Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Spillertråde

Side 5 af 5 [ 66 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Forfatter besked

Geografisk sted: Brønshøj
Brink87 skrev:
Emmy skrev:
Fedt med et mål i dag, men udover det var han præcis så usynlig som vanligt. Brand ærgeligt for han har godt nok været god de sidste par uger ellers.

Er ikke sikker på, vi så samme kamp så. Jeg har ham som en af de 3-4 bedste spillere i aften sammen med Mané, VvD og Robertson, og der ud over scorer han sit første(?) udebanemål for Liverpool. Synes han var en fuldgod erstatning for Oxen i aften og fortjener kredit!

Han gjorde rugbrødsarbejdet på midten. Han løber og løber, og især i 1. halvleg var han vores bedste midtbanemand. Han laver få fejl, hvilket er uhyre vigtigt.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hr. Drejer skrev:
Brink87 skrev:
Emmy skrev:
Fedt med et mål i dag, men udover det var han præcis så usynlig som vanligt. Brand ærgeligt for han har godt nok været god de sidste par uger ellers.

Er ikke sikker på, vi så samme kamp så. Jeg har ham som en af de 3-4 bedste spillere i aften sammen med Mané, VvD og Robertson, og der ud over scorer han sit første(?) udebanemål for Liverpool. Synes han var en fuldgod erstatning for Oxen i aften og fortjener kredit!

Han gjorde rugbrødsarbejdet på midten. Han løber og løber, og især i 1. halvleg var han vores bedste midtbanemand. Han laver få fejl, hvilket er uhyre vigtigt.

Fuldstændig enig Brink og Drejer. Man skal også ligge mærke til, at enten Milner eller Gini altid er med på vores contrafase som en spilmulighed i eller omkring feltet. De får løbet temmelig mange km, og som Cruff sagde, så er du i kontakt med bolden ca. 3% af tiden, så det er hvad du laver de 97% af tiden, der viser, om du er en topspiller. Gini laver rigtig meget godt uden bolden, der gør livet lettere for resten af holdet.

Geografisk sted: Waterloo - Canada
Det er også meget fint, at Gini laver en hel masse hårdt arbejde, løber en masse meter, gør sig spilbar og så videre.

Problemet er bare, at når han er på bolden, så er det ofte med mangelfuld kvalitet. Enten i form af alibipasninger eller løb med bolden, hvor han vikler sig selv ind i 3-4 modspillere og derefter mister den.

Så har han de her enkelte kampe, hvor det hele går op i en højere enhed, som gør, at han ligner en verdensklassespiller. Det er desværre bare enkeltekampe, hvorfor man med rette kan stille tvivl om, hvorvidt han er dygtig nok til at spille så mange kampe fra start, som han nu engang gør.

Jeg ved godt, at vi er ramt på skadesfronten, men selv i næste sæson, hvor vi forhåbentlig har fået styrket bredden, så vil jeg stadig ikke være tryg ved, at han potentielt skal spille en 20-25 kampe fra start som følge af rotation.

Det er ærgerligt, for han er ellers en ganske sympatisk gut, men det er desværre bare ikke nok.

Brugeravatar

Gini kan være en god mulighed som vores 10'er i visse kampe:

https://www.thisisanfield.com/2018/08/h ... is-season/

Brugeravatar

Geografisk sted: Ringe på Midtfyn

Alder: 54
Niels K skrev:

Det ser jeg ham ikke helt have hurtig nok boldomgang til. Synes ofte han har lidt for mange touches på bolden, og så har han lidt store bevægelser, som for mig ikke harmonerer med de små rum en 10'er ofte skal arbejde i.

Brugeravatar

Cynwal skrev:
Niels K skrev:

Det ser jeg ham ikke helt have hurtig nok boldomgang til. Synes ofte han har lidt for mange touches på bolden, og så har han lidt store bevægelser, som for mig ikke harmonerer med de små rum en 10'er ofte skal arbejde i.

Enig, det er mere som den type 10'er, der tager del i presspillet, kan finde ud af at dække op, som løber meget, men som kan det dér med at løbe i de rigtige huller mellem kæderne, og som står det rigtige sted på indlæg osv.

Den mere Coutinho-agtige 10'er type, synes jeg faktisk, vi har udmærket repræsenteret i Shaqiri, som er god til at ligge meget præcise chips ind til de forreste eller på tværs, som har hurtige fødder og lavt tyngdepunkt og er svær at få bolden fra, og som har et giftigt huk udefra.
Coutinho var nok bedre til at slalom'e sin vej forbi flere modstandere, selvom jeg for sjældent synes, det var mod målet men mere på tværs, hvor Shaqiri til gengæld er virkelig god til at komme til baglinjen og også kan finde ud af at sørge for plads til sin afslutning udefra.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 5 af 5 [ 66 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Boardindeks » Fodbold » Spillertråde