1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 05. jun, 2018 11:27

Så kan det være at det alligevel bliver ham der starter for os til august.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 05. jun, 2018 12:55

Det er bare lidt for ofte, han har spillet med en hjernerystelse ;-)

Det er gas. Men ja. Tidligere i hans Liverpool karriere har der været store brainfarts - og bundniveauet har været rystende lavt, hvor topniveauet ikke har været værd at snakke om. Men siden hans retur, har bundniveauet været højt og topniveauet har været helt oppe blandt de bedste. CL-finalen var desværre lavpunktet.

Han er stadig en meget ung keeper, der kan lære meget og nå et højt niveau. Jeg vil stadig gerne have noget mere "Her er det mig der bestemmer" attitude. Noget hverken Karius eller Mignolet ims besidder. Men det er noget der kan komme, med mere selvtillid og støtte fra fans.

Det er meget muligt at Alisson eller Oblak vil kunne løfte os - jeg mindes dog heller ikke, at der er nogen af dem, der udpræget har "Her bestemmer jeg" attituden.

Hvis vi antager at Mignolet forlader os til sommer, så...

...syntes jeg personligt, at det bedste vi kan gøre var at hente Buffon (omend jeg ikke kan fordrage ham) - han vil være en klar her og nu opgradering og han vil kunne være med til at lære Karius en masse. Det er selvfølgelig antaget at Buffon, vil være med på en sådan oplæringsrolle og at en samlet pris på ham kontra Alisson, Oblak, Donnarumma vil være betragteligt lavere.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. jun, 2018 11:30

Absolut anbefalelsesværdig læsning skrevet af tidligere målmand med flere hjernerystelser bag sig, David Preece:

https://inews.co.uk/sport/football/lori ... gio-ramos/

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kelly » onsdag, 06. jun, 2018 12:47

Niels K skrev:Absolut anbefalelsesværdig læsning skrevet af tidligere målmand med flere hjernerystelser bag sig, David Preece:

https://inews.co.uk/sport/football/lori ... gio-ramos/
Ændrer intet. Spillet skal stoppes, Karius skal tilses og udskiftes. Det er ikke ansvarligt at lade ham spille med hjernerystelse, drop eller ej.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » onsdag, 06. jun, 2018 13:54

Kelly skrev:
Niels K skrev:Absolut anbefalelsesværdig læsning skrevet af tidligere målmand med flere hjernerystelser bag sig, David Preece:

https://inews.co.uk/sport/football/lori ... gio-ramos/
Ændrer intet. Spillet skal stoppes, Karius skal tilses og udskiftes. Det er ikke ansvarligt at lade ham spille med hjernerystelse, drop eller ej.
Ja, det er vel essensen af denne nye information om, at han fik en hjernerystelse. Man skulle nok have taget sig bedre tid til at undersøge ham, så man kunne nå frem til den rette konklusion.

Men hvis symptomerne ikke er der, og diagnosen ikke kan stilles med de redskaber man har til rådighed på banen, så er det vel desværre en "mission impossible".

Vi kan ikke bruge hjernerystelsen som en undskyldning. Hvad skulle det også nytte? Vi får jo hverken trofæet foræret eller tildelt en omkamp af den grund. Og det får heller ikke neutrale til pludselig at udråbe os som de moralske vindere af finalen. Den er spillet og tabt. Videre.

Men hjernerystelsen kan forhåbentlig bruges internt. Den kan bruges til at bygge Karius mentalt op igen. Det vil da næsten være dumt andet end at fortælle ham, at hvis det ikke var sket, så havde han aldrig lavet de to fejl - sandt eller ej. Og forhåbentlig kan det så samtidig lære Karius selv at sige stop, hvis han en anden gang mistænker en hjernerystelse. For denne finale-oplevelse var med garanti hårdere og værre for ham, end det havde været at lade sig udskifte. Tager han den lektion med videre, så kan han en anden gang MÅSKE hjælpe sit hold, men MED SIKKERHED hjælpe hans eget helbred.
Kloppite

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af YNWA! » onsdag, 04. jul, 2018 17:49

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Scherwin » onsdag, 04. jul, 2018 18:07

Så kan vi vidst godt lukke den debat.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. jul, 2018 19:40

Mangel på ambitioner. Trist nyhed.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 04. jul, 2018 19:52

Wormie skrev:Så kan vi vidst godt lukke den debat.
Det kommer vel heller ikke som en overraskelse.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af YNWA! » onsdag, 04. jul, 2018 20:04

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Thommo » onsdag, 04. jul, 2018 21:18

Oomph242 skrev:
Wormie skrev:Så kan vi vidst godt lukke den debat.
Det kommer vel heller ikke som en overraskelse.
Vel er det da overraskende hvis vi skal have den målmand i kassen næste sæson, altid noget YNWA har bragt vigtigt nyt til debatten, hvorfor er det ikke overraskende?. Jeg synes ihvertfald det ville være ENORMT overraskende at skal starte sæsonen, med en keeper der KUN er en nedrykker værdig.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 04. jul, 2018 22:11

Thommo skrev:
Oomph242 skrev:
Wormie skrev:Så kan vi vidst godt lukke den debat.
Det kommer vel heller ikke som en overraskelse.
Vel er det da overraskende hvis vi skal have den målmand i kassen næste sæson, altid noget YNWA har bragt vigtigt nyt til debatten, hvorfor er det ikke overraskende?. Jeg synes ihvertfald det ville være ENORMT overraskende at skal starte sæsonen, med en keeper der KUN er en nedrykker værdig.
Efter det medie setup med hjernerystelsen, så synes jeg ligesom det hele gav sig selv. Så jeg er ikke overrasket og har også skrevet det tidligere i tråden, at jeg ikke troede Karius blev afløst... Jeg tror så stadig Mignolet sælges og der købes et talent ind eller måske en gammel garvet rotte som afløser...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. jul, 2018 08:12

Jeg har godt læst historien i forskellige udgaver i forskellige medier, som i ævrigt tolkes i forskellige retninger, men jeg læser absolut ingen steder, at der er nogle fra officiel side, der meddeler at på den position, der går vi ikke ud på transfermarkedet. Det konstateres, at vi formentlig ikke når de to transfermål (og hvem ved om de to herrer nogensinde har været et mål) og at vi pt har Karius stående på kassen, hvilket jo også er rigtigt nok. Så i mine øjne en ikke-historie.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kelly » torsdag, 05. jul, 2018 08:35

YNWA! skrev:
Trist og meget skuffende.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

peter42
Indlæg: 456
Tilmeldt: mandag, 24. sep, 2007 11:28
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 58

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af peter42 » onsdag, 11. jul, 2018 20:11

Steffen effenberg har lavet en video hvor han gør grin med den video karius har lavet i usa

Besvar