1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Repsej » tirsdag, 13. dec, 2016 21:29

sjampen skrev:
Repsej skrev:Hvis han havde lavet straffe, så havde han da i det mindste prøvet et eller andet, her er han jo total passiv. Nu kommer jeg aldrig i den situation, men hvis jeg var angriber ville jeg ikke frygtet Karius i den situation. Kom da ud og hvis at den store hvide firkant hvor han må tage med hænder er hans område og det teritorium har han pisset af og det skal man ikke træde ind på.
Vi skal ikke længere tilbage end mod Crystal Palace, hvor Karius netop reagerede som du efterlyser, og i øvrigt blev korsfæstet for at være for agressiv, også herinde. Så kan vi jo køre pendulet resten af sæsonen.
Den episode mindes jeg ikke, så kan desværre ikke kommentere om det var var voldsomt eller ej.
Det er jo heller ikke ment som han skal komme ud og overfalde ham, men han skal komme ud med attitude og vise at det er her han reagere. Han ligner jo nærmest en lille skoledreng der undskylder at han nærmest står i vejen.
Han står totalt på flade fødder og stopper helt hans løb ud i feltet, og med den plads der så var til let at prikke bolden forbi ham så gør han jo ikke meget for at afvise en scoring.
Han kunne sagtens have taget et par meter længere frem for at gør vinklen og målet mindre, det kan da godt være der var scoret alligevel, men så havde han da i det mindste forsøgt at forhindre en scoring. Hans forsøg så jo han halvhjertet ud.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 13. dec, 2016 22:03

Jeg syntes slet ikke, der for os fans, der ikke ser hvad han leverer til træning, kan være nogen tvivl om, at Karius ikke har leveret noget der har kunne overbevise os om en positiv fremtid med ham. Tværtimod har der været mange, hvor man har siddet og rystet på hovedet.
Der har ikke været noget, hvor man tænkte. "Hold da op. Det var en god redning" Det har der været masser af med Mignolet. Det var der også masser af med De Gea i hans start i PL.

Og Ja, Klopp er på alle mulige måder en fantastisk træner og en kæmpe gevinst for os, men jeg håber godt nok ikke, at han er sådan en træner, der sværger til sine egne indkøb, og altid lader dem få lov til at være startere, bare fordi han har købt dem. Håber da godt nok, at han har nosser nok, til at sige "Ja ok, det var noget lort. Ham den unge gut fra akademiet/den gamle gut, jeg egentlig hellere vil sælge leverer jo langt bedre, så selvfølgelig er det den spiller der skal spille, og så må ham jeg gav en halv milliard for på bænken, indtil han har gjort sig fortjent til at komme tilbage igen.

Jeg håber stadig på at Karius vinder kampen som målmand og han gør det på en måde, hvor alle vi fans sidder og nikker og siger "Ja for helvede. Det er sgu den helt rigtige keeper der står der mellem stængerne" - For så har vi bestemt fået opgraderet.

Men som det er nu, så har Mignolet bestemt i sin Liverpoolkarriere kostet point. Men han har bestemt også vundet masser af point til os, via fantastiske refleksredninger. Karius har indtil videre kun kostet point. Han har ikke lavet en eneste redning, som en almindelig middelmådig keeper fra Championship ikke ville tage 100% af gangene.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 13. dec, 2016 22:58

Bojangles skrev:Jeg syntes slet ikke, der for os fans, der ikke ser hvad han leverer til træning, kan være nogen tvivl om, at Karius ikke har leveret noget der har kunne overbevise os om en positiv fremtid med ham. Tværtimod har der været mange, hvor man har siddet og rystet på hovedet.
Der har ikke været noget, hvor man tænkte. "Hold da op. Det var en god redning" Det har der været masser af med Mignolet. Det var der også masser af med De Gea i hans start i PL.
Nu husker man jo også mest når målmænd laver brølere, men det er nu ikke helt korrekt, at Karius ikke har leveret et par fine redninger. Det minimale positive han har leveret, behøver vi jo ikke ligefrem negligere helt i vores frustration.

Vi kunne jo passende vende den om og spørge om vi inden kampen i Bournemouth har givet modstanderne chancer, der reel set krævede, at Karius skulle levere klasseredninger? Jeg så en statistik over, at vi inden Bournemouth-kampen var det hold, der tillod modstanderen færrest chancer imod os i hele Europa.

Men han har nu leveret nogle gode redninger mod både Watford og Sunderland, og der har været en del positivt buzz omkring ham på Twitter INDEN Bournemouth-kampen, så meget kan jeg da huske.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » tirsdag, 13. dec, 2016 23:24

Jeg havde en klar forventning om, at Karius om ikke andet ville være en forbedring i forhold til Mignolet. Også fordi han havde spillet godt i Tyskland. Og jeg vil da bestemt heller ikke dømme ham ude endnu. Men indtil videre har han altså ikke leveret.

Jeg ville give Mignolet en chance eller to. Også for at fjerne lidt af det pres, der er på Karius i øjeblikket. Der er kæmpe fokus på den mindste detalje, fordi pressen, fans og modstandere lugter en mulighed for at korsfæste ham. Pressen for at sælge. Fans for at få afløb. Og modstandere for at svække LFC.

Er jeg i øvrigt den eneste der tænker, at Ward muligvis render rundt hos Klopps ven i Huddersfield og spiller sig nærmere en plads i LFC?
Kloppite

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 13. dec, 2016 23:29

Hvordan klarer Ward det da hos dem?
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » tirsdag, 13. dec, 2016 23:41

Kasper88 skrev:Hvordan klarer Ward det da hos dem?
Ved det ærligt talt ikke. Men han spiller. Har 5 clean sheets. Og er blevet skudt i sænk med 5 i en enkelt kamp.

Jeg ved heller ikke hvad forventningerne til Huddersfield har været, eller hvad de plejer at være. Men foreløbig ligger de nummer 4. Og i de forrige fire sæsoner er de endt som nummer 19, 16, 17 og 19. Inden da lå de i den tredje bedste række. Så jeg tænker, at Huddersfield klarer sig over forventning. Om Ward har haft nogen indflydelse på det, ved jeg ikke. Men han spiller i hvert fald fast.

Og i øjeblikket skal der ikke så meget til at få en af vores målmænd til at se attraktiv ud i forhold til de andre...
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af MP » onsdag, 14. dec, 2016 08:25

Kasper88 skrev: Vi kunne jo passende vende den om og spørge om vi inden kampen i Bournemouth har givet modstanderne chancer, der reel set krævede, at Karius skulle levere klasseredninger? Jeg så en statistik over, at vi inden Bournemouth-kampen var det hold, der tillod modstanderen færrest chancer imod os i hele Europa.
Den statistik har jeg også set og det skriger da til himlen at vi er det hold der tillader færrest chancer, men samtidig lukker flest mål ind?? Den statistik underbygger jo blot netop at hver gang modstanderen kommer forbi forsvaret og til chance, så er der mål.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 14. dec, 2016 11:11

@ MP:

Så hvilke af de 12 mål, der er gået ind på Karius vil du mene, han SKAL redde?

Jeg mener, han er prisgivet ved målene mod Hull, Swansea. Måske kan man argumentere, han skal ud og bokse til den mod WBA, men den synes jeg er svær at vurdere, som ikke kyndig. Mod Palace bør han nå ud og bokse den væk, men hvad helvede laver Lovren også?! Mod Swansea dækker Lovren i øvrigt også håbløst op. Palace mål nr 2 kan Karius intet gøre ved og målet mod Watford havde de færreste også taget.

Resten der er gået ind har været i derouten over de seneste to kampe. Jeg synes ikke, den statistik underbygger en fløjt af det, du påstår. Den underbygger til gengæld, at vi har haft håbløst forsvarsspil i de situationer. Spørg bare Lovren.

Jeg er skam også kritisk overfor Karius, men jeg gider heller ikke klandre ham flere mål end, hvad der er retfærdigt at klandre ham og det er ikke retfærdigt at bringe en påstand som den af din op, hvis man kigger på målene.
Corner taken quickly...

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af MP » onsdag, 14. dec, 2016 12:21

@Kasper88

Jeg gider slet ikke gå ind i en diskussion omkring hvilke mål der SKAL reddes, for det bygger udelukkende på subjektive vurderinger.
Jeg kan jo så omvendt spørge dig hvor mange point du mener Karius har reddet??
Mine indlæg og argumentationer bygger ikke på hvor mange point jeg mener Karius har kostet os, de omhandler udelukkede vores mangel af en topkeeper.
Der kan diskuteres i evigheder omkring hvilke mål der skal tilskrives Karius og hvilke der skal tilskrives forsvaret, så det gider jeg slet ikke spilde min tid på.
Min pointe er bare kort og præcist:
Cech - Redder point
Curtois - Redder point
De Gea - Redder point
Lloris - Redder point
Karius - Gør ikke...
Hvis ikke City havde solgt Hart så ville vi være det eneste hold i toppen uden en keeper som reelt set kan betegnes som værende "topkeeper". Og som et tophold så mener jeg ikke diskussionen omkring ens keeper skal bygge på hvor mange point han koster, for så kunne vi ligeså godt have Heaton, Grant, Fabianski, Pickford, eller whatever i målet. Der skal nærmere diskuteres hvor mange point ens keeper kan redde.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » onsdag, 14. dec, 2016 12:51

Kasper88 skrev:
Så hvilke af de 12 mål, der er gået ind på Karius vil du mene, han SKAL redde?
Ved ikke, om man med overbevisning kan svare på det spørgsmål. For det er da muligt, at han ikke skulle have reddet nogen.

Men de virkeligt dygtige målmænd hiver simpelthen oftere end mere jævne målmænd afgørende redninger frem. Redninger som man aldrig kunne have forlangt af dem. Den slags redninger har jeg kun set en enkelt af fra Karius. Og den ene gode redning holder jeg så op imod de mange usikkerhedsmomenter, som jeg synes, at han har vist. Dårlig beslutninger med fødderne (som ved det komiske målspark). Boksning af bolde, som langt de fleste målmænd ville have grebet. Og i mine øjne så også en absurd dårlig placeringsevne ved Payet's frispark.

Og der vender jeg så tilbage med mit svar på dit spørgsmål. Efter min overbevisning SKAL en PL-målmand redde det frispark.
Kloppite

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Repsej » onsdag, 14. dec, 2016 13:08

Kasper88 skrev:@ MP:

Så hvilke af de 12 mål, der er gået ind på Karius vil du mene, han SKAL redde?

.
Bournemouth sejrsmål skulle han have reddet.
Kan ikke huske om det var nr 2 eller 3 mål i samme kamp hvor han også kommer alt for langsomt ned, bolden ryger nærmest under ham selvom han rører den.

De 2 mål mod West Ham, hvor han skal rede det første, og mener stadig han er alt for passiv deres andet mål. MSom Texy skriver så er det sådan nogle 50/50 mål som en god keeper SKAL rede.

Det var så en 1/4 del af de 12 mål - bare i 2 kampe.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
perpig
Indlæg: 913
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af perpig » onsdag, 14. dec, 2016 13:43

Jeg har lidt ondt af Karius. Jeg er ikke i tvivl om, at han er en bedre målmand end det han har vist indtil nu, men han har, efter min mening, fået en temmelig skidt start på hans Liverpool-karriere. Og der skal meget snart ske synlige forbedringer hvis ikke den turbulens han er havnet i, risikerer at blive en "psykisk møllesten" om hans hals.

Det er muligt at kritikken ikke er fair overfor en relativt ung målmand, men sådan spiller klaveret ikke. Der er ikke plads til så mange nuanncer.
Mignolet var ofte udskældt og indkøbet af en ny målmand - fast målmand i Bundesligaen og regnet for en af de bedste i sidste sæson - skabte naturligvis forventninger om en opgradering af målmandsposten.
Skulle vi fans omvendt anerkende at vi købte et målmandstalent som endnu ikke er helt klar til livet i PL, så må vi vel berettiget kunne tillade os at spørge hvorfor f.....han partout skal "øve" sig som fast starter på førsteholdet?

Nuvel, det mest ærgerlige er at Liverpool er tyndt besat på så vigtig en post.
At Karius demonstrerer usikkerhed gør jo ikke med et slag Mignolet til en bedre keeper.
Jeg vil gerne have lov at drømme om at Liverpool spiller med om de sjove pladser helt til sidste spilledag, men det er sgu svært at forestille sig at vi kan holde os i top en hel sæson med de keeper-alternativer.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 14. dec, 2016 23:34

texy skrev:
Kasper88 skrev:
Så hvilke af de 12 mål, der er gået ind på Karius vil du mene, han SKAL redde?
Ved ikke, om man med overbevisning kan svare på det spørgsmål. For det er da muligt, at han ikke skulle have reddet nogen.

Men de virkeligt dygtige målmænd hiver simpelthen oftere end mere jævne målmænd afgørende redninger frem. Redninger som man aldrig kunne have forlangt af dem. Den slags redninger har jeg kun set en enkelt af fra Karius. Og den ene gode redning holder jeg så op imod de mange usikkerhedsmomenter, som jeg synes, at han har vist. Dårlig beslutninger med fødderne (som ved det komiske målspark). Boksning af bolde, som langt de fleste målmænd ville have grebet. Og i mine øjne så også en absurd dårlig placeringsevne ved Payet's frispark.

Og der vender jeg så tilbage med mit svar på dit spørgsmål. Efter min overbevisning SKAL en PL-målmand redde det frispark.
Det er rigtigt, men pointen var også bare, at MP risler Karius' fulde sæson på grundlag af to kampe. Men så igen, han gider jo ikke engang argumentere, så kan ikke bruge MPs mening til en pind, når han vrider uden om ved at kalde det spild af tid. En arrogant måde at feje andre brugeres meninger væk på, bare fordi man ikke er enig med ham.

Nu skriver jeg jo også, at resten er gået ind under Karius deroute, hvilket implicit betyder, han ikke har stået godt mod Hammers heller.

Nu sætter vi vores lid til, at Mignolet holder tjansen og skansen. Det er sikkert sundt for dem begge at have konkurrence.

Mit spørgsmål til MP, var i øvrigt et oprigtigt spørgsmål, men den slags spilder jo åbenbart hans dyrebare tid. :wall:
Corner taken quickly...

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af MP » torsdag, 15. dec, 2016 08:03

Kasper88 skrev:
texy skrev:
Kasper88 skrev:
Så hvilke af de 12 mål, der er gået ind på Karius vil du mene, han SKAL redde?
Ved ikke, om man med overbevisning kan svare på det spørgsmål. For det er da muligt, at han ikke skulle have reddet nogen.

Men de virkeligt dygtige målmænd hiver simpelthen oftere end mere jævne målmænd afgørende redninger frem. Redninger som man aldrig kunne have forlangt af dem. Den slags redninger har jeg kun set en enkelt af fra Karius. Og den ene gode redning holder jeg så op imod de mange usikkerhedsmomenter, som jeg synes, at han har vist. Dårlig beslutninger med fødderne (som ved det komiske målspark). Boksning af bolde, som langt de fleste målmænd ville have grebet. Og i mine øjne så også en absurd dårlig placeringsevne ved Payet's frispark.

Og der vender jeg så tilbage med mit svar på dit spørgsmål. Efter min overbevisning SKAL en PL-målmand redde det frispark.
Det er rigtigt, men pointen var også bare, at MP risler Karius' fulde sæson på grundlag af to kampe. Men så igen, han gider jo ikke engang argumentere, så kan ikke bruge MPs mening til en pind, når han vrider uden om ved at kalde det spild af tid. En arrogant måde at feje andre brugeres meninger væk på, bare fordi man ikke er enig med ham.

Nu skriver jeg jo også, at resten er gået ind under Karius deroute, hvilket implicit betyder, han ikke har stået godt mod Hammers heller.

Nu sætter vi vores lid til, at Mignolet holder tjansen og skansen. Det er sikkert sundt for dem begge at have konkurrence.

Mit spørgsmål til MP, var i øvrigt et oprigtigt spørgsmål, men den slags spilder jo åbenbart hans dyrebare tid. :wall:
Så lad mig endelig omformulere: Jeg gider ikke diskuterer med DIG! Og dine tidligere, samt ovenstående indlæg er egentlig et meget godt eksempel på hvorfor. Din arrogante tilgang og evne til at sætte ord i munden på folk er jo ekstraordinært. Jeg har aldrig været en af dem der har svinet Karius til. Jeg har blot sagt at det åbenbart er for tidligt for ham og at han skal have mere tid. Jeg sammenligner ham med de andre tophold's keepere og kan hurtigt konstaterer at vi som en af de eneste står uden en topkeeper.
Mine pointer bygger på at Karius ikke redder 50/50 bolde eller endda hiver redninger op som ingen havde forventet (som andre topkeepere gør).
Du beder mig svare på et spørgsmål som har absolut INTET at gøre med det jeg prøver og sige. DERFOR gider jeg ikke stå på mål for hvilke af 12 mål der SKAL reddes, da besvarelsen af dette ikke underbygger mine argumenter.
Men find du nogen der gider diskuterer æbler og appelsiner med dig for ja det er spild af min "dyrebare" tid at diskutere med en så nedladende og arrogant person.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » torsdag, 15. dec, 2016 10:32

Præcis. Det er jo ikke vigtigt hvilke af de 12 mål der SKAL reddes. Det der er vigtigt, er at andre top keepere med mellemrum hiver redninger ud af posen, der redder bolde, som man ellers hjemme i sofaen var sikker på ville gå ind. Det gør Mignolet f.eks via vilde refleksredninger. Den pose har Karius tydeligvis glemt i Tyskland.

Hvis det er bolde der SKAL reddes, ja så forventer jeg at en hvilken som helst keeper i PL vil redde dem. Selvfølgelig kan en keeper have en lortedag og droppe. Det kan ske. Det kan jeg godt leve med. Men hvis jeg aldrig kan forvente at vores målmand laver det ekstraordinære og redder vores røv, ja så kan jeg ikke se, hvad han skal stå der for.

Besvar