5-Georginio Wijnaldum

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. dec, 2020 16:13

Er der ikke sneget en smule hykleri sådan generelt ind i den her debat? Den generelle holdning omkring Wijnaldum er at man dybest siger tak for tro tjeneste, vi ville ønske du blev, men held og lykke. Han har været hos os siden 2016.
Andre spillere, måske før vi var et hold der vandt titler, de fik kniven, fordi de ville spille andetsteds grundet de ville vinde noget. Tja, er det ene motiv mere værd end det andet?
Man kan selvfølgelig dumme sig som Suarez gjorde i Australien, hvor han vanærede trøjen, men han kom dog stærkt igen, kan man sige.
Det er ikke en anklage mod nogen - håber ikke det forstås sådan - mere en undren over mekanismerne i de her transfers.
Wijnaldum ser vi jo også mildt på, fordi Klopp ikke fryser ham ud mv, men det kunne jo godt være tilfældet og så ville Wijnaldum hypotetisk set også surmule.
Skal skynde mig at sige at jeg værdsætter ham utroligt højt, men det ved dem der gider læse mine indlæg

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » tirsdag, 29. dec, 2020 17:13

Det kommer an på situationen. Gini har gjort alt rigtigt i Liverpool, og jeg forstår godt, hvis han ser på mulighederne ved hans sidste kontrakt. Emre Can var noget yngre men forlod klubben på samme måde ved at give sit bedste til det sidste. Det er spillerens frie valg, og de skylder os ikke noget som sådan.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » tirsdag, 29. dec, 2020 17:16

Kan ikke se noget hyklerisk i Wijnaldum situationen. Hvis vi har tilladt en spillers kontrakt at rende ned, så kan jeg ikke mindes, at vi har været efter dem af den grund.

Vi har vel kun været efter spillere, der agiterede for at komme væk, inden kontrakten løb ud. Som Sterling, Suarez, Coutinho, m.fl.

Og jeg tror, at den store ro omkring hele Wijnaldum situationen skal findes i, at vi i sommer hentede Thiago, som i hvert fald jeg anser for en langt bedre spiller. Så vi har allerede en 1:1 erstatning. Når vi efter næste sommer får et forsvar tilbage, vil Fabinho også kunne blive midtbanespiller igen. Så personligt må Gini for min skyld vælge den løsning, han helst selv ønkser. Vi kan godt bruge ham uden at have brug for ham, hvis man kan sige det sådan. Og så længe han leverer for os, mens han er på kontrakt, så får han bare et kæmpe YNWA herfra, ligesom Can gjorde.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Emmy » tirsdag, 29. dec, 2020 17:55

Jeg kan ikke få øje på hykleriet. Gini passer sit job. Klubben har tilbudt en ny kontrakt, som han tydeligvis ikke er helt tilfreds med, for så havde han vel underskrevet den. Og han venter derfor med at gøre noget indtil han ser hvad der ellers dukker op.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. dec, 2020 17:59

Læg mærke til jeg skrev 'generelt' og at jeg undrede mig lidt over mekanismerne i transfers. Ikke på specifikt Wijnaldums sag, han er blot et eksempel

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 29. dec, 2020 21:27

Jeg syntes at Jesper har ret i at der generelt er en grad af hykleri omkring transfers. Men der er jo også frygtelig mange fodbold fans, så man kan jo altid finde modstridende holdninger.
Men jeg mener især at fans er noget mere overbærende når Liverpool får den bedste deal. F.eks. Ginis bedste år til en lavere løn end hans værdi har været.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » tirsdag, 29. dec, 2020 23:36

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 29. dec, 2020 21:27
Jeg syntes at Jesper har ret i at der generelt er en grad af hykleri omkring transfers. Men der er jo også frygtelig mange fodbold fans, så man kan jo altid finde modstridende holdninger.
Men jeg mener især at fans er noget mere overbærende når Liverpool får den bedste deal. F.eks. Ginis bedste år til en lavere løn end hans værdi har været.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Til gengæld har vi ingen indtjening på videresalg, mens han selv har mulighed for at score et godt sign-on fee.

Umiddelbart har han dermed i mine øjne fået meget tæt på hans reelle værdi, som dog er uhyre svær at opgøre. Han har haft gode perioder og mindre gode perioder for os. Men han har aldrig været en spiller, som holdet stod og faldt med. Hvis det havde været tilfældet, var han lynhurtigt blevet tilbudt en forbedret kontrakt, som man så med Van Dijk.

Men jo, vi fans vil forst og fremmest klubben det bedste. Og det betyder, at vi gerne vil sælge de spillere, der ikke er gode nok til en god pris, mens vi gerne vil forlænge med de bedste uden at springe budgettet. Jeg følerdog kun, at vi bliver uretfærdige, når der går agent-spil i den fra spillernes side. Jeg husker i hvert fald, at jeg personligt var voldsomt imod klubbens behandling af Andy Carroll, som aldrig var andet end loyal og muligvis fejlcastet af os selv. Men det var også under Rodgers, hvis mandskabsbehandling aldrig faldt i min smag.
Kloppite

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niche » onsdag, 30. dec, 2020 01:19

Jesper skrev:
tirsdag, 29. dec, 2020 17:59
Læg mærke til jeg skrev 'generelt' og at jeg undrede mig lidt over mekanismerne i transfers. Ikke på specifikt Wijnaldums sag, han er blot et eksempel

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Så du mener, at man generelt er hyklerisk, hvis man ikke ligestiller situationer som dem Suarez, Coutinho og Sterling satte klubben i med eksempler som Gino og Can? Eller hvordan skal det forstås? Jeg synes da, at det er lidt overkill at generalisere hykleri på den baggrund. Personligt skelner jeg meget imellem god opførsel og at spillerne overholder deres kontraktlige aftaler, hvorimod dårlig opførsel, pressen på for at blive solgt eller skandaløs opførsel for at opnå en transfer slet ikke kan sammenlignes med en situation, som den Gini står i.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Jesper » onsdag, 30. dec, 2020 08:10

Niche skrev:
Jesper skrev:
tirsdag, 29. dec, 2020 17:59
Læg mærke til jeg skrev 'generelt' og at jeg undrede mig lidt over mekanismerne i transfers. Ikke på specifikt Wijnaldums sag, han er blot et eksempel

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Så du mener, at man generelt er hyklerisk, hvis man ikke ligestiller situationer som dem Suarez, Coutinho og Sterling satte klubben i med eksempler som Gino og Can? Eller hvordan skal det forstås? Jeg synes da, at det er lidt overkill at generalisere hykleri på den baggrund. Personligt skelner jeg meget imellem god opførsel og at spillerne overholder deres kontraktlige aftaler, hvorimod dårlig opførsel, pressen på for at blive solgt eller skandaløs opførsel for at opnå en transfer slet ikke kan sammenlignes med en situation, som den Gini står i.
Tak for spørgsmålet. Det her emne er diskuteret før. Jeg mener, at det der på papiret er rimeligt ligetil, meget ofte involverer utroligt mange følelser.
En klub har en interesse. En spiller nogle gange andre interesser. Nogle gange har agenten også en dagsorden. For slet ikke at tale om fansenes holdning ved de her potentielle transfers. Når en spiller vil væk, hvilket er helt legitimt, så står han ofte i en ret svær situation, og det er her at at jeg ikke synes vi er kommet så frygteligt meget videre siden Bosman-dommen. Nogle kan måske huske, hvordan en spiller efter endt kontrakt dengang var stavnsbåndet i værste fald.
Ofte søger klubberne at få lange kontrakter. Det er fordi de har en vare, de potentielt set gerne vil sælge videre. Og spillerne har ofte ikke det store valg, selv om de givetvis hellere ville have kortere kontrakter. Til gengæld får de så ofte diverse bonusser.
Når en spiller vil væk - det kan være undervejs i kontrakten eller når den er ved at løbe ud, så opstår der nogle gange konflikter. Og her kommer følelserne ind. I min optik er det helt legitimt at ville væk, så længe man præsterer jf kobtrakten. Man har endda i systemet lov til at bede om at blive sat op en transfer liste. Nogle gange bliver magtmidlet - og det gælder for alle parter - at gøre det offentligt.
Problemet er, at klubberne tackler det her vildt forskelligt. Klopp siger eksempelvis at, at hvis en spiller ikke vil være der, så holder han ikke på ham. I Inter har klubben frosset Eriksen ud og lavet diverse andre knap så behagelige tiltag. Bare for at illustrere polerne.
Det er bare heller ikke altid vi fans accepterer, at en spiller vil søge andre græsgange. Og helt andre gange bliver vi sure, hvis de vælger at blive, hvis klubben kunne have tjent penge - eks Sturridge.
Og vi accepterer heller ikke (klubberne gør heller ikke), hvis en spiller lader kontrakten løbe ud. Andre gange er vi ok med det.
Hykleri er måske et dårligt valg af ord, men så lad mig sige, at jeg ikke synes at systemet er helt godt skruet sammen og at det nogle gange også fremprovokerer følelser, der stritter i flere retninger.
Jeg tror ikke jeg kan forklare mine tanker bedre Billede


Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » onsdag, 30. dec, 2020 09:49

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 29. dec, 2020 21:27
Jeg syntes at Jesper har ret i at der generelt er en grad af hykleri omkring transfers. Men der er jo også frygtelig mange fodbold fans, så man kan jo altid finde modstridende holdninger.
Men jeg mener især at fans er noget mere overbærende når Liverpool får den bedste deal. F.eks. Ginis bedste år til en lavere løn end hans værdi har været.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jesper fik uddybet sit ærinde med indlægget længere nede, og han har ret i, at det nogle gange ikke ser kønt ud fra enten spiller's (agentens) eller klubbernes side. Jeg synes dog, at Liverpool er helt pæn i den afdeling, men vi har bestemt haft spillere, der har opført sig på en måde, som jeg ikke bifalder fx. Sterling, Suarez, Coutinho. De havde jo fundet deres nye klub. Så gør dog Jeres bedste i den sidste tid og forlad klubben med stil.
Jesper skriver, at klubberne altid gerne vil have lange kontrakter og spillerne det modsatte. Det tror jeg ikke er rigtigt. I Gini's tilfælde tror jeg faktisk, at Gini ønsker den lange (velbetalte) kontrakt, og det her er særligt et problem, når spillerne er omkring de 30.
En klub kunne måske godt ønske sig lige at se en spiller an, så hvis de kunne skrive en 1 års kontrakt med ret til at forlænge med 2-3-4 år, så var det vel ret perfekt set fra klubbens side.
Prøv lige at tænke på, hvor mange gange en spillerhandel bliver en fiasko fremfor en succes. Jeg tror, at spillerne også er glade for en 4-5 års aftale, da man vel har et ønske om at falde til og integrere sig i sin nye klub med sin eventuelle familie. Så mange lader ikke til at være vilde med et ekstremt nomadeliv.

Filos skrev, at vi var hykleriske omkring Gini's løn, men den er slet ikke inde i billedet, når jeg vurderer ham i hans tid hos os og det, at han vil væk. Jeg er da helt sikker på, at vi har tilbudt ham en forbedret kontrakt flere gange før, og at han ikke har været tilfreds/ville måske prøve noget nyt. Jeg tror bare nu, at vi har smidt den absolut bedste aftale i postkassen til ham ift., at det også hænger fornuftigt sammen for vores del, og jeg er langt fra sikker på, at dette alene handler om økonomi for Gini (kontraktlængde, rolle på holdet, spilletid...), og det kan også være, at han super gerne vil slutte sin karriere i Barcelona (Spanien) ? Jeg tror dog, at det må bekymre ham, at de kører sløjt for tiden, mens vi er helt på toppen, så det gør nok hans valg utroligt svært for ham, og der er sikkert rigtig meget, der skal vendes og drejes. Måske har hans kone et brændende ønske om et eller andet sted ?

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » onsdag, 30. dec, 2020 11:06

Offer made: £75,000-a-week star prepared to agree fresh terms with Liverpool

https://paisleygates.com/archives/39616

Hvis det passer, at Gini og familien virkelig ønsker at blive i Liverpool, og at det kommer ned til lønnen primært, så mener jeg, at vi skal imødekomme Gini's krav af flere årsager.

Han har været "billig" indtil nu, da han har spillet allermest og dermed været en af grundstene til, at Klopp kunne komme i mål med sit projekt i Liverpool.

Jeg forventer, at han kan fortsætte i samme stil en god del år endnu, da hans spillestil ikke afhænger af hurtighed.

Hans fysik er fantastisk, og han er klar hver gang.

Keita har ikke spillet meget og tjener mere. Shaq tjener nærmest det samme og spiller heller ikke meget. Det samme med Matip - altså vores skadesplagede spillere målt op mod den mest stabile.

Ift. aldrende spillere, så tjener Milner mere, og Gini bør minimum tjene det samme - vist nok 125.000 om ugen, som Milner gør, da Gini ganske simpelt er bedre og er blevet brugt langt mere end Milner.

Jeg tænker, de må kunne mødes omkring Hendo's løn, da de er nærmest samme alder og har mere eller mindre samme indflydelse på holdet. hendo naturligvis som anfører og indpisker, men Gini for balancen på holdet og grundet hans gode fysik, så han altid er til at regne med, når holdet skal udtages.

Fabinho, Hendo og Gini har været vores foretrukne midt i flere sæsoner, så der skal ikke være den store forskel på deres lønninger. Måske mener Gini dog, at der er et efterslæb, der også skal betales for, da han har rendt rundt med en "lav" løn i flere sæsoner ift. mange af de andre spillere, han burde være sammenlignet med.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » onsdag, 30. dec, 2020 13:48

Nu kan man vel kun relatere til sif selv i forhold til de spørgsmål Jesper rejser.

Og for min del, så er kontrakten det altafgørende. Ja, en spiller kan internt gå til ledelsen med sit ønske om at skifte. Hvis klubben er glad for at have spilleren i klubben, så lukkes den der, og spilleren må acceptere den kontrakt han på et tidspunkt var tilfreds nok med til at skriver under på. Og ja, en klub kan også internt fortælle en spiller, at de gerne vil hjælpe ham videre til en ny klub, fordi der enten ikke er meget spilletid til ham, eller fordi man har brug for en transfer-indtægt. Igen gælder det i min optik, at hvis spilleren er tilfreds i klubben enten pga. lønnen, vennerne, byen eller noget andet, så må klubben acceptere, hvis han ikke vil væk og gøre bedst mulig brug af ham, indtil hans kontrakt udløber.

For mig er det forkasteligt, hvis agentet på nogen måder blander sig i den offentlige debat om klubben og spilleren. Ligeledes finder jeg det forkasteligt, hvis man smider en spiller ned på ungdomsholdet eller lignende, fordi man vil prøve at tvinge ham ud.

Begge dele kan dog være rimelige reaktioner som modsvar. Altså hvis LFC havde smidt Gini ned i U23 truppen for at tvinge ham til at skifte, så havde jeg fundet det rimeligt, at agenten i offentligheden havde forsvaret sin klient. Og omvendt er det også OK at straffe en spiller, hvis agent kører en agenda i medierne.

Men helt generelt må kontrakten respekteres af begge parter. Det er trods alt voksne mennesker, der har indgået den.

Og jo, vi er kommet uhyre langt siden Bosman, hvor klubber stadig havde krav på et transfer-fee selv efter kontraktudløbet, hvis spilleren ville videre. Stædige klubber kunne dengang holde på en spillers licens, selvom de ikke betalte ham løn. Det var bindegalt. Nu er vi måske endda kommet lidt FOR langt. For der findes dælme mange eksempler, hvor der hverken er loyalitet over for arbejdsgiver eller medarbejder i forhold til de kontrakter, parterne har indgået.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Cynwal » onsdag, 30. dec, 2020 14:00

Niels K skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 09:49
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 29. dec, 2020 21:27
Jesper fik uddybet sit ærinde med indlægget længere nede, og han har ret i, at det nogle gange ikke ser kønt ud fra enten spiller's (agentens) eller klubbernes side. Jeg synes dog, at Liverpool er helt pæn i den afdeling, men vi har bestemt haft spillere, der har opført sig på en måde, som jeg ikke bifalder fx. Sterling, Suarez, Coutinho. De havde jo fundet deres nye klub. Så gør dog Jeres bedste i den sidste tid og forlad klubben med stil.
Der synes jeg så ikke du er fair overfor Suarez. Han var åbenlyst ikke tilfreds med udviklingen i klubben i slutningen af 2012/13 sæsonen, og det førte til Arsenals berømte bud på £ 40.000.001. John W. Henry har siden indrømmet, at der var en klausul på £ 40 mill., men at han valgte at ignorere den, da der alligevel var så mange aftaler inden for fodbold (soccer) som blev ignoreret. Derefter blev Suarez i klubben og hans spillede den nok bedste enkeltsæson, som nogen spiller nogensinde har spillet for klubben, og honorerede sandsynligvis en aftale indgået inden 2013/14 sæsonen, hvor han sikkert blev stillet i udsigt, at blive solgt efter 2014 sæsonens afslutning.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » onsdag, 30. dec, 2020 14:04

Niels K skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 11:06
Offer made: £75,000-a-week star prepared to agree fresh terms with Liverpool

https://paisleygates.com/archives/39616

Hvis det passer, at Gini og familien virkelig ønsker at blive i Liverpool, og at det kommer ned til lønnen primært, så mener jeg, at vi skal imødekomme Gini's krav af flere årsager.

Han har været "billig" indtil nu, da han har spillet allermest og dermed været en af grundstene til, at Klopp kunne komme i mål med sit projekt i Liverpool.

Jeg forventer, at han kan fortsætte i samme stil en god del år endnu, da hans spillestil ikke afhænger af hurtighed.

Hans fysik er fantastisk, og han er klar hver gang.

Keita har ikke spillet meget og tjener mere. Shaq tjener nærmest det samme og spiller heller ikke meget. Det samme med Matip - altså vores skadesplagede spillere målt op mod den mest stabile.

Ift. aldrende spillere, så tjener Milner mere, og Gini bør minimum tjene det samme - vist nok 125.000 om ugen, som Milner gør, da Gini ganske simpelt er bedre og er blevet brugt langt mere end Milner.

Jeg tænker, de må kunne mødes omkring Hendo's løn, da de er nærmest samme alder og har mere eller mindre samme indflydelse på holdet. hendo naturligvis som anfører og indpisker, men Gini for balancen på holdet og grundet hans gode fysik, så han altid er til at regne med, når holdet skal udtages.

Fabinho, Hendo og Gini har været vores foretrukne midt i flere sæsoner, så der skal ikke være den store forskel på deres lønninger. Måske mener Gini dog, at der er et efterslæb, der også skal betales for, da han har rendt rundt med en "lav" løn i flere sæsoner ift. mange af de andre spillere, han burde være sammenlignet med.
Jeg synes bestemt ikke, at vi skal tilbyde en 30 årig Gini en kontrakt der er endnu bedre, end hans nuværende.

Ja, han har spillet meget. Men kun pga Evertons volds-psykopater. For havde de ikke invalideret Van Dijk og Thiago, så havde Gini ikke set ret meget spilletid.

Thiago var bedste midtbanespiller i verden i sidste sæson. Henderson var vores bedste midtbanespiller, og er det i mine øjne stadig. Så de to starter, når de er klar. Defra skal det vurderes, om det kræver rugbrød eller finesse at vinde kampene. På rugbrøds-midtbanen skal Gini kæmpe med Fabinho. Og her er brasilianeren i mine øjne bedst. I finesse-midtbanen fravælges han til fordel for Keita, Jones, Ox, Jota/Bobby, Shaq, m.fl.

Vi skal ikke ende som Arsenal, der desperat overbetaler aldrende stjerne som Özil, Auba og Willian, hvor risikoen er, at man så ikke har råd til den nye generation, der skal sikrer kontinuiteten.

Klubben har sat en intern værdi på Gini. Den skal de holde sig til. Nostalgi vinder man ikke meget på, at investere i.
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Emmy » onsdag, 30. dec, 2020 14:36

texy skrev:
Niels K skrev:
onsdag, 30. dec, 2020 11:06
Offer made: £75,000-a-week star prepared to agree fresh terms with Liverpool

https://paisleygates.com/archives/39616

Hvis det passer, at Gini og familien virkelig ønsker at blive i Liverpool, og at det kommer ned til lønnen primært, så mener jeg, at vi skal imødekomme Gini's krav af flere årsager.

Han har været "billig" indtil nu, da han har spillet allermest og dermed været en af grundstene til, at Klopp kunne komme i mål med sit projekt i Liverpool.

Jeg forventer, at han kan fortsætte i samme stil en god del år endnu, da hans spillestil ikke afhænger af hurtighed.

Hans fysik er fantastisk, og han er klar hver gang.

Keita har ikke spillet meget og tjener mere. Shaq tjener nærmest det samme og spiller heller ikke meget. Det samme med Matip - altså vores skadesplagede spillere målt op mod den mest stabile.

Ift. aldrende spillere, så tjener Milner mere, og Gini bør minimum tjene det samme - vist nok 125.000 om ugen, som Milner gør, da Gini ganske simpelt er bedre og er blevet brugt langt mere end Milner.

Jeg tænker, de må kunne mødes omkring Hendo's løn, da de er nærmest samme alder og har mere eller mindre samme indflydelse på holdet. hendo naturligvis som anfører og indpisker, men Gini for balancen på holdet og grundet hans gode fysik, så han altid er til at regne med, når holdet skal udtages.

Fabinho, Hendo og Gini har været vores foretrukne midt i flere sæsoner, så der skal ikke være den store forskel på deres lønninger. Måske mener Gini dog, at der er et efterslæb, der også skal betales for, da han har rendt rundt med en "lav" løn i flere sæsoner ift. mange af de andre spillere, han burde være sammenlignet med.
Jeg synes bestemt ikke, at vi skal tilbyde en 30 årig Gini en kontrakt der er endnu bedre, end hans nuværende.

Ja, han har spillet meget. Men kun pga Evertons volds-psykopater. For havde de ikke invalideret Van Dijk og Thiago, så havde Gini ikke set ret meget spilletid.

Thiago var bedste midtbanespiller i verden i sidste sæson. Henderson var vores bedste midtbanespiller, og er det i mine øjne stadig. Så de to starter, når de er klar. Defra skal det vurderes, om det kræver rugbrød eller finesse at vinde kampene. På rugbrøds-midtbanen skal Gini kæmpe med Fabinho. Og her er brasilianeren i mine øjne bedst. I finesse-midtbanen fravælges han til fordel for Keita, Jones, Ox, Jota/Bobby, Shaq, m.fl.

Vi skal ikke ende som Arsenal, der desperat overbetaler aldrende stjerne som Özil, Auba og Willian, hvor risikoen er, at man så ikke har råd til den nye generation, der skal sikrer kontinuiteten.

Klubben har sat en intern værdi på Gini. Den skal de holde sig til. Nostalgi vinder man ikke meget på, at investere i.
Enig med texy
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar