11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Fowler89
Indlæg: 1288
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Fowler89 » fredag, 17. nov, 2023 12:37

I behøver ikke andre kilder end Fabrizio Romano

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. nov, 2023 13:28

Cynwal skrev:
fredag, 17. nov, 2023 11:14
Hr. Drejer skrev:
fredag, 17. nov, 2023 09:04
Ifølge François Plateau hælder Salah til en kontraktforlængelse. Jeg tror jeg læste det på indkast.dk
Det er tungtvejende kilder du har fat i der........
Man må klamre sig til det hamlstrå man har... 8-)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Cynwal » fredag, 17. nov, 2023 21:33

Liden tue .......
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » lørdag, 18. nov, 2023 12:13

Salah vil utvivlsomt for evigt stå som en af vores allerstørste spillere. Og den opfattelse vil kun blive forstærket, når han engang har trukket sig tilbage fra fodbold og dermed vitterligt skal ses i et historisk perspektiv. Hvad han har leveret med et udgangspunkt som kantspiller er unikt.

Men som klub og fan befinder vi os lige nu i et mærkværdigt grænseland. Vi står med en af verdens måske allerbedste spillere, der konstant leverer offensivt og lader til at udvikle sit spil til at reflektere hans alder/fart på en måde, der sikrer at hans bidrag forbliver helt i top. Hvis vi havde uendelige midler, så fik han lov at dø med støvlerne på i klubben.

Men som en klub, der ikke koger bøgerne, er vi nødt til at tænke økonomi ind i at holde holdet friskt og konkurrencedygtigt. Vi er nødt til at gætte på, hvor længe vi tror, at Salah kan holde sit vanvittige niveau. Og vi er nødt til at vurdere, hvor dyrt det bliver at erstatte det, som han bidrager til holdet med.

Når jeg med ondt i maven skal til at forholde mig til, om Salah skal sælges for X millioner pund, så falder mine tanker straks på tre andre offensive legender. Torres, Suarez og Coutinho. Og de repræsenterer desværre hver især et forskelligt scenario.

Torres, som vel var vores mest effektive angriber nogensinde, ville ingen af os af med. Og jeg leger stadig i mit hoved med, hvad det ikke kunne være blevet til, hvis han havde fået lov at spille en sæson med Suarez, der kom i det januar-vindue, som Torres forlod os. Men hvis vi ikke lægger magiske Liverpool og Anfield til grund for Torres' verdensklasse, så solgte vi ham lige efter hans peak til en uhyre høj pris. Den Torres jeg husker, fik vi aldrig at se igen. Så reelt et perfekt salg, uanset at det gjorde vildt ondt.... og stadig gør det på undertegnede.

Suarez, var midt i sit peak. Han havde lige båret klubben igennem den nok mest underholdende sæson nogensinde, der endte i den mest grusomme fodboldmæssige smerte, jeg kan mindes. Der var masser af verdensklasse tilbage i ham, hvilket han demonstrerede i både Barcelona og vel reelt også i Atletico Madrid. Der kom mange penge ind på salget, men han kunne på ingen måde erstattes. Hvordan erstatter man en af verdens tre bedste spillere, når man ikke må spille med 12 spillere efterfølgende?

Coutinho, var i mine øjne også blandt verdens allerbedste, da vi mistede ham. Han var kreatøren, der dirigerede holdets offensiv uanset, om det var fra kanten, 10eren eller endda 8eren (hvem glemmer begrebet Fab 4?). Han havde opbygget en status i Liverpool, som kunne have ført til absolut legende-level. Klopp havde om nogen ret, da han sagde noget i stil med, at i Barcelona ville han bare blive endnu en spiller, men hvis han blev i Liverpool, ville de bygge en statue af ham, når karierren sluttede. Desværre blev drømmen om lettere adgang til trofæer, penge og alt muligt andet også i hans tilfælde for dragende. Til gengæld havde vi pludselig med Klopp og hans backroom staff et team med svaret på det førnævnte spørgsmål. Man køber tre spillere på andre positioner (Alisson, Van Dijk og Fabinho), der alle enten er eller er tæt på at være verdens bedste på deres position. Og så hjalp det nok lidt, at Klopp havde haft 18 måneder til at se Mané udvikle sig. Men det paradoksale i det vanvittigt gode salg var, at det igen (som med Torres) lod til, at vi sendte spilleren videre, inden nedturen ramte.

Og dermed er jeg tilbage ved Salah. Vi har nok lært af vores centrale midtbane-situation sidste sæson, at man kan komme til at holde fast i noget for længe på baggrund af tidligere delte succeser. Kigger man koldt og kynisk på Salah-situationen, så er det opgaven at undgå det scenario. Det er ingenlunde tilfældet i denne sæson. Han er nærmest bedre end nogensinde før. Så analytikerne skal "forudberegne", hvornår det er sandsynligt, at sådan et drop-off kan ske. Og så skal det sættes i relation til hans kontrakt, interessen for at købe ham, og Klopps tanker om Liverpool FC som hold efter Salah.

Jeg bryder mig ikke om min egen konklusion, fordi mit hjerte siger, at vi skal forlænge med Salah igen, da han må kunne levere i yderligere to sæsoner udover denne. Men mit hoved fortæller mig, at han skal levere PL til os denne sæson, og derefter skal vi cashe ind på en spiller, der fylder 32 til sommer. Hvis nogen kan forvalte £150M fornuftigt, så tænker jeg, at det er Klopp og hans team.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11283
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Cynwal » søndag, 19. nov, 2023 08:42

texy skrev:
lørdag, 18. nov, 2023 12:13
Jeg bryder mig ikke om min egen konklusion, fordi mit hjerte siger, at vi skal forlænge med Salah igen, da han må kunne levere i yderligere to sæsoner udover denne. Men mit hoved fortæller mig, at han skal levere PL til os denne sæson, og derefter skal vi cashe ind på en spiller, der fylder 32 til sommer. Hvis nogen kan forvalte £150M fornuftigt, så tænker jeg, at det er Klopp og hans team.
Jeg håber, at de nye "sub-verdensklasse men udviklingspotentiale til top-verdensklasse" spillere identificeres og handles ind inden vi sprænger bomben og sælger for £150-165 mill.

Venstre back er et område, som vi skal til at have kigget på. Er jeg den eneste, der er lidt lun på Viktor Kristiansen?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » søndag, 19. nov, 2023 14:13

Cynwal skrev:
søndag, 19. nov, 2023 08:42
texy skrev:
lørdag, 18. nov, 2023 12:13
Jeg bryder mig ikke om min egen konklusion, fordi mit hjerte siger, at vi skal forlænge med Salah igen, da han må kunne levere i yderligere to sæsoner udover denne. Men mit hoved fortæller mig, at han skal levere PL til os denne sæson, og derefter skal vi cashe ind på en spiller, der fylder 32 til sommer. Hvis nogen kan forvalte £150M fornuftigt, så tænker jeg, at det er Klopp og hans team.
Jeg håber, at de nye "sub-verdensklasse men udviklingspotentiale til top-verdensklasse" spillere identificeres og handles ind inden vi sprænger bomben og sælger for £150-165 mill.

Venstre back er et område, som vi skal til at have kigget på. Er jeg den eneste, der er lidt lun på Viktor Kristiansen?
Jeg er ikke lun på Viktor overhovedet. Blev vejet og fundet for let i Leicester.

I forhold til Salah, kan man indtil Real laver offentliggørelsen til sommer, lege med tanken om den eneste spiller, der 1:1 kan komme ind og gøre det mindst lige så godt (uanset, at der så er en af Diaz, Jota eller Gakpo, der skal lære at spille i højre side) - Mbappé. Realisme, Økonomi og alt muligt andet taler imod, at det på nogen måde kan ske, men når vi ud af det blå kunne byde £110M for Caicedo, vil jeg ikke ignorere den halve promilles chance, der måske findes.

Nogle andre dygtige spillere, der kunne løfte noget af opgaven, hvis vi kombinerer den med et løft på andre pladser er måske:

Sané, Gnabry, Wirtz og Saka.

Andre pladser. Du nævner selv venstre back.

Rico Henry.
Indtil han blev skadet, betragtede jeg Brentfords venstre back som en af de allerbedste. Han minder mig om en venstre back version af Reece James.

Pervis Estupinan.
Brightons dygtige offensive venstre back er også rendt ind i en skade. Vist ikke lige så slem som Henry's. Han er også et godt bud på en spiller, der med det samme kan løfte os. I hvert fald i forhold til Kostas.

Antonee Robinson.
Fulhams venstre back har en helt vild fart. Han mangler muligvis lidt på fysikken, men hans top-niveau er virkelig højt.

Med de tre nævnt er jeg dog nødt til at påpege, at jeg stadig ser Robbo som en af de bedste i verden. Hans energi er der stadig. Og hans nationalitet er ganske enkelt et behov, hvis vi drømmer om titler. I hvert fald indtil Doak er god nok.

Jeg hælder selv til, at vi har brug for en højre back, da jeg som nævnt alt for ofte ser Trent som vores fremtidige 6er. Til gengæld har jeg svært ved at finde de gode højre backs, som jeg mener, vi burde gå efter. Da jeg faktisk er ret tilfreds med Gomez' præstationer på positionen, vil jeg et eller andet sted ønske, at vi selv kan udvikle den næste. Om det kan blive Conor Bradley ved jeg ikke. Han har ikke brændt sig lige så meget ind på min nethinde, som Mabaya gjorde i forrige pre-season. Fatter slet ikke, hvor han blev af i løbet af sæsonen.

Og reelt skal der vel også en ny CB ind på et tidspunkt (tænker, at Matip skal erstattes, selvom Quansah stille og roligt er på vej). Jeg er selv fuldkommen solgt på danske Andreas Christensen. Men West Hams Aguerd synes jeg også er ufattelig dygtig. Og der er garanteret mange flere derude. Desværre missede vi Van de Veen, som indtil sin skade lignede et gigantisk scoop for Spurs.

Uanset hvad, så bliver det et anderledes fodboldhold, når Salah engang ikke længere der hos os.
Kloppite

AJJ
Indlæg: 2405
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » mandag, 29. jan, 2024 08:50

Nå, så røg Egypten ud. Det var da dejligt.

Mon ikke vi ser Salah tilbage den 10-2 mod Burnley?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » mandag, 29. jan, 2024 09:27

AJJ skrev:
mandag, 29. jan, 2024 08:50
Nå, så røg Egypten ud. Det var da dejligt.

Mon ikke vi ser Salah tilbage den 10-2 mod Burnley?
Tror, at han skulle til Liverpool i tilfælde af netop dette scenario. Man vidste, at han ikke ville blive klar til den næste kamp, og hvis Egypten røg ud, så ville der måske være en chance for at få ham klar til Arsenal-kampen.

Det er i hvert fald håbet.

I forhold til Salah, så er Klopps beslutning måske markøren på, at vi også bør sælge Salah dyrt denne sommer. Risikoen er, at en ny manager ikke har helt samme spillestil som Klopp, og at vi dermed ikke vil få det samme ud af ham længere. Derudover, så er det også lidt ildevarslende, når en 31 årig spiller, der laver mange højintense løb, begynder at få fiber/muskelskader.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. jan, 2024 11:48

Salah bliver 32 til sommer. Jeg tror heller ikke han vil starte op med en træner, nyt projekt, ny spillestil.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2127
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » mandag, 29. jan, 2024 13:09

Hr. Drejer skrev:
mandag, 29. jan, 2024 11:48
Salah bliver 32 til sommer. Jeg tror heller ikke han vil starte op med en træner, nyt projekt, ny spillestil.
Hvis han skifter klub så hedder det vel også ny træner, nyt projekt, ny spillestil....
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. jan, 2024 14:36

Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:09
Hr. Drejer skrev:
mandag, 29. jan, 2024 11:48
Salah bliver 32 til sommer. Jeg tror heller ikke han vil starte op med en træner, nyt projekt, ny spillestil.
Hvis han skifter klub så hedder det vel også ny træner, nyt projekt, ny spillestil....
hmmm, måske/måske ikke. En ny klub repræsenterer et nyt kapitel.

Undervurdér ikke Klopps tiltrækningskraft på spillerne. VDV har udtalt i dag at han ikke ved om han er i Liverpool til den nye sæson, da han ikke ved hvem træneren bliver og hvordan vi kommer til at spille. Jeg tror også at en spiller som VDV kan smutte. Han har alderen til et sidste eventyr. Der kan sagtens ryge nogle profiler, ligesom der gjorde i sommers, hvor Hendo og Fabinho smuttede.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » onsdag, 31. jan, 2024 16:58

Hr. Drejer skrev:
mandag, 29. jan, 2024 14:36
Redtothebone skrev:
mandag, 29. jan, 2024 13:09
Hr. Drejer skrev:
mandag, 29. jan, 2024 11:48
Salah bliver 32 til sommer. Jeg tror heller ikke han vil starte op med en træner, nyt projekt, ny spillestil.
Hvis han skifter klub så hedder det vel også ny træner, nyt projekt, ny spillestil....
hmmm, måske/måske ikke. En ny klub repræsenterer et nyt kapitel.

Undervurdér ikke Klopps tiltrækningskraft på spillerne. VDV har udtalt i dag at han ikke ved om han er i Liverpool til den nye sæson, da han ikke ved hvem træneren bliver og hvordan vi kommer til at spille. Jeg tror også at en spiller som VDV kan smutte. Han har alderen til et sidste eventyr. Der kan sagtens ryge nogle profiler, ligesom der gjorde i sommers, hvor Hendo og Fabinho smuttede.
Naturligvis er Klopp og har Klopp været en faktor i at tiltrække spillere, men ifht. hvorvidt Klopp, eller VvD bliver er Klopp nok kun én del af en større ligning, sammen med faktorer som;

- Hvem bliver ny træner
- Hvilken rolle vil han give mig på holdet
- Hvordan ønsker han at spille bold?
- Hvilke klubber kan jeg komme til?
- Er disse klubbe et bedre bud på at vinde trofæer?
- Løn

Jeg respektere fuldt ud VVD siger som han gør, og skifter han fordi han ikke ser projektet som noget han kan se sig selv i, så er det da kun rimeligt.

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af bblauritzen » søndag, 03. mar, 2024 14:05

Det kommer nok ikke som nogen overraskelse at rygterne går. PLBold skriver at Mido - Salahs tidligere holdkammerat og nu fordboldekspert - har meldt ud at en kontrakt med Al-Ittihad allerede er underskrevet:

https://www.plbold.dk/nyhed/mohamed-sal ... vet-under/

Selvfølgelig kun rygter men det ville alligevel overraske mig meget hvis Salah var at finde på Anfield næste sæson..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » søndag, 03. mar, 2024 14:13

Mido er en idiot. Dermed ikk sagt, at det ikke kan passe. Og jeg tror også sandsynligheden for et salg er stort. Hvis vi taler et rekord stort bud, så vil det være gode midler til en ny træner til at opbygge sit eget hold.
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak
Indlæg: 3075
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af mortenbak » søndag, 03. mar, 2024 14:20

Det går jo også meget godt uden Salah.
Det er da ikke ham jeg savner mest.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar