1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af nikand » onsdag, 31. jan, 2018 13:44

jørgen lk skrev:Ingen der hørte Per Frimanns vurdering af Klopps nære relationer til Karius, nærmere specifikt hans far?
Hvis nepotisme spiller ind (på bekostning af Liverpool), jamen det går da ikke, aldeles uholdbart.
Jeg har så lidt fidus til Karius, men megen til Klopp. Jeg forstår det ikke....
Er nysgerrig. Hvad hentyder du til?


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » mandag, 19. feb, 2018 08:20

Jeg ved godt, at sammenligningen er på et tyndt grundlag med meget få kampe, men fortæller den generelt ikke en historie om, at der produceres en del flere chancer, og at der smides en del flere indlæg mod Roma, end der gør mod os ?

Hvis Karius forbedrer præcisionen i distrubutionen af boldene, som jeg ellers synes han er god og hurtig til, og han holder lidt flere indlæg, end han bokser på og ellers holder niveau resten af sæsonen, så ser det vist ikke helt skidt ud:

https://talksport.com/football/karius-v ... s-no1-next

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Mads T. » lørdag, 03. mar, 2018 23:39

God kamp igen i dag af Karius. Han ser mere og mere selvsikker ud og en fantastisk redning i dag på Diames skud. Jeg tror vi er ved at se den Karius, som Klopp hentede i Mainz.


bjarnereds
Indlæg: 685
Tilmeldt: mandag, 12. sep, 2011 13:52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af bjarnereds » søndag, 04. mar, 2018 09:11

De går så godt for Karius fortiden og jeg håber han bliver meget bedrer. Men jeg synes vi skal alligevel skal købe en målmand her til sommer, jeg er bare bange for hvis Karius skadet, så ender vi sku' med Migs mellem stængerne igen, jeg føler utrygt vid de

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 04. mar, 2018 10:20

Det er fandeme et gyldent tidspunkt, han får sådan tur i den! Man kan jo i virkeligheden godt tale for, at han reddede point for os igår. Hvis Newcastle havde udlignet til 1-1, havde de jo i den grad parkeret bussen, og Liverpool-spillerne kunne have fået svært ved at åbne det op.
Til gengæld så jeg så også noget af Napoli-Roma - og hold da kæft, ham Alisson Becker stod godt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 04. mar, 2018 10:41

Hvis vi har titel drømme, så købe vi en målmand. Ja, Karius har stået super godt, men det ville være for risikabelt at gå ind til en ny sæson med ham, og så Ward som andetvalg. Ingen af dem har stået en hel Premier League sæson, og jeg tvivler faktisk at de kan mønstre en hel sæson til sammen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 04. mar, 2018 11:17

Hr. Drejer skrev:Hvis vi har titel drømme, så købe vi en målmand. Ja, Karius har stået super godt, men det ville være for risikabelt at gå ind til en ny sæson med ham, og så Ward som andetvalg. Ingen af dem har stået en hel Premier League sæson, og jeg tvivler faktisk at de kan mønstre en hel sæson til sammen.
Het enig, det vil være for "tyndt" at satse på at Karius - så godt han end gør det p.t. - og Ward kan redde os gennem en hel lang sæson i toppen af PrL og forhåbentlig ChL. De er begge stadig urutinerede på det her niveau og har ikke bevist langtidshodbarhed.

Er jeg i øvrigt den eneste der har lagt mærke til det tidsmæssige sammenfald mellem Karius´ opblomstring og VvD´s ankomst som forsvarsstyrmand? Det virker til at den ro, VvD har bragt til ikke bare forsvarslinien, men vel til hele holdet, i den grad også har smittet af på Karius. Den gensidige tillid mellem målmanden og folkene foran har været et kæmpemæssigt spørgsmålstegn inden VvD kom til, men det lader til at det problem er ved at være løst.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » søndag, 04. mar, 2018 11:42

Som Karius står lige nu, så står han som jeg håbede - at han kom til og slog Mignolet overbevisende af. For lige pt. fortjener han 100% at være 1. valg.

Det er begrænset, hvor meget jeg kender til Ward - men det er de færreste klubber, der faktisk har to rigtig gode målmænd, der konkurrerer om at være 1. valg. Stort set alle klubber har et decideret 1. valg - og så en keeper, der er markant dårligere som 2. valg - for ellers vil denne keeper jo klart videre til en anden klub og blive 1. valg.

Så henter vi Alisson eller Oblak og sælger Mignolet - ja så forventer jeg at Karius vil videre også - i hvert fald efter et år som 2. valg. Og så er vi igen tilbage til Ward som 2. valg.

Men ret mig gerne, hvis der er top klubber, der har et 2. valg til keeperposten, der er nogenlunde på samme niveau som 1. valget og dermed med andre ord, vil kunne gå ind på et andet tophold som 1. valg. Så meget følger jeg heller ikke andre klubber.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. mar, 2018 09:16

Jeg syntes at Karius har flyttet vores keeper situation fra "top prioritet" forud for sommerens transfer vindue til "måske".

Jeg er helt med på at han ikke har leveret i lang nok tid til at vi sådan helt kan trække vejret roligt, men det er godt nok blevet bedre og der er flere og flere af vores defensive problemer der fordufter og det betyder at modstanderne mister noget af troen på at de kan score imod os.

Jeg syntes også at det skal huskes at alle indgående transfers medfører en risiko for fiasko, det er klart at verdensklasse kan være svært at holde nede, men stadig. da Juventus købte van der Sar købte de verdens bedste keeper og alligevel gik det galt, Scum hentede Barthez der var lidt af et navn dengang og det gik sgu heller ikke så godt for dem.
Defensiven er en enhed og hvis Karius(, Lovren) og van Dijk fungerer skide godt sammen, som jeg syntes det ser ud til lige nu. Så skal vi ikke begynde at risikere at ødelægge vores defensiv struktur hvis det potentielle pay-off ikke er så meget større end hvis vi ikke piller ved det.
Vi havde også Lovren-Skrtel makkerskabet, der på papiret egentlig var rigtig godt, men istedet for at gøre hinanden bedre, så gjorde de hinanden og keeperen dårligere.

Ja der har træneren selvfølgelig også et ansvar for at få spillerne på bølgelængde. Men der er også noget med at nogle keepere er gode på nogle hold men ikke på andre, Mignolet ville sikkert være et godt valg hvis vi var mere defensive og han hele tiden blev holdt igang, men hos os skal han ofte stå i 20 minutter og kede sig og pludselig står han med en meget kompleks og farlig situation og så går det galt. Og så er Mignolet sikkert så drænet for selvtillid at han aldrig igen kommer op på sit bedste niveau.

Som jeg ser det så har vi lige nu van Dijk, Mane, Salah, Firmino og Keita der er de eneste der med sikkerhed ikke skal forstærkes. Keita ved vi endnu ikke helt hvordan han skal spilles, men det ligner vel at han bliver 8'er, men vi ved han får en plads på midten.
Så er der backerne der har gjort det rigtig fint i år og vi har tre ret unge backs, så det kan meget vel være at de også skal fredes.
Det efterlader os med GK, CB, DM og en en 8'er/halv10'er/playmaker hvad vi ellers kan finde på at kalde det, som oplagte valg til at forstærke, derudover kunne vi godt tåle en fjerde og måske femte mand til de tre forreste.

Jeg kan godt forstå at tiden med Mignolet har gjort at vi ikke lader os overbevise af gode præstationer i kortere perioder i foråret. Det har trods alt gjort at vi et par gange har beholdt Mignolet istedet for at gå ud og hente en ny keeper.
Man jeg tror alligevel mere og mere på at det rigtige at gøre er at give Karius en sæson som første valg. Der er nogle psykologiske aspekter, jeg syntes Karius har forbedret sig meget i løbet af hele sæsonen og ikke kun da van Dijk kom ind, men det er klart at van Dijk har givet Karius og Lovren et løft med sin ro og lederegensab og det giver mere selvtillid til Karius og jeg tror det giver ro til Lovren og gør at han ikke længere føler at han skal satse alt for at intercepte Kane på midten af banen. Det er også hans første gode periode i klubben og derfor er der noget farligt i at sende et signal til vores øvrige une spillere om at hvis de kæmper hårdt for deres gennembrud så bliver de belønnet ved at vi ignorerer deres hårde arbejde og køber en anden. Hvis det er strategien så skal vi ihvertfald stoppe med at købe spillere der er yngre end 26.

Derfor syntes jeg ikke længere at transfermarkedets primære funktion for os skal være at hente en ny keeper, hvis Oblak eller Alisson er helt vilde for at komme og arbejde med Klopp så skal vi da være åbne, men jeg vil minde om at det ser ud til at flere hold skal til at skifte keeper nu her til sommer og dermed vil vi med stor sandsynlighed få meget svært ved at få fat i Alisson eller Oblak. Og vi skal da helt sikkert holde os inde i kampen om de bedste keepere derude, ligesom vi skal med alle typer af klassespillere vi kan have mulighed for at hente ind.

Derimod er der rig mulighed for at øge pointhøsten ved at få en ny konkurrent til Henderson(især hvis Can smutter), eller en mere kreativ midtbane, en reserve for Mané og Salah osv., især da i mine øjne er antallet af muligheder på de pladser er noget rigere rundt omkring.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. mar, 2018 10:15

Bojangles:

Ja, de fleste klubber har et klart førstevalg. Men mange topklubber har også to rutinerede målmænd. Man C har Ederson og Bravo, Man U har De Gea og Romero, Chelsea har Coutois og Eduardo (Portugisisk landsholdsmålmand), Arsenal har Cech og Ospina (columbiansk landsholdsmålmand), Spurs har Lloris og Michel Vorm (som har 15 kampe for det hollandske landshold). Så nej, Bojangles, topklubber har TO (2) gode og meget rutinerede målmænd!!!

@til jer andre:

Da jeg læste jeres indlæg, fik jeg samme følelse i maven, som når min 12 årige datter vil sende alle sine lommepenge ned til de sultne børn i Afrika. Jeg bliver bare træt, så træt hver evig eneste gang. Og det er utroligt, at et par gode kampe, kan få jer til at pakke fornuften væk. Som jeg siger til min datter; Det er bedre at være klog, end naiv!

Vi starter i fire turneringer næste år, og der skal snart pokaler på bordet, ellers vil projekt-Klopp få det svært. Mignolet ryger til sommer, så står vi med Karius og Ward. At gå ind til FIRE turneringer med en urutineret målmand og en halv rutineret målmand, det er simpelthen naivt!

Så selvfølgelig skal vi have en ny målmand!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 05. mar, 2018 11:37

Hr. Drejer skrev:Bojangles:

Ja, de fleste klubber har et klart førstevalg. Men mange topklubber har også to rutinerede målmænd. Man C har Ederson og Bravo, Man U har De Gea og Romero, Chelsea har Coutois og Eduardo (Portugisisk landsholdsmålmand), Arsenal har Cech og Ospina (columbiansk landsholdsmålmand), Spurs har Lloris og Michel Vorm (som har 15 kampe for det hollandske landshold). Så nej, Bojangles, topklubber har TO (2) gode og meget rutinerede målmænd!!!

@til jer andre:

Da jeg læste jeres indlæg, fik jeg samme følelse i maven, som når min 12 årige datter vil sende alle sine lommepenge ned til de sultne børn i Afrika. Jeg bliver bare træt, så træt hver evig eneste gang. Og det er utroligt, at et par gode kampe, kan få jer til at pakke fornuften væk. Som jeg siger til min datter; Det er bedre at være klog, end naiv!

Vi starter i fire turneringer næste år, og der skal snart pokaler på bordet, ellers vil projekt-Klopp få det svært. Mignolet ryger til sommer, så står vi med Karius og Ward. At gå ind til FIRE turneringer med en urutineret målmand og en halv rutineret målmand, det er simpelthen naivt!

Så selvfølgelig skal vi have en ny målmand!
1 det er ved at være mere end et par gode kampe og der er ikke nogen der har foreslået at vi fortæller vores scouts at de ikke behøver at sende rapporter hjem om keepere de næste 10 år. Og vi har stort set alle sammen skrevet at det forudsætter at han beholder det gode spil eller forbedrer sig i resten af sæsonen, hvis han ikke skal erstattes. Det kan godt være de er blevet skåret fra for at undgå for mange gentagelser efterhånden.

2 Det kan godt være at din datter er lidt naiv, men derfor er det da ret sejt at hun har en vilje til at gøre andet end at bruge sine penge på pokemon kort. og ærlig talt lyder det som om det ville gavne situationen hvis du talte med hende istedet for at himle med øjnene og stak hende en eller andet intetsigende one-liner.
-Unfair? sikkert nok, men sådan er livet jo nogle gange.

3 hvis vi vinder CL starter vi i fem 8-)

4 tænk hvis Scum havde tænkt sådan med De Gea eller Chelski med Courtois! Ja der er da små forskelle, men for Chelsea at skifte Keeper var da et kæmpe sats, de var godt hjulpet af at Belgieren var vant til at spille fodbold der mindede meget om det Chelski gerne ville og at han vidste at han skulle til Chelsea på et tidspunkt og alt det der, men det var stadig en forholdsvis urutineret keeper der skulle ind og løfte en ret tung arv.

5 Jo selvfølgelig skal vi se på om vi er dækket godt nok ind i forhold til bredden på keeper pladsen, men i den sammenhæng kan det være lige så godt at have et ungt og sultent andet valg som det kan at have en rutineret mand der har affundet sig med at polstre pensionen ved at være andetvalg i en stor klub. Dertil skal også siges at ved at satse mere på dem vi har, får folk der kender resten af holdet og har meget gode forudsætninger for at spille godt når de kommer ind.

6 Det kan godt være at fordi diskussionen foregik i Karius-tråden at jeg fokuserede for meget på om vi skulle erstatte Karius eller ej, frem for om vi skal have en tredje keeper. Så undskyld hvis det har skabt forvirring.

7 Det er et afgørende tidspunkt for Karius det her, gør han det rigtig godt resten af sæsonen bare for at blive erstattet, så kan det ikke alene give ham et alvorligt knæk på selvtilliden han måske aldrig kommer sig fra og så vil det bare vise Woodburn at næste gang han får chancen kan han lige så godt score selvmål så han bliver solgt til en klub hvor han rent faktisk kan blive belønnet for hårdt arbejde og gode præstationer.

8 nu vi taler om naivitet, og nu bevæger vi os tæt på "hvem skal ind tråden", så forekommer det mig at mange fans forventer at vi henter 4-5 spillere i 50-100 millioners klassen til sommer og hvis det er forventningen så kan jeg sagtens forstå at så mange er skuffede over hvert transfermarked. Jeg forventer at der skal prioriteres og prioriteringen sker lige så meget ved at vi går efter nogle forskellige transfer emner og så får vi dem vi får. et af de emner kan sagtens være Alisson eller Oblak og som sagt så er det helt fint, så længe der er tale om målrettede transfers som der er en plan med, andet end at "jeg vil gerne have en ny (indsæt navneord) ellers bliver jeg sur".

9 Skal vi så også sælge Gomez og Trent de er ikke rutinerede backs? vi har kun Clyne der er rutineret højreback. Robertson er også ret urutineret og hans gode periode er ikke frygtelig meget længere end Karius' ditto, så skal vi også have rutineret venstreback ind, er Keita rutineret nok til at spille for os? skal vi ikke bare sælge ham igen med det samme?

Unfair? helt klart, men nu var jeg lige så godt igang, sådan er livet jo nogle gange.

10 Vi er også nødt til at der foregår ting på træningsbanen og at Ward og Karius muligvis viser noget Klopp kan lide

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » mandag, 05. mar, 2018 11:54

Hr. Drejer skrev:Bojangles:

Ja, de fleste klubber har et klart førstevalg. Men mange topklubber har også to rutinerede målmænd. Man C har Ederson og Bravo, Man U har De Gea og Romero, Chelsea har Coutois og Eduardo (Portugisisk landsholdsmålmand), Arsenal har Cech og Ospina (columbiansk landsholdsmålmand), Spurs har Lloris og Michel Vorm (som har 15 kampe for det hollandske landshold). Så nej, Bojangles, topklubber har TO (2) gode og meget rutinerede målmænd!!!
Ja, nu blev jeg så lige nødt til at tjekke dem ud. ManC har rigtig nok et fint 2. valg - kunne dog godt forestille mig, at han ønsker at skifte væk til sommer. Romero er rigtigt nok Argentinsk målmand, men han har jo næsten spiller flere landskampe end han har spillet klubkkampe - jeg tror ikke ligefrem jeg vil definere ham, som en top-keeper. Eduardo er vel et super 2. valg. Dejligt rutineret - men det er vel også først her i hans sene karrieres efterår, at han står i en top liga med en top klub - som han jo så ikke står for. Og Michel Vorm har stået tre fine år i Swansea, men har stort set ikke spillet en førsteholdskamp i de tre et halvt år, han har været i Tottenham. Ospina har en fin baggrund fra Nice, men har heller ikke været meget spillende siden han kom til Arsenal.

Jeg tror simpelthen ikke at andre en Bravo vil kunne se frem til at kunne skifte til en topklub et andet sted (Og spille) - og jeg tror slet ikke, at nogen af dem ville kunne gå ind og slå Mignolet eller Karius af hos os.

Så nej, jeg er ikke enig i, at de andre topklubber har TO topmålmænd. Men selvfølgelig har alle topklubber et godt alternativ - det kan være en gammel rutineret spiller, der i sin karrieres efterår er tilfreds med at sidde på bænken. Det kan være et ungt talent, der er tilfreds med at være 2. valg, da han føler at han banker på eller det kan være det tidligere 1. valg, der er blevet slået af, og som ikke er kommet videre endnu, eller ikke har opgivet kampen.

Men derfor er jeg som sådan ikke uenig i, at Ward kan være et gamble, som 2. valg. Jeg har ikke set nok til ham, og han har ikke fået meget spilletid på højeste niveau. Men hvis Karius leverer på det niveau han gør lige nu, så får vi simpelthen meget lidt ud af at bruge 50-100 mio £ på en ny keeper, kontra hvad vi kan få ud af at bruge de penge andetsteds på banen.

Spørgsmålet er så, om man kan finde en gammel rutineret ræv og hente ind som alternativ til Ward? Sådan en transferfri gut - der er en der stopper i Italien i hvert fald. Ham måtte vi gerne stikke en to års kontrakt - og han vil i så tilfælde, trods han har passeret 40år, stadig udfordre Karius som førstevalg. Men det tror jeg nu vil være meget usandsynligt, at det kommer til at ske.

Og så skal det jo så stadig siges, at det jo altså kræver at Karius bliver ved med at levere på så højt et niveau som han gør lige nu. Hvis blot der begynder at komme tegn på det lort han har vist tidligere i sin Liverpool karriere, så bør målmand være 1. prioritet.

Og så lige en hurtig gennemgang af 2. keeperne hos konkurrenterne og deres værdi (fra transfermarkt)
Claudio Bravo(34) - 5 mio € - toppris i karrieren 15
Sergio Romero(31) - 6 mio € - top 7
Eduardo(35år) - 1 mio€ -top 8,8
Michel Vorm(34) - 2,5 - top 8,5
David Ospina(29ÅR) - 5 - top 8,5

Mignolet(29) - 12 - top 14
Karius(24) - 8 - top 9
Ward(24) - 2,5 - top 2,5

Brugeravatar
Merseyside Boys
Indlæg: 884
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:55
Alder: 51

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Merseyside Boys » mandag, 05. mar, 2018 15:23

Bevares - Karius står nu langt bedre end tidligere i sin LFC-karriere. Og det er jo isoleret set godt nok. Men er det samlet set godt nok?

Ja, han har lavet nogle gode redninger, virker lidt mere tryg og sikker. Men benchmark for ham er også hans tidligere præstationer og Mignolets store udsving i præstationer. Og skåret ind til benet, har han så leveret så pokkers mange gode redninger? Fx synes jeg ikke, at have set nogen, der stiller spørgsmålstegn ved West Hams mål i sidste uge. Bør han reelt ikke tage den?
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » mandag, 05. mar, 2018 18:50

Merseyside Boys skrev:Bevares - Karius står nu langt bedre end tidligere i sin LFC-karriere. Og det er jo isoleret set godt nok. Men er det samlet set godt nok?

Ja, han har lavet nogle gode redninger, virker lidt mere tryg og sikker. Men benchmark for ham er også hans tidligere præstationer og Mignolets store udsving i præstationer. Og skåret ind til benet, har han så leveret så pokkers mange gode redninger? Fx synes jeg ikke, at have set nogen, der stiller spørgsmålstegn ved West Hams mål i sidste uge. Bør han reelt ikke tage den?
Naturligvis gælder alle præstationer, når Karius skal vurderes. Og han fik 10 PL kampe i sidste sæson, da han kom tilbage fra den skade, der ødelagde de sidste to uger af hans pre-season og derefter sæsonstarten. Han fik ikke flere chancer i ligaen i den sæson end de 10 kampe, hvoraf vi på trods af hans yderst skuffende spil rent faktisk kun tabte en kamp og derudover holdt målet rent i 2 af de 3 kampe, som endte uafgjort. Så det der gjorde udslaget har nok overvejende været cup-kampene imod Saints og Wolves. Jeg er helt enig i, at han i den sæson slet ikke var den målmand, som vi havde håbet på.

Men i denne sæson? Han udviste måske noget usikkerhed i nogle af de første CL-kampe, som kombineret med minderne fra sidste sæson har været med til at overbevise mange om, at han ikke er god nok. Men i jeg synes, at han i ligaen (og i øvrigt også i de seneste CL kampe) er blevet konstant stærkere. Og det niveau han har vist i mere end en måneds tid nu er bestemt på højde med andre top-målmænd.

Du nævner, at der bør stilles spørgsmålstegn ved hans rolle ved West Hams mål? Det mener jeg helt ærligt overhovedet ikke, at han kan lastes for. Det er en friløber, der sparkes fornemt ind i det lange hjørne. Til gengæld kan han ikke få nok ros for den klasse han viser, da han lige få fingrene på noget der ligner et sikkert føringsmål til West Ham.



Og nu kommer så den perspektivering, som kritikkere vil hade, og som ikke vil betyde noget som helst, hvis Karius ikke kan holde niveau. Men De Gea startede sin første sæson uhyre skidt, hvorefter han blev bænket. Efterfølgende fik han lov til at spille sidste halvdel af sæsonen uden at ligne en klassemålmand. I hans anden sæson startede De Gea igen forfærdeligt og blev endnu engang bænket. Da han endnu engang fik chancen efterfølgende så han sig aldrig tilbage, og han har nu i mine øjne udviklet sig til at være verdens ubestridt bedste målmand.

Nogle gange kan det godt betale sig at give spillere en ekstra chance. Og på den måde som Karius i øjeblikket griber sin anden chance, så synes jeg ikke, at man behøver at trække point fra hans nuværende præstationer på baggrund af tidligere præstationer. Da han stod dårligt blev kritikken jo heller ikke mindre, blot fordi han havde stået en fremragende sæson i Bundesligaen.

Jeg drager ikke nogen endelig konklusion endnu. Men hvis Karius leverer på det nuværende niveau i resten af sæsonen, så vil jeg mene, at vi smider guld på gaden og penge ud af vinduet, hvis vi bruger et hav af penge på eksempelvis Alisson.

Jeg har en god fornemmelse i forhold til Karius.
Senest rettet af texy mandag, 05. mar, 2018 19:43, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » mandag, 05. mar, 2018 19:34

Enig texy, og min mavefornemmelse siger det samme :army7:

Besvar