1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Mads T. » mandag, 05. mar, 2018 20:44

Jeg mener også, at Karius nu viser sit sande niveau og det niveau der gjorde at Klopp hentede ham. Det tager nogen gange tid at falde til i en ny klub, i et nyt land og med et nyt, og til tider meget ringe forsvar, foran sig.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. mar, 2018 21:24

Det er uambitiøst at satse på at Karius kan holde det nuværende niveau gennem en hel sæson og i flere turneringer, er himmelråbende naivt. Hvad nu hvis han laver nogle svingende præstationer 10 kampe inde i sæsonen, så hænger vi på Ward. Det er selvfølgelig ikke godt nok, især ikke hvis vi har top 4 drømme.

Vi skal selvfølgelig have en god super målmand - koste hvad det vil!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. mar, 2018 22:25

Filos of Isk skrev:9 Skal vi så også sælge Gomez og Trent de er ikke rutinerede backs? vi har kun Clyne der er rutineret højreback. Robertson er også ret urutineret og hans gode periode er ikke frygtelig meget længere end Karius' ditto, så skal vi også have rutineret venstreback ind, er Keita rutineret nok til at spille for os? skal vi ikke bare sælge ham igen med det samme?
Jeg er lidt i tvivl om du mener dette, eller det er et forsøg på at være morsom. Hvis du mener det, så vidner det om manglende indsigt i forskellen på målmandspositionen og en markposition. Målmandsposten er en isoleret position; hvis du har to lige gode målmænd, så kan du ikke smide begge på banen samtidig. Og det er en langt mere udsat position, hvor du har få muligheder. Topklubber har normalt 3 målmænd, men du kan sagtens finde 4-5 (måske 6) som kan spille backen. Vi har flere kvalificerede spillere som kan vikariere på backen, bl.a. Milner som du glemmer, end vi har kvalificerede målmænd.

Der er kæmpe forskel på målmandspositionen og backen, hvilket betyder at din noget skolastiske fremstilling falder til jorden.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » mandag, 05. mar, 2018 23:10

Hr. Drejer skrev:Det er uambitiøst at satse på at Karius kan holde det nuværende niveau gennem en hel sæson og i flere turneringer, er himmelråbende naivt. Hvad nu hvis han laver nogle svingende præstationer 10 kampe inde i sæsonen, så hænger vi på Ward. Det er selvfølgelig ikke godt nok, især ikke hvis vi har top 4 drømme.

Vi skal selvfølgelig have en god super målmand - koste hvad det vil!
Det er sgu da lige præcis, hvad størstedelen af alle fodboldklubber gør? Satser på en enkelt målmand til alle turneringer.

Hvis manden står dårligt, så vil det være uambitiøst ikke at lede efter en erstatning. Men det vil omvendt være lige så tåbeligt at erstatte en spiller, der gør det godt. Målmandsposten er ikke en position, hvor man behøver rotation.

I øvrigt kan jeg have min tvivl om, hvor meget du har set Ward spille, siden du tvivler så meget på ham. Han har uden tvivl PL niveau efter min overbevisning. Det jeg så ham spiller for Huddersfield i sidste sæson var fremragende. Og det har også set godt ud den smule jeg har set på U23. Især sidst imod Porto. Der var han jo nærmest verdensklasse.

Hvorfor har du så travlt med allerede nu at konkludere, at Karius skal erstattes? Det kan vel godt vente 15 kampe?
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af sjampen » mandag, 05. mar, 2018 23:31

texy skrev:
Hvorfor har du så travlt med allerede nu at konkludere, at Karius skal erstattes? Det kan vel godt vente 15 kampe?
Bevares, men hvad er vi på med hensyn til Mignolet og den samme sang? Er det 3 eller 4 gange han har stået et par gode kampe i streg og så er forum overbevist om at nu ha han taget næste skridt og er DDG sammenligningen kommer frem igen. Så koster han laver han så fejl igen og koster sejre, point og placeringer, hvorefter de præcis samme på forum skriger hvor dårlig han er. For nu så vi så hans rigtige niveau. For satan, Moreno der ha kostet mål siden han kom spillede 2 måneder uden at gøre det, hvorefter han blev udråbt som Marcelo og at det ikke var underligt at Robertson var helt uden spilletid for Moreno var guds gave til backspillet. Indtil at han altså lavede fejl og kostede point igen.

Vi behøver ikke lave samme fejl med Karius. Der skal en ny målmand ind til sommer, hvis vi altså er i stand til at hente en fra øverste hylde. Der er naturligvis ingen grund til at hente endnu en Karius og Mignolet. Det absolut værste der kan ske er vel at vi kommer til at stå med 2 målmænd der er gode nok.

Jeg kan godt lide Karius. Det har jeg kunne siden vi hentede ham, og jeg har forsvaret ham flere gange. Det er stadigvæk en klokkeklar fejl såfremt Klopp igen vælger at spille hasard med vores placeringer pga. malplaceret tillid til dem vi allerede har i klubben. Det har stået på alt for længe på målmandsposten og i forsvaret og det har ved gud kostet os rigtig mange point. For ikke at tale om midtbanen, selvom de ikke har stået ligeså skidt til der.

Skal Karius hældes ud? Skal alle spillerene hældes ud lige så snart de laver en fejl? Nej, men på nogle punkter bør vi også bare indse at spillere har fået nok chancer og ikke er gode nok. Derfor bliver det forhåbenligt et farvel og tak til Simon Mignolet, der har fået alt for mange af dem allerede. Så kan Karius få lov at kæmpe om pladsen med hvad der forhåbentlig er Alisson eller Oblak. Så står vi med Karius trods alt OK hvis de igen ikke lykkedes klubben at hente de dyre drenge der kræves for at konkurrere på det niveau der konstant meldes ud. Men man har for dælen da vel lært af VVD handlen og forbedrer et område hvor vi er sat håbløst tilbage af konkurrenterne, med undtagelse af Arsenal hvor Cech er blevet håbløst gammel.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 05. mar, 2018 23:43

Karius har været svingende for os, og fortalerne for ham tager udgangspunkt i hans bedste periode, og bygger argumentet op omkring det. Det mener jeg er naivt.

Karius og Ward mangler rutine. ingen af dem har stået en hel PL sæson. Jeg taler ikke om at erstatte Karius. Jeg taler om at vi skal have dygtig og rutineret keeper ind. Vi mister Mignolet, og så står vi med to urutineret målmænd, hvis niveau vi reelt ikke kender gennem en hel PL sæson. Det er i min bog alt for risikabelt. Hvis Karius mister formen i næste sæson, eller han bliver skadet, så står vi med Ward, som har under en håndfuld PL kampe, det kan ingen vel mene er optimalt.

Jeg skrev i et tidligere indlæg, at de fleste topklubber har to gode rutinerede målmænd. De har en klar nummer 1, men de har også en erfaren målmand til at tage over i tilfælde af manglende form, skader eller hvil.

Målmandsposten har været vores akilleshæl i mange år, og bare fordi Karius står 4-5 gode kampe, så er folk parate til droppe købet af en målmand. Vor herre bevares. Vi har været lysår efter vores konkurrenter i mange år på denne post, og nu skal vi altså have orden i tingene. Karius kan kæmpe med Alisson (eller en anden) om pladsen, så kan vi håbe at de kan bringe det bedste op i hinanden.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 06. mar, 2018 08:26

Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:9 Skal vi så også sælge Gomez og Trent de er ikke rutinerede backs? vi har kun Clyne der er rutineret højreback. Robertson er også ret urutineret og hans gode periode er ikke frygtelig meget længere end Karius' ditto, så skal vi også have rutineret venstreback ind, er Keita rutineret nok til at spille for os? skal vi ikke bare sælge ham igen med det samme?
Jeg er lidt i tvivl om du mener dette, eller det er et forsøg på at være morsom. Hvis du mener det, så vidner det om manglende indsigt i forskellen på målmandspositionen og en markposition. Målmandsposten er en isoleret position; hvis du har to lige gode målmænd, så kan du ikke smide begge på banen samtidig. Og det er en langt mere udsat position, hvor du har få muligheder. Topklubber har normalt 3 målmænd, men du kan sagtens finde 4-5 (måske 6) som kan spille backen. Vi har flere kvalificerede spillere som kan vikariere på backen, bl.a. Milner som du glemmer, end vi har kvalificerede målmænd.

Der er kæmpe forskel på målmandspositionen og backen, hvilket betyder at din noget skolastiske fremstilling falder til jorden.
som jeg skrev et andet sted så lod jeg mig rive med, ved det godt, undskyld for det.
Men jeg var faktisk ikke sikker om du skrev ud fra et eller andet anti talent-udviklings synspunkt eller om du bare var usikker på Karius.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 06. mar, 2018 09:02

Og undskyld Hr. Drejer det var en barnlig reaktion på at blive sammenlignet med en 12-årig og jeg syntes ikke jeg var sjov heller ikke da jeg skrev det.

Anyways noget vi ofte overser er træningsbanen, trænerne har meget bedre mulighed for at vi om Karius har kæmpet og gjort sig fortjent til dette lille gennembrud* han har fået, eller om han bare har været lidt heldig og tanket selvtillid. med fortjent mener jeg selvfølgelig at han træner hårdt og klogt og hvis han til træning konsekvent har vist det her niveau , så er der meget større sandsynlighed for at han fortsætter den gode stil.

Men jeg kan sagtens forstå usikkerheden ved at beholde Karius som førstevalg til næste sæson, men omvendt kan vi heller ikke slå man City på transfermarkedet og derfor skal vi være bedre til at få det bedste ud af vores spillere og det vil til tider indebære at kaste nogle terninger.

*for det er stadig kun et lille gennembrud fordi tidsperioden ikke er lang nok.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af TG12 » tirsdag, 06. mar, 2018 09:15

Hr. Drejer skrev:Karius har været svingende for os, og fortalerne for ham tager udgangspunkt i hans bedste periode, og bygger argumentet op omkring det. Det mener jeg er naivt.
Der er en klub som engang købte en ung Spanier i Ath. Madrid. Han var også svingende i starten, og blev kritiseret.

De troede på ham, og lod ham udvikle sig. Jeg tvivler på de fortryder den beslutning idag.

Dermed ikke sagt Karius bliver en ny De Gea, men ikke desto mindre kræver det spille tid at udvikle sig, og ja måske er fem kampe lidt at vurdere Karius på - men ikke desto mindre skal man kravle før man kan gå, og såfremt hans opadgående formkurve giver ham selvtillid til at præstere kontinuerligt kan han vel sagtens vise sig at være en go nok målmand til os.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 06. mar, 2018 09:59

...

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 06. mar, 2018 10:38

Filos of Isk skrev:Og undskyld Hr. Drejer det var en barnlig reaktion på at blive sammenlignet med en 12-årig og jeg syntes ikke jeg var sjov heller ikke da jeg skrev det.

Anyways noget vi ofte overser er træningsbanen, trænerne har meget bedre mulighed for at vi om Karius har kæmpet og gjort sig fortjent til dette lille gennembrud* han har fået, eller om han bare har været lidt heldig og tanket selvtillid. med fortjent mener jeg selvfølgelig at han træner hårdt og klogt og hvis han til træning konsekvent har vist det her niveau , så er der meget større sandsynlighed for at han fortsætter den gode stil.

Men jeg kan sagtens forstå usikkerheden ved at beholde Karius som førstevalg til næste sæson, men omvendt kan vi heller ikke slå man City på transfermarkedet og derfor skal vi være bedre til at få det bedste ud af vores spillere og det vil til tider indebære at kaste nogle terninger.

*for det er stadig kun et lille gennembrud fordi tidsperioden ikke er lang nok.
Stort. Det er fanme i orden at sige undskyld. Det er vi mange som kan lære af - mig selv inklusiv. Hands down!

Min anke er at hvad sker der hvis Karius render ind i en dårlig periode, så har vi Ward. Og han er en stor ubekendt i PL sammenhæng. Det er et gamble.

Der er et argument længere oppe, som går på De Gea, som også kom til MAn U i en ung alder, og stod ikke så godt i starten. Ja, men det var også et kæmpe sats, og der er absolut ingen garanti for at det ender positivt hver gang.

VVD har stabiliseret vores forsvar. Og jeg håber og tror Beita gør det samme med vores midtbane. Vores angreb er en historie for sig. Som jeg ser det, så mangler vi kun målmandsposten, for at vi kan forbedre os.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 06. mar, 2018 11:05

Jeg gider slet ikke den der De Gea sammeligning - At en skodelendig keeper, fik ekstra lang snor, og er endt som verdens bedste (eller i hvert fald helt deroppe) er uden sammeligning.

Karius var genial i tyskland, og lige pt, står han fremragende. Havde han stået som han gør nu, i hele hans tid i Liverpool, så nægter jeg at tro, at der var en snak om en ny keeper. Men det har han ikke. Han har stået elendigt - og gjorde det i perioder, hvor Mignolet faktisk havde stået rigtig godt, og på ingen måde havde fortjent at miste pladsen.

Vi må tage udgangpunkt i hvad han leverer nu. Og det er fremragende målmandspil, der ville gøre ham til førstekeeper i de fleste klubber - og når man så tager i betragtning, at han kun er 24år, så er det potentielt en fatastisk sidste skanse i mange år frem.

Hvordan det kommer til at se ud, når sommervinduet lukker, ved vi ikke. De fleste af os antager at Migs finder andre græsgange - og det er da også meget sandsynligt. Men spørgsmålet er så, om vi skal satse på Ward som 2. keeper, og dermed spare pengene til at bruge andetsteds på banen. Om vi skal købe en ny 1. keeper, og dermed bruge en stor del af vores transferbudget til målmandsposten eller vi skal hente en ny rutineret 2.keeper, som fra start er tilfreds med at være 2. keeper. og dermed kun bruge en lille del af vores transferbudget på keeperposten.

Står Karius fremragende frem til sommer uden nogen tegn på det lort han tidligere har vist i den røde trøje, så håber jeg bestemt ikke vi skyder størstedelen af vores transferbudget af på et hente en ny målmand. Der mener jeg vi få langt mere ud af pengene andetsted på banen.

Og jeg kan ikke forstå, at du Drejer, er så stålsat i din holdning der, at du mener, at vi skal købe en ny målmand ligegyldigt hvad? For skal han leve op til dine krav om at være rutineret (jeg satser på det vil sige omkring 150 kampe på topplan) og det lader også til at landsholdsmålmand er et krav. Så kan vi for det første ikke bruge hverken Oblak eller Alisson, som er dem vi bliver rygtet mest til. For det andet, så ender prisen helt oppe omkring 80-100mio£ - hvilket vel kommer til at udgøre halvdelen af vores transferbudget. ergo, så kan vi måske kun hente en spiller mere af absolut topklasse til truppen.

Ja, undskyld mig, men jeg syntes derimod det er dybt naivt, at tro, at fordi vi går ud og spenderer størstedelen af vores transfer budget på en ny keeper, så er vi sikret det sidste skridt til at vinde det hele - for vi har jo Milner, der kan dække alle de andre pladser...eller hvad er meningen?

Der er ingen garanti for at en ny keeper løser en masse. Og lige pt. er der ikke noget at løse. Det må den sidste håndfuld kampe så vise, om der rent faktisk kommer til at være.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 06. mar, 2018 11:36

@Bojangles

Hvorfor mener jeg at vi skal købe en målmand. Jeg skal prøve at uddybe hvorfor:

# Migs rejser. Jeg tror ikke han gider at være nummer 2. Og han er vores mest erfarende målmand.

# Målmandsposten er den mest udsatte på et fodboldhold. Hvis Karius viser sig at falde i niveau til næste sæson, så er Klopps handlemuligheder begrænsede. Vi har jo 'kun' Ward. Hvis nu Moreno spiller dårligt på backen, så har vi Robertson, og vi kan rykke Moreno længere frem på banen, eller ud på bænken. Bliver Robertson skadet kan vi flytte Milner derned, eller Gomez kan flyttes derover. Dette er bare et eksempel på, at Klopp har flere muligheder til at rykke rundt på spillerne, Klopps handlemuligheder er næsten ubegrænsede. Han er langt mere begrænset på målmandsposten. Han kan arbejde med det han har, eller han kan bytte rundt på to målmænd. Og vi så da Migs stod dårligt, så kom Karius ind, og da han begyndte at lave fejl, gik han tilbage til Migs. Målmandsposten er en meget følsom position.

# Hvis jeg kigger nedover truppen, så har vi målmanden, forsvaret, midtbanen (jeg tæller Keita med her) og angrebet, så er det på målmandsposten, at vi mangler kvalitet. Og det er altså en vigtig position på et hold.

Vi har gennem de sidste 5 år været i denne situation, hvor Migs har stået udmærket i løbet af foråret, og vi diskuterede, at nu er han på sit normale niveau, hvorefter han laver en del fejl om efteråret, og så starter debatten igen. Jeg føler denne diskussion er deja-vu. For at undgå at stå i en lignende situation, så skal der nyt blod ind.

Hvor meget er De Gea værd for Man u? Hvor meget er Ederson værd for Man C? Hvor meget er Courtois værd for Chelsea? Jeg vil tro at de henter 10-15 point til klubben pr. sæson (jeg har endnu ikke set nogen stats på det her - hvorfor laves der ikke stats på det!).

Hvis vi skal bruge mange penge på en enkelt spiller, så håber jeg på at det bliver på en ny målmand. Vi har jo pengene fra Coutinho. Hvis vi brugte dem på VVD. Så kan vi hente en stor del af beløbet på salg.

I £
Sturridge 10 M
Origi 25 M
Markovic 10 M
Flanno 2 M
Migs 15 M

Her har du £62 M. Her er pengene til en ny målmand. Måske er prisen på Markovic lidt optimistisk sat, men selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Jeg forstår slet ikke i tager så let på om vi har behov for en ny målmand? Et par gode kampe fra Karius og wupti, problemet er løst. Vi skal som minimum have to kvalificerede muligheder til hver position. Hvis vi tæller Karius (på trods af meget få gode kampe) som en kvalificerede mulighed, så mangler vi stadig en.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 06. mar, 2018 12:02

Hr. Drejer skrev: Hvor meget er De Gea værd for Man u? Hvor meget er Ederson værd for Man C? Hvor meget er Courtois værd for Chelsea? Jeg vil tro at de henter 10-15 point til klubben pr. sæson (jeg har endnu ikke set nogen stats på det her - hvorfor laves der ikke stats på det!).
Jeg tror ikke du kan lave et tal på det efter nogen eksisterende anerkendt statistisk metode. Det ville jo kræve at man havde en eller anden baseline for hvad en "standard" keeper vil redde og læg dertil at, hvis en keeper lukker et mål ind har holdet muligheden for at reagere og hvis de så scorer to mål og vinder kampen alligevel. Og hvordan undgår man at en Reina der var genial til at fange bolde før de blev farlige vil gå glip af en masse afgørende redninger kontra Mignolet der ikke er så god til at lave sikre indgreb, men derfor har han mulighed for at lave flere point hentende redninger. Så skal man vurdere om indgrebet hindrede en så stor chance at det ville være blevet et mål, men så er du nødt til at benytte subjektivitet.

De Gea er omkring en Sanchez og fire Pogba'er værd for Scum.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 06. mar, 2018 13:58

Drejer.

Men igen Drejer. Hvis Karius står som han gør nu, så er der ingen grund til at hente en ny 1.keeper. Så har han mere end klassen til at stå på et top hold. Han har vist før (I Tyskland) at han har et kæmpe topniveau. Og som 24årig, så vil hans bundniveau med garanti flytte sig gevaldigt opad.

Og nej. Klopp har ikke skiftet mellem Karius og Migs, efter hvordan de har stået. Klopp har hele tiden villle have Karius som førstevalg. De gange han er kommet til, har på ingen måde været når Migs har stået dårligt - tværtimod har det været efter perioder, hvor Migs har stået bedre end nogensinde. Det har været fordi, han har øjnet en mulighed for at give ham et par kampe - og da han så endte med clean sheet, så kunne han forsvare at beholde ham der, til trods for at han intet havde at lave i de kampe.

Fair nok - lad os bare antage at Ward slet ikke kan finde ud af at redde en bold, og derfor selvfølgelig ikke skal være 2. valg - personligt syntes jeg også det er bedre, at han bliver lejet ud igen, og får 1. holds erfaring. Men her mener jeg så igen, at vi ikke nødvendigvis skal ud og bruge 60-80-100mio£ på en ny 1. keeper - hvis igen altså at Karius fortsætter det gode arbejde. Så giver det langt mere mening, at gøre som de andre topklubber - gå ud og smid 5-6 mio på en gammel ræv, der aldrig har været i en topklub i en topliga før. Han vil være godt tilfreds med 2. tjansen (sikkert til en langt højere løn end han er vant til, selvom det vil være blandt de lave lønninger i Liverpool)

Selvfølgelig skal vi have en keeper, der samlet over en sæson redder os point og ikke koster os point. Det har vi som sådan også haft i Migs, hvor jeg for nyligt læste den du efterspurgte statistik på målmænd. Der lå Migs netop sådan ca. lige på et fint 0. Dvs. samlet set redder han ligeså mange point til os, som han koster. Og det er sådan lige lidt under gennemsnittet - så det skal selvfølgelig være bedre.

Vi har haft verdens dårligste forsvar, hvor ingen vel reelt har kunne sætte hovedet på bolden - sådan sat på spidsen. Samtidigt har det været noget forfærdeligt rod dernede, siden Carragher stoppede (og hans råberi og dirigering forsvandt) Vi har nu fået VvD - han kan meget af det samme som Carragher ifht. at lede og dirigere med sine medspillere - og så kan han til forskel fra Carragher rent faktisk også spille fodbold. Det gør unægteligt vores målmands arbejde langt lettere. Indtil nu, har Liverpools målmænd haft verdens mest utaknemmelige job, og jeg er sgu sikker på, at selv DeGea, Buffon, Cech, Casillas på deres bedste dage, ville se dumme ud til tider, på vores hold, som det har set ud rent defensivt.

Og slutteligt - der er INGEN der siger, at bare pga. de her par kampe, så skal vi ikke se os om efter en ny keeper. Vi siger, at holder han det her niveau RESTEN af sæsonen - så er det ikke længere en 1.keeper vi mangler.

Jeg har bandet og svovlet ofte, når Klopp har sat Karius på banen. Men som med Gini og alle andre spillere, så må de hjertens gerne overbevise mig om at....ja, jeg skulle til at sige tager fejl, men det gør jeg jo ikke, for Gini er et spøgelse og Karius har været lort) men at de kan noget andet, og kan ændre deres spil og udvikle sig, så de fortjener pladsen. Og det har Karius gjort lige nu.

Besvar