5-Georginio Wijnaldum

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. maj, 2017 19:48

Jeg synes han haft en god sæson. Det er vel kun Mane af de nye som har været bedre. Jeg synes helt klart han har overstrålet Matip.

Han har svagheder, ja, men han bidrager også med kompetencer, som virkelig passer ind i Klopps koncept. Hans dybdeløb eksempelvis. Han søger altid den offensive position, og når vi møder et kompakt hold, så forsvinder han ofte i kampene - pladsmangel. Mens han i kampene, hvor der er mere plads, så kommer hans dybdeløb til sin ret.

Hvis jeg skal måle hans præstation med midtbanekollegaerne, så er det kun Lallana som har haft en bedre sæson. Can havde et godt forår, og et halvskidt efterår. Hendo har været skadet og kun i ganske få kampe vist sit niveau.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 23. maj, 2017 20:43

Surf skrev:Det er vel også et ret stort krav at stille at alle spillere skal kunne skabe kampene hele tiden. Med en midtbane med Can, Gini og Lallana/Cou og tre offensive spillere foran dem kan man vel godt acceptere, at 2/3 midtbanespillere ikke konstant skaber chancerne. At han så har så flot et antal mål og assists gør bare hans første sæson endnu bedre.

Tror han bliver en stor spiller for os. Også qua hans stabilitet. Selvom jeg forstår folks ønske om at han bliver lidt mere dynamisk, er mit indtryk nu at han altid arbejder hårdt. Men er også enig i, at han kan forsvinde lidt ud af kampene. Tror dog, at en del af det han kritiseres for her også skyldes bevidste taktiske valg ift hans rolle.
Jeg synes, at du rammer hovedet på sømmet her.

Med Lallana/Coutinho på den centrale midtbane, er det ikke i samme grad påkrævet at skulle være chanceskabende. Det påkræves i langt højere grad at skabe agere bindeled og skabe balance mellem kæderne. Noget Winajldum har opfyldt i tilfredsstillende grad.

Det er tydeligt, at Gini er opflasket med den hollandske spillestil. Han er taktisk dygtig og disciplineret. Hans evne til at læse spillet, ses eksempelvis i de veltimede løb inde i og omkring feltet. Winajldum er ligeledes en habil pasningsspiller og er hurtig i sin boldomgang, nogle gange for hurtig og konservativ.

Og det er vel det gennemgående kritikpunkt, som man kan klandre Winajldum for. Han tager sjældent de nødvendige risici og mangler generelt en fandenivoldskhed. Dette medfører, at han ofte falder ud af kampene, og spiller med håndbremsen trukket, når der er behov for at tage ansvar og foretage de fremadrettede og mere risikobetonede afleveringer.

Winajldum er en spiller, som spiller bedre, når han får plads samt presses og instinktet tager over. At postulerer, at Winajldum er dårlig teknisk og langsom på bolden er milevidt fra sandheden. Nuvel, han bliver aldrig en Clarence Seedorf. Men for det trænede øje er det tydeligt at se, at Winajldum er en spillertype, der kun i glimt viser sit potentiale, da han spiller for kontrolleret. Om vi nogensinde ser ham finde den gyldne balance mellem det kontrollerede og risikobetonede spil er svært at spå om, men jeg tror ikke han ændrer sig radikalt, da det virker til at være på det mentale plan problemet ligger. Desværre.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 23. maj, 2017 20:44

Umiddelbart, ud fra min svage hukommelse, så er Gini en spiller, der er rigtig god i anden bølge. En slags spillertyper som vores midtbane ellers ikke imponerer med. Derfor, er han næsten garanteret en god præstation, hvis vi har spillere der løber i dybden (som næsten kun er Mané) hvor han så kan lave de opfølgende løb. Når dette ikke sker, så er det andre våben han skal gribe til og der er hans styrke ikke lige så udbredte.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 23. maj, 2017 21:04

Robbie_God_Fowler skrev:
Surf skrev:Det er vel også et ret stort krav at stille at alle spillere skal kunne skabe kampene hele tiden. Med en midtbane med Can, Gini og Lallana/Cou og tre offensive spillere foran dem kan man vel godt acceptere, at 2/3 midtbanespillere ikke konstant skaber chancerne. At han så har så flot et antal mål og assists gør bare hans første sæson endnu bedre.

Tror han bliver en stor spiller for os. Også qua hans stabilitet. Selvom jeg forstår folks ønske om at han bliver lidt mere dynamisk, er mit indtryk nu at han altid arbejder hårdt. Men er også enig i, at han kan forsvinde lidt ud af kampene. Tror dog, at en del af det han kritiseres for her også skyldes bevidste taktiske valg ift hans rolle.
Jeg synes, at du rammer hovedet på sømmet her.

Med Lallana/Coutinho på den centrale midtbane, er det ikke i samme grad påkrævet at skulle være chanceskabende. Det påkræves i langt højere grad at skabe agere bindeled og skabe balance mellem kæderne. Noget Winajldum har opfyldt i tilfredsstillende grad.

Det er tydeligt, at Gini er opflasket med den hollandske spillestil. Han er taktisk dygtig og disciplineret. Hans evne til at læse spillet, ses eksempelvis i de veltimede løb inde i og omkring feltet. Winajldum er ligeledes en habil pasningsspiller og er hurtig i sin boldomgang, nogle gange for hurtig og konservativ.

Og det er vel det gennemgående kritikpunkt, som man kan klandre Winajldum for. Han tager sjældent de nødvendige risici og mangler generelt en fandenivoldskhed. Dette medfører, at han ofte falder ud af kampene, og spiller med håndbremsen trukket, når der er behov for at tage ansvar og foretage de fremadrettede og mere risikobetonede afleveringer.

Winajldum er en spiller, som spiller bedre, når han får plads samt presses og instinktet tager over. At postulerer, at Winajldum er dårlig teknisk og langsom på bolden er milevidt fra sandheden. Nuvel, han bliver aldrig en Clarence Seedorf. Men for det trænede øje er det tydeligt at se, at Winajldum er en spillertype, der kun i glimt viser sit potentiale, da han spiller for kontrolleret. Om vi nogensinde ser ham finde den gyldne balance mellem det kontrollerede og risikobetonede spil er svært at spå om, men jeg tror ikke han ændrer sig radikalt, da det virker til at være på det mentale plan problemet ligger. Desværre.
Hahahaha. "For det trænede øje"... Godt kort at smide når man ikke lige har et godt argument i hånden.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Surf » tirsdag, 23. maj, 2017 22:14

Aggerdoo skrev:
Surf skrev:Det er vel også et ret stort krav at stille at alle spillere skal kunne skabe kampene hele tiden. Med en midtbane med Can, Gini og Lallana/Cou og tre offensive spillere foran dem kan man vel godt acceptere, at 2/3 midtbanespillere ikke konstant skaber chancerne. At han så har så flot et antal mål og assists gør bare hans første sæson endnu bedre.

Tror han bliver en stor spiller for os. Også qua hans stabilitet. Selvom jeg forstår folks ønske om at han bliver lidt mere dynamisk, er mit indtryk nu at han altid arbejder hårdt. Men er også enig i, at han kan forsvinde lidt ud af kampene. Tror dog, at en del af det han kritiseres for her også skyldes bevidste taktiske valg ift hans rolle.
Det er da ikke et stort krav for en spiller i Liverpool. Og særligt når vores midtbane er så lidt kreativ, som den er, hvor Hendo, Can og Lucas heller ikke er de store playmakere
Så er det jo godt, at vi aldrig spiller med Hendo, Can og Lucas på samme tid. Tværtimod vil vi ofte kun spille med én af de tre, om end det somme tider har været to. Midtbanen har uden tvivl været for ukreativ når den har heddet Hendo-Can-Gini. Men det tror jeg heller ikke er idealet - langt fra.

Man ser fx heller ikke Can være udsat for nær samme grad af kritik, selvom han har langsommere boldomgang, dårligere slutprodukt og dårligere teknik. Og jeg er, for en god ordens skyld, også ret vild med Can og tror ligeledes han kan blive en rigtig god spiller for os hvis vi forlænger.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 23. maj, 2017 23:31

Aggerdoo skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
Surf skrev:Det er vel også et ret stort krav at stille at alle spillere skal kunne skabe kampene hele tiden. Med en midtbane med Can, Gini og Lallana/Cou og tre offensive spillere foran dem kan man vel godt acceptere, at 2/3 midtbanespillere ikke konstant skaber chancerne. At han så har så flot et antal mål og assists gør bare hans første sæson endnu bedre.

Tror han bliver en stor spiller for os. Også qua hans stabilitet. Selvom jeg forstår folks ønske om at han bliver lidt mere dynamisk, er mit indtryk nu at han altid arbejder hårdt. Men er også enig i, at han kan forsvinde lidt ud af kampene. Tror dog, at en del af det han kritiseres for her også skyldes bevidste taktiske valg ift hans rolle.
Jeg synes, at du rammer hovedet på sømmet her.

Med Lallana/Coutinho på den centrale midtbane, er det ikke i samme grad påkrævet at skulle være chanceskabende. Det påkræves i langt højere grad at skabe agere bindeled og skabe balance mellem kæderne. Noget Winajldum har opfyldt i tilfredsstillende grad.

Det er tydeligt, at Gini er opflasket med den hollandske spillestil. Han er taktisk dygtig og disciplineret. Hans evne til at læse spillet, ses eksempelvis i de veltimede løb inde i og omkring feltet. Winajldum er ligeledes en habil pasningsspiller og er hurtig i sin boldomgang, nogle gange for hurtig og konservativ.

Og det er vel det gennemgående kritikpunkt, som man kan klandre Winajldum for. Han tager sjældent de nødvendige risici og mangler generelt en fandenivoldskhed. Dette medfører, at han ofte falder ud af kampene, og spiller med håndbremsen trukket, når der er behov for at tage ansvar og foretage de fremadrettede og mere risikobetonede afleveringer.

Winajldum er en spiller, som spiller bedre, når han får plads samt presses og instinktet tager over. At postulerer, at Winajldum er dårlig teknisk og langsom på bolden er milevidt fra sandheden. Nuvel, han bliver aldrig en Clarence Seedorf. Men for det trænede øje er det tydeligt at se, at Winajldum er en spillertype, der kun i glimt viser sit potentiale, da han spiller for kontrolleret. Om vi nogensinde ser ham finde den gyldne balance mellem det kontrollerede og risikobetonede spil er svært at spå om, men jeg tror ikke han ændrer sig radikalt, da det virker til at være på det mentale plan problemet ligger. Desværre.
Hahahaha. "For det trænede øje"... Godt kort at smide når man ikke lige har et godt argument i hånden.
Et sandt trumfkort ;)

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 24. maj, 2017 00:21

texy skrev:Jeg synes, at kampen imod Boro opsummerede Gini's præstationer for os meget godt.

Helt ufatteligt dårlig i første halvleg, hvor hans niveau var langt nærmere den række, som han i sidste sæson var med til at spille Newcastle ned i. Men så scorer han et fantastisk mål ud af det blå, og leverer en aldeles fremragende anden halvleg, hvor han var en af vores klart bedste.

Jeg kan ikke blive klog på ham.

Men det her var hans første sæson hos os. Det er et stort step op han har taget, og han skal vænne sig til nye holdkammerater, ny klub og en ny by. Og der er andre spillere, der har haft det sværere i deres første sæson hos os. Lovren er vel et pragteksempel på dette. Men også spillere som vi vel hylder nu kan nævnes i den sammenhæng. Umiddelbart tænker jeg, at eksempelvis Hendo, Lallana og hvis vi går længere tilbage også Kuyt havde deres udfordringer i første sæson.
Lovren har det jo stadig svært. Det kan godt være, Boro ikke scorede, men Gestede gjorde, hvad der passede ham, når bolden blev slået derop. At ingen af Gestedes medspillere så var interesseret i at løbe i fordelagtig situation, det er så en anden snak. Og der kunne jo godt have været dømt straffe da Bamford løb fra ham.
Corner taken quickly...

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Scherwin » søndag, 28. maj, 2017 11:15

Hvis man afspiller

Kungs - This girl på en Bar i Liverpool så sker dette:
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 06. okt, 2017 10:35

Symbolsk nok skal man ret langt ned på spillerlisten, før der bliver skrevet om 'Gini the ghost' ;)

Der kører en super interessant diskussion på RAWK omkring rollen, som Gini udfylder/ikke udfylder. Den opridser ihvertfald nogle perspektiver, som jeg selv er relativt taktisk blind for - og her er skribenten Babu Yagu som regel skarp på både detaljer og helhed:

https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... 1695.12280

Tjek fra indlæg 12281 til 12293 :hello1:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hendo » fredag, 06. okt, 2017 14:49

Larry Dillman skrev:Symbolsk nok skal man ret langt ned på spillerlisten, før der bliver skrevet om 'Gini the ghost' ;)

Der kører en super interessant diskussion på RAWK omkring rollen, som Gini udfylder/ikke udfylder. Den opridser ihvertfald nogle perspektiver, som jeg selv er relativt taktisk blind for - og her er skribenten Babu Yagu som regel skarp på både detaljer og helhed:

https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... 1695.12280

Tjek fra indlæg 12281 til 12293 :hello1:
Tak for det link! :) Selv ret begejstret for Wijnaldum, men begejstringen har været dæmpet indtil nu denne sæson, som flere andre også har været inde på. Men det er spændende læsning. Og i øvrigt ikke noget der dæmper min skepsis mht. Emre Can og holdets helhed. Og, for den sags skyld, midtbanens sammensætning som helhed.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af jensemand » fredag, 06. okt, 2017 15:23

Spændende læsning ! :)

I det hele taget er det værd at tjekke mange af Babu Yagu's indlæg derinde han sætter sig virkelig ind i tingene virker det til :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hendo » fredag, 06. okt, 2017 17:56

jensemand skrev:Spændende læsning ! :)

I det hele taget er det værd at tjekke mange af Babu Yagu's indlæg derinde han sætter sig virkelig ind i tingene virker det til :)
Det er forum-guld! Og indlæggene er lige så gode som hans forum navn BabuYagu... It's Portuguese for 'BabyYoghurt' - haha, funny that mate! :)
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 04. jan, 2018 09:22

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Bojangles » torsdag, 04. jan, 2018 09:51

Hr. Drejer skrev:Et lille skriv om Gini.

http://anfieldindex.com/32356/gini-wijn ... nigma.html
Så først skriver de, at Gini kun er god, når alle de andre er gode, fordi så involverer han sig ikke i spillet og de andre spiller den ikke til ham (Yes, der er jeg emget enig) Derefter kommer de med en remse om at han er god til at holde på bolden (Nej, han mister den næsten altid, når han prøver på det) at han er god til hurtige one-touch passes (Ja, men han er aldrig spilbar, fordi han gemmer sig) Det er vist et ihærdigt forsøg på at forsvare en spiller, de godt kan lide, men som de godt ved, slet ikke er god nok.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » torsdag, 04. jan, 2018 09:58

Jeg deler din holdning Bojangles. I mine øjne er Gini vores klart svageste led på midtbanen, og at han får markant mere spilletid end Milner, fatter jeg overhovedet ikke.
Kloppite

Besvar