11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. sep, 2018 13:44

Niels K skrev:Har Salah stadig problemer med skulderen, og kan det være medvirkende til den lidt "sløje" start ?

http://www.hitc.com/en-gb/2018/09/20/ac ... ill-strug/
Tjooo måske. Det kan også være placebo-plaster.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » torsdag, 20. sep, 2018 13:52

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:Har Salah stadig problemer med skulderen, og kan det være medvirkende til den lidt "sløje" start ?

http://www.hitc.com/en-gb/2018/09/20/ac ... ill-strug/
Tjooo måske. Det kan også være placebo-plaster.


Sent from my iPhone using Tapatalk
:D Arh, mon dog ?

Hans humør skulle i hvert fald ikke fejle noget, så nu må alle spekulationerne forstumme:

https://www.givemesport.com/1391685-sal ... toplay=off

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. sep, 2018 13:59

Niels K skrev: :D Arh, mon dog ?
:mrgreen:

Nok ikke rigtigt, men hvis nu han har svært ved at stole 100% på sin skulder pga. tilbageværende ubehag(eller noget) så kan det jo godt være at fyssen lige bruger lidt ekstra så Salah er mere tryg.

Jeg tænker det er en skade der kan forsage ubehag i lang tid efter den er helet godt nok til at spille med.
Niels K skrev: Hans humør skulle i hvert fald ikke fejle noget, så nu må alle spekulationerne forstumme:
Jeg beundrer din optimisme Hr. K! ;)

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af F1rm1no » mandag, 24. sep, 2018 20:58

Tillykke til MO med årets puskas award for målet mod Everton

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af And I'm Javert » mandag, 24. sep, 2018 21:25

Tillykke med Puskas. Men ... altså i min verden var det ikke engang hans bedste mål sidste år (Roma og Tottenham). Jeg ville stadig ikke have valgt nogle af dem. For mig er Ronaldo/Bale de bedste. Jeg er ellers generelt ikke en saksesparksmand.
Do not forget my name!

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af F1rm1no » mandag, 24. sep, 2018 21:34

And I'm Javert skrev:Tillykke med Puskas. Men ... altså i min verden var det ikke engang hans bedste mål sidste år (Roma og Tottenham). Jeg ville stadig ikke have valgt nogle af dem. For mig er Ronaldo/Bale de bedste. Jeg er ellers generelt ikke en saksesparksmand.
Men er det egentlig sværere at lave et saksespark end at afdrible 4 mand på 2kvm og hakke den op i hjørnet? Det er nok individuelt hvad man er til men jeg synes faktisk mo's er bedre, men ja Roma og spurs var måske endnu bedre..



Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Fowler89 » mandag, 24. sep, 2018 21:44



Lidt underligt at det er årets mål, men tillykke :)

Edit: Glemte helt at det blev valgt med online stemmer, det egyptiske folk har været igang. :D

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » mandag, 24. sep, 2018 22:22

Men sindsygt at han ikke kommer på årets hold.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 24. sep, 2018 22:27

Modric vinder kun pga CL finalen, som han vandt, og WC finalen. For at vinde disse normeringer, er det min fornemmelse, at man skal vinde titler.

Salah viste højere klasser end Modric. Kun Ronaldo viste ligeså høj klasse.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af And I'm Javert » mandag, 24. sep, 2018 22:30

F1rm1no skrev:
And I'm Javert skrev:Tillykke med Puskas. Men ... altså i min verden var det ikke engang hans bedste mål sidste år (Roma og Tottenham). Jeg ville stadig ikke have valgt nogle af dem. For mig er Ronaldo/Bale de bedste. Jeg er ellers generelt ikke en saksesparksmand.
Men er det egentlig sværere at lave et saksespark end at afdrible 4 mand på 2kvm og hakke den op i hjørnet? Det er nok individuelt hvad man er til men jeg synes faktisk mo's er bedre, men ja Roma og spurs var måske endnu bedre..



Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Nej, jeg er nemlig af samme overbevisning, hvorfor jeg også skriver, jeg ikke er saksesparksmand. Dog synes jeg Ronaldo og Bales var helt ekstraordinære. Ligesom Emre Cans mod Watford. Men jeg ville klart have foretrukket Mos mål mod Tottenham, hvor han virkelig scorede i en umulig situation. Jeg kan huske Johan Elmander scorede et lignende mål for Bolton tilbage i starten af dette årti. Et vidunderligt mål, men jeg ville ikke sætte det helt op på en Puskas. Årets mål nominering, helt sikkert, men ikke en Puskas.

Uanset hvad, jeg er generelt meget til holdmål. Jack Wilsheres mod Norwich, eksempelvis.
Do not forget my name!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 25. sep, 2018 10:09

And I'm Javert skrev:
F1rm1no skrev:
And I'm Javert skrev:Tillykke med Puskas. Men ... altså i min verden var det ikke engang hans bedste mål sidste år (Roma og Tottenham). Jeg ville stadig ikke have valgt nogle af dem. For mig er Ronaldo/Bale de bedste. Jeg er ellers generelt ikke en saksesparksmand.
Men er det egentlig sværere at lave et saksespark end at afdrible 4 mand på 2kvm og hakke den op i hjørnet? Det er nok individuelt hvad man er til men jeg synes faktisk mo's er bedre, men ja Roma og spurs var måske endnu bedre..



Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Nej, jeg er nemlig af samme overbevisning, hvorfor jeg også skriver, jeg ikke er saksesparksmand. Dog synes jeg Ronaldo og Bales var helt ekstraordinære. Ligesom Emre Cans mod Watford. Men jeg ville klart have foretrukket Mos mål mod Tottenham, hvor han virkelig scorede i en umulig situation. Jeg kan huske Johan Elmander scorede et lignende mål for Bolton tilbage i starten af dette årti. Et vidunderligt mål, men jeg ville ikke sætte det helt op på en Puskas. Årets mål nominering, helt sikkert, men ikke en Puskas.

Uanset hvad, jeg er generelt meget til holdmål. Jack Wilsheres mod Norwich, eksempelvis.
Bale rammer den egentlig ikke specielt godt, og havde Karius ikke lavet et lille hop inden, havde han reddet den. Ronaldo får al den tid i verden han vil have til at lave sit spark - så nej, jeg syntes ingen af dem er videre imponerende. Cans sakse er niveauer over de to. Der er dog flere af de andre nominerede jeg syntes der bedre, som det frispark, der knækker op i modsatte hjørne langt udefra og det skorpionspark og også den flyvende helflugter, som ham fra en eller anden latinamerikansk liga får sparket ind.
Og Messis mål er også genialt - eller ja, selve målet er ikke, men den måde han tager den ned på og tager en dribling videre, er det der imø. igen og igen gør ham til verdens bedste spiller. Får han får det til at se legende let ud.

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af And I'm Javert » tirsdag, 25. sep, 2018 10:26

Bojangles skrev:Bale rammer den egentlig ikke specielt godt, og havde Karius ikke lavet et lille hop inden, havde han reddet den. Ronaldo får al den tid i verden han vil have til at lave sit spark - så nej, jeg syntes ingen af dem er videre imponerende. Cans sakse er niveauer over de to. Der er dog flere af de andre nominerede jeg syntes der bedre, som det frispark, der knækker op i modsatte hjørne langt udefra og det skorpionspark og også den flyvende helflugter, som ham fra en eller anden latinamerikansk liga får sparket ind.
Og Messis mål er også genialt - eller ja, selve målet er ikke, men den måde han tager den ned på og tager en dribling videre, er det der imø. igen og igen gør ham til verdens bedste spiller. Får han får det til at se legende let ud.
Jeg er så absolut enig i at Cans er bedre. Han skal sparke i boldens retning i en svær højde ihøj fart, og han skal vende sig 180 grader. Helt fantastisk. Det jeg godt kan lide ved Bale og Ronaldos saksespark er den helt utrolige fart, styrke og energi de får i deres spark. Den eksplosivitet og elegance synes jeg vejer meget for deres mål. Jeg synes slet ikke, de skal tales ned som mindre mål, fordi Karius har en dårlig dag og Ronaldo får masser af tid.
Jeg skal faktisk indrømme, jeg ikke har fået set de andre mål. Jeg kan desværre kun vurdere det ud fra Salah, Bale og Ronaldo.
Do not forget my name!

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af And I'm Javert » tirsdag, 25. sep, 2018 10:28

Men altså, apples and oranges.

Grunden til, jeg slog det op første gang, var faktisk mest fordi, jeg ikke synes, det egentlig bare var Salahs bedste mål sidste sæson. Den synes jeg går til målet mod Tottenham.
Do not forget my name!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 25. sep, 2018 11:34

Hr. Drejer skrev:Modric vinder kun pga CL finalen, som han vandt, og WC finalen. For at vinde disse normeringer, er det min fornemmelse, at man skal vinde titler.

Salah viste højere klasser end Modric. Kun Ronaldo viste ligeså høj klasse.
true.

Men Modric spillede godt til VM, det gjorde Salah og Ronaldo ikke, eller Ronaldo startede som lyn og torden og så tog han på ferie. Jeg kan godt forstå at VM vægter så højt som det gør, også selvom jeg ikke er helt enig.

Jeg syntes også det er mærkeligt at man har årets spiller og ikke sæsonens, alt hvad du laver i efteråret og tidlig vinter er spildt arbejde hvis du gerne vil vinde individuel fodbold hæder. Da Cannavaro vandt Ballon d'Or havde han da et kedeligt efterår, men det var ligemeget. Det år var der i øvrigt ikke nogen tvivl(imø) om at Ronaldinho var niveauer over alle andre og et dårligt VM burde vel ikke have været nok til at han ikke vandt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. sep, 2018 12:07

Filos of Isk skrev:
Hr. Drejer skrev:Modric vinder kun pga CL finalen, som han vandt, og WC finalen. For at vinde disse normeringer, er det min fornemmelse, at man skal vinde titler.

Salah viste højere klasser end Modric. Kun Ronaldo viste ligeså høj klasse.
true.

Men Modric spillede godt til VM, det gjorde Salah og Ronaldo ikke, eller Ronaldo startede som lyn og torden og så tog han på ferie. Jeg kan godt forstå at VM vægter så højt som det gør, også selvom jeg ikke er helt enig.

Jeg syntes også det er mærkeligt at man har årets spiller og ikke sæsonens, alt hvad du laver i efteråret og tidlig vinter er spildt arbejde hvis du gerne vil vinde individuel fodbold hæder. Da Cannavaro vandt Ballon d'Or havde han da et kedeligt efterår, men det var ligemeget. Det år var der i øvrigt ikke nogen tvivl(imø) om at Ronaldinho var niveauer over alle andre og et dårligt VM burde vel ikke have været nok til at han ikke vandt.
Enig i at Cannavaro var et underligt valg. Det var ligesom om at det skulle være en verdensmester, og så faldt valget på ham. På den anden side, så er det utrolig sjældent at en forsvarsspiller eller en målmand vinder disse kåringer. Folket vil gerne at det blive en målscorer eller en dribler, en offensiv spiller. En spiller som sælger billetter, og som viser spillet fra sin smukkeste side. De spillere som skal forhindre de andre i at score, ja, de bliver ofte henvist til sekunda placeringer i disse kåringer.

Måske er det selve formen den er galt med. Hvad nu hvis man havde en MVP ligesom i USA, og så man kårede den bedste målmand, forsvarsspiller, midtbanespiller og angriber, så tror jeg kåringen vil blive mere præcis, da både en målmand, forsvarsspiller, midtbanespiller og angriber kan være sit holds mest værdifulde spiller.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar