1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af MP » torsdag, 15. dec, 2016 11:03

Bojangles skrev:Præcis. Det er jo ikke vigtigt hvilke af de 12 mål der SKAL reddes. Det der er vigtigt, er at andre top keepere med mellemrum hiver redninger ud af posen, der redder bolde, som man ellers hjemme i sofaen var sikker på ville gå ind. Det gør Mignolet f.eks via vilde refleksredninger. Den pose har Karius tydeligvis glemt i Tyskland.

Hvis det er bolde der SKAL reddes, ja så forventer jeg at en hvilken som helst keeper i PL vil redde dem. Selvfølgelig kan en keeper have en lortedag og droppe. Det kan ske. Det kan jeg godt leve med. Men hvis jeg aldrig kan forvente at vores målmand laver det ekstraordinære og redder vores røv, ja så kan jeg ikke se, hvad han skal stå der for.
Præcis. Tak!
Karius er jo ikke hentet for at redde must-have bolde, det har vi Mignolet til. Han blev hentet for at hive redninger op af hatten som over en hel sæson kunne redde point. Noget som Mignolet desværre ikke rigtig har præsteret. Om det har været hans skade eller mangel på tilvænning der har gjort det svært for Karius vides ikke, men han er pt ikke bedre end Mignolet.
Vi er derfor rykket tilbage til start og må konstatere at vi ikke står med en topkeeper mellem stængerne (endnu).

Det så dog positivt ud med Mignolet's præstation igår. Forhåbentlig har hans tid på bænken givet ham blod på tanden.

Edit: Apropos dét at redde point, så nuppede Courtois lige 2 for Chelsea igår:
phpBB [video]

Aalen
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Aalen » torsdag, 15. dec, 2016 15:42

MP skrev:
Præcis. Tak!
Karius er jo ikke hentet for at redde must-have bolde, det har vi Mignolet til. Han blev hentet for at hive redninger op af hatten som over en hel sæson kunne redde point. Noget som Mignolet desværre ikke rigtig har præsteret. Om det har været hans skade eller mangel på tilvænning der har gjort det svært for Karius vides ikke, men han er pt ikke bedre end Mignolet.
Vi er derfor rykket tilbage til start og må konstatere at vi ikke står med en topkeeper mellem stængerne (endnu).

Det så dog positivt ud med Mignolet's præstation igår. Forhåbentlig har hans tid på bænken givet ham blod på tanden.

Edit: Apropos dét at redde point, så nuppede Courtois lige 2 for Chelsea igår:
phpBB [video]
Det der med at hive mirakelredninger ud af ærmet synes jeg netop Mignolet altid har været garant for.

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af MP » torsdag, 15. dec, 2016 16:17

Aalen skrev: Det der med at hive mirakelredninger ud af ærmet synes jeg netop Mignolet altid har været garant for.
På dét punkt er jeg faktisk meget enig med dig. Han hiver nogle fine redninger op af hatten og har altid været god shotstopper.
Men der hvor han adskiller sig fra at være en topkeeper er at der også følger en del hjerneblødninger og drops med oveni.
Derfor skrev jeg også "set over en hel sæson". Der er jeg nemlig ikke sikker på at Mignolet har reddet os særlig mange point. Og slet ikke sammenlignet med konkurrenternes keepere.

Aalen
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Aalen » torsdag, 15. dec, 2016 19:20

MP skrev:
Aalen skrev: Det der med at hive mirakelredninger ud af ærmet synes jeg netop Mignolet altid har været garant for.
På dét punkt er jeg faktisk meget enig med dig. Han hiver nogle fine redninger op af hatten og har altid været god shotstopper.
Men der hvor han adskiller sig fra at være en topkeeper er at der også følger en del hjerneblødninger og drops med oveni.
Derfor skrev jeg også "set over en hel sæson". Der er jeg nemlig ikke sikker på at Mignolet har reddet os særlig mange point. Og slet ikke sammenlignet med konkurrenternes keepere.
Enig med dig langt af vejen. Dog tror jeg personligt, at Mignolet er i plus når det kommer til "mirakel" redninger over for mislykkede aktioner. Dog ikke i nærheden af det plus, de andre topklubber kan prale med.

STMO
Indlæg: 2340
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af STMO » fredag, 16. dec, 2016 22:01

Aalen skrev:
MP skrev:
Aalen skrev: Det der med at hive mirakelredninger ud af ærmet synes jeg netop Mignolet altid har været garant for.
På dét punkt er jeg faktisk meget enig med dig. Han hiver nogle fine redninger op af hatten og har altid været god shotstopper.
Men der hvor han adskiller sig fra at være en topkeeper er at der også følger en del hjerneblødninger og drops med oveni.
Derfor skrev jeg også "set over en hel sæson". Der er jeg nemlig ikke sikker på at Mignolet har reddet os særlig mange point. Og slet ikke sammenlignet med konkurrenternes keepere.
Enig med dig langt af vejen. Dog tror jeg personligt, at Mignolet er i plus når det kommer til "mirakel" redninger over for mislykkede aktioner. Dog ikke i nærheden af det plus, de andre topklubber kan prale med.
Helt enig. Stort set kontinuert har Mignolet præsteret vigtige redninger. Jeg har svært ved at huske Karius have lavet en, det er i hvert fald meget få.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Bojangles » fredag, 16. dec, 2016 22:48

Nu skal vi passe på, ikke at skrive Migs op på noget han ikke er. Han har bestemt lavet fantastiske refleksredninger. Men i samme kampe, har han også formået at lavet noget helt elendigt med bolden i fødderne eller totalt fejlbeslutninger når han skulle ud i feltet.

Han kom virkelig stærkt igen, efter han var blevet sat af sidst og konen havde snakket med ham (mon hun burde få en kontrakt som målmandstræner eller mentaltræner?) men så faldt det lidt igen, uden dog på noget tidspunkt at ramme lavpunktet igen.

Karius er jo ikke nogen ringe målmand. Men det var en svag måde han fik lov til at få pladsen på. Migs havde spillet rigtig godt. og Karius får så chancen. Han får så intet at lave i den chance og får en chance mere. Der skal han stort set heller ikke lavet noget, og så får han en chance mere. Igen næsten igen ting at lave. Han gør hvad han skal i de kampe, og så har han pludselig tre clean sheets (ret mig endelig hvis jeg husker forkert) Og så var han pludselig fast mand - uden på noget tidspunkt faktisk at have vist i kamp, at han havde fortjent det.

Migs stod en fantastisk kamp mod Middelsbrough, og lavede et par superredninger, som Karius, som han har haft spillet pt. ville havde haft svært ved at redde.

Så pt. er mit håb og ønske, at Migs får lov til at stå, og ikke ryger af, undtagen hvis han selv spiller sig af. Og så må Karius pænt vente. Spørgsmålet er så, om han skal have cup-kampe? Lige nu, syntes jeg ikke. Han skal have lov til at sunde sig, og komme igang igen. (Har vi kampe mod de lavere rangerede hold stadigvæk? for så er det imø ok, han får sådan en kamp, og hvis han så beviser sig der, så giv ham cup-kampene)

En lykkelig afslutning? Vi snupper mesterskabet, hvor Migs, har stået de fleste kampe. Karius kommer stærkt igen i cup-kampene. Mignolet bliver solgt til sommer for gode penge til en top klub i udlandet og Karius bliver førstemålmand næste år. Yay! :-)

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af AndreasN » lørdag, 17. dec, 2016 10:09

Folk lider altså også lidt af korttidshukommelse. Det lyder jo næsten som om, at Karius stod frem for en verdensklassemålmand, hvilket Mignolet jo ingenlunde er. Vi snakker altså om den keeper, der de sidste fire sæsoner har lavet flest fejl, der har ført til mål i ligaen.

Når det så er sagt, og vi tager udgangspunkt i den her sæson, så er jeg enig i, at han skal stå, og han har været bedre end Karius. På sigt glæder jeg mig dog enormt til at følge Karius' udvikling. Har man bare set et par af hans kampe i Bundesligaen, så ved man også, at vi har fået et af verdens største målmandstalenter.
Liverpool Football Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Scherwin » lørdag, 17. dec, 2016 13:56

Mignolet har været rigtig rigtig dårlige de sidste 2 seasoner JA.

Men i denne season har han været virkelig god i alle de kampe han har stået, han har på ingen måde spillet sig selv af holdet, han blev bare smidt af selv om han havde virkelig gode og solide præstationer. I DENNE SEASON :)

Det kan sagtens være målmands konkurrencen har gjort det godt for mignolet
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Thommo » lørdag, 30. dec, 2017 15:52

Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Verden er smask fuld af hyklere....

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 30. dec, 2017 19:05

Thommo skrev:Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Enig.
Migs redder måske flere bolde, men Karius giver større stabilitet i forsvaret og reducerer modstandernes chancer.

Vi vinder nok kun CL hvis Migs har fem af sine gode dage undervejs... men det kan jo være at Karius får vist sig bedre frem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Thommo » søndag, 14. jan, 2018 19:47

Thommo skrev:Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Glem bare dette indlæg, håber han bliver solgt, han må¨da stadig være et godt navn i Tyskland, hvis ikke de kan se PL bold.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Oomph242 » søndag, 14. jan, 2018 20:14

Thommo skrev:
Thommo skrev:Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Glem bare dette indlæg, håber han bliver solgt, han må¨da stadig være et godt navn i Tyskland, hvis ikke de kan se PL bold.
Karius spillede alt i alt en fin kamp. Basta!

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Ponzac » søndag, 14. jan, 2018 20:16

Thommo skrev:
Thommo skrev:Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Glem bare dette indlæg, håber han bliver solgt, han må¨da stadig være et godt navn i Tyskland, hvis ikke de kan se PL bold.
Hahaha du er helt væk.

Aggerdoo
Indlæg: 3156
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2012 14:53

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 14. jan, 2018 20:27

Oomph242 skrev:
Thommo skrev:
Thommo skrev:Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Glem bare dette indlæg, håber han bliver solgt, han må¨da stadig være et godt navn i Tyskland, hvis ikke de kan se PL bold.
Karius spillede alt i alt en fin kamp. Basta!
:shock:

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Thommo » søndag, 14. jan, 2018 21:20

Ponzac skrev:
Thommo skrev:
Thommo skrev:Et års tid siden sidste aktivitet i denne tråd :shock: Jeg har en fornemmelse af han står et brag af en kamp mod Vardy og Co. idag, og så lad ham stå den næste måneds tid Klopp, hvis du læser med.....Jeg synes Mig har stået okay i år, minus et par kampe. Er bare imod at Karius får een kamp hist og pist, lad ham nu stå og se hvordan det går, mestre bliver vi ikke alligevel, og vi kommer i top 3 uanset hvilken målmand som står, er jeg overbevist om.
Glem bare dette indlæg, håber han bliver solgt, han må¨da stadig være et godt navn i Tyskland, hvis ikke de kan se PL bold.
Hahaha du er helt væk.
Flot måde at argumentere på :lol: :wall: :wall: :wall: :roll: :roll: :roll: :roll:
Jeg ved ikke om du er ironisk Oomph, for da Gomez dækker den fjerneste stolpe, ved 1-1 målet(mener jeg) burde enhver målmand(og alle andre) vide han skal dække forreste stolpe, fandme om han står og ikke dækker en skid....igen!!!.....Jeg har på fornemmelsen at han gentagne gange fik at vide han ikke måtte stå/gå i vejen i barndommen, og det har han taget med sig ind i jobbet desværre, for han må i bund og grund godt stå i vejen for bolden.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar