66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. jul, 2018 15:35

Han blev heller ikke ligefrem brugt ned under gulvtæppet i Rusland.

Men godt at have ham tilbage i tide til sæson start.

Hendo og Lovren kunne godt ende med at måtte starte på bænken imod Hammers i åbningskampen. Hendo er nok mest i fare når nu vi har så mange midtbaner, hvor Lovren nok er mere sikker på sin startplads.

Men det er vigtigt at Trent kommer godt fra start på sin første sæson hvor han må forventes at være en del af den bedste startopstilling og derfor er det godt at han når at få lidt preseason med.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » mandag, 13. aug, 2018 16:47

Simon Hughes siger, at Trent vil komme til at spille midt i løbet af denne sæson, og at det er destinationen for ham:

https://www.empireofthekop.com/2018/08/ ... -position/

Jeg synes, det kan være fint, at han fpår lidt tid dér, men det behøver ikke gå stærkt, da han er super god på back'en, og så længe vi har Lallana og Milner.

Nu må vi se, hvordan Lallana's sæson forløber, men bliver den a lá sidste sæson, så er det nok slut, og Milner regner jeg som minimum forlænger hans nuværende aftale med 1 år, som der er option på.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 14. aug, 2018 16:56

Jeg tror Trent vil kunne blive en vild nummer 8 type. Men ok alternativet er the Scouse Dani Alves på HB skal vi huske.

Clyne og Gomez er klar til at overtage backen så vi har helt sikkert råd til at eksperimentere lidt med Trent på midten. Og så stort et eksperiment er det jo heller ikke for Trent har spillet meget midt som ungdomsspiller.

Er der nogen der har noget fra hestens egen mund?
I april udgaven af FourFourTwo fortalte Trent at han bare gerne vil spille så meget som muligt om det var som midtbane eller HB gik han ikke så meget op i.

Det bliver helt sikkert spændende at følge Trent i denne sæson.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 15. aug, 2018 12:00

TAA har en god spilforståelse og et drive som er påkrævet, hvis man skal kunne begå sig på den centrale midtbane under Jürgen Klopp. Nu er det altid svært at forudsige læringskurven for unge talenter som TAA, da udviklingen ikke er lineær, men i højere grad sker i ryk. Når dette er sagt, synes jeg på nuværnende tidspunkt, at der er antydninger til, at TAA har større fremtidsudsigter på højre backen.

Jeg kunne godt se TAA få problemer på den centrale midtbane, eftersom han har forholdsvis store bevægelser. Der er mindre plads og tiden på bolden er markant kortere, inden afviklingen finder sted. TAA har evnerne i pasningsspillet til at kunne indgå i generel short passing og spil på tredjemand, men jeg er lidt i tvivl, hvorvidt han kan udvikle sine færdigheder i mand mod mand duellerne, hvor det er yderst vigtigt at kunne skærme bolden fra sin direkte oppasser. Det er netop i disse faser af spillet, hvor spillere som Gini og Keita imponerer med lavt tyngdepunkt, hurtige fødder og fysisk styrke. Kvaliteter TAA på nuværende tidspunkt ikke er kendt for.

Dermed ikke sagt, at TAA ikke kan udvikle sig til en glimrende central midtbanespiller. Der er mange eksempler på, at spillere med store bevægelser formår at kompensere ved brug af kløgt (Busquet) eller rå fysik (Viera). Jeg ser dog TAA med sine nuværende kvaliteter have bedre forudsætninger på højre backen, hvor han får mere tid på bolden, og stadigvæk kan bruge sit drive og sin fænomenale sparketeknik.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. aug, 2018 12:05

@R_G_F: Jeg er enig med dig, men hans store forbillede er vist Stevie, og man kan vel med lidt god vilje godt se ham som sådan en type midtbanespiller og i statur og bevægelse ?

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 16. aug, 2018 12:13

Niels K skrev:@R_G_F: Jeg er enig med dig, men hans store forbillede er vist Stevie, og man kan vel med lidt god vilje godt se ham som sådan en type midtbanespiller og i statur og bevægelse ?
Ja, der er visse ligheder, særligt deres drive og sparketeknik. Gerrard var dog allerede som ung et fysisk monster, og således langt stærkere i nærkampene sammenlignet med TAA.

Hvorvidt TAA skal spille central midtbane afhænger også af koncept og medspillere. Jeg kunne godt se TAA fungere på sigt i rollen som en fremskudt 8’er. TAA’s atletiske evner og direkte spillestil passer godt til Klopp’s koncept, da han kan bryde modstanderens kæder med sine fremløb med eller uden bold. Som vi så det med Oxlade-Chamberlain i foråret. Men baseret på nuværende mangler, er der behov for medspillere på midtbanen, der komplementerer på de områder, hvor TAA vil få det svært. Med spillere som Keita, Wijnaldum og Oxlade-Chamberlain/Shaqiri, der alle er dygtige i de små rum, vil TAA kunne få en rolle, der fokuserer mere på at skabe penetration fremfor spilopbygning og fastholdelse af bolden. Med den tordenstøvle TAA besidder, kunne han ligeledes udgøre en trussel fra distancen, en kvalitet Liverpool ikke rigtigt har haft efter salget af Coutinho.

Når alt dette er sagt, synes jeg TAA skal benyttes på højre backen, da han tilfører den fornødne bredde og offensive slutprodukt, som er så vigtig for Klopp’s koncept. Clyne kan slet ikke levere samme offensive output.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 29. aug, 2018 20:24

Lidt til debatten omkring knægtens fremtidige position. Dette er jo ikke et pass fra en højre back, men en klasse midtbanespiller;

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 30. aug, 2018 13:51

hehe, nemlig ja, fedt klip.

Den der med at han har store bevægelser og lange træk, så tænker jeg det også er fordi han spiller HB, hvor der er meget plads og den ofte skal udnyttes ved at tage hurtige meter.

jeg er 70 % sikker på at Klopp arbejder på at gøre Trent til en midtbanespiller, men arbejder langsigtet.

Xick
Indlæg: 140
Tilmeldt: tirsdag, 20. mar, 2018 08:24

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Xick » torsdag, 30. aug, 2018 14:22

Filos of Isk skrev:hehe, nemlig ja, fedt klip.

Den der med at han har store bevægelser og lange træk, så tænker jeg det også er fordi han spiller HB, hvor der er meget plads og den ofte skal udnyttes ved at tage hurtige meter.

jeg er 70 % sikker på at Klopp arbejder på at gøre Trent til en midtbanespiller, men arbejder langsigtet.
Han var midtbanespiller, men da han ville i betragtning til 1. holdet, så tog han en samtale med staben og der var for mange foran ham der spillede midt, så vejen ville blive for lang. Derfor blev han spillet på højreback, for hurtigere at bryde igennem, hvilket jo er meget smart og har virket fint for ham.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 30. aug, 2018 14:59

Xick skrev:
Han var midtbanespiller, men da han ville i betragtning til 1. holdet, så tog han en samtale med staben og der var for mange foran ham der spillede midt, så vejen ville blive for lang. Derfor blev han spillet på højreback, for hurtigere at bryde igennem, hvilket jo er meget smart og har virket fint for ham.
Ja, lige præcis, det var nok også det kloge at gøre. Spørgsmålet er bare om ikke han tager 2-3 sæsoner som HB for spilletidens skyld og så lige pludselig er vi løbet tør for skadesfri midtbaner og så er han der.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. sep, 2018 13:34

Trent's heat map holdt op mod Neymar's:

https://www.empireofthekop.com/2018/09/ ... o-neymars/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » lørdag, 29. sep, 2018 10:59

Trent med flere 1. holdskampe for LFC end Gerrard og Carragher som teenager:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... carragher/

Millie med 92 PL-kampe, Owen med 79 og Sterling med 75.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » fredag, 16. nov, 2018 08:51

Så må Trent da lige have fået boosted sin selvtillid med sin scoring mod USA:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... s-england/

:clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Niels K » lørdag, 15. dec, 2018 08:32

November's POTM:


Liverpool FC

@LFC
4️ appearances, 2️ clean sheets, THAT stunning free-kick, And an ace assist.

A great month for @trentaa98! :clap:

4,698
5:10 PM - Dec 14, 2018

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 15. dec, 2018 08:59

Cool.
Er lidt imponeret over hvor godt han håndterede den korte periode med præstationer under niveau. Der er mentale krummer i den knægt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar