Dominic Solanke

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Bojangles » mandag, 14. maj, 2018 12:44

sjampen skrev:
texy skrev: Jeg er endnu ikke sikker. Men nu har en han en lang pre-season, hvor han har mulighed for at markere sig. Og hvis Klopp ved udgangen af august stadig har ham i truppen, så tror jeg, at det er fordi han har noget, som vi kan bruge.
Jeg synes nu heller ikke indsatsen igår ændrede ved så meget, men jeg tror stadig at det bedste for Big Dom var et lejeophold. Et sted hvor han kan være the man oppe foran, spille alle de kampe han han kan og gerne for et hold der vil noget offensivt, så han ikke bliver udviklet til at være en angriber der skal have losset 100 lange bolde op på sig hver kamp. Det kan vi ikke bruge til noget i LFC.

Men jeg synes stadig, at man kan se noget talent. Ja, det er uforløst ingen tvivl om det, men der er noget at indfri. Det kan Klopp selvfølgelig også, men jeg tror bare at det bliver på holdets bekostning, for Solanke er ikke god nok lige nu og det tror jeg heller ikke han bliver over sommeren. Og jeg har svært ved at se det ske igennem sæsonen, med yderst begrænset spilletid, for i LFC er man ikke med på frinummer. Der skal leveres.
Potentielt burde han efter denne sæson have et bedre udgangspunkt for at levere i næste sæson. Vi startede reelt sæsonen med to angribere mere (Origi og Sturridge) hvis ikke de kommer tilbage, så burde der stadig være plads til at Ings og Solanke stadig er her + vi tilføjer en mere til truppen. Hvis en af de to førnævnte, skal indlemmes i klubben igen, så er der ikke plads til endnu en tilføjelse til angrebsflokken, uden en udlejes.

Jeg tror dog, at både Origi og Sturridge dage i klubben er ovre. Af den grund, tror jeg ikke at hverken Solanke eller Ings tager nogen steder. - og jeg tror også vi får en ekstra tilføjelse til offensiven. Jeg tror dog det bliver en der primært er wingangriber, men som også kan spille i front - da både Mané og Salah også kan spille i front - hvorimod Solanke, Ings eller Firmino alle spiller et godt stykke under deres niveau, når de spiller med udgangspunkt på fløjen.

Så er det så op til Ings og Solanke at vise sig værdige til endnu mere spilletid næste sæson - først og fremmest ved at sikre os et længere run i cup-kampe.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. maj, 2018 08:52

Uden at ville drage nogle konklusioner (det lader jeg Klopp om), så synes jeg da, at det var ganske åbenlyst, at Solanke spillede langt bedre med Firmino, Salah og Mané på banen, end når han får en start sammen med en Ings, der heller ingen kamptid rigtig har fået.

Jeg synes, Solanke gjorde det virkelig godt og var meget med i spillet foruden en assist og en scoring. Jeg tror således, at han kan blive en rigtig god spiller at have som 9'er, men vi gør ham nok en stor tjeneste ved at have vores 3 bedste offensive omkring ham, og skal Firmino have en sjælden pause, så vil det nok være klogt med fx. Ceballos eller Fekir på banen.
Når Solanke så har fået tanket selvtillid og lært sine medspillere meget bedre at kende i kampsituationer, så vil han forhåbentlig kunne klare flere opgaver som Firmino med at lægge det rigtige pres, deltage i opspillet, løbe i de rigtige huller, strække forsvaret osv.
Til at starte med skal han primært fokusere på sin tilstedeværelse i og omkring boxen, når vi spiller vores etablerede angrebsspil.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. maj, 2018 13:38

Niels K skrev:Uden at ville drage nogle konklusioner (det lader jeg Klopp om), så synes jeg da, at det var ganske åbenlyst, at Solanke spillede langt bedre med Firmino, Salah og Mané på banen, end når han får en start sammen med en Ings, der heller ingen kamptid rigtig har fået.

Jeg synes, Solanke gjorde det virkelig godt og var meget med i spillet foruden en assist og en scoring. Jeg tror således, at han kan blive en rigtig god spiller at have som 9'er, men vi gør ham nok en stor tjeneste ved at have vores 3 bedste offensive omkring ham, og skal Firmino have en sjælden pause, så vil det nok være klogt med fx. Ceballos eller Fekir på banen.
Når Solanke så har fået tanket selvtillid og lært sine medspillere meget bedre at kende i kampsituationer, så vil han forhåbentlig kunne klare flere opgaver som Firmino med at lægge det rigtige pres, deltage i opspillet, løbe i de rigtige huller, strække forsvaret osv.
Til at starte med skal han primært fokusere på sin tilstedeværelse i og omkring boxen, når vi spiller vores etablerede angrebsspil.
Det er helt rigtigt set.
Salah ville jo heller ikke levere lige så godt uden Mané og Frimino på banen.

Solanke imponerede mig i småspillet i feltet.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dominic Solanke

Indlæg af nikand » tirsdag, 15. maj, 2018 13:43

Kampen var også en besynderlig omgang, Brighton der ikke havde et forsøg indenfor rammen. Spillede hovedløst defensivt og gav LFC al for megen plads på områder på banen hvor man normalt ikke får så meget tid og plads.
Det skal med i denne bedømmelse.
Solanke gjorde det fremragende, og så har jeg også set det med.
We need a new Fowler...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. maj, 2018 13:45

nikand skrev:Kampen var også en besynderlig omgang, Brighton der ikke havde et forsøg indenfor rammen. Spillede hovedløst defensivt og gav LFC al for megen plads på områder på banen hvor man normalt ikke får så meget tid og plads.
Det skal med i denne bedømmelse.
Solanke gjorde det fremragende, og så har jeg også set det med.
Men inde centralt lukkede de ret fint af for det meste, men ja når Mané og Salah får for meget plads på kanterne, så er det også nemmere at være Solanke inde i midten.

Han kunne også afslutte bedre tidligere i kampen.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dominic Solanke

Indlæg af nikand » tirsdag, 15. maj, 2018 13:58

Filos of Isk skrev:
nikand skrev:Kampen var også en besynderlig omgang, Brighton der ikke havde et forsøg indenfor rammen. Spillede hovedløst defensivt og gav LFC al for megen plads på områder på banen hvor man normalt ikke får så meget tid og plads.
Det skal med i denne bedømmelse.
Solanke gjorde det fremragende, og så har jeg også set det med.
Men inde centralt lukkede de ret fint af for det meste, men ja når Mané og Salah får for meget plads på kanterne, så er det også nemmere at være Solanke inde i midten.

Han kunne også afslutte bedre tidligere i kampen.
Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
We need a new Fowler...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. maj, 2018 14:05

nikand skrev:
Filos of Isk skrev:
nikand skrev:Kampen var også en besynderlig omgang, Brighton der ikke havde et forsøg indenfor rammen. Spillede hovedløst defensivt og gav LFC al for megen plads på områder på banen hvor man normalt ikke får så meget tid og plads.
Det skal med i denne bedømmelse.
Solanke gjorde det fremragende, og så har jeg også set det med.
Men inde centralt lukkede de ret fint af for det meste, men ja når Mané og Salah får for meget plads på kanterne, så er det også nemmere at være Solanke inde i midten.

Han kunne også afslutte bedre tidligere i kampen.
Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Jeg tror heldigvis at Klopp tager træningsmoral og flid med i sin bedømmelse af spillere, især de unge spillere. Flid og træningsmoral vil jo så også være en god måde at gøre det bedre på næste gang man kommer til eksamen.

Til træning kan Solanke vise hvad han kan og om der er mere at komme efter. Nej det var ikke det store gennembrud for Solanke det her, men han fik en god chance på banen med A-kæden og han tog den. Det er da også en præstation.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dominic Solanke

Indlæg af nikand » onsdag, 16. maj, 2018 08:35

Filos of Isk skrev:
nikand skrev:
Filos of Isk skrev:
nikand skrev:Kampen var også en besynderlig omgang, Brighton der ikke havde et forsøg indenfor rammen. Spillede hovedløst defensivt og gav LFC al for megen plads på områder på banen hvor man normalt ikke får så meget tid og plads.
Det skal med i denne bedømmelse.
Solanke gjorde det fremragende, og så har jeg også set det med.
Men inde centralt lukkede de ret fint af for det meste, men ja når Mané og Salah får for meget plads på kanterne, så er det også nemmere at være Solanke inde i midten.

Han kunne også afslutte bedre tidligere i kampen.
Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Jeg tror heldigvis at Klopp tager træningsmoral og flid med i sin bedømmelse af spillere, især de unge spillere. Flid og træningsmoral vil jo så også være en god måde at gøre det bedre på næste gang man kommer til eksamen.

Til træning kan Solanke vise hvad han kan og om der er mere at komme efter. Nej det var ikke det store gennembrud for Solanke det her, men han fik en god chance på banen med A-kæden og han tog den. Det er da også en præstation.
Solanke har spillet en fremragende kamp, men ikke mere. Derudover har han altså også spillet på holdet i mange andre kampe, og ikke kun med de næstbedste
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. maj, 2018 09:29

Filos of Isk skrev:
nikand skrev:
Filos of Isk skrev:
nikand skrev:Kampen var også en besynderlig omgang, Brighton der ikke havde et forsøg indenfor rammen. Spillede hovedløst defensivt og gav LFC al for megen plads på områder på banen hvor man normalt ikke får så meget tid og plads.
Det skal med i denne bedømmelse.
Solanke gjorde det fremragende, og så har jeg også set det med.
Men inde centralt lukkede de ret fint af for det meste, men ja når Mané og Salah får for meget plads på kanterne, så er det også nemmere at være Solanke inde i midten.

Han kunne også afslutte bedre tidligere i kampen.
Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Jeg tror heldigvis at Klopp tager træningsmoral og flid med i sin bedømmelse af spillere, især de unge spillere. Flid og træningsmoral vil jo så også være en god måde at gøre det bedre på næste gang man kommer til eksamen.

Til træning kan Solanke vise hvad han kan og om der er mere at komme efter. Nej det var ikke det store gennembrud for Solanke det her, men han fik en god chance på banen med A-kæden og han tog den. Det er da også en præstation.
Man kan vel ikke kalde det et gennembrud, men i en kamp, hvor alle spiller rigtig godt scorer han næsthøjest på Whoscored, og det er ud fra alle vores stjernespillere på banen - det er altså ikke skidt. Han fik en vaklende starte på kampen, men som i de fleste af hans andre kampe med indhop, så er han altså kommet frem til temmelig gode chancer hver gang, og det er en stor kvalitet i sig selv, da det næste så er at få hul på bylden og dermed tanke selvtillid. Han har scoret før og fik den fejlagtigt underkendt, men jeg tror faktisk, at der er meget mere i vente i pre season efter denne kamp, og chelsea skulle da også være temmelig utilfredse med, at vi løb afsted med Solanke, så han viser nok en del mere til træning, end han har haft mulighed for ved sine sporadiske indhop.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dominic Solanke

Indlæg af texy » onsdag, 16. maj, 2018 10:06

nikand skrev: Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Nej, det afspejles i årskarakteren.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. maj, 2018 10:12

texy skrev:
nikand skrev: Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Nej, det afspejles i årskarakteren.
:laughin: :army7:

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dominic Solanke

Indlæg af nikand » onsdag, 16. maj, 2018 11:05

texy skrev:
nikand skrev: Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Nej, det afspejles i årskarakteren.
Touche igen. Men hvad tæller mon mest i præstationsidræt?
We need a new Fowler...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 16. maj, 2018 12:01

nikand skrev:
texy skrev:
nikand skrev: Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Nej, det afspejles i årskarakteren.
Touche igen. Men hvad tæller mon mest i præstationsidræt?
Hvad du har opnået inden du fylder 32 år og ikke hvad du opnår inden du fylder 22!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 16. maj, 2018 12:18

nikand skrev:
Solanke har spillet en fremragende kamp, men ikke mere. Derudover har han altså også spillet på holdet i mange andre kampe, og ikke kun med de næstbedste
Det har i været inde på tidligere, men jeg syntes ikke at Solanke har fået mange chancer, han har fået chancer, men ikke mange.
Ja han havde de 3 dårlige kampe imod Everton, Burnley og Everton igen, hvor han spillede det meste eller hele kampen uden at imponere. Men det var også i en presset periode hvor holdet generelt fik gode resultater, men spillet var ikke altid fantastisk og bredden i truppen blev hårdt prøvet og det var to hold med stort defensivt fokus.

Så spillede han det meste af 3-0 kampen imod Stoke, han står for en assist ifl. transfermarkt, men husker ham heller ikke som en stor stjerne i den kamp.

Så var der LC kampen imod Leicester og der syntes jeg han så god ud, kom til flere fine chancer og var måske lidt uheldig ikke at score. Og det var selvom vi stillede med et meget skævt og ubalanceret hold.

og så nogle sene indhop, men det er begrænset hvad man kan bruge dem til og i flere af dem kom spillet jo dårligt nok op i hans ende og at give ham skylden for at han ikke kunne vende nederlaget imod Scum på 6 minutter er vel heller ikke fair.

Så er der den med flid og træning; Klopp har en helt særlig måde at spille fodbold på.
-Robertson fik en liste med ting han skulle blive bedre til inden han kunne true Moreno's plads, så fik han pludselig en kamp imod Brighton og så fik Moreno en skade og resten er historie.
-Oxlade kom ind og spillede lidt kant i et halvt års tid, men arbejdede meget på at lære at spille central midt, noget han ellers i det mindste havde en hvis erfaring med. Nu er han hårdt savnet på midten efter sin skade.
Mon ikke Solanke også har fået noget at arbejde med?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dominic Solanke

Indlæg af texy » onsdag, 16. maj, 2018 12:24

nikand skrev:
texy skrev:
nikand skrev: Den gode indsats mod Brighton ændrer ikke min negative oplevelse af Solanke. Tæt på dumpet på en karakterskala. Men får ikke karakter til eksamen for god træningsmoral, flid etc - men kun på præstationen.
Nej, det afspejles i årskarakteren.
Touche igen. Men hvad tæller mon mest i præstationsidræt?
Jeg skulle nok have indsat en lille smiley. Sorry :D
Kloppite

Besvar