Dominic Solanke

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » søndag, 11. jun, 2017 15:47

Han blev kåret til U20 VM's bedste spiller, og vinder dermed Golden Ball:

http://www.liverpool.no/nyheter/2017/so ... best-i-vm/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Thommo » lørdag, 07. apr, 2018 23:36

Hvornår har han udløb, jeg er godt nok mere træt af ham end af Wijnaldum. Og skrev forleden at han vel var den dårligste jeg har set siden 95, da jeg startede som fan, en skal jo naturligvis være den dårligste. Hans eneste kvalitet er vist at han er englænder, elendig kvalitet som sit "main asset", at engelske "eksperter" har ham som et vist endda stort talent er mig uforståeligt, han er Kilmarnock talent, Klopp sagde for lidt tid siden at han ikke var bagmand for Salah købet, håber dog heller ikke han står bag denne signing. 20½ år nul mål i england, trods et hav af chancer på banen. Er med på mange synes han åbenbart er god, men jeg hører bare ikke til i den kategori....Hvad havde Owen og Fowler lavet på samme tidspunkt, for at blive i det engelske, som er en kvalitet i sig selv åbenbart, de havde lavet uendeligt mange gange mere end Solanke, bogstaveligt talt. TAA er langt mere målfarlig og kold foran kassen, og jeg har ment det når jeg har foreslået TAA fremme fremfor no-goal-Solanke.

Er med på et mål måske kan åbne sluserne, men han ligner godt nok mere Randers FC og Helsingør materiale, fremfor LFC, det er jeg ikke i tvivl om.

Og lige til info, hvis vi om et år står med Solanke som har scoret bare beskedne 20 mål i alle turneringer, så har Klopp ikke taget fejl, men mig......måske, for 20 mål er jo ikke så vildt endda. Men så har jeg nok også fundet en Joker lotto med 60 mill på, og blevet astronaut.....Det er vel om ikke andet lige så sandsynligt... Jeg følger også LFC fra MArs i så fald
Verden er smask fuld af hyklere....

Dieks
Indlæg: 800
Tilmeldt: torsdag, 26. feb, 2015 23:34
Alder: 37

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Dieks » søndag, 08. apr, 2018 07:03

Thommo skrev:Hvornår har han udløb, jeg er godt nok mere træt af ham end af Wijnaldum. Og skrev forleden at han vel var den dårligste jeg har set siden 95, da jeg startede som fan, en skal jo naturligvis være den dårligste. Hans eneste kvalitet er vist at han er englænder, elendig kvalitet som sit "main asset", at engelske "eksperter" har ham som et vist endda stort talent er mig uforståeligt, han er Kilmarnock talent, Klopp sagde for lidt tid siden at han ikke var bagmand for Salah købet, håber dog heller ikke han står bag denne signing. 20½ år nul mål i england, trods et hav af chancer på banen. Er med på mange synes han åbenbart er god, men jeg hører bare ikke til i den kategori....Hvad havde Owen og Fowler lavet på samme tidspunkt, for at blive i det engelske, som er en kvalitet i sig selv åbenbart, de havde lavet uendeligt mange gange mere end Solanke, bogstaveligt talt. TAA er langt mere målfarlig og kold foran kassen, og jeg har ment det når jeg har foreslået TAA fremme fremfor no-goal-Solanke.

Er med på et mål måske kan åbne sluserne, men han ligner godt nok mere Randers FC og Helsingør materiale, fremfor LFC, det er jeg ikke i tvivl om.

Og lige til info, hvis vi om et år står med Solanke som har scoret bare beskedne 20 mål i alle turneringer, så har Klopp ikke taget fejl, men mig......måske, for 20 mål er jo ikke så vildt endda. Men så har jeg nok også fundet en Joker lotto med 60 mill på, og blevet astronaut.....Det er vel om ikke andet lige så sandsynligt... Jeg følger også LFC fra MArs i så fald
Om du til den tid er blevet astrunaut kan vi jo kun gætte på, men i mine øjne er du alligevel et stort skridt tættere på månen med den udmelding omkring Solanke. Jeg er fuldstændig med på at han har haft nogle store chancer som han burde have scoret på. Så vidt jeg husker så har han faktisk scoret for os mod WBA (dog forkert annulleret). Han har stadig 4-5 år før han fodboldmæssigt bør toppe. Hvor god var Vardy fx. da han var 20-21 år.? Samtidig med at han ikke har fået særlig mange kampe for os, så syntes jeg det er alt alt alt for tidligt at udråbe ham som dårligeste LFC spiller til dato. Jeg ville faktisk hellere have Solanke på toppen end Balotelli (hvis valget stod mellem de to). Alene af den grund at Solanke faktisk bevæger sig rundt på banen og yder en indsats for holdet. At han så ikke har tur i den og har brændt nogle store chancer tæt under mål der er hvad der sker. Han er blevet hentet ind som talent og ikke som topangeiber, så det er det jeg vil bedømme ham udfra. Og der får han altså langt fra dumpe karakter hos mig. Alene det at han arbejder for holdet og arbejder hårdt i genpresset det gør at han ikke er den dårligeste LFC spiller i mine øjne.
YNWA..!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » søndag, 08. apr, 2018 08:23

Chelsea gav ham debut allerede i 2014. Mourinho sagde, at det var hans skyld, at Solanke ikke allerede havde været på det engelske A-landshold (han har været på alle de andre, nemlig).

Han har jo opnået alt som ungdomsspiller, og alle forudser en stor fremtid for ham, så giv ham nu lige en chance og nogle kampe.

Jeg synes, han har den rigtig arbejdsindstilling, og han står oftest de rigtige steder. Jeg synes m¨åske, han har lidt problemer med den 1. berøring, men her kommer den manglende kamptræning nok ind i billedet, og så synes jeg måske, at han mangler lidt fart, hvis jeg skal være kritisk.

Jeg tror dog, at han bliver r**god, og det siger jeg også om Brewster. Spm er, om vi kan vente til en af dem for alvor slår igennem ?

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dominic Solanke

Indlæg af athomsen » søndag, 08. apr, 2018 09:02

Han er slet ikke klar til at spille for en klub på vores størrelse. Udlejning er vist vejen frem, hvis han skal gøre sig nogle forhåbninger om at spille en rolle på vores hold på sigt.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Dominic Solanke

Indlæg af zalcos » søndag, 08. apr, 2018 11:32

Er der lidt 'Andreas Cornelius' over ham? I den forståelse at Cornelius i Superligaen ligner en 8. klasses elev der spiller mod 6. klasserne, men så snart han kommer op imod forsvarsspillere der har lidt mere højde og drøjde så kan han ingenting. Jeg kan ikke lade være med at tænke det samme om Solanke. Har han bare været fysisk overlegen op gennem sin U-karriere, men når han møder PL-niveau, så skinner hans (manglende) fodboldevner på PL-niveau igennem.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » søndag, 08. apr, 2018 11:38

Uden at vide, hvad vi har lovet ham, da han skrev med os, så er det nok en rigtig god idé med en udlejning næste sæson og måske særlig godt i en top klub i Championsship, da han virkelig kommer til at mærke den fysiske del af seniorspillet dér.
Alternativt bliver han, men så skal han også have lov til at starte kampe for os dvs. i cup'sne. Det er også svært for nogle af vores bærende spillere bare at komme ind på holdet efter skade eller længere tid udenfor holdet, da man skal finde rytmen med de andre, og da kampene er noget anderledes end den daglige træning.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Dominic Solanke

Indlæg af sjampen » søndag, 08. apr, 2018 11:58

Man kan vel sige at uanset hvad han er blevet lovet, kan Solanke nok godt selv se at han ikke præstere på det niveau der er krævet. Det er en storklub han spiller i. Der er jo ikke nogen der håber at han ikke indfrier talenter, men mange talenter når aldrig deres potentiale. Så må man også være stærk nok til at anerkende hvis Klopp og Co. vurderer at det bedste er et udlån, for i LFC er der ikke plads til blinde passagerer. Han må da også selv tænke at det ville være fedt med en sæson hvor han fik tonsvis af spilletid, gerne som starter på et hold der spiller lidt offensivt og hvor han er den spiller som angrebet bygges op omkring. Det må da også være bedst for hans udvikling.

Nogle gange for udlån lidt det her dårlige ry, fordi klubber som Chelsea købte en helveds masse unge spillere, også lånte dem ud indtil at de solgte dem. Men altså, Kroos blev udlånt af Bayern, AC har succes i Chelsea, Courtois var også på lån. Nu har Origi tilsyneladende ikke slået igennem i Tyskland, men tænk hvis vi havde en spiller der kom tilbage efter at have scoret 20 basser. Så var backup problemet løst. Det havde da i hvert fald nok ikke hjulpet Origis udvikling at få begrænset spilletid bag Mané, Salah og Firmino, også selvom han så ikke fik meget ud af lånet. Det er vel lidt hans egen kappe om han reelt er god nok.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dominic Solanke

Indlæg af texy » søndag, 08. apr, 2018 13:21

Thommo skrev:Hvornår har han udløb, jeg er godt nok mere træt af ham end af Wijnaldum. Og skrev forleden at han vel var den dårligste jeg har set siden 95, da jeg startede som fan, en skal jo naturligvis være den dårligste. Hans eneste kvalitet er vist at han er englænder, elendig kvalitet som sit "main asset", at engelske "eksperter" har ham som et vist endda stort talent er mig uforståeligt, han er Kilmarnock talent, Klopp sagde for lidt tid siden at han ikke var bagmand for Salah købet, håber dog heller ikke han står bag denne signing. 20½ år nul mål i england, trods et hav af chancer på banen. Er med på mange synes han åbenbart er god, men jeg hører bare ikke til i den kategori....Hvad havde Owen og Fowler lavet på samme tidspunkt, for at blive i det engelske, som er en kvalitet i sig selv åbenbart, de havde lavet uendeligt mange gange mere end Solanke, bogstaveligt talt. TAA er langt mere målfarlig og kold foran kassen, og jeg har ment det når jeg har foreslået TAA fremme fremfor no-goal-Solanke.

Er med på et mål måske kan åbne sluserne, men han ligner godt nok mere Randers FC og Helsingør materiale, fremfor LFC, det er jeg ikke i tvivl om.

Og lige til info, hvis vi om et år står med Solanke som har scoret bare beskedne 20 mål i alle turneringer, så har Klopp ikke taget fejl, men mig......måske, for 20 mål er jo ikke så vildt endda. Men så har jeg nok også fundet en Joker lotto med 60 mill på, og blevet astronaut.....Det er vel om ikke andet lige så sandsynligt... Jeg følger også LFC fra MArs i så fald
Det er svært, at argumentere imod, at Solanke ikke har levet op til forventningerne. I hvert fald ikke til mine. Jeg fulgte ham ved U20 VM, og synes at han lignede en spiller, der kunne bliver noget nær en komplet klassisk 9er. God teknik (jo, det så det faktisk ud til), rimelig hurtig, fysisk stærk, stærk i luften og kølig foran kassen. I min bog lignede han en bedre version af Dolberg (som desværre er forsvundet lidt).

Solanke har endnu ikke grebet de chancer, han har fået. For som angriber måles man i nogen grad på mål. Og trods fine chancer, har han stadig ikke fået kuglen over stregen.

Jeg har dog ikke opgivet på Solanke endnu. For han arbejder stenhårdt, som Klopp foretrækker det. Det koster muligvis lidt på målkontoen i indlæringsprocessen. Men at lære at spille Klopp'sk er er en proces. Se bare Firmino's vilde udvikling. En spiller, som også beskyldes for ikke at score nok af en angriber, men som bare er så meget mere.... i hvert fald nu.

Det er rigtigt, at Owen var meget længere i en alder af 20 år. Fowler er det lidt sværere at sammenligne med, da han muligvis ikke havde fået de chancer, han dengang fik, hvis han ikke startede i en tid før Bosman. Dengang var der en begrænsning på 3 udenlandske spillere, hvilket helt naturligt betød, at der var flere chancer til de lokale.

Spillere udvikler sig lidt forskelligt. Costa (som jeg synes er lidt sammenlignelig med Solanke i stil og fysik) spillede stadig kun i reserveligaen i samme alder som Solanke har nu. Just saying...

Jeg har endnu ikke givet op på Solanke. Men samtidig er jeg næsten endnu mere spændt på Brewster, som besidder en ufattelig speed.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dominic Solanke

Indlæg af TG12 » søndag, 08. apr, 2018 17:13

Det største problem med Solanke er at han overhovedet ikke er klar til, eller har taget chancen, som andet valg.

Jeg betvivler ikke talentet, og anerkender han er ung. Men vi har brug for et andet valg, som kan score og det kan Solanke slet ikke på nuværende tidspunkt. Han er blevet vist en tillid han slet ikke har kvitteret for ved at vise den er berettiget.

Så længe Solanke bruges som 2. valg i angrebet mener jeg vi desperat har behov for en angriber mere, til at aflaste Bobby. Solanke er ihvertfald ingenlunde brugbar.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. maj, 2018 10:19

Lidt om Solanke's sæson ift. modstandere, statistikker mv.

http://anfieldindex.com/34504/dont-you- ... lanke.html

Jeg har på ingen måde afskrevet ham, men jeg ved ikke, om det vil være bedst med en udlejning 1 sæson, ellers må vi håbe, at der bliver flere kampe i de hjemlige Cups, hvor han kan få lov til at vise sig frem i flere hele kampe.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Dominic Solanke

Indlæg af nikand » torsdag, 10. maj, 2018 17:10

Niels K skrev:Lidt om Solanke's sæson ift. modstandere, statistikker mv.

http://anfieldindex.com/34504/dont-you- ... lanke.html

Jeg har på ingen måde afskrevet ham, men jeg ved ikke, om det vil være bedst med en udlejning 1 sæson, ellers må vi håbe, at der bliver flere kampe i de hjemlige Cups, hvor han kan få lov til at vise sig frem i flere hele kampe.
Jeg er bestemt ikke overbevist om Solanke er dygtig nok til dette niveau. Men han er under Klopps vinger og det kan hjælpe ham med at blive flyveklar.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dominic Solanke

Indlæg af Niels K » mandag, 14. maj, 2018 10:01

Rewarded with a fantastic 8.7 match rating from WhoScored, bested only by full-back Andy Robertson’s 9.1, Solanke was excellent at Anfield.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dominic Solanke

Indlæg af texy » mandag, 14. maj, 2018 11:01

Hvor jeg startede med at være yderst positiv i forhold til Solanke og tro på, at han kunne blive en 9er på Kane niveau, så er jeg blevet meget mere tvivlende. Vurderet ud fra de chancer han har fået hos indtil i går, så hældte jeg til konklusionen, at han havde været et forsøg værd, men ikke var god nok.

Det ændrer indsatsen i går reelt ikke voldsomt ved.

Men Solanke er en ung angriber, der har fået små indhop hist og pist. Og han har set ud som om, at det var en forbandelse for ham, at han ikke havde scoret. Nu fik han heldigvis sit første mål for os. Måske det mål kan antænde den selvtillid, der kræves. Måske denne sæsons mange indhop kan have givet ham en forståelse for, hvad det kræver, hvis han vil have en større rolle. Måske han har haft brug for en sæsons tilvænningsperiode i en ny klub og en ny by.

Jeg er endnu ikke sikker. Men nu har en han en lang pre-season, hvor han har mulighed for at markere sig. Og hvis Klopp ved udgangen af august stadig har ham i truppen, så tror jeg, at det er fordi han har noget, som vi kan bruge.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Dominic Solanke

Indlæg af sjampen » mandag, 14. maj, 2018 11:55

texy skrev: Jeg er endnu ikke sikker. Men nu har en han en lang pre-season, hvor han har mulighed for at markere sig. Og hvis Klopp ved udgangen af august stadig har ham i truppen, så tror jeg, at det er fordi han har noget, som vi kan bruge.
Jeg synes nu heller ikke indsatsen igår ændrede ved så meget, men jeg tror stadig at det bedste for Big Dom var et lejeophold. Et sted hvor han kan være the man oppe foran, spille alle de kampe han han kan og gerne for et hold der vil noget offensivt, så han ikke bliver udviklet til at være en angriber der skal have losset 100 lange bolde op på sig hver kamp. Det kan vi ikke bruge til noget i LFC.

Men jeg synes stadig, at man kan se noget talent. Ja, det er uforløst ingen tvivl om det, men der er noget at indfri. Det kan Klopp selvfølgelig også, men jeg tror bare at det bliver på holdets bekostning, for Solanke er ikke god nok lige nu og det tror jeg heller ikke han bliver over sommeren. Og jeg har svært ved at se det ske igennem sæsonen, med yderst begrænset spilletid, for i LFC er man ikke med på frinummer. Der skal leveres.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Besvar