1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Repsej » torsdag, 08. dec, 2016 16:05

Mener nu også at BR bakkede op om hans indkøb, Mignolet, mens Reina jo så måtte på bænken og senere helt væk. Så den køber jeg ikke.

Og det der med at Mignolet engang gjorde ditten og datten kan vi jo ikke bruge til noget nu. PT virker han som en langt bedre og sikker målmand end Karius.
Mignolet måtte selv end tur på bænken efter en mere end skidt periode og kom styrket tilbage. Jeg tror Karius vil have godt at få presset fjernet fra hans skuldre i en kort periode.

Og jo jeg er af den opfattelse at det var Karius der kostede os point i weekenden. Et langskud nærmest direkte på målmanden skal han holde eller som minimum slå ud til en af siderne, for guds skyld da aldrig ind i det lille felt. Det kan da aldrig blive hverken Lucas eller Lovrens skyld at han fumler som han gør.

Målet til 2-3 burde en målmand i vores klub også kunne nå, hvis vi skal have en chance i toppen.

Jeg "brokkede" mig iøvrigt fra dag 1 Karius stod, ikke fordi jeg er kæmpe fan af Mignolet, men fordi han stod godt og aldrig spillede sig af holdet men decideret blev sat af, og Karius har på intet tidspunkt bevist over for mig at jeg tog fejl.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
Hendo
Indlæg: 276
Tilmeldt: mandag, 16. sep, 2013 19:02
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hendo » torsdag, 08. dec, 2016 18:02

Kasper88 skrev:@ Hendo:

Karius har spillet 9 kampe for LFC og du har allerede afskrevet ham?
Jeg hører dig heller ikke komme med bud på et alternativ, vi skulle være gået efter eller bør gå efter nu. Det hele er bare brok.
Vi kan alle blive enige om, at Karius ikke kommet decideret flyvende for land, men faktum er samtidig, at vi med Karius i buret har vundet 6 kampe, spillet 2 uafgjort og kun tabt nu her til Bournemouth, så decideret kampafgørende og skyld i pointtab, har han ikke været, for i de to uafgjorte kampe, spillede vi 0-0 og inden Bournemouth kampen havde han højest lukket 2 mål ind i en kamp, i resten har han holdt buret rent eller kun lukket 1 mål ind.
Og man skal satme ikke påstå, at alt falder tilbage på Karius i en kamp som den mod Bournemouth, for det var en kollektiv nedsmeltning og ikke kun én syndebuks værk. Det er vildt at se, hvordan folk herpå går i selvsving over, at vi har tabt én kamp over en periode, hvor vi forinden ikke havde tabt én eneste kamp udover Burnley kampen i denne sæson.

Jeg er glad for, at Reina går ud og viser opbakning til Karius, for det har han brug for, fremfor dem, der bander og svovler. Det er nu engang sådan, at Karius er vores førstemålmand. Det har han ikke valgt, det har Klopp. Så kan man mene, det er unfair overfor Mignolet, men det er stadig ikke Karius skyld.
Hvor ser du henne i de to indlæg om Karius at jeg har afskrevet ham? Jeg nævner netop at ja, han kan stadig blive god osv. osv. Men at det er en dyr taktik at satse på "potentiale" og "talent" på lige netop den plads. Åbenlyst: Fordi det tager tid at udvikle sig, men ekstra meget: Fordi målmandspladsen er bare ekstra ubarmhjertig. Og hvis man vil vinde noget, er det svært hvis målmanden ikke er klar før senere på sæsonen, eller i næste sæson eller den næste. Det kan godt lade sig gøre, men det er svært. I vores tilfælde vil det nok kræve at Matip holder sit niveau og forbliver skadesfri i en hel sæson.

Det er vel ret svært at nævne ret mange mesterhold, i nogle ligaer, med målmænd der ikke, som absolut minimum, redder et par point set over en sæson? Og vigtigt: Målmænd der giver forsvaret tryghed og ro.

Du skriver at han ikke har været skyld i pointtab. Der må vi så bare være uenige. Mener han bærer en stor del af skylden for det kollaps mod Bournemouth. Ikke kun ved den fejl der direkte kostede mål, det ville faktisk være for sort/hvidt, men også inden. F.eks. er der et langskud som er mere held end forstand han redder. Det så ret usikkert ud. Nej, han er ikke den eneste skyldige i Bournemouth nederlaget. Hvor har jeg sagt det? Men en målmands job er bl.a. at give ro og tryghed. Tvivler altså på at han giver ret meget ro og tryghed til resten af holdet. Når panikken indtræffer ville det være umådeligt rart at have en målmand som forsvaret kunne læne sig lidt op ad.

Du nævner at det er noget skidt at alting skal være sort/hvidt. "Hvorfor skal det man siger enten tolkes som, at man lovpriser en spiller, eller er i mod en en spiller?" Jamen, enig. Men ser du ikke også selv lidt sort/hvidt på det?

Du prøver at se objektivt på det og siger at han ikke har kostet point.

Tror manges frustration over dette bl.a. skyldes at det vel er omkring 5 års pinligt tydelige målmandsproblemer der har hobet sig op?
Nu står vi så igen, stadig, med dette problem. Selvom de færreste vel forventer en 500 millioner kroners stjernemålmand for Liverpool. Mindre kan i den grad gøre det.

I øvrigt er det da fint at nævne antal sejre, uafgjorte, nederlag osv. men det er vel også ret sort/hvidt i forhold til enkelte spileres præstation? Statistik og miniskørter skjuler det væsentlige eller vigtigste, eller er det begge dele? :D

Og nej, afskriver heller ikke mesterskabet denne sæson. Og har fra starten heller ikke regnet med et mesterskab. Det ville være vildt, så hurtigt efter Klopps tiltræden. Men muligheden er der tydeligvis. Og der er det bare, at mange nok bliver skuffede når man ser den type målmand igen. Og den type forsvarsspil igen. Og forsvarsspillet bliver som regel altid bedre med en målmand der giver ro og tryghed. Det kan i øvrigt heller ikke altid udregnes med en statistik, men er forholdsvis tydeligt at se alligevel. Nå, bakker da også op om hvem Klopp vælger. Det har intet med det at gøre. Synes bare det er interessant at debattere. Nå, defensiven hænger på Matip. Det ville være fedt hvis det var lidt mindre skrøbeligt. Det er alt. Karius bliver måske en af de bedste målmænd i ligaen. Men det koster tydeligvis en del lærepenge. Lad os se om de er betalt nu... eller senere på sæsonen. Eller i næste sæson. Eller den efter.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 08. dec, 2016 18:04

@ Repsej:

Jeg skriver jo netop, at Klopp bakker sit indkøb (Karius) op og bruger ham og så nævner du, at Rodgers gjorde det samme med Mignolet. Dit eksempel med Rodgers underbygger jo det jeg siger om, at de fleste managers bruger deres egne indkøb. Rodgers gjorde det og Klopp gør det. Så hvad er det lige, du ikke køber og hvem er dit indlæg i det hele taget henvendt til?

Vi kan da bruge, hvad Mignolet gjorde til at sætte tingene i perspektiv. Det at se tingene i et perspektiv, forstår du åbenbart ikke, virker det til? Klopp købte jo ikke Karius for at brænde penge af, han købte ham, fordi han ikke var tilfreds med Mignolet sidste sæson set over hele sæsonen.

Du kan da ikke kalde 9 kampe, hvoraf man har tabt én for en skidt periode. Nu må du stoppe. Hvis det forsætter og Karius dropper flere bolde, så skal han på bænken ja, men lad være med at kalde det her for en skidt periode. Det var en skidt kamp.

Og du skriver, at Karius vil have godt af at få presset fjernet fra sine skuldre i en kort periode. Vil det sige, at når du mener Karius har fået fjernet presset så skal han starte igen? Du skriver jo en kort periode. I så fald røvrender man jo bare Mignolet igen.

Karius er jo ikke skyld i alle 4 mål. Ja, han er skyld i det sidste, men sgu da ikke i, at der bliver begået straffespark eller, at Lovren ikke trækker sin mand offside eller, at der ikke dækkes ordentligt op i feltet.

Hvis du brokkede dig over, at Mignolet blev sat af, så er det "sjovt", at du mener, Karius kun skal på bænken i en kort periode, medmindre du anser resten af sæsonen for "en kort periode"? Jeg gør ikke.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 08. dec, 2016 18:39

@ Hendo:

Dit indlæg emmer nu ellers lidt af, at du ikke har meget tiltro til ham, i hvert fald ikke i denne sæson. Du skriver jo blandt andet:
Hendo skrev: Alle ved at hvis der er et sted på banen som er ekstra dyrt at eksperimentere eller satse på at "det går nok"/"om nogle sæsoner bliver X-målmand så god" osv. så er det på den plads. Og alligevel har Liverpool intet lært.
Det kan godt være, at jeg tolker for meget ud fra det, men det lyder som om, du mener, at vi spiller mesterskabschancerne ud af hænderne ved at bruge Karius og det er da det samme som at afskrive ham, i hvert fald for denne sæson.

Men jeg spørger gerne, hvem vi skulle have købt i stedet? Joe Hart? For ham nægter jeg at tro, vi har råd på lønsiden. Hvem ville du gerne købe? Jeg er nemlig selv fuldstændig blank, for der render en masse spændende målmænd rundt i de mindre PL-klubber, men det samme gjorde Mignolet og det er jo ikke gået så voldsomt godt og så ved jeg ikke, hvem vi ellers skulle kigge efter, for de andre tyskere, er jo lidt lottokuponer ligesom Karius. De er i hvert fald unge.

Mit bud ville være Salvatore Sirigu fra PSG, men netop det, at han er fra PSG gør nok også, at jeg tvivler på, det var en reel mulighed og han har heller ikke ligefrem gjort sig heldigt bemærket i Sevilla, såvidt jeg ved. Drømmesigningen ville nok være Kevin Trapp fra selvsamme PSG, men det er mere end urealistisk og jeg har vitterligt heller ikke meget forstand på målmænd. Måske Mandanda havde været et bud, men jeg tror Klopp ville have en UNG en, der kunne kæmpe mod Mignolet, den rutinerede.

At man bærer en del af skylden for et kollaps er ikke ens betydende med, at man bærer al skylden. Som jeg lige har forklaret repsej, så er Karius ikke skyld i alle 4 mål, ergo bærer han ikke al skylden. Det er simpel logik.

Det er vel lige så meget et forsvars job at skabe ro og tryghed, især når man er henholdsvis 27 og 29 år og bundrutinerede?
Det ville være rart at have en målmand, forsvaret kunne læne sig op af, men det ville også være rart at have et forsvar, målmanden kunne læne sig op ad...og som kunne finde ud af at dække op. Det må være noget, begge "parter" skal lære og noget som Lovren efterhånden burde have lært. Lucas kan man tildels undskylde med, at han spiller en uvant position, men alligevel.

Nej, jeg mener ikke, at jeg ser så sort/hvidt på Karius som flere gør. Jeg hidser mig i hvert fald ikke op, men prøver at se et retfærdigt perspektiv, hvor han pt. har spillet 9 kampe. Jeg mener, at jeg forholder mig objektivt til, at der er flere, som bærer et ansvar for det kollektive kollaps og så forsøger jeg også at se kampen i perspektiv.

Jeg siger, at han ikke alene har kostet point. Jeg har tilmed kaldt det en kollektiv nedsmeltning op til flere gange. Det var det og Karius er en del af det kollektiv.

Jeg nævner jo resultaterne for at understrege, at han indtil nu ikke har kostet os mesterskabschancerne. Det er da ikke sort/hvidt. Det er faktum, at vi har tabt 1 kamp med ham på mål, uanset om det er hans fortjeneste eller ej.

At du i øvrigt taler om statistik har nu intet med, at jeg nævner resultaterne at gøre. Jeg forsøger jo ikke at bruge statistik til at tale Karius op, men jeg forsøger heller ikke på at bruge det til at tale ham ned. Jeg forsøger at forholde mig til de kolde fakta om, at vi har tabt den ene kamp.

Det ville give mening at tale om statistik og være efter mig, hvis jeg sagde, at Karius har gjort x-antal et eller andet, uden at forholde mig til, hvordan han egentlig har spillet, men det er jo ikke tilfældet. Jeg mener selv at statistikker skal tages med et gran salt og jeg mener ikke, at jeg anvender statistikker til at tegne et unuanceret billede af hans præstationer.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af RedRedRed » mandag, 12. dec, 2016 18:14

Klopp stikker lidt til Neville;


Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Repsej » mandag, 12. dec, 2016 18:50

Kasper88 skrev:@ Repsej:

Jeg skriver jo netop, at Klopp bakker sit indkøb (Karius) op og bruger ham og så nævner du, at Rodgers gjorde det samme med Mignolet. Dit eksempel med Rodgers underbygger jo det jeg siger om, at de fleste managers bruger deres egne indkøb. Rodgers gjorde det og Klopp gør det. Så hvad er det lige, du ikke køber og hvem er dit indlæg i det hele taget henvendt til?

Vi kan da bruge, hvad Mignolet gjorde til at sætte tingene i perspektiv. Det at se tingene i et perspektiv, forstår du åbenbart ikke, virker det til? Klopp købte jo ikke Karius for at brænde penge af, han købte ham, fordi han ikke var tilfreds med Mignolet sidste sæson set over hele sæsonen.

Du kan da ikke kalde 9 kampe, hvoraf man har tabt én for en skidt periode. Nu må du stoppe. Hvis det forsætter og Karius dropper flere bolde, så skal han på bænken ja, men lad være med at kalde det her for en skidt periode. Det var en skidt kamp.

Og du skriver, at Karius vil have godt af at få presset fjernet fra sine skuldre i en kort periode. Vil det sige, at når du mener Karius har fået fjernet presset så skal han starte igen? Du skriver jo en kort periode. I så fald røvrender man jo bare Mignolet igen.

Karius er jo ikke skyld i alle 4 mål. Ja, han er skyld i det sidste, men sgu da ikke i, at der bliver begået straffespark eller, at Lovren ikke trækker sin mand offside eller, at der ikke dækkes ordentligt op i feltet.

Hvis du brokkede dig over, at Mignolet blev sat af, så er det "sjovt", at du mener, Karius kun skal på bænken i en kort periode, medmindre du anser resten af sæsonen for "en kort periode"? Jeg gør ikke.
Nu vil jeg ikke kalde de 2 mål i går decideret drop. Men det første mål er det en klar placeringsfejl fra Karius side, det sidder jo ikke engang helt ude ved stolpen.

Ved det andet mål mangler jeg i den grad han kommer med 110 km ud i feltet med ild i øjnene og fråde omkring munden så modstanderen bliver bange for overhovedet at komme ind i feltet. Lidt ala den attitude som Schmichel havde i hans tid i Man U.
Det kan godt være der var blevet scoret alligevel, men Karius giver ham jo alverdens mulighed for at placere bolden som han har lyst til da Karius jo på ingen måder presser ham.

Min påstand er at en bedre målmand og en med masser af selvtillid havde snuppet mindst en af de to scoringer.

Karius har i mine øjne kostet os mindst 4 point i de sidste 2 kampe, med det i mente at Chelsea og Arsenal nu er ved at løbe fra os at City taber terræn så gør det point tabene endnu mere ærgelige.

Så det må være på tide at han skal have en lille pause nu.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af RedRedRed » mandag, 12. dec, 2016 19:57

Repsej skrev:
Kasper88 skrev:@ Repsej:
Jeg skriver jo netop, at Klopp bakker sit indkøb (Karius) op og bruger ham og så nævner du, at Rodgers gjorde det samme med Mignolet. Dit eksempel med Rodgers underbygger jo det jeg siger om, at de fleste managers bruger deres egne indkøb. Rodgers gjorde det og Klopp gør det. Så hvad er det lige, du ikke køber og hvem er dit indlæg i det hele taget henvendt til?
Vi kan da bruge, hvad Mignolet gjorde til at sætte tingene i perspektiv. Det at se tingene i et perspektiv, forstår du åbenbart ikke, virker det til? Klopp købte jo ikke Karius for at brænde penge af, han købte ham, fordi han ikke var tilfreds med Mignolet sidste sæson set over hele sæsonen.
Du kan da ikke kalde 9 kampe, hvoraf man har tabt én for en skidt periode. Nu må du stoppe. Hvis det forsætter og Karius dropper flere bolde, så skal han på bænken ja, men lad være med at kalde det her for en skidt periode. Det var en skidt kamp.

Og du skriver, at Karius vil have godt af at få presset fjernet fra sine skuldre i en kort periode. Vil det sige, at når du mener Karius har fået fjernet presset så skal han starte igen? Du skriver jo en kort periode. I så fald røvrender man jo bare Mignolet igen.
Karius er jo ikke skyld i alle 4 mål. Ja, han er skyld i det sidste, men sgu da ikke i, at der bliver begået straffespark eller, at Lovren ikke trækker sin mand offside eller, at der ikke dækkes ordentligt op i feltet.
Hvis du brokkede dig over, at Mignolet blev sat af, så er det "sjovt", at du mener, Karius kun skal på bænken i en kort periode, medmindre du anser resten af sæsonen for "en kort periode"? Jeg gør ikke.
Nu vil jeg ikke kalde de 2 mål i går decideret drop. Men det første mål er det en klar placeringsfejl fra Karius side, det sidder jo ikke engang helt ude ved stolpen.
Ved det andet mål mangler jeg i den grad han kommer med 110 km ud i feltet med ild i øjnene og fråde omkring munden så modstanderen bliver bange for overhovedet at komme ind i feltet. Lidt ala den attitude som Schmichel havde i hans tid i Man U.
Det kan godt være der var blevet scoret alligevel, men Karius giver ham jo alverdens mulighed for at placere bolden som han har lyst til da Karius jo på ingen måder presser ham.
Min påstand er at en bedre målmand og en med masser af selvtillid havde snuppet mindst en af de to scoringer.
Karius har i mine øjne kostet os mindst 4 point i de sidste 2 kampe, med det i mente at Chelsea og Arsenal nu er ved at løbe fra os at City taber terræn så gør det point tabene endnu mere ærgelige.
Så det må være på tide at han skal have en lille pause nu.
Og hvis han så havde lavet straffe fordi Antonio havde taget et simpelt træk, som vi ser det i halvdelen af sådanne situationer, så havde det også været galt. Måske ikke hos dig, men så hos andre.

Det er ikke noget decideret forsvar af Karius, for jeg havde som mange andre, forventet mere. Men synes bare alt for ofte, bliver for unuanceret.

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Repsej » mandag, 12. dec, 2016 21:18

Hvis han havde lavet straffe, så havde han da i det mindste prøvet et eller andet, her er han jo total passiv. Nu kommer jeg aldrig i den situation, men hvis jeg var angriber ville jeg ikke frygtet Karius i den situation. Kom da ud og hvis at den store hvide firkant hvor han må tage med hænder er hans område og det teritorium har han pisset af og det skal man ikke træde ind på.

Jeg tror de andre hold har fundet ud af at hans selvtillid er ikke eksisterende og han sagtens kan psykes ud hvis de bare går efter at få ham i ubalance.
Det kan da ikke blive ved med at gå godt.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af RedRedRed » mandag, 12. dec, 2016 22:16

Hvis han nogensinde skal genfinde selvtilliden, så skal han i hvert fald ikke læse med på fanfora og diverse sociale medier for tiden. Her er en fra twitter :)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 12. dec, 2016 22:22

:lol: Humor :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 13. dec, 2016 02:22

Repsej skrev: Nu vil jeg ikke kalde de 2 mål i går decideret drop. Men det første mål er det en klar placeringsfejl fra Karius side, det sidder jo ikke engang helt ude ved stolpen.

Ved det andet mål mangler jeg i den grad han kommer med 110 km ud i feltet med ild i øjnene og fråde omkring munden så modstanderen bliver bange for overhovedet at komme ind i feltet. Lidt ala den attitude som Schmichel havde i hans tid i Man U.
Det kan godt være der var blevet scoret alligevel, men Karius giver ham jo alverdens mulighed for at placere bolden som han har lyst til da Karius jo på ingen måder presser ham.

Min påstand er at en bedre målmand og en med masser af selvtillid havde snuppet mindst en af de to scoringer.

Karius har i mine øjne kostet os mindst 4 point i de sidste 2 kampe, med det i mente at Chelsea og Arsenal nu er ved at løbe fra os at City taber terræn så gør det point tabene endnu mere ærgelige.

Så det må være på tide at han skal have en lille pause nu.
Hvorvidt Karius skal have en pause, I don't know. Det må Klopp vurdere. Det minder lidt om det scenarie et nedrykningstruet hold står overfor med deres manager. Skal de skaffe sig af med ham eller give ham den fornødne tillid, der måske kan vende bøtten. Lige umiddelbart vil jeg sige, at den er ekstra svær, for ikke nok med, at Karius har det svært, så møder ham samtidig helt uhørt tåkrummende kommentarer fra Gary Neville og Jamie Carragher, der nærmest bruger ham som levende boksebold lige nu, uden at skele til, hvor krop umulig og elendig, sidstnævnte selv af og til har været i vores røde trøje, når han har lukket et selvmål ind for 117. gang. Jeg er chokeret over Jamie Carraghers opførsel på Twitter, hvor han nu også er gået i clinch med Didi Hamann. Men det er jo en anden snak.

Mht. de to mål, så er det ikke drops, nej.

Man kan godt argumentere for, at Karius står placeret forkert på målet til 0-1. Jeg er ikke målmand, så det skal jeg ikke kloge mig på. Men man kan også argumentere for, at Lallana ikke hopper inde i muren og hvad skal man så ærlig talt bruge ham i en mur for, hvis han er bange for at blive ramt af bolden? Jeg skal ikke kunne udtale mig om Lallana kunne have nået bolden alligevel, men det irriterer mig grænseløst, at han står stille, mens alle andre hopper. Men ja, taget i betragtning, at Karius får lappen på, så kan man godt argumentere for, at han skal redde den. Det er de her små glims af ligegyldighed, der irriterer mig voldsomt, ligesom da Origi ikke pressede for at vinde bolden i Bournemouth. Sådan nogle små ting synes jeg indikerer, at nogle af dem ikke har den rette indstilling lige pt. Der skal være koncentration alle 90 minutter, ellers kan det ikke nytte noget.

Mht. mål nummer to, så er jeg bare ikke enig. Han bliver fanget på mellemhånd og så er det svært at vurdere om man kan nå derud eller om, man skal blive i målet. Så bliver det en slags mellemting.

Jeg synes, det er en kombination af en masse ting, som er skyld i pointtab. Skidt målmandsspil, dårligt forsvarsspil, manglende gejst til at vinde og for uskarpe offensivt. Det er bare stolpe ud for os lige nu, men jeg vil ikke lade al skylden tilfalde Karius. Vi er stadig et kollektiv og der er flere, der bør kigge indad. Forhåbentlig starten Matip og Klavan næste gang, så Lovren ikke skal rende rundt og lave flere blunder, for han har også set meget uheldig ud på det seneste. Det er der mange, der har.

Jeg ser nok også helst, Karius få en pause nu, men det ville sgu også være fedt, hvis han kunne lukke næbet på Carragher og Neville, om ikke andet så blot for en stund. Men vi ser desværre en ung mand, der er enormt hårdt psykisk ramt og som lige nu får endnu flere tæsk af medierne.
Corner taken quickly...

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af MP » tirsdag, 13. dec, 2016 09:51

Synes Mads Junker og Kian Fonoudi rammer meget præcist i deres diskussion omkring Karius.
De nævner at målene mod West Ham ikke kan betegnes som drops, men det er dog 50% redninger som topkeepere ville have snuppet. Lloris, De Gea, Cech osv havde pillet frisparket og aggressive keepere som Schmeichel havde måske gået ud og pillet mål nr 2.
Målene kan ikke tilskrives Karius, men faktum er bare at vi ikke har en topkeeper som kan redde den slags 50/50 bolde. Man kan være nok så beskyttende overfor Karius og sige målene ikke er hans skyld og at han indtil videre har stået udemærket, men der kan ikke argumenteres for at vi pt har en topkeeper i buret som redder point. Vi har købt et talent som med årene har potentialet til at blive den næste De Gea, men der er han altså ikke endnu! Set i bakspejlet havde vi måske mere behov for en keeper som kunne have en impact fra day-one såsom Hart eller lignende.
Men vi må anerkende at vi står svagt bagtil, ligesom vi har gjort de sidste mange år, og så må vi bede til at Karius udvikler sig til at blive den keeper vi har drømt om.
Det er klart at en mand som var ved at slå Neuer som årets målmand ikke skal afskrives endnu, men jeg mener han skal have mere tid før han er klar som starter.

Repsej
Indlæg: 601
Tilmeldt: lørdag, 09. jul, 2011 14:28
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 52

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Repsej » tirsdag, 13. dec, 2016 10:42

MP skrev:Synes Mads Junker og Kian Fonoudi rammer meget præcist i deres diskussion omkring Karius.
De nævner at målene mod West Ham ikke kan betegnes som drops, men det er dog 50% redninger som topkeepere ville have snuppet. Lloris, De Gea, Cech osv havde pillet frisparket og aggressive keepere som Schmeichel havde måske gået ud og pillet mål nr 2.
Målene kan ikke tilskrives Karius, men faktum er bare at vi ikke har en topkeeper som kan redde den slags 50/50 bolde. Man kan være nok så beskyttende overfor Karius og sige målene ikke er hans skyld og at han indtil videre har stået udemærket, men der kan ikke argumenteres for at vi pt har en topkeeper i buret som redder point. Vi har købt et talent som med årene har potentialet til at blive den næste De Gea, men der er han altså ikke endnu! Set i bakspejlet havde vi måske mere behov for en keeper som kunne have en impact fra day-one såsom Hart eller lignende.
Men vi må anerkende at vi står svagt bagtil, ligesom vi har gjort de sidste mange år, og så må vi bede til at Karius udvikler sig til at blive den keeper vi har drømt om.
Det er klart at en mand som var ved at slå Neuer som årets målmand ikke skal afskrives endnu, men jeg mener han skal have mere tid før han er klar som starter.
Kort og godt enig :)
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af JTN » tirsdag, 13. dec, 2016 13:18

Repsej skrev:
MP skrev:Synes Mads Junker og Kian Fonoudi rammer meget præcist i deres diskussion omkring Karius.
De nævner at målene mod West Ham ikke kan betegnes som drops, men det er dog 50% redninger som topkeepere ville have snuppet. Lloris, De Gea, Cech osv havde pillet frisparket og aggressive keepere som Schmeichel havde måske gået ud og pillet mål nr 2.
Målene kan ikke tilskrives Karius, men faktum er bare at vi ikke har en topkeeper som kan redde den slags 50/50 bolde. Man kan være nok så beskyttende overfor Karius og sige målene ikke er hans skyld og at han indtil videre har stået udemærket, men der kan ikke argumenteres for at vi pt har en topkeeper i buret som redder point. Vi har købt et talent som med årene har potentialet til at blive den næste De Gea, men der er han altså ikke endnu! Set i bakspejlet havde vi måske mere behov for en keeper som kunne have en impact fra day-one såsom Hart eller lignende.
Men vi må anerkende at vi står svagt bagtil, ligesom vi har gjort de sidste mange år, og så må vi bede til at Karius udvikler sig til at blive den keeper vi har drømt om.
Det er klart at en mand som var ved at slå Neuer som årets målmand ikke skal afskrives endnu, men jeg mener han skal have mere tid før han er klar som starter.
Kort og godt enig :)
Set i det lys er kritikken mod ham også kammet lidt over efter min mening. Den skal i højere grad rettes mod Klopp for at insistere på at gøre ham til førstekeeper uden at skele til hans skade og den missede sæsonstart. Nu star han i en situation, hvor han er tvunget til at bruge ham.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af sjampen » tirsdag, 13. dec, 2016 14:36

Repsej skrev:Hvis han havde lavet straffe, så havde han da i det mindste prøvet et eller andet, her er han jo total passiv. Nu kommer jeg aldrig i den situation, men hvis jeg var angriber ville jeg ikke frygtet Karius i den situation. Kom da ud og hvis at den store hvide firkant hvor han må tage med hænder er hans område og det teritorium har han pisset af og det skal man ikke træde ind på.
Vi skal ikke længere tilbage end mod Crystal Palace, hvor Karius netop reagerede som du efterlyser, og i øvrigt blev korsfæstet for at være for agressiv, også herinde. Så kan vi jo køre pendulet resten af sæsonen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar