1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 13. apr, 2018 10:55

Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:Men det er næppe tilfældigt at Klopp holdt fast i Mignolet lige indtil at van Dijk kom ind og så var det Karius time.
Hvad insinuerer du?
At Klopp ville have Karius som første keeper, baseret på præstationer i kampe og til træning, men måske lige ventede lidt på at van Dijk kom ind og forstærkede defensiven, så Karius rent faktisk havde gode muligheder for at få en rigtig god start i sin tid som første keeper og dermed kunne få den nødvendige selvtillid til at indfri sit potentiale.
Jeg vil dog underminere min egen teori lidt og sige at det var lidt en glidende overgang og den havde været i gang siden november(i det meget små) og især i december.

Klopp holdt måske mulighederne åbne fordi han ville vente at se hvem af dem der spillede bedst sammen med van Dijk og så hurtigt at det var tyskeren.
Måske har du fat i noget. Jeg mener at have læst at Klopp mener at han gav ham spilletid alt for tidligt efter hans håndskade, og det påvirkede hans præstationer negativt.
Det giver jo også mening. Lidt af hvert måske. :dontknow:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. maj, 2018 11:09

Fin tysk pris til Karius "German Football Ambassador Award" , som ellers var i stærkt selskab:

https://www.msn.com/en-us/sports/bundes ... ar-AAvWR6Y

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. maj, 2018 09:43

Fra start til nu for Loris Karius:

https://www.liverpool.no/innsikt/2018/5 ... ute-igjen/

52-14 med Karius på Anfield

Loris Karius takker for sesongen på Anfield, og tyskeren har selv bidratt til at de røde har hatt en god sesong foran The Kop.

Med Liverpools nr. 1 i mål er de røde ubeseieret på eget gress i 2017/18.

I ligaen er tallene 8 seire, 3 uavgjort og 0 tap, med målforskjell 30-7.

I Champions League har det blitt 4 seire, 2 uavgjort og 0 tap med målforskjell 20-6.

I tillegg ble Everton slått med 2-1 i FA-Cupen.

Totalt 13 seire, 5 uavgjort og 0 tap, med 52-14 i målforskjell.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 15. maj, 2018 12:32

Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:Men det er næppe tilfældigt at Klopp holdt fast i Mignolet lige indtil at van Dijk kom ind og så var det Karius time.
Hvad insinuerer du?
At Klopp ville have Karius som første keeper, baseret på præstationer i kampe og til træning, men måske lige ventede lidt på at van Dijk kom ind og forstærkede defensiven, så Karius rent faktisk havde gode muligheder for at få en rigtig god start i sin tid som første keeper og dermed kunne få den nødvendige selvtillid til at indfri sit potentiale.
Jeg vil dog underminere min egen teori lidt og sige at det var lidt en glidende overgang og den havde været i gang siden november(i det meget små) og især i december.

Klopp holdt måske mulighederne åbne fordi han ville vente at se hvem af dem der spillede bedst sammen med van Dijk og så hurtigt at det var tyskeren.
Giver god mening. Alt det, Klopp har gjort i sin tid i klubben, antyder jo, at han har en plan, og at han er parat til at lade de rigtige løsninger tage den tid, de nu engang tager.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Mugge » tirsdag, 15. maj, 2018 14:48



Jeg tænker lidt, om det er godt nok, at vores keeper ikke engang er imellem de fire bedste i Tyskland?
Burde en første keeper for Liverpool ikke være blandt de 1-2 bedste for sit land, uanset hvilket det så drejede sig om?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Emmy » tirsdag, 15. maj, 2018 15:06

Han burde da også være med. Fremfor Leno og Trapp. Og Neuer som nærmest overhovedet ikke har spillet denne sæson
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. maj, 2018 15:22

Mugge skrev:

Jeg tænker lidt, om det er godt nok, at vores keeper ikke engang er imellem de fire bedste i Tyskland?
Burde en første keeper for Liverpool ikke være blandt de 1-2 bedste for sit land, uanset hvilket det så drejede sig om?
ja og nej :shock:

i sidste ende skal han bedømmes på sin indsats for klubben og så er resten mindre vigtigt. Tyskland har også den luksus at de kan vente at se hvad han kan på den lange bane, hvor vi er mere tvunget til at evaluere på den sidste gode periode og hvad han ellers viser til træning.

Der er hård kamp om pladserne i Preussen og dermed giver det mening at man ikke tager det unge valg med som 3.-4. valg.

et landshold opererer heller ikke ret hurtigt fordi de ikke har så meget tid sammen, Karius har jo kun været førstekeeper siden VM kvalen var overstået for Tyskland, derfor giver det mening at de ikke laver røre i truppen så længe de har Neuer og Ter Stegen.

Så jeg syntes højt det er et validt argument hvis det står på i et par år at han er vores førstekeeper og stadig højst er 4.-5. valg for Tyskland. Lige nu kan jeg simpelthen ikke se at det skal have nogen indflydelse på vores ageren.

men generelt skal vores bedste 18 spillere jo være spillere der er blandt de bedste for deres nationer og i ligaen. Men vi skal jo ikke sælge Karius og købe en dansker bare fordi vi gerne vil have en landsholds keeper på mål. Vi skal erstatte Karius hvis vi kan finde en spiller der kan gøre det markant bedre og hvis vi kan købe ham inden for budgettet med øje for de øvrige transfers vi kigger på.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 15. maj, 2018 16:26

Man kan jo tage Barca som eksempel - i mange år havde de i Valdes en målmand der knap var top 5 i spanien. Han fik dog kæmpet sig op til at blive 2.valg foran Reina og generelt passede han jo perfekt til Barca og deres måde at spille på. Men landsholdssucces, blev han aldrig.

Jeg tager dog gerne en periode med en keeper der er 4-5 valg på landsholdet, hvis vi kan få samme succes som Barca i samme periode ;-)

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. maj, 2018 16:43

Emmy skrev:Han burde da også være med. Fremfor Leno og Trapp. Og Neuer som nærmest overhovedet ikke har spillet denne sæson
Neuer har bare været deres keeper i så lang tid og er en stor profil på holdet, Trapp og Leno har lidt ekstra erfaring, hvilket tæller meget som reservespiller.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 15. maj, 2018 17:01

Mugge skrev:

Jeg tænker lidt, om det er godt nok, at vores keeper ikke engang er imellem de fire bedste i Tyskland?
Burde en første keeper for Liverpool ikke være blandt de 1-2 bedste for sit land, uanset hvilket det så drejede sig om?
Det giver en formodning om, at Karius ikke regnes som en målmand der kan tage over efter Neuer. Den plads sidder Ter Stegen tungt på.

Men hans præstationer for Liverpool har været udmærkede i anden halvdel af sæsonen. Men om han bliver en top klasse målmand, er svært at sige.

Men nu har vi da en frisk mand fra starten af næste sæson.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af nikand » onsdag, 16. maj, 2018 08:32

Mugge skrev:

Jeg tænker lidt, om det er godt nok, at vores keeper ikke engang er imellem de fire bedste i Tyskland?
Burde en første keeper for Liverpool ikke være blandt de 1-2 bedste for sit land, uanset hvilket det så drejede sig om?
Jo, overordnet set har du helt ret. Vores keeper er muligvis kun rangeret som 5. Bedst i Tyskland.!
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. maj, 2018 09:23

Jeg er fuldstændig ligeglad med, om han er landsholdsspiller eller ej, men det er klart, at han er mere urutineret end de andre, men fortsætter vi som tophold i PL og spiller os langt i CL i næste sæson, så bliver han da svær at komme udenom.

Måden vi spiller på, og de meget få chancer der produceres mod os kan måske også gøre det svært at vurdere ham ud fra, og vi vil ikke kunne sammenlignes med mange andre hold.

Jeg synes til gengæld, at vi har set ham diske op med flere pointgivende redninger, han igangsætter spillet væsentlig hurtigere end Mignolet med både fødder og hænder, og hans præcision med fødderne er markant bedre en Mignolet's. Han bliver bedre og bedre til indgrene i feltet, og så gør han det rigtig fint som sweeper keeper, dvs. læser spillet godt og kommer hurtigt ud af målet.
Man kan se, at van Dijk af og til gerne vil have ham ud, men det er ved at være et stykke tid siden, og det tager lige lidt tid at få aftalerne på plads. Nogle gange har det også kostet et straffe, at han kommer en brøkdel for sent ud, men dels er det en risiko ved vores spil generelt, at han har et stort område bagved forsvaret at skulle kontrollere, at han spiller mod nogle hurtige angribere, og så har alle målmænd været ude for at komme for sent på en lang tur ud i feltet, hvor angriberen lige når at få prikket til bolden.

Jeg synes helt sikkert, at han skal fortsætte som 1. målmand, og jeg vil rigtig gerne have Reina tilbage som 2. keeper, men det er nok ikke særlig sandsynligt :D

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af AJ » onsdag, 16. maj, 2018 10:43

Jeg tror, at Karius er langt nede på listen. Ullreich (ja, han lavede en fejl mod Real, kom videre), Fährmann og Zieler er alle foran i køen. Måske er Baumann det sågar også.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af TG12 » onsdag, 16. maj, 2018 16:01

Min holdning til Karius er blandet, men at han ikke kommer til VM er i høj grad også et udtryk for Tyskland bare har grotesk mange gode målmænd. Alene de fire udtagne ville ALLE spille fast i de fleste klubber/landshold

Jeg synes Karius har vist gode takter, men jeg er ikke overbevist om han er go nok til en top klub, som vi ønsker at være. Dog vil jeg før jeg dømmer ham helt ude gerne se ham spille mere. Reelt har han kun spillet en halv sæson fast for os, og det er nok tvivlsomt vi har set alt fra ham endnu.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. maj, 2018 13:01

TG12 skrev:Min holdning til Karius er blandet, men at han ikke kommer til VM er i høj grad også et udtryk for Tyskland bare har grotesk mange gode målmænd. Alene de fire udtagne ville ALLE spille fast i de fleste klubber/landshold

Jeg synes Karius har vist gode takter, men jeg er ikke overbevist om han er go nok til en top klub, som vi ønsker at være. Dog vil jeg før jeg dømmer ham helt ude gerne se ham spille mere. Reelt har han kun spillet en halv sæson fast for os, og det er nok tvivlsomt vi har set alt fra ham endnu.
true dat. de ville nok gerne sælge en keeper eller to for en sydamerikansk dribler :D

Ja det summerer det jo meget godt op. Dertil kan siges at vi har ikke råd til at skifte ham ud hvis nu han ER god nok, men vi har måske heller ikke råd til at satse på ham hvis han IKKE er god nok :shock:

Heldigvis ser Klopp et al ham også til træning og kan bedre vurdere om Karius kan mere eller mindre end han viser og om han arbejder hårdt og seriøst nok på at forbedre sig.

Besvar