11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » søndag, 20. feb, 2022 13:32

texy skrev:
søndag, 20. feb, 2022 10:29


I forhold til kontrakt-tilbud til Salah kan jeg ikke ignorere, at vores samlede lønbudget muligvis allerede er verdens 3. største indenfor fodbold, som angivet af SwissRamble nedenfor. Og jeg kan slet ikke ignorere, at vi lader til at have god harmoni i truppen. Det sidste tilskriver jeg et godt manager-team, nogle gode personligheder i truppen, men i nogen grad måske også en fair lønstruktur. Hvis Salah pludselig skal have det dobbelt i løn, så er det ikke kun strukturen, der brydes. Det er også retfærdigheden i den. For vi har flere personer, der er verdens bedste på deres position. Og selvom vi elsker at fremhæve og følge individer, så er det i sidste ende en holdsport.

Jeg er sådan set enig med det hele. Men der ligger en fundamental udfordring der er svær at ignorere i det større billede - markedsudviklingen for spiller lønninger. Dette er særlig svært når lønningerne er offentligt kendte. Samtidigt med de absolut bedste spillere er en "knap ressource" hvorfor de naturligvis sidder i en god forhandlings position.

FSG kan naturligvis sagtens vælge at lave en lønpolitik der falder uden for markedslønningerne, men så må vi nok indstille os på at vi skal købe spillere der udvikler sig til verdens stjerner, og være indstillet på at hvis de når et vist niveau at de forlader os fordi vores løn simpelthen er for ringe.

Kampen om at holde lønningerne nede er nsæten umulig at vinde som enkeltstående klub - det kræver en lønpolitik højere oppe, ellers vil der altid være rige klubber som driver lønningerne opad, og tilsvarende vil de bedste spillere andet steds for lange lignende vilkår.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Cynwal » søndag, 20. feb, 2022 13:49

TG12 skrev:
søndag, 20. feb, 2022 13:32
texy skrev:
søndag, 20. feb, 2022 10:29


I forhold til kontrakt-tilbud til Salah kan jeg ikke ignorere, at vores samlede lønbudget muligvis allerede er verdens 3. største indenfor fodbold, som angivet af SwissRamble nedenfor. Og jeg kan slet ikke ignorere, at vi lader til at have god harmoni i truppen. Det sidste tilskriver jeg et godt manager-team, nogle gode personligheder i truppen, men i nogen grad måske også en fair lønstruktur. Hvis Salah pludselig skal have det dobbelt i løn, så er det ikke kun strukturen, der brydes. Det er også retfærdigheden i den. For vi har flere personer, der er verdens bedste på deres position. Og selvom vi elsker at fremhæve og følge individer, så er det i sidste ende en holdsport.

Jeg er sådan set enig med det hele. Men der ligger en fundamental udfordring der er svær at ignorere i det større billede - markedsudviklingen for spiller lønninger. Dette er særlig svært når lønningerne er offentligt kendte. Samtidigt med de absolut bedste spillere er en "knap ressource" hvorfor de naturligvis sidder i en god forhandlings position.

FSG kan naturligvis sagtens vælge at lave en lønpolitik der falder uden for markedslønningerne, men så må vi nok indstille os på at vi skal købe spillere der udvikler sig til verdens stjerner, og være indstillet på at hvis de når et vist niveau at de forlader os fordi vores løn simpelthen er for ringe.

Kampen om at holde lønningerne nede er nsæten umulig at vinde som enkeltstående klub - det kræver en lønpolitik højere oppe, ellers vil der altid være rige klubber som driver lønningerne opad, og tilsvarende vil de bedste spillere andet steds for lange lignende vilkår.
Det må være muligt at arbejde kreativt/konstruktivt med Salahs lønstruktur, og holde så stor en del som muligt af den præstationsafhængig. Man kunne f.eks. forestille sig, at Salah fik en del af kagen på salg af trøjer med hans navn og nummer på. Vores nye Nike aftale sikrer jo Klubben en del af omsætningen, så på den måde sikres både Klubben og Salah. For hvis der sælges ekstremt mange trøjer med Salah, så er det fordi både Klubben og Salah har været succesrige, og de beløb man giver videre til Salah, som hans andel af trøjeomsætingen, har man direkte dækket af indtjeningsmæssigt. Måske kunne man også forstille sig, at bruge Salah's navn/ansigt i reklamer for Klubbens hovedsponsorer. Den vej rundt hjælper begge hinanden til større branding, og hovedsponsorerne pleases også. Dette kan så igen kaste endnu mere lukretive sponsoraftaler af sig,
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » mandag, 21. feb, 2022 13:37

Cynwal skrev:
søndag, 20. feb, 2022 13:49


Det må være muligt at arbejde kreativt/konstruktivt med Salahs lønstruktur, og holde så stor en del som muligt af den præstationsafhængig. Man kunne f.eks. forestille sig, at Salah fik en del af kagen på salg af trøjer med hans navn og nummer på. Vores nye Nike aftale sikrer jo Klubben en del af omsætningen, så på den måde sikres både Klubben og Salah. For hvis der sælges ekstremt mange trøjer med Salah, så er det fordi både Klubben og Salah har været succesrige, og de beløb man giver videre til Salah, som hans andel af trøjeomsætingen, har man direkte dækket af indtjeningsmæssigt. Måske kunne man også forstille sig, at bruge Salah's navn/ansigt i reklamer for Klubbens hovedsponsorer. Den vej rundt hjælper begge hinanden til større branding, og hovedsponsorerne pleases også. Dette kan så igen kaste endnu mere lukretive sponsoraftaler af sig,
Det er nogle interessante tanker, men jeg har mine tvivl omkring visse ting:

- Jeg tror de fleste foretrækker en høj grundløn over præstations (bonus løn), i et direkte valg tror jeg de fleste hellere vil tage eksempelvis £300k om ugen fast, fremfor en præstationsafhængig løn der kan være £250-350k i ugen. For at en præstationsafhængig model skal give mening, skal betingelserne også sættes ganske hårfint. For de må ikke være så lette at vi faktisk ligeså vel kunne have givet ham £300k i ugen, samtdiigt må de heller ikke være så ambitiøse/urealistiske at vedkommende slet ikke kan opnå dem, fordi så er vedkommende ikke interesseret i at tage den præstationsafhængige løn. Det er svært at forme betingelserne således det bliver win-win og et "sikkert" beløb uden klausuler er altid mere værd end et præstationsafhængigt beløb.

- sponsor ideen er spænende, men omvendt er det let at replikere fra de rige klubber side, og kan drive lønnen endnu højere op. LIgeledes kræver sådan en model også Salah gerne vil (endnu) mere i spot-light end han er - ønsker han det? Hvis ikke så er grundlønnen igen at foretrække - han kan leve mere tilbagetrukket uden at skulle promoveres mere.

Jeg er stor tilhænger af præstations afhængig løn, men det er virkelig svært at ramme et spot der tilgodeser alles interesser

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 21. feb, 2022 14:23

TG12 skrev:
mandag, 21. feb, 2022 13:37
Jeg er stor tilhænger af præstations afhængig løn, men det er virkelig svært at ramme et spot der tilgodeser alles interesser
Jeg tænker da en af grundende til at det er så svært at forhandle en kontrakt på plads er forsøget på at få enderne til at mødes. Hvor meget skal man øge målbonus med for at få ugelønnen £10,000 ned?

Og LFC er helt sikkert tøvende fordi Salah har en status nu, der gør at han ikke finder sig i at han bliver betalt på baggrund af ting han ikke nødvendigvis er herre over. altså han kan være med til at vinde CL, men uanset hvor god han er så skal holdet jo følge med og han skal undgå Ramos. En assist bonus kræver jo at han afleverer til en der scorer, en målbonus kræver at han bliver fodret med gode nok afleveringer. Og det hele kan blive ødelagt af Pickford efter et hjørnespark.

Så ja der skal være en balance for begge parter og magtbalancen er bare flyttet sig over til spilleren favør i forhold til da de forhandlede den første kontrakt på plads.

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » mandag, 21. feb, 2022 15:41

Filos of Isk skrev:
mandag, 21. feb, 2022 14:23
TG12 skrev:
mandag, 21. feb, 2022 13:37
Jeg er stor tilhænger af præstations afhængig løn, men det er virkelig svært at ramme et spot der tilgodeser alles interesser
Jeg tænker da en af grundende til at det er så svært at forhandle en kontrakt på plads er forsøget på at få enderne til at mødes. Hvor meget skal man øge målbonus med for at få ugelønnen £10,000 ned?

Og LFC er helt sikkert tøvende fordi Salah har en status nu, der gør at han ikke finder sig i at han bliver betalt på baggrund af ting han ikke nødvendigvis er herre over. altså han kan være med til at vinde CL, men uanset hvor god han er så skal holdet jo følge med og han skal undgå Ramos. En assist bonus kræver jo at han afleverer til en der scorer, en målbonus kræver at han bliver fodret med gode nok afleveringer. Og det hele kan blive ødelagt af Pickford efter et hjørnespark.

Så ja der skal være en balance for begge parter og magtbalancen er bare flyttet sig over til spilleren favør i forhold til da de forhandlede den første kontrakt på plads.
Ja og balancen i at præstationslønnen skal give spilleren en tro på de realistisk set går £10.000 ned i grundløn, realistisk set kan konverteres til mere end £10.000 i bonus.

Ja særligt når kontrakten udløber om lidt mere end et år, så sidder klubben i en skod forhandlngs position.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » mandag, 21. feb, 2022 20:21

Der blev solgt 816.000 trøjer med Salah på i 2021, så der skulle være lidt at smide efter ham 🙂

Men hvem siger i øvrigt det er lønnen der er problemet? Det kan være så meget andet…. Længden på kontrakten, bonusordning for mål, assists, trofæer osv, krav om indkøb til spillertruppen, Diaz har måske hjulpet på den del, image rettigheder osv osv osv.

Salah skal til at indskrive den sidste store kontrakt i hans karriere, og når han levere som han gør så han han bare alle kort på hånden til at stille krav til klubben.

Jeg håber han snart forlænger, jeg ser ingen fare for at han ikke kan blive ved med at levere de næste 3,4 eller 5 år måske på andre pladser om et par år, han er et fysisk monster der bare vil vinde så meget som muligt. Omvendt føler jeg firmino og mane har toppet i deres karriere. Så måske ønsker Salah forvisning om at klubben forsætter med at investere så vi kan måske kan overhale man city med en bedre trup.

Hvis han kræver de samme som de bruyne så siger jeg bare hvorfor ikke ? Han er en bedre spiller og klubben tjener flere og flere penge hvert år.
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » tirsdag, 22. feb, 2022 00:02

Redtothebone skrev:
mandag, 21. feb, 2022 20:21
Hvis han kræver de samme som de bruyne så siger jeg bare hvorfor ikke ? Han er en bedre spiller og klubben tjener flere og flere penge hvert år.
Salah er også bedre end Ronaldo og Messi. Så skal vi så betale ham £600K om ugen?

På den måde kan vi i hvert fald sikre, at det andet postulat, om at klubben tjener flere og flere penge hvert år, forbliver lige så usandt, som det har været under Corona.

Der skal forlænges med Salah, hvis vi har råd til det. Har vi ikke, så skal det vurderes, om vi er bedst tjent med at sælge ham til sommer og hente en nok ret fornuftig transfersum, eller om det er bedre at gøre brug af hans sportslige evne i den ene sæson, han har tilbage.

Jeg er ikke nervøs for, at vi ikke vedbliver at være konkurrencedygtige, hvis han ikke vil blive.

Men jeg tror, at Salah forlænger. Han vil gerne, og vi vil gerne. Mon ikke den gensidige vilje ender med at resultere i et brugbart kompromis i forhold til de kontraktmæssige udfordringer, som måtte eksistere? Derefter bliver det annonceret på et tidspunkt, hvor nyheden kan bruges mest positivt for klubben.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » tirsdag, 22. feb, 2022 10:45

Redtothebone skrev:
mandag, 21. feb, 2022 20:21
Der blev solgt 816.000 trøjer med Salah på i 2021, så der skulle være lidt at smide efter ham 🙂
Ahhh det trøjesalg finansiere ikke Salah's løn..

Vi får 20% af salget per solgt trøje med NIke aftalen.
En trøje sælges vel for ca. 500kr

816.000 x 500 * 0,2 = DKK 81.6m, eller £9.137m, fordelt på 52 uger vil det give en ugeløn svarende til ca. £175k.

Dette er i bedste tilfælde halvdelen af det beløb der snakkes om i mdierne (£350-400k).

Deruodover er det overvejende sandsynligt der er en andel af vores markedsføringsomkostninger, som bør trækkes fra de 20% vi får ved trøjesalg, før vi når det reelle dækningsbirdrag ved salg af Salah trøjer.

Selvom man rent teoretisk brugte hele beløbet til bonus for Salah, så er det igen en forretningsmodel som nemt kan replikeres af andre klubber oveni de giver en høj fastløn.
Ligesom vi er nød til at huske der er andet som skal dækkes end bare Salah's løn.
Senest rettet af TG12 tirsdag, 22. feb, 2022 14:26, rettet i alt 1 gang.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » tirsdag, 22. feb, 2022 13:56

TG12 skrev:
tirsdag, 22. feb, 2022 10:45
Redtothebone skrev:
mandag, 21. feb, 2022 20:21
Der blev solgt 816.000 trøjer med Salah på i 2021, så der skulle være lidt at smide efter ham 🙂
Ahhh det trøjesalg finansiere ikke Salah's løn..

Vi får 20% af salget per solgt trøje med NIke aftalen.
En trøje sælges vel for ca. 500kr

816.000 x 500 * 0,2 = DKK 81.6m, eller £9.137m, fordelt på 52 uger vil det give en ugeløn svarende til ca. £175k.

Dette er i bedste tilfælde halvdelen af det beløb der snakkes om i mdierne (£350-400k).

Selvom man rent teoretisk brugte hele beløbet til bonus for Salah, så er det igen en forretningsmodel som nemt kan replikeres af andre klubber oveni de giver en høj fastløn.
Ligesom vi er nød til at huske der er andet som skal dækkes end bare Salah's løn.
Med i den evindelige trøjesalgs-debat hører jo også, at langt langt de fleste, der køber en trøje med Salah på ryggen, ville købe en trøje med en anden spiller på ryggen, hvis Salah ikke var i klubben.
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 22. feb, 2022 15:13

Jeg gider ikke gætte på hvad han skal have i løn, jeg kan bare konstatere at sammen med Van Dijk er han det størst aktiv klubben har både hvad angår kvalitet og kommerciel værdi, så ja selvfølgelig skal klubben strække sig langt for at beholde ham, Liverpool tjener mange penge på at have Salah i truppen.

Jeg er faktisk også ret overbevist om at det ikke kun er løn der er en del af forhandlingerne.

Samtidig hvis Salah skal erstattes af en fuldgod erstatning, så tænker jeg det kan blive endnu dyrere. Hvis Liverpool skal holde sig på toppen så skal vi hellere ikke sælge vores bedste spillere, imø er det et tegn på tilbagegang at sælge de bedste.

Det er i øvrigt også tankevækkende at der ingen snak er om at forlænge med Firmino, så hvad er planen ? Skal en eller begge sælges til sommer?

Skal den næste år hedde Salah, Haaland, Diaz som første valg ?
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2130
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 22. feb, 2022 15:21

texy skrev:
tirsdag, 22. feb, 2022 13:56
TG12 skrev:
tirsdag, 22. feb, 2022 10:45
Redtothebone skrev:
mandag, 21. feb, 2022 20:21
Der blev solgt 816.000 trøjer med Salah på i 2021, så der skulle være lidt at smide efter ham 🙂
Ahhh det trøjesalg finansiere ikke Salah's løn..

Vi får 20% af salget per solgt trøje med NIke aftalen.
En trøje sælges vel for ca. 500kr

816.000 x 500 * 0,2 = DKK 81.6m, eller £9.137m, fordelt på 52 uger vil det give en ugeløn svarende til ca. £175k.

Dette er i bedste tilfælde halvdelen af det beløb der snakkes om i mdierne (£350-400k).

Selvom man rent teoretisk brugte hele beløbet til bonus for Salah, så er det igen en forretningsmodel som nemt kan replikeres af andre klubber oveni de giver en høj fastløn.
Ligesom vi er nød til at huske der er andet som skal dækkes end bare Salah's løn.
Med i den evindelige trøjesalgs-debat hører jo også, at langt langt de fleste, der køber en trøje med Salah på ryggen, ville købe en trøje med en anden spiller på ryggen, hvis Salah ikke var i klubben.
At jeg nævner trøjsalget var egentlig mest for at pointere at Salah er det største aktiv klubben har, og det vil være være umådelig dårlig symbolværdi hvis vi sælger vores bedste spillere imø.
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » fredag, 25. feb, 2022 08:41


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » lørdag, 26. feb, 2022 07:27


Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 26. feb, 2022 09:08

Niels K skrev:
lørdag, 26. feb, 2022 07:27
Jeg husker af en eller anden grund ikke Michael Owen som scorende SÅ mange mål SÅ hurtigt. Måske min underbevidsthed forsøger at reducere hans betydning for klubben efter at han skiftede til arvefjenden? :dontknow:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » søndag, 06. mar, 2022 11:46


Besvar