1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af jensemand » tirsdag, 22. maj, 2018 20:44

En på RAWK har lavet en omfattende analyse af Karius og målmændene i de 4 største ligaer, og Karius klarer sig ret flot. Her er sammenfatningen for Karius og lidt skriv om hvad han gør godt og mindre godt. Det er vist ca tiende indlæg på den linkede side og skrevet af brugeren babuyagu. https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... sg16059201

Hvis man vil læse endnu mere analyse og debat om Karius og andre målmænd kan jeg varmt anbefale deres Loris Karius tråd fra side 70 og frem inde på RAWK det er god læsning, men også en tidsrøver ! :)

Tænkte jeg ville dele det hvis der sidder nogen derude der kunne finde det ligeså spændende som mig ;)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af zalcos » tirsdag, 22. maj, 2018 21:17

Jeg er overbevist om at Karius ikke er god nok. Det faktum at han nu har spillet fast i så mange kampe, og jeg ikke er overbevist om at han er god nok, gør at jeg er overbevist om at han ikke er god nok. :aliboronz2:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Emmy » tirsdag, 22. maj, 2018 21:47

Jeg er overbevist om at Karius er god nok. Og der kommer ikke en ny 1. målmand i transfervinduet denne sommer
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » tirsdag, 22. maj, 2018 21:48

jensemand skrev:En på RAWK har lavet en omfattende analyse af Karius og målmændene i de 4 største ligaer, og Karius klarer sig ret flot. Her er sammenfatningen for Karius og lidt skriv om hvad han gør godt og mindre godt. Det er vist ca tiende indlæg på den linkede side og skrevet af brugeren babuyagu. https://www.redandwhitekop.com/forum/in ... sg16059201

Hvis man vil læse endnu mere analyse og debat om Karius og andre målmænd kan jeg varmt anbefale deres Loris Karius tråd fra side 70 og frem inde på RAWK det er god læsning, men også en tidsrøver ! :)

Tænkte jeg ville dele det hvis der sidder nogen derude der kunne finde det ligeså spændende som mig ;)
Det var noget af en gennemgang og flot arbejde. Jeg synes, Karius forbedrer sig hele tiden, og det er også hans skyld , at vi nu kan være rimeligt rolige på dødbolde, og han gør det absolut glimrende som keeper sweeper, får reddet fint ud af farezonen og er en hurtig og præcis igangsætter af spillet - særligt med hænderne.

Han er stadig en urutineret keeper på dette plan, han er ung for en keeper, så jeg tror på en stor fremtid for Karius i Liverpool.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » onsdag, 23. maj, 2018 08:55

@Jensemand

Virkelig stærk analyse, som du linker til der. Jeg synes, at den er uhyre godt lavet, og selvom den nok er lavet med udgangspunkt i, at få Karius til at se god ud, så virker den meget troværdig i sin form.

Baseret på den analyse, bør Jesper næsten undskylde sin keeper vs. keeper rating, som Navas vinder 8-7 i kamptråden :D

Jeg tror, jeg har skrevet det før, men Karius bør efter min mening kun udskiftes, hvis man kan hente en af de helt store keepere. Og reelt er de eneste interessante i den sammenhæng vel Oblak, Donnarumma og Allison, da Deg Gea og Neuer vel er udenfor rækkevidde.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » onsdag, 23. maj, 2018 10:58

texy skrev:@Jensemand

Virkelig stærk analyse, som du linker til der. Jeg synes, at den er uhyre godt lavet, og selvom den nok er lavet med udgangspunkt i, at få Karius til at se god ud, så virker den meget troværdig i sin form.

Baseret på den analyse, bør Jesper næsten undskylde sin keeper vs. keeper rating, som Navas vinder 8-7 i kamptråden :D

Jeg tror, jeg har skrevet det før, men Karius bør efter min mening kun udskiftes, hvis man kan hente en af de helt store keepere. Og reelt er de eneste interessante i den sammenhæng vel Oblak, Donnarumma og Allison, da Deg Gea og Neuer vel er udenfor rækkevidde.
Og her tænker jeg, at Karius kun bør blive bedre, eftersom de bedste målmandsår ligger et stykke ude i fremtiden, så hvis vi er tilfredse nu - og det er jeg - så bør han under nromale omstændigheder kun blive bedre og bedre de næste pænt mange år.
Ift hvor mange penge vi skal op med for de nævnte 3 keepere og det antal point de (måske) kan sikre os ekstra over en sæson, så tror jeg, at de penge er givet en del bedre ud andre steder på banen.
Hvis du ser Karius' tal for de kampe, han har medvirket i, efter han overtog for Migs, så er det vist svært at finde målmænd, der har bedre stats, og vi skal også hele tiden have vores trods alt noget anderledes måde at spille på ift langt de fleste andre hold, så det kræver noget specielt af forsvaret inkl. målmanden.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af AJ » torsdag, 24. maj, 2018 10:32

Jeg er ikke nødvendigvis fortaler for Karius, selvom han åbenlyst har forbedret sig (siden van Dijks ankomst?)

Men Donnarumma er på ingen måde bedre end Karius for nuværende. Han kan muligvis blive det, men han har stået en decideret elendig sæson for Milan med et hav af fejl. Særligt er han virkelig dårlig til at håndtere flade skud ude fra, som han enten ikke kan holde, eller får fumlet ind i nettet.

Navas er til gengæld utroligt undervurderet. Han laver da nogle grumme fejl såsom ved 3-0-målet mod Juventus, men han har en gevaldig andel af sit holds deltagelse i finalen takket være en række decideret vanvittige redninger. Når det kommer til mirakelredninger er Navas fuldt ud på højde med eksempelvis De Gea.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af texy » torsdag, 24. maj, 2018 11:18

AJ skrev:Jeg er ikke nødvendigvis fortaler for Karius, selvom han åbenlyst har forbedret sig (siden van Dijks ankomst?)

Men Donnarumma er på ingen måde bedre end Karius for nuværende. Han kan muligvis blive det, men han har stået en decideret elendig sæson for Milan med et hav af fejl. Særligt er han virkelig dårlig til at håndtere flade skud ude fra, som han enten ikke kan holde, eller får fumlet ind i nettet.

Navas er til gengæld utroligt undervurderet. Han laver da nogle grumme fejl såsom ved 3-0-målet mod Juventus, men han har en gevaldig andel af sit holds deltagelse i finalen takket være en række decideret vanvittige redninger. Når det kommer til mirakelredninger er Navas fuldt ud på højde med eksempelvis De Gea.
Jeg er overhovedet ikke imponeret af Navas. Ja, han laver drømmeredninger (ligesom Mignolet gør), men han er til gengæld ikke ret god til resten af målmandsspillet (og her synes jeg faktisk, at han er dårligere end Mignolet). Havde han stået en sæson hos os, som den han har leveret hos Real Madrid, så havde der slet ikke været nogen fokus på hans mirakelredninger - kun på den massive usikkerhed, som han skaber omkring sig.

Donnarumma, er jeg reelt også lidt i tvivl om (det er jeg faktisk også i forhold til Alisson). Men han ER det største unge målmandstalent i verden, som jeg ser det - på trods af en uimponerende sæson hos Milan. Næsten 3 sæsoner i mål for AC Milan i en alder af 19 år er i sig selv imponerende. Min mavefornemmelse siger mig faktisk også (trods rygter om bud på Donnarumma), at Klopp fortsætter med Karius. Karius var hans mand, og han har løftet opgaven flot, siden han fik sin "anden" chance.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » torsdag, 24. maj, 2018 11:52

Jeg tror også at Karius forbliver førstevalg. Om Migs bliver hængende som 2. valg eller vi får en ny ind, som enten skal true Karius, eller som er mere decideret 2. valg skal jeg ikke kune sige? Det kan også være at Ward bliver 2. valg og så bliver der hentet en ny som 3. valg? Men jeg tror ikke vi går ud og spenderer stort på Oblak, Donnarumma, Alisson eller lignende. Kan vi få end af dem til 35mio£ - så er det muligt. Men priserne lyder jo tættere på det dobbelte.

Angående Donnarumma, så er det jo vanvittigt, at han som 19årig reelt har lige så meget erfaring som Karius har som 24(snart25) årig.

Karius har 144 kampe på topniveau + en enkelt U21 (145)
Donnarumma har 125 kampe + 7 U21 og 5 landsholdskampe (137)

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af AJ » lørdag, 26. maj, 2018 23:39

You'll Never Walk Alone

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af nikand » lørdag, 26. maj, 2018 23:40

AJ skrev:You'll Never Walk Alone
Præcis.
Karius YNWA
We need a new Fowler...

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af zalcos » lørdag, 26. maj, 2018 23:46

Karius. jeg har mange meninger om dine færdigheder som målmand. men YNWA.
Men. du kan ikke stå på mål, og håber vi får en anden målmand. cya. ciao.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 26. maj, 2018 23:55


Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Emmy » søndag, 27. maj, 2018 00:02

Jeg lagde godt mærke til det. Men de viste det aldrig igen så man kunne ikke få helt styr på hvad der skete. Ramos er bare et svin.
Men jeg tror nu ikke det kan bruges til et forsvar af Karius.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 27. maj, 2018 00:06

Emmy skrev:
Jeg lagde godt mærke til det. Men de viste det aldrig igen så man kunne ikke få helt styr på hvad der skete. Ramos er bare et svin.
Men jeg tror nu ikke det kan bruges til et forsvar af Karius.
Mané fik rødt for mindre mod City.

Besvar