipzig for £36 millioner.

Han er 22 år gammel fra Frankrig.

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 28. maj, 2021 14:24

Woop woop!

Det bliver spændende at følge. Der er selvfølgelig meget fokus på skadeshistorik, men nu kan vi forhåbentlig flytte fokus over på en spændende ung spiller.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Oomph242 » fredag, 28. maj, 2021 17:58

Håber virkelig han kan holde sig skadesfri og blive en succes. Men puha jeg frygter det værste, når man kigger på vores historik med lignende køb.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Fowler89 » fredag, 28. maj, 2021 18:19


Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Redtothebone » fredag, 28. maj, 2021 20:05

Velkommen til, en eller to gode spillere mere og vi er klar til at kæmpe med om mesterskabet
YNWA

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Niche » fredag, 28. maj, 2021 21:22

Velkommen til Konaté. Jeg håber sq vi har ramt plet med ham her. Vi har allerede for mange skadesplagede spillere, og specielt i forsvaret. Han har virkelig været god i de kampe, jeg har set ham i, og faktisk generelt været bedre end Upamecano i de kampe. Jeg er meget spændt på at se ham i aktion sammen med VvD.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Kelly » fredag, 28. maj, 2021 21:56

Niche skrev:
fredag, 28. maj, 2021 21:22
Velkommen til Konaté. Jeg håber sq vi har ramt plet med ham her. Vi har allerede for mange skadesplagede spillere, og specielt i forsvaret. Han har virkelig været god i de kampe, jeg har set ham i, og faktisk generelt været bedre end Upamecano i de kampe. Jeg er meget spændt på at se ham i aktion sammen med VvD.
Ups har jeg aldrig brudt mig om. Han virker klodset. Vi har købt den rigtige
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af texy » lørdag, 29. maj, 2021 09:15

Fowler89 skrev:
fredag, 28. maj, 2021 18:19
Fin skadeshistorik: https://www.transfermarkt.com/ibrahima- ... ler/357119
Antager, at der er en smule ironi i den bemærkning.

Tror, at samtlige Liverpool fans deler en bekymring over, at vi henter en spiller, der ser ud til at have en helt vanvittig skadeshistorik i så ung en alder.

Tror også, at vi er mange, der undrer os over, at så få kampe på top-niveau kan danne grundlag nok til en £36M transfer til en af verdens allerstørste klubber.

Men samtidig ved vi også, at klubben analyserer helt vildt på alt for at finde den milimeter, der giver dem en fordel på transfer-markedet. Så jeg er ikke i tvivl om, at man både tror på, at Konaté besidder kvaliteter til at blive en af verdens bedste på positionen, og at årsagen til de skader som har plaget ham er væk. Os uden noget reelt kendskab til spilleren, må endnu engang have tillid til transfer-teamet. De har trods alt ramt rigtigt i mere end 50% af deres indkøb.

Og kudos til klubben for lynhurtigt at reagere med handling på en position, hvor vi har vist os sårbare.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 29. maj, 2021 09:50

texy skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 09:15
Fowler89 skrev:
fredag, 28. maj, 2021 18:19
Fin skadeshistorik: https://www.transfermarkt.com/ibrahima- ... ler/357119
Antager, at der er en smule ironi i den bemærkning.

Tror, at samtlige Liverpool fans deler en bekymring over, at vi henter en spiller, der ser ud til at have en helt vanvittig skadeshistorik i så ung en alder.

Tror også, at vi er mange, der undrer os over, at så få kampe på top-niveau kan danne grundlag nok til en £36M transfer til en af verdens allerstørste klubber.

Men samtidig ved vi også, at klubben analyserer helt vildt på alt for at finde den milimeter, der giver dem en fordel på transfer-markedet. Så jeg er ikke i tvivl om, at man både tror på, at Konaté besidder kvaliteter til at blive en af verdens bedste på positionen, og at årsagen til de skader som har plaget ham er væk. Os uden noget reelt kendskab til spilleren, må endnu engang have tillid til transfer-teamet. De har trods alt ramt rigtigt i mere end 50% af deres indkøb.

Og kudos til klubben for lynhurtigt at reagere med handling på en position, hvor vi har vist os sårbare.
Men har de også ramt rigtigt med over 50% når det gælder spillere med en tidligere skidt skadeshistorik?
Jeg frygter lidt vi render ind i endnu en Matip, Oxlade eller Keita. Men lad os nu håbe det ikke det ikke er sådan.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 29. maj, 2021 13:42

texy skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 09:15
Fowler89 skrev:
fredag, 28. maj, 2021 18:19
Fin skadeshistorik: https://www.transfermarkt.com/ibrahima- ... ler/357119
Antager, at der er en smule ironi i den bemærkning.

Tror, at samtlige Liverpool fans deler en bekymring over, at vi henter en spiller, der ser ud til at have en helt vanvittig skadeshistorik i så ung en alder.

Tror også, at vi er mange, der undrer os over, at så få kampe på top-niveau kan danne grundlag nok til en £36M transfer til en af verdens allerstørste klubber.

Men samtidig ved vi også, at klubben analyserer helt vildt på alt for at finde den milimeter, der giver dem en fordel på transfer-markedet. Så jeg er ikke i tvivl om, at man både tror på, at Konaté besidder kvaliteter til at blive en af verdens bedste på positionen, og at årsagen til de skader som har plaget ham er væk. Os uden noget reelt kendskab til spilleren, må endnu engang have tillid til transfer-teamet. De har trods alt ramt rigtigt i mere end 50% af deres indkøb.

Og kudos til klubben for lynhurtigt at reagere med handling på en position, hvor vi har vist os sårbare.
Ja, det var naturligvis ironisk ment. Han er en fantastisk forsvarsspiller. Han er høj, stærk men også teknisk og hurtig (kan vel sammenlignes med Rio Ferdinand), hvilket også er grunden til at han har slået til i så ung en alder og koster hvad han koster. Hvis han holder sig skadesfrit tror jeg at det bliver et virkelig godt køb, men hvis han er skadet hele tiden er det et mærkeligt køb, især når vi ikke købte Nabil Fekir af selvsamme årsag.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Cynwal » lørdag, 29. maj, 2021 16:41

Oomph242 skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 09:50
texy skrev:
lørdag, 29. maj, 2021 09:15
Fowler89 skrev:
fredag, 28. maj, 2021 18:19
Fin skadeshistorik: https://www.transfermarkt.com/ibrahima- ... ler/357119
Antager, at der er en smule ironi i den bemærkning.

Tror, at samtlige Liverpool fans deler en bekymring over, at vi henter en spiller, der ser ud til at have en helt vanvittig skadeshistorik i så ung en alder.

Tror også, at vi er mange, der undrer os over, at så få kampe på top-niveau kan danne grundlag nok til en £36M transfer til en af verdens allerstørste klubber.

Men samtidig ved vi også, at klubben analyserer helt vildt på alt for at finde den milimeter, der giver dem en fordel på transfer-markedet. Så jeg er ikke i tvivl om, at man både tror på, at Konaté besidder kvaliteter til at blive en af verdens bedste på positionen, og at årsagen til de skader som har plaget ham er væk. Os uden noget reelt kendskab til spilleren, må endnu engang have tillid til transfer-teamet. De har trods alt ramt rigtigt i mere end 50% af deres indkøb.

Og kudos til klubben for lynhurtigt at reagere med handling på en position, hvor vi har vist os sårbare.
Men har de også ramt rigtigt med over 50% når det gælder spillere med en tidligere skidt skadeshistorik?
Jeg frygter lidt vi render ind i endnu en Matip, Oxlade eller Keita. Men lad os nu håbe det ikke det ikke er sådan.
Matip kom jo på en fri transfer, og når han spiller (efter et par "kom i form kampe") er han verdensklasse. Så han hører vel ikke hjemme som et "fejlkøb" grundet skader.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Niels K » lørdag, 29. maj, 2021 18:49

Ibrahima Konate – Lowdown on Liverpool’s new centre-back

Liverpool have finalised a deal for centre-back Ibrahima Konate from RB Leipzig. We take a closer look at the Frenchman.

https://www.thisisanfield.com/2021/05/i ... ntre-back/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Niels K » lørdag, 29. maj, 2021 19:01

Bundesligaekspert mener Liverpool har gjort et røverkjøp

Ingen unge forsvarsspillere i Bundesliga har vist et høyere nivå ifølge eksperten.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/5 ... everkjoep/

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af richs » fredag, 04. jun, 2021 11:50

Kender ikke så meget til ham, men hvis man læser lidt om ham er der da positive ting.
Han anslåes trods sin størrelse, at være den hurtigeste mand i RB på en 100m, så må vi håbe har også er hurtig på lidt kortere distance. Desuden nævner nagelsmann ham som en rolig, klog og pasningssikker spiller. Andre mener dog han nok er pasningssikker men det ser lidt sakho klodset ud.

Man kan dog undre sig over at han ikke er med i EM truppen som 22årig, men måske det skyldes det største problem som jeg ser - nemlig hans skader.

Håber ikke vi har købt endnu en gang glasben ala matip. Men hans historik lugter desværre af mange skades stop, så er ikke sikker på han er den rette.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Velkommen til Ibrahima Konate

Indlæg af Fowler89 » fredag, 04. jun, 2021 13:11

richs skrev:
fredag, 04. jun, 2021 11:50

Man kan dog undre sig over at han ikke er med i EM truppen som 22årig, men måske det skyldes det største problem som jeg ser - nemlig hans skader.
Det betyder ikke så meget, Frankrig kunne stille op med et hold til at vinde EM med dem der ikke er udtaget.

Besvar