5-Georginio Wijnaldum

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 04. jan, 2018 10:03

For at bruge en RGF klassiker; for det trænede øje, fremstår Gini bedre end Hendo og Can, når det kommer til taktik, boldomgang og skabe balance mellem kæderne.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Redmaniac » torsdag, 04. jan, 2018 10:22

Jeg er med på, at Gini laver en masse arbejde uden bold, som er med til at styrke os som hold og bibringer balance.

Derudover skal en midtbanespiller i en tovejsrolle heller ikke altid udelukkende måles på slutproduktet i form af mål/assists, hvilket spillere som Iniesta, Xavi, Modric, Kroos, Scholes, etc. alle er fremragende eksempler på. Fælles for disse er/var dog, at de ofte havde tredjesidste fod på bolden inden et mål, hvilket jeg ikke umiddelbart erindrer, at vi ser Gini have specielt ofte (kan man finde statistik på dette?)

Med det sagt mener fortalere for Gini så vitterligt, at han har klassen til at være startspiller på et hold, der gerne vil være mesterskabsaspiranter eller endda blot fast top 4 inventar?

Jeg fanger ofte mig selv i at sidde og bande over hans forsigtighed, når man ser på situationer, hvor han vælger den alt for sikre løsning i form af en pasning tilbage i banen fremfor at måske lige at vende en gang med bolden og spille den videre i banens længderetning (endnu en RGF klassiker)

I bund og grund mener jeg egentligt ikke, at nogen af vores foretrukne centrale midtbanefolk i den her sæson har klassen til at spille fra start på et top Premier League hold, da de alle mangler evner udi at kontrollere kampe - en svaghed, der i lige så høj grad er med til at skabe de defensive skavanker samt kollektive kollaps som set mod Arsenal, Sevilla, etc.

Derfor er det også ærgerligt, at det ikke er os, der er rygtet til spillere som N'Zonzi.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 04. jan, 2018 13:09

Redmaniac skrev:Jeg er med på, at Gini laver en masse arbejde uden bold, som er med til at styrke os som hold og bibringer balance.

Derudover skal en midtbanespiller i en tovejsrolle heller ikke altid udelukkende måles på slutproduktet i form af mål/assists, hvilket spillere som Iniesta, Xavi, Modric, Kroos, Scholes, etc. alle er fremragende eksempler på. Fælles for disse er/var dog, at de ofte havde tredjesidste fod på bolden inden et mål, hvilket jeg ikke umiddelbart erindrer, at vi ser Gini have specielt ofte (kan man finde statistik på dette?)

Med det sagt mener fortalere for Gini så vitterligt, at han har klassen til at være startspiller på et hold, der gerne vil være mesterskabsaspiranter eller endda blot fast top 4 inventar?

Jeg fanger ofte mig selv i at sidde og bande over hans forsigtighed, når man ser på situationer, hvor han vælger den alt for sikre løsning i form af en pasning tilbage i banen fremfor at måske lige at vende en gang med bolden og spille den videre i banens længderetning (endnu en RGF klassiker)

I bund og grund mener jeg egentligt ikke, at nogen af vores foretrukne centrale midtbanefolk i den her sæson har klassen til at spille fra start på et top Premier League hold, da de alle mangler evner udi at kontrollere kampe - en svaghed, der i lige så høj grad er med til at skabe de defensive skavanker samt kollektive kollaps som set mod Arsenal, Sevilla, etc.

Derfor er det også ærgerligt, at det ikke er os, der er rygtet til spillere som N'Zonzi.
Statistikken du leder efter er elever bedst med Xgoal-chain.
Har set det fra forskellige tweets fra tid til anden. Men det er selvfølgelig kun expected goals, og ikke actuals, så det kommer jo an på din appetit for forskellige data points

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Bojangles » torsdag, 04. jan, 2018 13:55

Gini spillede Newcastle ned i premiereship - og det er der hans niveau er - premiereship eller bunden af PL. Jeg er som sådan ligeglad med hans slutprodukt (assist/mål) der kan jeg sagtens leve med at han bidrager med nul og niks, men når vi får bolden, så gemmer han sig, så vi ikke kan lave en hurtig vending af spillet, uden bare at spille den hen over hovedet på midtbanen og op direkte op til angrebet. Hvis det skulle lykkedes at finde ham, så spiller han den tilbage igen....og igen....og igen. Der er ingen bevægelse, der åbner op, så der bliver huller til andre spillere. Igen og igen løber Coutinho rundt og finder huller, men de bliver lynhurtigt lukket, fordi Gini lukker dem. Kan egentlig godt forstå at Cou vil videre, når han skal spille sammen med Gini. Må være så frustrerende igen og igen at lave det perfekte løb, blot for at se ens medspiller ødelægge det.

Defensivt vinder han alt for få dueller, og da han allerede står og gemmer sig bag sin mand, så er hans mand den første som modstanderne kigger efter når de står i omstillinger, for han står altid fri.

Ja, selvfølgelig er alt ikke lort. Det hænder da, at han får sat en mand, tacklet en mand, spillet en god fremadrettet aflevering, lavet en en-to aflevering - men det hører godt nok til sjældenhederne.

At rose ham for at rende rundt og gemme sig og kalde det intelligent - og at det giver plads til vores andre spillere er imø helt forrykt. På det niveau vi spiller, der skal du sgu være med i spillet, ellers spiller vi jo med en mand i undertal. Skift ham ud med Keita, og vi vil se Can og Hendo på et helt andet niveau, da de så pludselig vil have rigtig let ved at finde en medspiller tæt på, og de vil ikke være hæmmet af at de ikke kan vende på en tallerken, som Coutinho kan.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » søndag, 08. apr, 2018 10:34

Udover at være god og uimponeret i de store kampe, så er han boldfast og meget sikker i afleveringerne, og den ro kan vi godt bruge, når han skal spille 6'eren mod Man City.

Fedt, at han fik en stærk generalprøve ude mod Everton og også super, at Milner og Oxlade er i topform pt.:

http://www.squawka.com/news/goal-stat-p ... vqItJlH.97

Lidt tanker fra Gini efter kampen:

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... fc-everton

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » tirsdag, 17. apr, 2018 09:20

Lidt dybere analyse af Gini's styrker og ting, der skal arbejdes med, hvis han skal bruges mere som 6'er i næste sæson:

http://anfieldindex.com/34154/could-gin ... ber-6.html

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. maj, 2018 10:57

Wijnaldum bærer også rundt på en PL-rekord. Flest scorede mål i PL, uden der er scoret på udebane. Skulle han ikke få lavet om på det i aften ? Han bliver super vigtig...

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... m-14603582

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJ » onsdag, 02. maj, 2018 12:28

Niels K skrev:Wijnaldum bærer også rundt på en PL-rekord. Flest scorede mål i PL, uden der er scoret på udebane. Skulle han ikke få lavet om på det i aften?
Det bliver svært, da vi ikke spiller en PL-kamp i aften.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. maj, 2018 12:33

AJ skrev:
Niels K skrev:Wijnaldum bærer også rundt på en PL-rekord. Flest scorede mål i PL, uden der er scoret på udebane. Skulle han ikke få lavet om på det i aften?
Det bliver svært, da vi ikke spiller en PL-kamp i aften.
Han har vist slet ikke scoret på udebane men ja, den påvirker ikke PL-stats, men det ville alligevel være en rigtig god dag at få hul på udebanebylden :)

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af sjampen » onsdag, 02. maj, 2018 15:20

Niels K skrev:
Han har vist slet ikke scoret på udebane men ja, den påvirker ikke PL-stats, men det ville alligevel være en rigtig god dag at få hul på udebanebylden :)

Han har nu scoret på udebane både i Eresdivisionen og i Europa League for PSV, men han har rigtig nok sket ikke scoret et udebanemål for LFC eller Newcastle i alle officielle turneringer. Jeg kan umiddelbart ikke google mig frem til om han har scoret på udebane i nogle af træningskampene.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Niels K » onsdag, 02. maj, 2018 16:33

sjampen skrev:
Niels K skrev:
Han har vist slet ikke scoret på udebane men ja, den påvirker ikke PL-stats, men det ville alligevel være en rigtig god dag at få hul på udebanebylden :)

Han har nu scoret på udebane både i Eresdivisionen og i Europa League for PSV, men han har rigtig nok sket ikke scoret et udebanemål for LFC eller Newcastle i alle officielle turneringer. Jeg kan umiddelbart ikke google mig frem til om han har scoret på udebane i nogle af træningskampene.
Ja, det kunne godt lade sig gøre i Holland, så lad os se, om ikke han skal gøre det til alle gode gange 3 i Rom for LFC med en kasse eller 2 :army7:

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af nikand » onsdag, 02. maj, 2018 23:46

Niels K skrev:
sjampen skrev:
Niels K skrev:
Han har vist slet ikke scoret på udebane men ja, den påvirker ikke PL-stats, men det ville alligevel være en rigtig god dag at få hul på udebanebylden :)

Han har nu scoret på udebane både i Eresdivisionen og i Europa League for PSV, men han har rigtig nok sket ikke scoret et udebanemål for LFC eller Newcastle i alle officielle turneringer. Jeg kan umiddelbart ikke google mig frem til om han har scoret på udebane i nogle af træningskampene.
Ja, det kunne godt lade sig gøre i Holland, så lad os se, om ikke han skal gøre det til alle gode gange 3 i Rom for LFC med en kasse eller 2 :army7:
Sådan så Gini også klar på mål udenfor Anfield


Sent from my iPad using Tapatalk
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 02. maj, 2018 23:55

Selv Bojangles har overgivet sig til Gini, og kalder ham nu vores bedste spiller 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14339
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Emmy » onsdag, 02. maj, 2018 23:59

Fedt med et mål i dag, men udover det var han præcis så usynlig som vanligt. Brand ærgeligt for han har godt nok været god de sidste par uger ellers.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Christian
Indlæg: 49
Tilmeldt: tirsdag, 28. aug, 2012 15:42

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Christian » torsdag, 03. maj, 2018 00:16

Emmy skrev:Fedt med et mål i dag, men udover det var han præcis så usynlig som vanligt. Brand ærgeligt for han har godt nok været god de sidste par uger ellers.
Er ikke sikker på, vi så samme kamp så. Jeg har ham som en af de 3-4 bedste spillere i aften sammen med Mané, VvD og Robertson, og der ud over scorer han sit første(?) udebanemål for Liverpool. Synes han var en fuldgod erstatning for Oxen i aften og fortjener kredit!

Besvar