1 - Loris Karius

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » tirsdag, 06. mar, 2018 15:56

Enig, vi kan ikke forlange mere, end det han har vist de seneste kampe, hvor han har potentielt point-reddende aktioner, gode indgreb i luften, god som sweeperkeeper, god kommunikation med forsvaret og er hurtig igangsætter af spillet.
Fortsætter han sådan, så har vi hentet en rigtig god målmand til en fornuftig penge, og jeg har intet problem med Ward som 2. målmand, men ellers er det naturlige alternativ en rutineret herre, der gennem sin karriere har bevist, at han kan gøre en god, stabil, rutineret indsats på et hold som vores, hvis hans medvirken er påkrævet.
Ward skal så i denne situation sælges eller lejes ud, og vi kan da have en Grabara som 3. valg.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 06. mar, 2018 16:16

Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:Og undskyld Hr. Drejer det var en barnlig reaktion på at blive sammenlignet med en 12-årig og jeg syntes ikke jeg var sjov heller ikke da jeg skrev det.

Anyways noget vi ofte overser er træningsbanen, trænerne har meget bedre mulighed for at vi om Karius har kæmpet og gjort sig fortjent til dette lille gennembrud* han har fået, eller om han bare har været lidt heldig og tanket selvtillid. med fortjent mener jeg selvfølgelig at han træner hårdt og klogt og hvis han til træning konsekvent har vist det her niveau , så er der meget større sandsynlighed for at han fortsætter den gode stil.

Men jeg kan sagtens forstå usikkerheden ved at beholde Karius som førstevalg til næste sæson, men omvendt kan vi heller ikke slå man City på transfermarkedet og derfor skal vi være bedre til at få det bedste ud af vores spillere og det vil til tider indebære at kaste nogle terninger.

*for det er stadig kun et lille gennembrud fordi tidsperioden ikke er lang nok.
Stort. Det er fanme i orden at sige undskyld. Det er vi mange som kan lære af - mig selv inklusiv. Hands down!

Min anke er at hvad sker der hvis Karius render ind i en dårlig periode, så har vi Ward. Og han er en stor ubekendt i PL sammenhæng. Det er et gamble.

Der er et argument længere oppe, som går på De Gea, som også kom til MAn U i en ung alder, og stod ikke så godt i starten. Ja, men det var også et kæmpe sats, og der er absolut ingen garanti for at det ender positivt hver gang.

VVD har stabiliseret vores forsvar. Og jeg håber og tror Beita gør det samme med vores midtbane. Vores angreb er en historie for sig. Som jeg ser det, så mangler vi kun målmandsposten, for at vi kan forbedre os.
Ah, det var påkrævet tror jeg nok, men tak.

Så kunne det jo være at vi skulle hente en keeper til bænken, Weidenfeller, Boruc, Reina og Casillas har så vidt jeg kan se alle kontraktudløb til sommer. Erfaring i spandevis de kan dele ud af. Reina spiller selvfølgelig stadig ret ofte, så han bliver den sværeste at lokke, men hvem ved det kan være han savner byen :dontknow:. Reina vil selvfølgelig have rig mulighed for at tilkæmpe sig spilletid.

Så der er da mulighed for at finde en rutineret ræv som 2.-3. keeper og så beholde Ward og Karius, på den måde ødelægger man ikke Karius' momentum og vi får det rutinerede alternativ til bænken. Hvis vi henter en reel stjerne der forventer at tage over for Karius, så står vi pludselig med en situation hvor Karius kan blive kørt ud på en psykologisk sidespor, altså hvis han bliver bænket til trods for at han står rigtig godt.

men vi skal passe lidt på med at tage hverken glæder eller sorger på forskud, for sæsonen er ikke ovre. Det kan både give Karius mulighed for at få et højere antal gode kampe, men det kan jo også ødelægge den gode stime.

Det er min fornemmelse at de fleste spillere helst ikke vil kigge ret meget på kontrakter på denne tid af året, derfor bør vi vel kunne få klaret en masse agent snak indtil sæsonen er slut og så kan vi evaluere og handle derefter, men det an være jeg tager fejl.

Hvis Real Madrid og PSG snupper Alisson og Oblak, så står vi vel også lidt med begrænsede muligheder for at hente absolut klasse?

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 06. mar, 2018 16:17

Hr. Drejer skrev:Karius har været svingende for os, og fortalerne for ham tager udgangspunkt i hans bedste periode, og bygger argumentet op omkring det. Det mener jeg er naivt.
Det er da om muligt endnu mere naivt at bygge sin mening omkring Karius op over 10 kampe hist og pist i første sæson i et nyt land og ny klub, hvor forsvaret mere eller mindre sejlede.

Han var god i Mainz og han har været god i denne sæson. Hvorfor skal blot 10 kampe fra sidste sæson danne baggrund for, hvad der er hans reelle niveau? I øvrigt 10 kampe hvor vi fik 6 sejre 3 uafgjorte og kun tabte en enkelt.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Mazter81 » onsdag, 07. mar, 2018 18:06

Hr. Drejer skrev:@Bojangles

Hvorfor mener jeg at vi skal købe en målmand. Jeg skal prøve at uddybe hvorfor:

# Migs rejser. Jeg tror ikke han gider at være nummer 2. Og han er vores mest erfarende målmand.

# Målmandsposten er den mest udsatte på et fodboldhold. Hvis Karius viser sig at falde i niveau til næste sæson, så er Klopps handlemuligheder begrænsede. Vi har jo 'kun' Ward. Hvis nu Moreno spiller dårligt på backen, så har vi Robertson, og vi kan rykke Moreno længere frem på banen, eller ud på bænken. Bliver Robertson skadet kan vi flytte Milner derned, eller Gomez kan flyttes derover. Dette er bare et eksempel på, at Klopp har flere muligheder til at rykke rundt på spillerne, Klopps handlemuligheder er næsten ubegrænsede. Han er langt mere begrænset på målmandsposten. Han kan arbejde med det han har, eller han kan bytte rundt på to målmænd. Og vi så da Migs stod dårligt, så kom Karius ind, og da han begyndte at lave fejl, gik han tilbage til Migs. Målmandsposten er en meget følsom position.

# Hvis jeg kigger nedover truppen, så har vi målmanden, forsvaret, midtbanen (jeg tæller Keita med her) og angrebet, så er det på målmandsposten, at vi mangler kvalitet. Og det er altså en vigtig position på et hold.

Vi har gennem de sidste 5 år været i denne situation, hvor Migs har stået udmærket i løbet af foråret, og vi diskuterede, at nu er han på sit normale niveau, hvorefter han laver en del fejl om efteråret, og så starter debatten igen. Jeg føler denne diskussion er deja-vu. For at undgå at stå i en lignende situation, så skal der nyt blod ind.

Hvor meget er De Gea værd for Man u? Hvor meget er Ederson værd for Man C? Hvor meget er Courtois værd for Chelsea? Jeg vil tro at de henter 10-15 point til klubben pr. sæson (jeg har endnu ikke set nogen stats på det her - hvorfor laves der ikke stats på det!).

Hvis vi skal bruge mange penge på en enkelt spiller, så håber jeg på at det bliver på en ny målmand. Vi har jo pengene fra Coutinho. Hvis vi brugte dem på VVD. Så kan vi hente en stor del af beløbet på salg.

I £
Sturridge 10 M
Origi 25 M
Markovic 10 M
Flanno 2 M
Migs 15 M

Her har du £62 M. Her er pengene til en ny målmand. Måske er prisen på Markovic lidt optimistisk sat, men selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Jeg forstår slet ikke i tager så let på om vi har behov for en ny målmand? Et par gode kampe fra Karius og wupti, problemet er løst. Vi skal som minimum have to kvalificerede muligheder til hver position. Hvis vi tæller Karius (på trods af meget få gode kampe) som en kvalificerede mulighed, så mangler vi stadig en.
https://www.economist.com/blogs/gamethe ... ited-glove

De Gea er lige knap 4 point værd ifht gennemsnitskeeperen

Omend det selvfølgelig ikke er en perfekt metode, så er det trods alt baseret på data og vel et OK startsted

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » onsdag, 07. mar, 2018 18:33

Mazter81 skrev:
Hr. Drejer skrev:@Bojangles

Hvorfor mener jeg at vi skal købe en målmand. Jeg skal prøve at uddybe hvorfor:

# Migs rejser. Jeg tror ikke han gider at være nummer 2. Og han er vores mest erfarende målmand.

# Målmandsposten er den mest udsatte på et fodboldhold. Hvis Karius viser sig at falde i niveau til næste sæson, så er Klopps handlemuligheder begrænsede. Vi har jo 'kun' Ward. Hvis nu Moreno spiller dårligt på backen, så har vi Robertson, og vi kan rykke Moreno længere frem på banen, eller ud på bænken. Bliver Robertson skadet kan vi flytte Milner derned, eller Gomez kan flyttes derover. Dette er bare et eksempel på, at Klopp har flere muligheder til at rykke rundt på spillerne, Klopps handlemuligheder er næsten ubegrænsede. Han er langt mere begrænset på målmandsposten. Han kan arbejde med det han har, eller han kan bytte rundt på to målmænd. Og vi så da Migs stod dårligt, så kom Karius ind, og da han begyndte at lave fejl, gik han tilbage til Migs. Målmandsposten er en meget følsom position.

# Hvis jeg kigger nedover truppen, så har vi målmanden, forsvaret, midtbanen (jeg tæller Keita med her) og angrebet, så er det på målmandsposten, at vi mangler kvalitet. Og det er altså en vigtig position på et hold.

Vi har gennem de sidste 5 år været i denne situation, hvor Migs har stået udmærket i løbet af foråret, og vi diskuterede, at nu er han på sit normale niveau, hvorefter han laver en del fejl om efteråret, og så starter debatten igen. Jeg føler denne diskussion er deja-vu. For at undgå at stå i en lignende situation, så skal der nyt blod ind.

Hvor meget er De Gea værd for Man u? Hvor meget er Ederson værd for Man C? Hvor meget er Courtois værd for Chelsea? Jeg vil tro at de henter 10-15 point til klubben pr. sæson (jeg har endnu ikke set nogen stats på det her - hvorfor laves der ikke stats på det!).

Hvis vi skal bruge mange penge på en enkelt spiller, så håber jeg på at det bliver på en ny målmand. Vi har jo pengene fra Coutinho. Hvis vi brugte dem på VVD. Så kan vi hente en stor del af beløbet på salg.

I £
Sturridge 10 M
Origi 25 M
Markovic 10 M
Flanno 2 M
Migs 15 M

Her har du £62 M. Her er pengene til en ny målmand. Måske er prisen på Markovic lidt optimistisk sat, men selvfølgelig kan det lade sig gøre.

Jeg forstår slet ikke i tager så let på om vi har behov for en ny målmand? Et par gode kampe fra Karius og wupti, problemet er løst. Vi skal som minimum have to kvalificerede muligheder til hver position. Hvis vi tæller Karius (på trods af meget få gode kampe) som en kvalificerede mulighed, så mangler vi stadig en.
https://www.economist.com/blogs/gamethe ... ited-glove

De Gea er lige knap 4 point værd ifht gennemsnitskeeperen

Omend det selvfølgelig ikke er en perfekt metode, så er det trods alt baseret på data og vel et OK startsted
Det var også den, jeg læste for noget tid siden og linkede til, og som fortæller, at det slet, slet ikke kan svare sig at smide 60-80-100 mio efter en målmand.
Jeg tror, at vi gjorde meget klogt i at smide 75 efter VvD, som både stabiliserer og forbedrer vores forsvar på alle mulige fronter, men han gør samtid vores målmand bedre.
Karius stod fremragende i Bundesligaen, og sådan en relativ ung keeper skal altså også lige have lov til at lande i en af verdens største klubber med voldsom meget fokus på den mindste detalje, og så er jeg temmelig sikker på, at vi har fundet den rigtige mand, der kan gøre et rigtig godt stykke arbejde for os i mange, mange år.
Nu skal vi betale mange penge for Keita, som jeg også tror er givet rigtig godt ud, og så venter der måske et kæmpe køb af Thomas Lemar, som vil give os Fab 4 tilbage. De 2 er der langt flere mål og point i end forskellen mellem Karius/Migs og Oblak f.eks. Taler vi gensalgsværdi, hvis vi skulle komme dertil, så er der også uendeligt mange flere penge ved et videresalg af de første 2, hvis de altså slår fuldt igennem, end ved et Oblak-salg, hvor vi har betalt 80-100 mio. for ham og en crazy løn.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Scherwin » lørdag, 07. apr, 2018 21:52

hvad fanden skal vi gøre med Karius.

han står 99 % perfekt i de sidste 2½ måned.


kan vi tillade os at beholde ham som første målmand pga. den form han har vist eller skal vi smide 70 mil pund for oblak?
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 07. apr, 2018 22:28

Spar pengene, han laver “en De Gea”....-:)

elissa Reddy
@MelissaReddy_
·
5 t
Loris Karius has kept eight clean sheets in 15 games since being reintroduced as #LFC's No 1 this season. He has conceded just four goals in the last 10.

Håber at han hiver en mere op ad lommen på tirsdag...-:) !

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Scherwin » lørdag, 07. apr, 2018 23:25

YNWA96 skrev:Spar pengene, han laver “en De Gea”....-:)

elissa Reddy
@MelissaReddy_
·
5 t
Loris Karius has kept eight clean sheets in 15 games since being reintroduced as #LFC's No 1 this season. He has conceded just four goals in the last 10.

Håber at han hiver en mere op ad lommen på tirsdag...-:) !
Mener også at have læst at Liverpool og Karius har den bedste defensiv i Champions league, blandet andet er der ikke scoret på liverpool i de sidste 360 min spillet.
Sammentidig er liverpool det mest scorende hold i Champions league.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » søndag, 08. apr, 2018 07:00

Wormie skrev:
YNWA96 skrev:Spar pengene, han laver “en De Gea”....-:)

elissa Reddy
@MelissaReddy_
·
5 t
Loris Karius has kept eight clean sheets in 15 games since being reintroduced as #LFC's No 1 this season. He has conceded just four goals in the last 10.

Håber at han hiver en mere op ad lommen på tirsdag...-:) !
Mener også at have læst at Liverpool og Karius har den bedste defensiv i Champions league, blandet andet er der ikke scoret på liverpool i de sidste 360 min spillet.
Sammentidig er liverpool det mest scorende hold i Champions league.
Jeg synes også, vi har en rigtig god balance og organisation. Ud fra hvad Karius har præsteret hos os, vil det ingehn mening give ikke at satse videre på ham i næste sæson. Så skal han da kvaje sig big time, men jeg ser det modsatte ske.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Ponzac » søndag, 08. apr, 2018 09:12

Jeg tror ærligt talt at det vores målmænd har lidt under var vores vaklende forsvar. Vi har manglet en til at kommandere defensiven og der har vi VVD nu. Vi har så ofte talt om at forsvaret var dårligt pga manglende tillid til målmanden, men har det ikke vist sig at det faktisk var forsvaret der var problemet?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 12. apr, 2018 11:04

Ponzac skrev:Jeg tror ærligt talt at det vores målmænd har lidt under var vores vaklende forsvar. Vi har manglet en til at kommandere defensiven og der har vi VVD nu. Vi har så ofte talt om at forsvaret var dårligt pga manglende tillid til målmanden, men har det ikke vist sig at det faktisk var forsvaret der var problemet?
det kunne godt se lidt sådan ud, men de to påvirker jo hinanden. Jeg vil dog sige at Reina var en fantastisk keeper og han faldt i niveau i takt med at forsvaret faldt fra hinanden.

Jeg tror også at Klopp og træner teamet har kæmpet med at få banket enheden sammen og midtbanen er blevet bedre og bedre hele sæsonen til at beskytte forsvaret og det hjælper også en hel del.

Men det er næppe tilfældigt at Klopp holdt fast i Mignolet lige indtil at van Dijk kom ind og så var det Karius time.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 12. apr, 2018 15:06

Filos of Isk skrev:Men det er næppe tilfældigt at Klopp holdt fast i Mignolet lige indtil at van Dijk kom ind og så var det Karius time.
Hvad insinuerer du?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Niels K » torsdag, 12. apr, 2018 15:18

Mon ikke Karius fortsætter, og mon ikke Salah slår Rush' gamle rekord med 40 scoringer på en sæson ?

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/4 ... orsvinner/

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 13. apr, 2018 08:30

Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:Men det er næppe tilfældigt at Klopp holdt fast i Mignolet lige indtil at van Dijk kom ind og så var det Karius time.
Hvad insinuerer du?
At Klopp ville have Karius som første keeper, baseret på præstationer i kampe og til træning, men måske lige ventede lidt på at van Dijk kom ind og forstærkede defensiven, så Karius rent faktisk havde gode muligheder for at få en rigtig god start i sin tid som første keeper og dermed kunne få den nødvendige selvtillid til at indfri sit potentiale.
Jeg vil dog underminere min egen teori lidt og sige at det var lidt en glidende overgang og den havde været i gang siden november(i det meget små) og især i december.

Klopp holdt måske mulighederne åbne fordi han ville vente at se hvem af dem der spillede bedst sammen med van Dijk og så hurtigt at det var tyskeren.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 1 - Loris Karius

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 13. apr, 2018 10:47

Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:
Filos of Isk skrev:Men det er næppe tilfældigt at Klopp holdt fast i Mignolet lige indtil at van Dijk kom ind og så var det Karius time.
Hvad insinuerer du?
At Klopp ville have Karius som første keeper, baseret på præstationer i kampe og til træning, men måske lige ventede lidt på at van Dijk kom ind og forstærkede defensiven, så Karius rent faktisk havde gode muligheder for at få en rigtig god start i sin tid som første keeper og dermed kunne få den nødvendige selvtillid til at indfri sit potentiale.
Jeg vil dog underminere min egen teori lidt og sige at det var lidt en glidende overgang og den havde været i gang siden november(i det meget små) og især i december.

Klopp holdt måske mulighederne åbne fordi han ville vente at se hvem af dem der spillede bedst sammen med van Dijk og så hurtigt at det var tyskeren.
Måske har du fat i noget. Jeg mener at have læst at Klopp mener at han gav ham spilletid alt for tidligt efter hans håndskade, og det påvirkede hans præstationer negativt.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar