32 - Joel Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJJ » torsdag, 13. dec, 2018 09:32

RedRedRed skrev:
AJJ skrev:Fabinho
Wijnaldum
Phillips
Kan vi leje Steven Caulker?
Steven caulker er klubløs efter han ophævede med Dundee i sommer. :D Så den er nok meget nem, hvis altså han er kommet sig.
Jamen så ligger den jo lige til højrebenet.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 13. dec, 2018 12:00

Thommo skrev:
Sledgehammer skrev:Det lugter jo af spilletid til Lovren. Så skal man til at sidde ude på kanten af stolen igen ... :(
Jeg er godt nok ikke enig, Dijk har styrket alle, dermed også ham det stod i VM finalen, for lidt mdr. siden. men det er godt nok træls vi ikke har en reserve til centerforsvaret, det er vi enige om. Milner som 1. reserve, eller Fabinho :dontknow:
Jeg var nok lidt for hurtig med indlægget, for du har ret i, at VvD og Allison har bibragt en ro til resten af forsvaret, som vi ikke havde haft i umindelige tider. Jeg har egentlig altid ment , at Lovren var en god spiller, omend med tendens til hjerneblødninger, men de kan meget vel have været forårsaget af, at han ikke var tryg ved sine forsvarskolleger og derfor har følt sig presset til hasarderede aktioner.

Han er givetvis rusten pga manglende kamptræning, men det er ham der skal trække læsset de næste uger, lad os håbe at han sammen med kolllegerne formår at holde skansen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Thommo » torsdag, 13. dec, 2018 14:50

10-4 Sledgehammer, og jeg var nok også lidt for hård ved Bobby, ved at skrive mange a´er, men synes godt nok der er rigtigt langt mellem snapsene fra Firminos side, ofte er helt ude af kampen set med mine øjn :shock: men det hører nok ikke til i en Matip tråd.
Verden er smask fuld af hyklere....

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 13. dec, 2018 15:30

Det er godt nok en skam - og synd for Matip - med den skade. Han er en af mine favoritter(har den mørke udebanetrøje fra 16/17-sæsonen med Matip bagpå 8-) ), og han får ikke helt den credit, han fortjener, synes jeg. Han kom gratis, har et stabilt niveau og brokker sig aldrig. Perfekt som tredjevalg, som i mine øjne er hans plads i hierarkiet - efter Van Dijk og Gomez, men i den grad også foran Lovren.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 13. dec, 2018 16:00

Tom_Jorsal skrev:Det er godt nok en skam - og synd for Matip - med den skade. Han er en af mine favoritter(har den mørke udebanetrøje fra 16/17-sæsonen med Matip bagpå 8-) ), og han får ikke helt den credit, han fortjener, synes jeg. Han kom gratis, har et stabilt niveau og brokker sig aldrig. Perfekt som tredjevalg, som i mine øjne er hans plads i hierarkiet - efter Van Dijk og Gomez, men i den grad også foran Lovren.
pladsen i hierakiet er jo dynamisk, lige nu syntes jeg også at han var kravlet op på en 3, plads, men sidste sæson var ikke god for ham og inden van Dijk kom havde han jo nærmest mistet sin 2. plads i hierakiet til Klavan.
Jeg har sagt flere ghange at Matip var den sidste af vores midtstoppere, der faldt i niveau sidste sæson og derfor giver det også mening at han er den sidste der kom ovenpå igen. Lovren gjorde store fremskridt lige efter den der Spurs kamp og Klavan fulgte trop kort tid efter. Men Matip var lidt manden der holdt sammen på stumperne i første 2/3 af 2017, hvor Lovren og Klavan havde det svært.

Matip har også en rolig stil, hvilket van Dijk jo også har, nogle gange i sidste sæson blev det lidt for roligt med de to sammen.

med to gode kampe imod Bournemouth og Napoli, så syntes jeg også at Matip var begyndt at gøre krav på 2. valg pladsen, især da Gomez samtidig også roterer flittigt med Trent.

Jeg er også rigtig glad for Matip og det glædede mig at han leverede i en stor og vigtig kamp som den imod Napoli.
Sandsynligvis beholder vi samme forsvar sæsonen ud og det betyder jo at Matip har rig mulighed for at spille sig ind på holdet igen. Jeg tror at vi overvejer at erstatte Lovren og/eller Matip med en mere skadesstabil spiller. Men altså de har måske også bare været uheldige, Lovren får hjernerystelse til træning, det kunne jo lige så vel være sket for van Dijk - næsten, han hjerne er lidt ekstra beskyttet så højt oppe i luften.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Emmy » torsdag, 13. dec, 2018 16:43

Hold your horses!

Han har spillet fint de sidste to kampe, sikkert og med god bold sikkerhed. Men 2. valg kan han aldrig blive. Virgil og Gomez er suverænt det foretrukne makkerpar. Og så kan Matip og Lovren skiftes til at få kampe når de to skal aflastes eller ved skader. Jeg bliver aldrig tryg ved Lovren. Præcis som med Skrtel ved man aldrig om det bliver lort eller lagkage.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 14. dec, 2018 08:10

Jeg har ingen heste, men jeg holdt engang min søsters hest da den skulle i bad. DET var den ikke fan af, men jeg nåede at give slip inden jeg ramte betonmurene så det var et fint adrenalin rush.

Da Gomez spiller højreback halvdelen af tiden er der i praksis kun en lille forskel på 2. og 3. valg. Hvilket jeg også noterede i forrige indlæg.
Og bare fordi han gør krav på det, betyder det jo ikke at han skal have den; det giver bare Klopp noget at tænke på.
Gomez der iøvrigt også kun har været fod på CB i en begrænset periode.

Men det er jo lidt rigeligt akademisk hvis vi ikke ser nogen af dem indtil februar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » mandag, 22. apr, 2019 23:18

Matip har leveret et stærkt stykke arbejde den seneste tid:

https://www.planetfootball.com/quick-re ... liverpool/

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 23. apr, 2019 06:50

Det her uddrag fra artiklen i ovenstående indlæg kan forhåbentlig få nogle af kritikkerne til at forstumme:

Defensive contributions
Taking a closer look at the nitty gritty of the trio’s performance, the tackling statistics reflect well on Matip.

Not only does he complete the most tackles per 90 minutes (2.2), but he also has the best success rate (78.6%).

Gomez is next best, making 1.5 successful tackles per 90 minutes with a slightly lower success rate of 75%, while Lovren averages 1.3 per 90 at 61.9%.

Matip’s stats also suggest he is the superior member of the trio when it comes to reading the game, making 1.8 interceptions per 90 in comparison to Gomez’s 1.2 and Lovren’s 0.8.

Lovren at least fares better when it comes to aerial duels, winning the most per 90 minutes of all three players with 4.5 at a success rate of 66.2%.

Matip is slightly behind on four per 90 minutes, albeit once against with the best success rate at 70.2%.

Gomez is some way behind, although his stats may be affected by appearing on occasion at right-back, averaging 2.1 successful aerial duels per 90 at a success rate of 56.8%.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. apr, 2019 09:17

Enig, og så er han den bedste af alle 4 til at føre bolden helt frem måske med undtagelse af Gomez, som jeg bare ikke har set praktisere det. Det er en facet af spillet, som vi ikke mestrer, og den er rigtig svær, men jeg ville da gerne have, at Matip øvede sig på det og det samme måtte Gomez gerne gøre, da det giver overtal, og da modstanderne står lidt i vildrede med, hvem der skal spille deres mand, og Matip ender ofte helt oppe ved feltet.

Ift. Lovren begår Matip meget sjældent frispark på rigtig farlige steder, og han virker rolig og velovervejet, hvor der er mere impulsivitet i Lovren.

Jeg synes ikke, at vi skal skille os af med nogle fra forsvaret, og så skal Ki-Jana Hoever nok komme og overtage Lovren's plads om et par sæsoner ;)

Her er en fin lille video i link'et, der viser prøver på Matip's offensive kvaliteter:

https://www.planetfootball.com/videos/w ... g-ability/

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 23. apr, 2019 13:19

Niels K skrev:Enig, og så er han den bedste af alle 4 til at føre bolden helt frem måske med undtagelse af Gomez, som jeg bare ikke har set praktisere det. Det er en facet af spillet, som vi ikke mestrer, og den er rigtig svær, men jeg ville da gerne have, at Matip øvede sig på det og det samme måtte Gomez gerne gøre, da det giver overtal, og da modstanderne står lidt i vildrede med, hvem der skal spille deres mand, og Matip ender ofte helt oppe ved feltet.

Ift. Lovren begår Matip meget sjældent frispark på rigtig farlige steder, og han virker rolig og velovervejet, hvor der er mere impulsivitet i Lovren.

Jeg synes ikke, at vi skal skille os af med nogle fra forsvaret, og så skal Ki-Jana Hoever nok komme og overtage Lovren's plads om et par sæsoner ;)

Her er en fin lille video i link'et, der viser prøver på Matip's offensive kvaliteter:

https://www.planetfootball.com/videos/w ... g-ability/
Det at Matip fører spillet fremad, er en udvikling af spillet med bolden for holdet, som Klopp har villet udvikle det. Er sikker på det er noget, der er sket på træningsbanen via skabelonøvelser, og det er ikke kun Matip der har gjort det. Vi har set flere af de centrale forsvarsspillere gøre der, specielt når vi har haft Fabinho inde, der kan agere ekstra midtstopper, skulle det kikse for den midtstopper der fører bolden fremad.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. maj, 2019 13:05

God, lille detalje af Matip, hvor vi er 2 mod 4:

https://www.planetfootball.com/videos/w ... ch-tackle/

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 08. maj, 2019 13:09

Niels K skrev:God, lille detalje af Matip, hvor vi er 2 mod 4:

https://www.planetfootball.com/videos/w ... ch-tackle/
Det var i det hele taget en underlig sekvens fra Barca. Hvorfor skyder de ikke første gang? Og hvorfor skal Messi tage den dribling til venstre i stedet for bare at sætte tåen på?

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJJ » tirsdag, 04. jun, 2019 10:16

Matip har simpelthen bare været klasse i den her sæson - og er vel nærmest gået fra 4. valg til 2. valg.

Og ja, VvD har selvfølgelig en betydning, men Matip skal sørme også roses.

Værd at bemærke er også, at han i denne sæson ikke har haft belastningsskader. Long may it continue.

Kampen om 2. valget står vel mellem ham og Gomez i næste sæson. Gomez var i hvert fald blandt de bedste 5 CB's i PL før sin skade.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 04. jun, 2019 11:13

Matip havde et vildt run, fra da han kom ind til finalen. Han har også været så god at vi ikke helt kan afvise at vi skal holde den ekstra HB plads åben så Gomez kan få rigeligt med spilletid.

Men lad os nu se, vi har tre gode midtstoppere der alle vil gøre krav på pladsen ved siden af van Dijk.

Men det er vildt imponerende hvad Matip har gjort i 2019, han startede året med at stå bagved Klavan i køen. Jeg tror lidt det var fordi hans selvtillid var den sidste til at knække i de mørke tider hvor vores defensiv var helt fucked og alle på skift fik stress af at spille i det.

Besvar