32 - Joel Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af nikand » mandag, 26. dec, 2016 22:22

Johnny Football skrev:
AndreasN skrev:James Pearce skriver også, at han ikke bliver straffet. Ville fandme da også være latterligt.
Ja, så skulle brdr. Laudrup og mange andre, der har meldt fra til landsholdsbold, jo også straffes.
Ja, men Selvom Makelele muligvis er på alder med Laudrupbrødrene så var det nogle år senere og dermed med andre latterlige Fifa regler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af YNWA! » mandag, 16. jan, 2017 18:04







Hvor er det en sindssyg mærkelig sag. Hvordan kan det være at det er Cameroun der bestemmer om Matip må spille, når det er Liverpool der betaler lønnen. Sidst men ikke mindst, hvorfor er der overhovedet regler på det punkt?! :wall:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af RedRedRed » mandag, 16. jan, 2017 18:25

Det er så hjernedødt, det der.

Hvordan kan det nogensinde blive en pligt, at stille op for sit land? Det er så langt ude! :aliboronz2:

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 16. jan, 2017 18:26

Hvis FIFA var et land ville det blive karakteriseret som en bananrepublik!!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af YNWA! » mandag, 16. jan, 2017 18:32




Det kan vel betyde at vi bliver taberdømt hvis vi bruger en " ulovlig " spiller, eller hvad FIFA kan finde på at kalde det.




Nu må FIFA altså lige få fingeren ud. Det her bliver mere og mere tilgrin.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Repsej » mandag, 16. jan, 2017 18:41

RedRedRed skrev:Det er så hjernedødt, det der.

Hvordan kan det nogensinde blive en pligt, at stille op for sit land? Det er så langt ude! :aliboronz2:
Er bestemt ikke uenig.

Men mener de har lavet den regel fordi de ellers er bange for at mange af de bedste ville vælge landsholdet fra, pga de efterhånden mange kampe som FIFA/UEFA bliver ved med at presse ind i programmet.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af jensemand » mandag, 16. jan, 2017 18:41

Det er noget af det mest sindssyge jeg har set indenfor fodboldverdenen det her.. man kan sgu da ikke tvinge en mand til at spille for sit land hvis han ikke vil han har da for fanden en fri vilje !! Desuden er han på kontrakt i Liverpool og ikke Cameroun nu må de saftsparkme til at tage sig gevaldigt sammen alle de lalleglade amatører i den bundkorrupte mafialignende pisforening !! De burde være forbilleder for en god og retfærdig fodboldverden men de formår at pisse på alt og alle de pengegriske sataner ! Nu røg jeg vist lidt af sporet og fik ikke trukket vejret men for hulen hvor er det dog dumt !
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af RedRedRed » mandag, 16. jan, 2017 18:52





Liverpool: Bliver vi straffet, hvis han spiller?
FIFA: Det svarer vi ikke lige på. Måske, måske ikke.
Liverpool: Jamen så prøver vi, at bringe ham i spil.
FIFA: Så kommer vi nok og straffer jer.

:wall:

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af RedRedRed » mandag, 16. jan, 2017 18:55

Repsej skrev:
RedRedRed skrev:Det er så hjernedødt, det der.
Hvordan kan det nogensinde blive en pligt, at stille op for sit land? Det er så langt ude! :aliboronz2:
Er bestemt ikke uenig.
Men mener de har lavet den regel fordi de ellers er bange for at mange af de bedste ville vælge landsholdet fra, pga de efterhånden mange kampe som FIFA/UEFA bliver ved med at presse ind i programmet.
Afskaf landsholdsbold totalt, hvis det skal være så åndssvagt. Bum. All problems solved. Så slipper vi også for åndssvage vinter VMs og hvad ellers korruptionen har medført.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 16. jan, 2017 19:54

Mærkelig sag. Jeg foreslår at vi fremover lægger moms på udlån af vores landsholdsspillere :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Jesper » mandag, 16. jan, 2017 21:22

Jeg kan nu godt forstå, at man vil beskytte landsholdsfodbold. Ellers kunne man sagtens forestille sig, at der er klubber, der vil lægge et massivt pres på spillerne forud for turneringer og enkelte landsholdsrunder, hvor de skal være skadede eller lignende. Den tendens ser man jo allerede.
Så ved jeg godt, at der er nogle, der er komple ligeglade med landsholdsfodbold, men det er jeg ikke. I denne sag, så er det grotesk, fordi han for lang tid siden stoppede sin karriere på landsholdet. Tidligt, måske, men det hang vist også sammen med, at han ikke følte sig "hjemme" hos Cameroun qua hans opvækst og tilhørsforhold til Tyskland. Derfor må det jo være hans valg, hvorfor det er grotesk at han kan blive presset ud i denne situation. Endnu mere vanvittigt er det, at Liverpool tilsyneladende ikke kan få klare svar på, hvad der er af regler. Der er kun en sag, der tidligere dannede præcedens og det endte med en bøde til klubben og ingen point fratrukket. Dog var den sag anderledes, da spilleren foregav at være skadet, men ikke var det alligevel.
Et moralsk, etisk spørgsmål trænger sig nu alligevel på, for kan man overhovedet forlange af et menneske, at de skal stille op for et land? Det synes jeg ikke, selv om jeg på den anden side heller ikke bryder mig om at man bliver presset til det modsatte.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af RedRedRed » mandag, 16. jan, 2017 21:29

Jesper skrev:Jeg kan nu godt forstå, at man vil beskytte landsholdsfodbold. Ellers kunne man sagtens forestille sig, at der er klubber, der vil lægge et massivt pres på spillerne forud for turneringer og enkelte landsholdsrunder, hvor de skal være skadede eller lignende. Den tendens ser man jo allerede.
Så ved jeg godt, at der er nogle, der er komple ligeglade med landsholdsfodbold, men det er jeg ikke. I denne sag, så er det grotesk, fordi han for lang tid siden stoppede sin karriere på landsholdet. Tidligt, måske, men det hang vist også sammen med, at han ikke følte sig "hjemme" hos Cameroun qua hans opvækst og tilhørsforhold til Tyskland. Derfor må det jo være hans valg, hvorfor det er grotesk at han kan blive presset ud i denne situation. Endnu mere vanvittigt er det, at Liverpool tilsyneladende ikke kan få klare svar på, hvad der er af regler. Der er kun en sag, der tidligere dannede præcedens og det endte med en bøde til klubben og ingen point fratrukket. Dog var den sag anderledes, da spilleren foregav at være skadet, men ikke var det alligevel.
Et moralsk, etisk spørgsmål trænger sig nu alligevel på, for kan man overhovedet forlange af et menneske, at de skal stille op for et land? Det synes jeg ikke, selv om jeg på den anden side heller ikke bryder mig om at man bliver presset til det modsatte.
Ja så er det langt bedre, at landsholdene kan presse en spiller (klubber) til ikke at kunne spille for dem, som betaler hans løn. Længe leve systemet.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Jesper » mandag, 16. jan, 2017 21:37

RedRedRed skrev:
Jesper skrev:Jeg kan nu godt forstå, at man vil beskytte landsholdsfodbold. Ellers kunne man sagtens forestille sig, at der er klubber, der vil lægge et massivt pres på spillerne forud for turneringer og enkelte landsholdsrunder, hvor de skal være skadede eller lignende. Den tendens ser man jo allerede.
Så ved jeg godt, at der er nogle, der er komple ligeglade med landsholdsfodbold, men det er jeg ikke. I denne sag, så er det grotesk, fordi han for lang tid siden stoppede sin karriere på landsholdet. Tidligt, måske, men det hang vist også sammen med, at han ikke følte sig "hjemme" hos Cameroun qua hans opvækst og tilhørsforhold til Tyskland. Derfor må det jo være hans valg, hvorfor det er grotesk at han kan blive presset ud i denne situation. Endnu mere vanvittigt er det, at Liverpool tilsyneladende ikke kan få klare svar på, hvad der er af regler. Der er kun en sag, der tidligere dannede præcedens og det endte med en bøde til klubben og ingen point fratrukket. Dog var den sag anderledes, da spilleren foregav at være skadet, men ikke var det alligevel.
Et moralsk, etisk spørgsmål trænger sig nu alligevel på, for kan man overhovedet forlange af et menneske, at de skal stille op for et land? Det synes jeg ikke, selv om jeg på den anden side heller ikke bryder mig om at man bliver presset til det modsatte.
Ja så er det langt bedre, at landsholdene kan presse en spiller (klubber) til ikke at kunne spille for dem, som betaler hans løn. Længe leve systemet.
Helt ærligt, det skriver jeg jo ikke. Jeg synes da jeg nuancerer tingene i indlægget. Det du markerer er jo en sandhed, som man måske kan være imod, men ikke desto mindre er det der der ofte sker. Jeg forsvarer da på ingen måder FIFA i denne sag.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af RedRedRed » mandag, 16. jan, 2017 21:54

Jesper skrev:
RedRedRed skrev:
Jesper skrev:Jeg kan nu godt forstå, at man vil beskytte landsholdsfodbold. Ellers kunne man sagtens forestille sig, at der er klubber, der vil lægge et massivt pres på spillerne forud for turneringer og enkelte landsholdsrunder, hvor de skal være skadede eller lignende. Den tendens ser man jo allerede.
Så ved jeg godt, at der er nogle, der er komple ligeglade med landsholdsfodbold, men det er jeg ikke. I denne sag, så er det grotesk, fordi han for lang tid siden stoppede sin karriere på landsholdet. Tidligt, måske, men det hang vist også sammen med, at han ikke følte sig "hjemme" hos Cameroun qua hans opvækst og tilhørsforhold til Tyskland. Derfor må det jo være hans valg, hvorfor det er grotesk at han kan blive presset ud i denne situation. Endnu mere vanvittigt er det, at Liverpool tilsyneladende ikke kan få klare svar på, hvad der er af regler. Der er kun en sag, der tidligere dannede præcedens og det endte med en bøde til klubben og ingen point fratrukket. Dog var den sag anderledes, da spilleren foregav at være skadet, men ikke var det alligevel.
Et moralsk, etisk spørgsmål trænger sig nu alligevel på, for kan man overhovedet forlange af et menneske, at de skal stille op for et land? Det synes jeg ikke, selv om jeg på den anden side heller ikke bryder mig om at man bliver presset til det modsatte.
Ja så er det langt bedre, at landsholdene kan presse en spiller (klubber) til ikke at kunne spille for dem, som betaler hans løn. Længe leve systemet.
Helt ærligt, det skriver jeg jo ikke. Jeg synes da jeg nuancerer tingene i indlægget. Det du markerer er jo en sandhed, som man måske kan være imod, men ikke desto mindre er det der der ofte sker. Jeg forsvarer da på ingen måder FIFA i denne sag.
Det var heller ikke helt ment som det angreb på dig, som det måske kom til at lyde af. Beklager.

Jeg mener bare ikke denne situation burde være mulig, ligesom det ikke bør være muligt for klubber, at presse spillere til afbud. Som du skriver. Derfor jeg citerede dig.

Jeg skrev, i et indlæg tidligere, i afmagt, at vi må skrotte landsholdsbold. Det er i grunden ikke mit ønske, jeg kan godt lide landshold. Men hvis dette er resultatet af, at en spiller indstiller sin landsholdskarriere, så ved jeg ikke om jeg gider det mere.

Hvad så med Zlatan f.eks. da han stoppede på landsholdet i et par år. Jeg hørte da ikke FIFA rasle med sablerne da?

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af AJJ » tirsdag, 17. jan, 2017 11:22

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/be ... ringskamp/

Det bliver sgu da også mere og mere absurd :roll:

Besvar