Joël Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Joël Matip

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. mar, 2016 08:51

Virkelig positive ord fra holdkammerat og målmand Ralf Fährmann:

http://soccerisma.com/2016/03/hes-the-b ... p-signing/?

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Joël Matip

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 16. mar, 2016 20:14

Skal han mon overtage Martin Skrtel plads i midterforsvaret eller Sakhos? Det bliver spændende, at følge sådan en forsvarssklippe med styrken i luftrummet - som Liverpool FC har manglet i det forsvar siden Carragher/Hyypia og Agger tiden. :love3:
You'r Never Walk Alone. ///

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Joël Matip

Indlæg af texy » onsdag, 16. mar, 2016 23:15

Tror faktisk, at midterforsvaret kommer til at hedde Matip og Lovren. Men jeg håber, at det bliver Skrtel og Matip. Defensivt tror jeg nemlig ikke, at det gør den store forskel, om det er Skrtel (som jeg dog personligt mener er bedst), Lovren eller Sakho. Til gengæld er Skrtel langt farligere på dødbolde i den anden ende, end Lovren og Sakho. Og det er Matip også. Det ville være rart, hvis vi kunne få lidt flere mål på den konto.

Derudover er jeg spændt på at se, hvor i rækkefølgen Gomez måske formår at presse sig ind. Han har jo noget speed, som ville kunne rykke vores bagkæde et par meter længere frem.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Joël Matip

Indlæg af AJ » torsdag, 17. mar, 2016 08:56

Jeg både tror og håber på Lovren. Lovren er efter min mening en bedre forsvarsspiller end Skrtel.

Jeg tror dog, at mange bliver slemt skuffede over Matip. Hvis man sammeligner med Klopps Dortmund så kommer Matip til at svare til Subotic, som var det svage led i forsvaret. Høj som et tårn, men med langsomme og til tider akavade bevægelser. Forskellen er bare, at Subotic i sit prime var bedre, end Matip er nu. Forhåbentlig vil Matip forbedre sig gennem sin tid hos os.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Joël Matip

Indlæg af Emmy » torsdag, 17. mar, 2016 09:58

texy skrev:Tror faktisk, at midterforsvaret kommer til at hedde Matip og Lovren. Men jeg håber, at det bliver Skrtel og Matip. Defensivt tror jeg nemlig ikke, at det gør den store forskel, om det er Skrtel (som jeg dog personligt mener er bedst), Lovren eller Sakho. Til gengæld er Skrtel langt farligere på dødbolde i den anden ende, end Lovren og Sakho. Og det er Matip også. Det ville være rart, hvis vi kunne få lidt flere mål på den konto.

Derudover er jeg spændt på at se, hvor i rækkefølgen Gomez måske formår at presse sig ind. Han har jo noget speed, som ville kunne rykke vores bagkæde et par meter længere frem.
Skrtel er fortid i klubben til sommer og tak for det. Så den drøm kan du glemme.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Joël Matip

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 17. mar, 2016 10:10

Har du lottotal og aftenens resultat klar også , oh du store altvidende orakel ? ;)
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Sivi
Indlæg: 1979
Tilmeldt: søndag, 27. apr, 2014 21:36
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 27

Re: Joël Matip

Indlæg af Sivi » torsdag, 17. mar, 2016 10:44

Skrtel skal sku ikke spille før Lovren. Han er jo ved at lave straffespark på hver dødbold, eller ihvertfald mange af dem.
Justice for the 96! <3

Hr. Larsen
Indlæg: 226
Tilmeldt: torsdag, 15. aug, 2013 14:07

Re: Joël Matip

Indlæg af Hr. Larsen » torsdag, 17. mar, 2016 11:00

Sivi skrev:Skrtel skal sku ikke spille før Lovren. Han er jo ved at lave straffespark på hver dødbold, eller ihvertfald mange af dem.
Enig. Jeg vil også foretrække Lovren foran Skrtel - mest baseret på hans præstationer siden Klopp kom til.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Joël Matip

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 17. mar, 2016 13:10

AJ skrev:Jeg både tror og håber på Lovren. Lovren er efter min mening en bedre forsvarsspiller end Skrtel.

Jeg tror dog, at mange bliver slemt skuffede over Matip. Hvis man sammeligner med Klopps Dortmund så kommer Matip til at svare til Subotic, som var det svage led i forsvaret. Høj som et tårn, men med langsomme og til tider akavade bevægelser. Forskellen er bare, at Subotic i sit prime var bedre, end Matip er nu. Forhåbentlig vil Matip forbedre sig gennem sin tid hos os.
Meget enig, AJ. Jeg har de seneste år fulgt Bundesligaen, og har dermed også set en række kampe med Matip. Han forekommer mig slet ikke som den sikre og rolige forsvarsskanse, som han efterhånden bliver udlagt til at være. Jeg vil nærmere sige, at han svinger utroligt meget i sine præstationer og er en kende uortodoks, hvorfor han minder lidt om de typer vi allerede har i truppen i forvejen.

Hentet på en fri transfer ser jeg det som en udmærket handel. Men jeg forventer ikke, at Matip er en spiller der løser vores problemer i midterforsvaret.

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Joël Matip

Indlæg af Kelly » torsdag, 17. mar, 2016 13:14

Robbie_God_Fowler skrev:
AJ skrev:Jeg både tror og håber på Lovren. Lovren er efter min mening en bedre forsvarsspiller end Skrtel.

Jeg tror dog, at mange bliver slemt skuffede over Matip. Hvis man sammeligner med Klopps Dortmund så kommer Matip til at svare til Subotic, som var det svage led i forsvaret. Høj som et tårn, men med langsomme og til tider akavade bevægelser. Forskellen er bare, at Subotic i sit prime var bedre, end Matip er nu. Forhåbentlig vil Matip forbedre sig gennem sin tid hos os.
Meget enig, AJ. Jeg har de seneste år fulgt Bundesligaen, og har dermed også set en række kampe med Matip. Han forekommer mig slet ikke som den sikre og rolige forsvarsskanse, som han efterhånden bliver udlagt til at være. Jeg vil nærmere sige, at han svinger utroligt meget i sine præstationer og er en kende uortodoks, hvorfor han minder lidt om de typer vi allerede har i truppen i forvejen.

Hentet på en fri transfer ser jeg det som en udmærket handel. Men jeg forventer ikke, at Matip er en spiller der løser vores problemer i midterforsvaret.

hvad fanden skal vi så med ham ?
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Joël Matip

Indlæg af MP » torsdag, 17. mar, 2016 15:46

Kelly skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
AJ skrev:Jeg både tror og håber på Lovren. Lovren er efter min mening en bedre forsvarsspiller end Skrtel.

Jeg tror dog, at mange bliver slemt skuffede over Matip. Hvis man sammeligner med Klopps Dortmund så kommer Matip til at svare til Subotic, som var det svage led i forsvaret. Høj som et tårn, men med langsomme og til tider akavade bevægelser. Forskellen er bare, at Subotic i sit prime var bedre, end Matip er nu. Forhåbentlig vil Matip forbedre sig gennem sin tid hos os.
Meget enig, AJ. Jeg har de seneste år fulgt Bundesligaen, og har dermed også set en række kampe med Matip. Han forekommer mig slet ikke som den sikre og rolige forsvarsskanse, som han efterhånden bliver udlagt til at være. Jeg vil nærmere sige, at han svinger utroligt meget i sine præstationer og er en kende uortodoks, hvorfor han minder lidt om de typer vi allerede har i truppen i forvejen.

Hentet på en fri transfer ser jeg det som en udmærket handel. Men jeg forventer ikke, at Matip er en spiller der løser vores problemer i midterforsvaret.

hvad fanden skal vi så med ham ?
Mon ikke Klopp har en plan med ham ;)

Om så det er at bruge ham fast, kun mod stoke, eller som spidsangriber når vi er bagud i overtiden, vides jo ikke ;)

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Joël Matip

Indlæg af nikand » torsdag, 17. mar, 2016 17:24

Man må også spørge sig selv om Liverpool kunne have hentet Matip såfremt bedre klubber med fast CL og mesterskaber var interesserede. Mit klare svar er nej. Ikke at det har betydning for spillerens kompetencer, men giver et fingerprej om den normale opfattelse af spillerens kvaliteter.
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Joël Matip

Indlæg af texy » torsdag, 17. mar, 2016 18:21

Uanset hvad andre måtte synes, så er det stadig min vurdering, at Skrtel er vores bedste centrale forsvarsspiller af dem, som vi har i klubben i øjeblikket. Ingen af dem er fejlfrie. Alle har de tendens til at oversatse i nogle situationer. Men Skrtel er stærkest i luften, farligst i modstanderens felt og efter min vurdering bedst i nærkampene.

I forhold tll Matip, så kan man da godt blive lidt nervøs, når nogle herinde, som ganske givet har set ham mere end jeg har, ikke er videre imponeret. Han kommer til at lyde som en dårlig udgave af Meertesacker, hvilket er ret skræmmende.

Omvendt, så har jeg tiltro til, at Klopp har set nogle kvaliteter, som vi kan bruge. Han er 24 år og har masser af muligheder for at forbedre sig. Han er på intet tidspunkt sat af Schalke's hold, selvom han ikke har ville forlænge sin kontrakt. Hans ratings fra Bundesligaen (ikke at de betyder noget særligt) er meget flotte - og sidst jeg checkede kun overgået af Hummels for midterforsvarere. Han er høj og stærk på dødbolde i begge ender, hvilket er et af vores klare svaghedspunkter.

Så jeg forholder mig fortrøstningsfuld og tror på (håber), at han nok skal blive en stor succes.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Joël Matip

Indlæg af Jesper » torsdag, 17. mar, 2016 20:49

Det er rigtigt, at han tidligere er beskrevet som usikker. Men han har fået så meget ros for nemlig stabilitet i denne sæson og han er relativt ung, men med stor rutine, så det er en usleben, men alligevel ret formet spiller vi får. Forhåbentlig en diamant:-)

Med hensyn til stærkeste spiller i forsvaret: jeg mener det med afstand er Lovren lige pt. Og jeg synes faktisk at hans topniveau er meget, meget højt og det gode er, at bundniveauet i en forholdsvis lang periode også har været højt
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Joël Matip

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 18. mar, 2016 21:10

Nu går det meget hurtigt - Bjarne Goldbæk, der er meget saglig og har stor indsigt i Bundesligaen, melder også, at Matip er meget svingende i sine præstationer. Goldbæk vurderer ikke, at Matip vil have niveauet til at spille sig fast i startopstillingen.

Matip har da også haft en forfærdelig første halvleg. Han har placeret sig skidt på banen og lignet Bambi på glatis i nogle mand mod mand situationer.

Jeg tror som sagt ikke, at vi skal sætte vores forventninger alt for højt op. Matip er stærk på låget, men han mangler meget i de andre facetter af spillet.

Besvar