1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af jensemand » søndag, 27. maj, 2018 00:28

YNWA jeg har ikke andet end sympati og positive tanker omkring den mand !
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 27. maj, 2018 08:30

Jeg er bange for at vi så Karius´ karriere på højeste plan kollapse i aftes. Jeg tvivler på, at han nogensinde kommer over det her; denne kamp vil altid sidde i hans baghoved, og ligesom Jesper Olsen for evigt vil være brændemærket af brøleren i Mexico, så vil alle i fodboldverdenen fra nu af og til dommedag vide, hvad en "Loris Karius" er.

Hvis han har en ualmindeligt stærk psyke vil han måske kunne ryste det af sig, men det vil under alle omstændigheder tage laaaaang tid, og selv i så fald vil de store klubber næppe være klar til at tage chancen med ham. Han vil sikkert stadig kunne få en pæn karriere i mindre klubber/ligaer, men på højeste plan tror jeg det sluttede i aftes. Desværre, og jeg har sq ondt af ham. Det må være forfærdeligt at være ham lige nu.

Jeg ser som følge heraf intet alternativ til, at Klopp skal på keeperjagt til sommer.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Scherwin » søndag, 27. maj, 2018 10:17

Når jeg lige har sovet på det og tænkt over situationen så vil jeg hellere have at Karius står på mål end vi henter en middelmåldig keeper ind som butland

Hvis vi skal skifte Karius skal det være med en keeper fra øverste hylde, Oblak Allison ect.

Jeg sagde for 20 kampe siden at hvis han stod fejlfri i alle kampene så ville det være svært at gå ud og hente en ny keeper selv om det var Oblak.

han stod fejlfrit i 16 kampe i træk, var faktisk premier leagues bedste keeper. men så begyndte han at lave fejl omkring Semifinalerne's tid (i PL) der var nogle usikkerheds momenter.
Men jeg tænkte ikke at han ville lave 2 så store drops i aften lige som han gjorde sidst han var førstemålmand mod burnley i premier league.
Senest rettet af Scherwin søndag, 27. maj, 2018 10:23, rettet i alt 1 gang.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Emmy » søndag, 27. maj, 2018 10:22

Wormie skrev:Når jeg lige har sovet på det og tænkt over situationen så vil jeg hellere have at Karius står på mål end vi henter en middelmåldig keeper ind som butland

Hvis vi skal skifte Karius skal det være med en keeper fra øverste hylde, Oblak Allison ect.
Fuldstændig enig. Karius har stået fremragende i CL denne sæson og har ligeledes gjort det godt i PL efter han tog pladsen i målet. Isoleret set er det en katastrofe i går. Samlet set har han haft en flot sæson. Og skal han erstattes skal det være topklasse der kommer ind. Det ved Klopp selvfølgelig godt. Og jeg tror stadig ikke der bliver brugt 50-75 mio £ på en målmand. De penge kan bruges bedre. Men er der penge til det skal der handles, for mig er det bare ikke første prioritet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Jesper » søndag, 27. maj, 2018 11:37

Emmy skrev:
Wormie skrev:Når jeg lige har sovet på det og tænkt over situationen så vil jeg hellere have at Karius står på mål end vi henter en middelmåldig keeper ind som butland

Hvis vi skal skifte Karius skal det være med en keeper fra øverste hylde, Oblak Allison ect.
Fuldstændig enig. Karius har stået fremragende i CL denne sæson og har ligeledes gjort det godt i PL efter han tog pladsen i målet. Isoleret set er det en katastrofe i går. Samlet set har han haft en flot sæson. Og skal han erstattes skal det være topklasse der kommer ind. Det ved Klopp selvfølgelig godt. Og jeg tror stadig ikke der bliver brugt 50-75 mio £ på en målmand. De penge kan bruges bedre. Men er der penge til det skal der handles, for mig er det bare ikke første prioritet.
Jeg er ikke enig. Fordi det er i de afgørende kampe, hvor man kan se om man har DET der skal til og det har han ikke. Dernæst, så tror jeg at Karius har fået et psykisk smæld, han aldrig kommer sig over igen. Ikke i de store kampe. Gør han det, så hatten af, men den risiko skal vi som klub ikke løbe. Hårdt, men sandt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Scherwin » søndag, 27. maj, 2018 18:44

Billede

Pictures says a 1000 words.

Det bliver svært for ham at komme tilbage men som folk også har skrevet så

hvis han kommer tilbage så vil intet slå ham ud igen.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Dieks » søndag, 27. maj, 2018 20:45

Karius har lige så store nosser som de to fejl han lavede i går. Det kræver fanme mandsmod at gå alene ned mod de medrejste fans og undskylde oven på De store fejl. Der var nok mange der var skyndt sig hurtigt ned i omklædningsrummet og havde gemt sig. Den handling gør det meget svært for mig at være sur på ham. Er pisse ærgerlig over at det var det der gjorde udslaget (selvfølgelig kombineret med Ramos svinestreg).

Jeg er meget splittet omkring hele målmands situationen. På den ene side så ser jeg gerne at vi henter en verdensklasse keeper ind, for på netop den position har vi smidt mange dumme point. Så at ofre Karius for at flytte Klubben et skridt tættere på PL titlen ville måske være en nødvendig handling.

Omvendt så syntes jeg fanme også det ville være synd at smide de sidste 6 måneders fremgang, karius har vist, væk. Jeg tror og håber virkelig at vi stadig kan få bygget en ung bagkæde op. Så vi de næste 5-7 år ikke behøver diskurere indkasserede mål på dødbolde, drop, forsvars kiks ogl. Efter kampene.

Havde karius haft en arrogant holdning til sine fejl så ville det være lettere at være sur på ham. Men jeg har det meget dårligt med at sparke på en mand der i den grad bogstavligt lægger sig fladt ned og erkender sine fejl.

YNWA Karius.!!
YNWA..!

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 27. maj, 2018 21:07

Det store spørgsmål er vel ret beset om Karius KAN komme tilbage efter det her.

Ønsker han overhovedet at blive et sted hvor politiet nu undersøger dødstrusler mod ham og hans familie? Føler han sig tryg i byen, føler han sig tryg på holdet? Føler holdet sig trygt med ham?

Der er mange ting der skal bearbejdes, og jeg tror ærligt talt det ville være bedst at hente en erfaren keeper ind (f.eks en Buffon, i en drømmeverden) der kan tage brodden af det i næste sæson, og så kan Loris, hvis han overhovedet har mentaliteten og lysten, måske komme tilbage senere.

Men jeg har meget svært ved at se at Karius står den næste betydende kamp for Liverpool.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 27. maj, 2018 21:13

I tidligere indlæg har jeg ment, at Karius næppe nogensinde ville kunne komme sig over de mentale følger af gårsdagens fadæser og at hans karriere som førstekeeper i en topklub derfor meget vel kunne være kollapset før den for alvor kom i gang.

Nu er jeg kommet i tvivl. En bølge af sympati og medfølelse - bevares, iblandet hadefulde udfald og det der er værre - lader til at skylle ned over ham på div. sociale medier, og uden at det er andet end min private lommepsykologiske fornemmelse, så føler jeg, at det måske kan hjælpe ham til at lægge det hele bag sig og komme stærkt tilbage.

Men det vil under alle omstændigheder tage sin tid, og spørgsmålet er om vi kan løbe risikoen ved at gå ind til den nye sæson med en groggy førstekeeper, suppleret med en urutineret Danny Ward (jeg regner stadig Migs som på vej ud). Efter min mening er svaret stadig nej. Gambler vi og taber i dette spørgsmål kan top 4 og CL i næste sæson hurtigt være overståede kapitler, og de sidste sæsoners fremskridt slået tilbage til start. Den risiko må klubben simpelthen ikke tage.
Senest rettet af Sledgehammer mandag, 28. maj, 2018 09:23, rettet i alt 3 gange.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Thommo » søndag, 27. maj, 2018 22:27

Dieks skrev: Havde karius haft en arrogant holdning til sine fejl så ville det være lettere at være sur på ham. Men jeg har det meget dårligt med at sparke på en mand der i den grad bogstavligt lægger sig fladt ned og erkender sine fejl.

YNWA Karius.!!
Hans reaktion er jo rørende lige efter kampen, og han er nok en fin fyr(jeg så hellere et arrogant møgsvin der kan tage med hænder, og redde point a la de gea end Karius). MEN LFC bliver ikke etter med ham på mål, det tør jeg godt garantere. Og han kan da ikke andet end lægge sig fladt ned, hvis han havde gjort det modsatte var han blevet, om muligt, endnu mere til grin i fodboldverdenen. Og som det før er skrevet her på forum, er han ikke engang i tyskernes bruttotrup med 4 keepere, så alene i Tyskland er der mindst 4 bedre end ham, jeg tror reelt også der er mindst 10. Jeg håber ikke han står for LFC i andet end liga cuppen, måske muligvis. Buffon er mange gange bedre, så lad os prøve at se om ikke vi kan få en italiener i LFC....Med succes altså.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Pede » søndag, 27. maj, 2018 22:38

Jeg har ondt af manden, og billederne af hans undskyldning til fansene på stadion er stærke billeder.
Men hvis vi som klub vil være med der hvor det er sjovt må vi tage konsekvensen, og finde en klassekeeper. Ja, der har været bedring at spore hos ham igennem sæsonen, men usikkerhedsmomenter har også været et tilbagevende problem, lige meget hvor meget nogen ønsker at tale ham op.

Jeg ville elske historien om Loris Karius der genrejste sig selv, efter en historisk dårlig CL-Finale, og hjalp Liverpool til at blive en dominerende magtfaktor i europæisk fodbold.
Jeg kan bare ikke se det ske. Og det er ikke et gamble vi som klub kan stå model til. Lad os være ærlige, der er ingen ved sine fulde fem der kan argumentere for han er i nærheden af at være blandt de 10 bedste målmand i verden. Jeg husker da Reina havde sine bedste dage i Liverpool, der ønskede jeg ikke at bytte ham for nogen målmand i hele verden. Sådan en kapacitet skal vi tilbage til.

Jeg ønsker Karius alt mulig held og lykke, i at genrejse sig selv. Der venter en hård kamp, som kræver et solide par cojones at overkomme.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 28. maj, 2018 10:10

Hvis vi vil forstærke os frem mod næste sæson for at kæmpe med om det engelske mesterskab, som jeg håber bliver vores førsteprioritet, så er målmandposten klart den mest oplagte at få handlet til. Det er tragisk med Karius, men jeg synes, det er et for stort gamble og se, om han kommer oven på igen, endsige forbedrer sig ift. denne sæson. Det bliver pisse svært at hente en keeper, der er fra øverste klasse, men Alisson og Oblak spiller i nogle klubber, der er lige omkring vores niveau, så med vores økonomi er det ikke urealistisk, men vi kommer nok til at skulle lægge et vanvittigt beløb. Er der nogensinde, nogen der har været så entydigt skyld i at tabe så vigtig en kamp på samme måde som Karius? Og så sidder der lige over en milliard mennesker og ser med... shit, mand.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. maj, 2018 10:41

Tom_Jorsal skrev:Hvis vi vil forstærke os frem mod næste sæson for at kæmpe med om det engelske mesterskab, som jeg håber bliver vores førsteprioritet, så er målmandposten klart den mest oplagte at få handlet til. Det er tragisk med Karius, men jeg synes, det er et for stort gamble og se, om han kommer oven på igen, endsige forbedrer sig ift. denne sæson. Det bliver pisse svært at hente en keeper, der er fra øverste klasse, men Alisson og Oblak spiller i nogle klubber, der er lige omkring vores niveau, så med vores økonomi er det ikke urealistisk, men vi kommer nok til at skulle lægge et vanvittigt beløb. Er der nogensinde, nogen der har været så entydigt skyld i at tabe så vigtig en kamp på samme måde som Karius? Og så sidder der lige over en milliard mennesker og ser med... shit, mand.
Oliver Kahn i 2002?
Hvis vi skal holde os til keepere.

Udover det vil jeg sige at vi var på hælene siden Salah røg ud og det var langt mere afgørende. Vi har ikke haft alternativer på kanterne siden 2014.

Allisson så altså også ud til at bukke under for presset i semifinalerne, så efter dem afskrev jeg ham lidt som det klare skridt op i forhold til Karius, som jeg ellers så ham som, men han var meget usikker i feltet. Men græsset er altid grønnere på den anden side af hækken.

Så er der Oblak tilbage for enten € 100 millioner eller €200 mill. :shock:

Det er altså nogle gode udskiftere til kanten man kan få for den slags penge og samtiddig også have råd til en midtbane.

Jeg påstår ikke at Karius er verdens bedste eller at jeg tror han bliver det inden for de næste par år.

Der er et kæmpe stykke arbejde at gøre for trænerne og de er de eneste der bare har en ide om det kan lade sig gøre at få Karius på ret køl, men kan de det kan han blive stærkere pga. oplevelsen.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af AJ » mandag, 28. maj, 2018 10:48

Filos of Isk skrev:Allisson så altså også ud til at bukke under for presset i semifinalerne, så efter dem afskrev jeg ham lidt som det klare skridt op i forhold til Karius, som jeg ellers så ham som, men han var meget usikker i feltet. Men græsset er altid grønnere på den anden side af hækken.
Det kunne jeg godt nok ikke se. Jeg lagde netop mærke til, at han stod udmærket, selvom han lukkede fem mål ind på Anfield. Han så lidt usikker ud ved 1½ indlæg i løbet af kampen, hvor han blandt andet taber bolden, men hvor der alligevel ikke var en Liverpool-spiller i nærheden. I Rom så han måske ikke for godt ud ved Ginis 2-1-mål, men det var på ingen måde en diskvalificerende fejl.

Rent målmandsteknisk er Alisson bedre end Karius. Han laver ikke sådan nogle fejl, som Karius lavede mod Roma, hvor Kolarov ligeså godt kunne have scoret, og igen ved Bales langskud i lørdags.

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 28. maj, 2018 11:11

Filos of Isk skrev:[

Allisson så altså også ud til at bukke under for presset i semifinalerne, så efter dem afskrev jeg ham lidt som det klare skridt op i forhold til Karius, som jeg ellers så ham som, men han var meget usikker i feltet. Men græsset er altid grønnere på den anden side af hækken.
Men Alisson har også stået nogle helt ekstremt vilde kampe i Serie A. Mener det var Napoli-kampen, jeg så, hvor han lavede 5-6 sindssyge redninger. Hans reflekser er næsten på niveau med De Gea, vil jeg sige, og vil i den grad været et skridt eller to op ift. Karius.

Besvar