66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 14. feb, 2024 00:21

pingel skrev:
tirsdag, 13. feb, 2024 13:57
Måske trænger han lige til et hurtigt år i Juventus. Så kan han ligesom Rush, få styr på prioriteterne, og se: at ude er godt, men hjemme bedst😌
Jeg ser helst at han bliver. Det er sku ikke mange “indfødte” som klare skærende og bliver fast mand i start 11eren.

Men lad os se hvad som sker til sommer. En ny manager kan hurtigt sælge meget ud og købe ind til hans spillestil.

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. feb, 2024 08:37

Klopp har sværget til 433. Alonso spiller 3421, og det give plads til Trent på midten i en friere rolle, og hvor Szobo og Mac Allister vil få en mere offensiv rolle.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 15. feb, 2024 13:39

Hr. Drejer skrev:Klopp har sværget til 433. Alonso spiller 3421, og det give plads til Trent på midten i en friere rolle, og hvor Szobo og Mac Allister vil få en mere offensiv rolle.
Trent ville være god på Frimpongs plads


Sent from my iPhone using Tapatalk

sjampen
Indlæg: 1740
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af sjampen » torsdag, 15. feb, 2024 22:58

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. feb, 2024 08:37
Klopp har sværget til 433. Alonso spiller 3421, og det give plads til Trent på midten i en friere rolle, og hvor Szobo og Mac Allister vil få en mere offensiv rolle.
Alonso spillede skiftevis 433 og 4231 da han var træner for Sociedads B-hold. Klopp benyttede sig også næsten udelukkende af en 4231 formation da han var træner i Dortmund, men har sjælendt gjort det hos os. Selvom han som historien berømt lyder, lod Lewandowski spille 10'er for at gøre ham bedre på bolden, havde han nu aldrig brugt en angriber i samme rolle som Firmino fik i Liverpool.

Jeg tror generelt, at man skal vende sig til ikke nødvendigvis at gå ud fra at moderne trænere vil bruge den samme formation hele tiden, slet ikke når de skifter klub. Jeg husker muligvis forkert, men jeg tror aldrig at Thomas Frank brugte den 352 formation han ofte benytter i Brentford, da han var træner i Brøndby. Jeg tror heller ikke at Tuchel havde brugt en 343 før han tog over i Chelsea, men har brugt den ofte siden omend han er gået væk fra den igen.

Jeg skal ikke udelukke, at såfremt vi henter Alonso hjem så vil han bruge sin 3421, men jeg vil være påpasselig med bare at tro vi kan overføre formationen direkte. Selv hvis han benytter samme formation, er der jo ingen der siger at han vil tildele spillerne samme roller. Salah ville for eksempel næppe han en ledig rolle i Xabi's Leverkusen, omend han måske kunne spille den plads Jonas Hofmann spiller. Det kan selvfølgelig åbne op for at vi har lettere ved at sluge et salg, men samtidig vil en dygtig træner jo nok finde en løsning på at få det bedste ud af verdens bedste højrekant.

Netop den tankegang har jo været afgørende for sammensætningen af Leverkusens hold. Ikke at det er vild videnskab, men Frimpong er jo netop blevet befriet fordi han har fået lov at spille en wingback der er så offensiv, at han nærmest spiller højrekant. Tilsvarende har Leverkusen spillere som Hincapie og Kossounou som netop præsterer så godt som de gør, i deres roller som yderstoppere. Xabi så ikke begrænsninger, men muligheder.

Men lad os nu også lige lande ham, inden vi går all in på at designe det nye hold.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7303
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 16. feb, 2024 11:02

Godt take sjampen og enig omkring de gode managers evne til at tilpasse sig materialet og ikke nødvendigvis omvendt. Xabi har nemlig, rigtig nok, praktiseret forskellige taktikker og formationer alt efter, hvad materiale han har haft til sin rådighed. Men ja, det er lidt vildt, vi snakker Trent ind i en rolle på Xabi hold, når vi end ikke er sikre på, vi får Xabi, selvom håbet er lyserødt.

Klopps spil har også ændret sig en del i Liverpool, i øvrigt. Fodbolden ændrer sig og den dybe tallerken opfindes hele tiden, senest med inverted backs og midtbanedeltagende centerforsvarsspillere. De dygtige managers er dem, som er på forkant med den slags og kan få det maksimale ud af materialet. Klopp var en ener på det punkt. Det bliver en kæmpe byrde at skulle bære videre på for den næste manager.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 17. feb, 2024 11:51

Enig i det mest Sjampen. Alonso spiller 3421 i Leverkusen, og ja gode managere ser på hvilke kvaliteter spillerne besidder og tillemper taktikken efter det.

Men det bliver interessant at se hvordan han løser Trent/Bradley situationen. (Jeg tager for givet at Bradley fortsætter hvor han slap 8-) )
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar