11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niche » mandag, 26. jun, 2017 09:25

Moral er godt... Dobbeltmoral er så dobbelt så godt!

Brugeravatar
JanRude
Indlæg: 295
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:29
Geografisk sted: Odense C
Alder: 52

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af JanRude » mandag, 26. jun, 2017 10:50

Thommo skrev:
Niche skrev:og det tenderer religiøs racisme
ALT tolkes som racisme, så det giver jeg ikke en dyt for. Kæft politisk korrekthed er til at brække sig over. Man må ikke brokke sig over en dyt, specielt ikke religion uha da,skal vi ikke starte med at kalde hinanden for "hen" på dette forum, ligesom i bøsse sverige, som er bæ korrekte, alt andet er jo reelt kvinde racisme. Kom frisk med strikke opskrifterne :violin: Gætter på du er er medlem af enhedslisten.....Er det enhedslisten racisme???

P.S polistisk korrekthed er en af mine kæpheste.

Og on topic, jeg holder på det er en røverpris,, 5 mål 13 assist om 365 dage er mit gæt, hvis Klopp bruger ham jævnligt altså. Nu håber jeg, at jeg husker at tjekke næste sommer
Jamen dog hvor du kan. Det er ikke småting du får fyret af. "Bøssesverige", "bækorrekte", "kvinderacisme", "Enhedslistenracisme" og fordomme om hvad folk på forum stemmer etc. Fordomme har du vist nok af? Du har gennem flere år på forum, forurenet siderne med dit sprog og intolerante udgydelser. Du burde ganske enkelt udelukkes med den slags udtalelser.
“Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live”
- Charles Bukowski

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Callesen » mandag, 26. jun, 2017 11:40

Jeg er egentlig lidt ligeglad med religion, det må være op til den enkelte. MEN Salah har tidligere nægtet at ville spille kampe i Israel (endte dog med at spille den alligevel) og give hold til modstanderen pga. sin tro.

Det ser jeg et relativt stort problem i.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 81607.html

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Weissmuller » mandag, 26. jun, 2017 13:04

Det lader mig som udgangspunkt iskold, om folk tror på Allah, Jesus, Odin eller Spaghettimonstrede.
Men syntes det bliver et problem, hvis religion går forud for lovgivning, og det at passe sit arbejde, det værende fodboldspiller eller kassedame.
Syntes at kunne mindes, at Sulley Muntar, da han var i Interi, engang holdte ramadan midt i sæsonen. Det ville jeg ærligt talt have det lidt stramt med, hvis en af vores spillere gjorde det.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niche » mandag, 26. jun, 2017 13:42

Callesen skrev:Jeg er egentlig lidt ligeglad med religion, det må være op til den enkelte. MEN Salah har tidligere nægtet at ville spille kampe i Israel (endte dog med at spille den alligevel) og give hold til modstanderen pga. sin tro.

Det ser jeg et relativt stort problem i.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 81607.html
Jeg er fuldstændig enig, men hvor gammel var han den gang? Har andre ikke dummet sig i ungdoms kådhed, og så er blevet tilgivet? Noget kunne da tyde på, at han er blevet banket på plads, og der har ikke mig bekendt været problemer i den retning siden.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » mandag, 26. jun, 2017 13:54

Niche skrev:
Callesen skrev:Jeg er egentlig lidt ligeglad med religion, det må være op til den enkelte. MEN Salah har tidligere nægtet at ville spille kampe i Israel (endte dog med at spille den alligevel) og give hold til modstanderen pga. sin tro.

Det ser jeg et relativt stort problem i.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 81607.html
Jeg er fuldstændig enig, men hvor gammel var han den gang? Har andre ikke dummet sig i ungdoms kådhed, og så er blevet tilgivet? Noget kunne da tyde på, at han er blevet banket på plads, og der har ikke mig bekendt været problemer i den retning siden.

Mon ikke penge guden er større end Abrahams, når det kommer til stykket. Den slags ses jo som oftes i de hellige kredse.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Callesen » mandag, 26. jun, 2017 14:42

@Niche

Helt klart. Det har vi alle sammen. Spørgsmålet er om han har lært af det eller ej og i hvilken grad. Måske bliver det aldrig et problem i tilfælde af at vi ikke skal møde et hold fra Israel eller lign.

Jeg vil selvfølgelig lade det komme ham til gode og så må vi se på det, hvis det i så fald bliver et problem en dag.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af sjampen » mandag, 26. jun, 2017 14:55

Weissmuller skrev:Det lader mig som udgangspunkt iskold, om folk tror på Allah, Jesus, Odin eller Spaghettimonstrede.
Men syntes det bliver et problem, hvis religion går forud for lovgivning, og det at passe sit arbejde, det værende fodboldspiller eller kassedame.
Syntes at kunne mindes, at Sulley Muntar, da han var i Interi, engang holdte ramadan midt i sæsonen. Det ville jeg ærligt talt have det lidt stramt med, hvis en af vores spillere gjorde det.
Så er det sq heldigt at den startede 3 dage efter vores sidste kamp, for både Emre Can og Sadio Mané holder ramadan, og Can gjorde det mens Tyskland spillede EM i 2016.

Apropros Israel, så er en UEFA dommer flere gange blevet nægtet indgang i Israel før han skulle dømme en kamp, det nævnte kommentatorerne i hvert fald i en af Hapoel Be'er Sheva EL gruppekampe, så det er en relativt svær problemstilling. Hvis man vil se lidt om hvorfor en spiller som Salah kunne finde på ikke at ville spille i Israel, kan man google dokumentaren med det mundrette navn "Forever Pure" også google lidt om Beitar Jerusalem og situationen bagefter, så man finder ud af at selvom det "kun er en lille gruppe", så er det ikke helt så lille en gruppe alligevel.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » mandag, 26. jun, 2017 15:02

Jeg så for noget tid siden, en dokumentar om netop Beitar Jerusalem, som købte to tjetjenske og muslimske spillere til klubben. Det blev ikke modtaget godt af klubbens fans, som udstødte de to spillere, samt deres egen, ellers højt elskede, anfører, idet han prøvede at støtte de to nye spillere.

Læs også lidt om det her: http://www.independent.co.uk/news/world ... 19748.html

Så jeg kan ærlig talt godt forstå, at der kan være problemer med at give hånd, de to folkefærd imellem.

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af sjampen » mandag, 26. jun, 2017 15:13

Mads T. skrev:Jeg så for noget tid siden, en dokumentar om netop Beitar Jerusalem, som købte to tjetjenske og muslimske spillere til klubben. Det blev ikke modtaget godt af klubbens fans, som udstødte de to spillere, samt deres egen, ellers højt elskede, anfører, idet han prøvede at støtte de to nye spillere.

Læs også lidt om det her: http://www.independent.co.uk/news/world ... 19748.html

Så jeg kan ærlig talt godt forstå, at der kan være problemer med at give hånd, de to folkefærd imellem.
Det er den dokumentar jeg nævner, Forever Pure. Den har for nyligt været vist på en DR kanal, så vidt jeg ved som en del af CPH:DOX.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » mandag, 26. jun, 2017 15:39

Jeg synes, at det er synd, at denne tråd har udviklet sig som det er tilfældet.

Den burde omhandle de kvaliteter, som Salah bringer til vores trup/hold, og hvordan vi forhåbentlig kan udnytte de kvaliteter til at gøre det endnu bedre i næste sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » mandag, 26. jun, 2017 18:42

Flere overbevisende Mo Salah stats:

https://www.fourfourtwo.com/features/an ... t-mo-salah

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » mandag, 26. jun, 2017 21:26

sjampen skrev:
Mads T. skrev:Jeg så for noget tid siden, en dokumentar om netop Beitar Jerusalem, som købte to tjetjenske og muslimske spillere til klubben. Det blev ikke modtaget godt af klubbens fans, som udstødte de to spillere, samt deres egen, ellers højt elskede, anfører, idet han prøvede at støtte de to nye spillere.

Læs også lidt om det her: http://www.independent.co.uk/news/world ... 19748.html

Så jeg kan ærlig talt godt forstå, at der kan være problemer med at give hånd, de to folkefærd imellem.
Det er den dokumentar jeg nævner, Forever Pure. Den har for nyligt været vist på en DR kanal, så vidt jeg ved som en del af CPH:DOX.
Arh ok, det lød også lidt derhen af, men kunne ikke husk navnet ;)

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Skovdal » onsdag, 28. jun, 2017 16:06

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -det-tweet

Det er sku ikke for skarpt det der, Salah... :doh1:
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 28. jun, 2017 17:25

Skovdal skrev:https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... -det-tweet

Det er sku ikke for skarpt det der, Salah... :doh1:

Det er fra 2016! Han kan vel ikke klandres, for sin manglende spåkugle.

Besvar