32 - Joel Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Scherwin » mandag, 23. jul, 2018 23:20

Manden er lige så skadet som Agger

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. jul, 2018 10:34

Wormie skrev:Manden er lige så skadet som Agger

Men en chance for Gomez i midterforsvaret da Lovren kommer sent hjem fra VM ferien.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Jesper » tirsdag, 24. jul, 2018 11:00

Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Manden er lige så skadet som Agger

Men en chance for Gomez i midterforsvaret da Lovren kommer sent hjem fra VM ferien.
Jeg synes det er et kæmpe problem, at han er så skadet, for hvis vi ser på alternativerne, så bliver jeg bekymret. VvD er verdens bedste midterforsavrer, synes jeg, og Lovren er bestemt ikke dårlig, omend han er en kende ustabil. Matip er egentlig ret stabil, men han mangler lige det aller sidste for at være top-top klasse. Som 3. mand er han dog guld værd. Er han så tilpas skadet konstant, så har vi dog et problem, synes jeg. Klavan er ganske habil, men bare ikke helt god nok på det her niveau og Gomez er ind i mellem bare blind. Det er som om han ikke evner at orientere sig og gud hvor lavede han mangle fejl sidste sæson, hvor han bare ikke har set hvor bold eller modstandere er. Han "ser" med andre ord ikke spillet og det er svært at træne sig til, selv om han på mange andre parametre er yderst talentfuld. Så jeg synes vi er lidt skøbelige på den position.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. jul, 2018 14:24

Jesper skrev:
Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Manden er lige så skadet som Agger

Men en chance for Gomez i midterforsvaret da Lovren kommer sent hjem fra VM ferien.
Jeg synes det er et kæmpe problem, at han er så skadet, for hvis vi ser på alternativerne, så bliver jeg bekymret. VvD er verdens bedste midterforsavrer, synes jeg, og Lovren er bestemt ikke dårlig, omend han er en kende ustabil. Matip er egentlig ret stabil, men han mangler lige det aller sidste for at være top-top klasse. Som 3. mand er han dog guld værd. Er han så tilpas skadet konstant, så har vi dog et problem, synes jeg. Klavan er ganske habil, men bare ikke helt god nok på det her niveau og Gomez er ind i mellem bare blind. Det er som om han ikke evner at orientere sig og gud hvor lavede han mangle fejl sidste sæson, hvor han bare ikke har set hvor bold eller modstandere er. Han "ser" med andre ord ikke spillet og det er svært at træne sig til, selv om han på mange andre parametre er yderst talentfuld. Så jeg synes vi er lidt skøbelige på den position.
Men det er vel mere en rutine ting, ja nogen har større talent for at forudse spillet end andre, men rutine gør også meget. Desuden har jeg hørt nogen spekulere i at det er fordi Gomez tænker som en midtstopper at han begik fejl på højrebacken. Han er trænet til at forsvare på en anden måde og derfor fejllæser han noglegange situationerne.

Ja han hoppede på nogle finter af Lanzini og Sané(vel de mest iøjnefaldende), men syntes også han havde kampe på meget højt defensivt niveau nogle gange, Sané f.eks. fik kun et ben til jorden den ene gang og ellers havde Gomez godt styr på ham og han forsøgte den Lanzini finte mange gange uden at lykkedes med andet end at miste bolden.
Jeg syntes lidt at Gomez har et ringere ry end hans niveau er.

Matip tror jeg mistede meget moral i den dårlige periode sidste sæson og kom sig egentlig aldrig rigtig, er enig i at han er virkelig god når han er på toppen. Nogle gange er han måske for rolig og laver en del af de fejl du er bange for at Gomez vil lave.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. jul, 2018 15:31

Filos of Isk skrev:
Jesper skrev:
Filos of Isk skrev:
Wormie skrev:Manden er lige så skadet som Agger

Men en chance for Gomez i midterforsvaret da Lovren kommer sent hjem fra VM ferien.
Jeg synes det er et kæmpe problem, at han er så skadet, for hvis vi ser på alternativerne, så bliver jeg bekymret. VvD er verdens bedste midterforsavrer, synes jeg, og Lovren er bestemt ikke dårlig, omend han er en kende ustabil. Matip er egentlig ret stabil, men han mangler lige det aller sidste for at være top-top klasse. Som 3. mand er han dog guld værd. Er han så tilpas skadet konstant, så har vi dog et problem, synes jeg. Klavan er ganske habil, men bare ikke helt god nok på det her niveau og Gomez er ind i mellem bare blind. Det er som om han ikke evner at orientere sig og gud hvor lavede han mangle fejl sidste sæson, hvor han bare ikke har set hvor bold eller modstandere er. Han "ser" med andre ord ikke spillet og det er svært at træne sig til, selv om han på mange andre parametre er yderst talentfuld. Så jeg synes vi er lidt skøbelige på den position.
Men det er vel mere en rutine ting, ja nogen har større talent for at forudse spillet end andre, men rutine gør også meget. Desuden har jeg hørt nogen spekulere i at det er fordi Gomez tænker som en midtstopper at han begik fejl på højrebacken. Han er trænet til at forsvare på en anden måde og derfor fejllæser han noglegange situationerne.

Ja han hoppede på nogle finter af Lanzini og Sané(vel de mest iøjnefaldende), men syntes også han havde kampe på meget højt defensivt niveau nogle gange, Sané f.eks. fik kun et ben til jorden den ene gang og ellers havde Gomez godt styr på ham og han forsøgte den Lanzini finte mange gange uden at lykkedes med andet end at miste bolden.
Jeg syntes lidt at Gomez har et ringere ry end hans niveau er.

Matip tror jeg mistede meget moral i den dårlige periode sidste sæson og kom sig egentlig aldrig rigtig, er enig i at han er virkelig god når han er på toppen. Nogle gange er han måske for rolig og laver en del af de fejl du er bange for at Gomez vil lave.
Meget enig. Der var langt hen i sæsonen en udbredt forståelse af, at Gomez var den bedre defensivt, og at Trent var den bedre offensivt. Begge disse unge spillere har naturligvis masser at arbejde med, og de vil lave flere fejl begge 2, men de er nogle særlige talenter.
Gomez udtaler også, at den erfaring han har fået som back kommer ham meget til gode, når han skal ind centralt, da det giver ham en stor forståelse for, hvad en højre back tænker og ønsker fra en centerforsvarer.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af YNWA! » onsdag, 12. dec, 2018 18:03



Tapatalk : Joel Matip out for six weeks after suffering broken collarbone versus Napoli. Will undergo surgery @TimesSport
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 12. dec, 2018 18:18

Både ham og Gomez ude. Lidt af en mavepumper.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 12. dec, 2018 19:26

Det lugter jo af spilletid til Lovren. Så skal man til at sidde ude på kanten af stolen igen ... :(
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 12. dec, 2018 19:41

Det er godt nok også uheldigt, eftersom skaden sker i de sidste sekunder af kampen, hvor Koulibaly ramler ind i Matip i en luftduel.

Joe Gomez skulle være tilbage om ca. 5 uger. Jeg krydser fingre for, at Lovren og VVD holder skansen indtil da.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Thommo » onsdag, 12. dec, 2018 20:26

Sledgehammer skrev:Det lugter jo af spilletid til Lovren. Så skal man til at sidde ude på kanten af stolen igen ... :(
Jeg er godt nok ikke enig, Dijk har styrket alle, dermed også ham det stod i VM finalen, for lidt mdr. siden. men det er godt nok træls vi ikke har en reserve til centerforsvaret, det er vi enige om. Milner som 1. reserve, eller Fabinho :dontknow:
Verden er smask fuld af hyklere....

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJJ » onsdag, 12. dec, 2018 20:34

Fabinho
Wijnaldum
Phillips
Kan vi leje Steven Caulker?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 12. dec, 2018 20:35

Thommo skrev:
Sledgehammer skrev:Det lugter jo af spilletid til Lovren. Så skal man til at sidde ude på kanten af stolen igen ... :(
Jeg er godt nok ikke enig, Dijk har styrket alle, dermed også ham det stod i VM finalen, for lidt mdr. siden. men det er godt nok træls vi ikke har en reserve til centerforsvaret, det er vi enige om. Milner som 1. reserve, eller Fabinho :dontknow:

At Lovren har været i VM finalen ændre desværre ikke ved, at han hele sin Liverpool tid har været rystende usikker i sit spil.

I går da han slap sin mand var det også ved at gå galt...

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 12. dec, 2018 20:45

AJJ skrev:Fabinho
Wijnaldum
Phillips
Kan vi leje Steven Caulker?
Steven caulker er klubløs efter han ophævede med Dundee i sommer. :D Så den er nok meget nem, hvis altså han er kommet sig.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Thommo » onsdag, 12. dec, 2018 20:58

Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Sledgehammer skrev:Det lugter jo af spilletid til Lovren. Så skal man til at sidde ude på kanten af stolen igen ... :(
Jeg er godt nok ikke enig, Dijk har styrket alle, dermed også ham det stod i VM finalen, for lidt mdr. siden. men det er godt nok træls vi ikke har en reserve til centerforsvaret, det er vi enige om. Milner som 1. reserve, eller Fabinho :dontknow:

At Lovren har været i VM finalen ændre desværre ikke ved, at han hele sin Liverpool tid har været rystende usikker i sit spil.

I går da han slap sin mand var det også ved at gå galt...
Og Dijk slagtede i den grad en mand, og burde uden skyggen af tvivl have haft rødt(jeg fik sgu kold sved da jeg så den tackling, jeg døjer på 18. år med mén efter et skinnebensbrud). Hver eneste lille fejl Lovren, og Moreno for den sags skyld, dissekeres for vildt. Firmino har vel været laaaaaangt dårligere offensivt i sæsonen, end Lovren har helt generelt defensivt det sidste år, og denne sæson er vi altså halvvejs inde i.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » torsdag, 13. dec, 2018 08:43

Thommo skrev:
Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Sledgehammer skrev:Det lugter jo af spilletid til Lovren. Så skal man til at sidde ude på kanten af stolen igen ... :(
Jeg er godt nok ikke enig, Dijk har styrket alle, dermed også ham det stod i VM finalen, for lidt mdr. siden. men det er godt nok træls vi ikke har en reserve til centerforsvaret, det er vi enige om. Milner som 1. reserve, eller Fabinho :dontknow:

At Lovren har været i VM finalen ændre desværre ikke ved, at han hele sin Liverpool tid har været rystende usikker i sit spil.

I går da han slap sin mand var det også ved at gå galt...
Og Dijk slagtede i den grad en mand, og burde uden skyggen af tvivl have haft rødt(jeg fik sgu kold sved da jeg så den tackling, jeg døjer på 18. år med mén efter et skinnebensbrud). Hver eneste lille fejl Lovren, og Moreno for den sags skyld, dissekeres for vildt. Firmino har vel været laaaaaangt dårligere offensivt i sæsonen, end Lovren har helt generelt defensivt det sidste år, og denne sæson er vi altså halvvejs inde i.
Jeg synes også, at Lovren får uberettiget kritik, men det hænger nok sammen med, at når han laver en brøler, så er den til at få øje på. Vi har 4 virkelig stærke spillere at vælge i mellem i det centrale forsvar som ikke mange klubber kan hamle op med - hvis overhovedet nogle. Som 5. valg kan vi spille med et ungt talent som Philips, eller vi kan spille med Gini måske Fabinho, og det er slet ikke så tosset.
Jeg synes til gengæld, at du er hård ved Firmino, som sikkert også skal vænne sig til ny måde at spille på for os, hvor vi spiller meget mere rundt og ikke så direkte (endnu), han fik ikke meget ferie, og ift vores mere henholdende taktik og anderledes formation, så hviler der en endnu større defensiv opgave for Firmino, hvor han skal langt tilbage for at være med til at bygge op, og Salah indtager som oftest 9'eren.
Jeg sender et indlæg om vores big chances created osv under "spillestil og taktik", hvor man får bekræftet en del men også lidt klogere på bl.a. Firmino denne sæson.

Besvar