11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 28. jun, 2017 17:44

Haha, argh come on. Måske enkelte liverpoolfans trænger til nye sko. :lol:

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Skovdal » onsdag, 28. jun, 2017 18:52

Haha, beklager boys! Jeg missede sku lige den var fra sidste år i farten. My bad :oops:
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 04. jul, 2017 12:12

Jeg vil bare lige sige, at den her tråd var en sand fornøjelse at læse igennem. Måske den bedste nogensinde. Sikke termer og etiske problemstillinger, der er med i tråden. Sikke citater. Især argumentet omkring, at man ikke gider se på nogen bede - altså medmindre man er kristen og laver en lynhurtig og meget diskret gestus - er stærkt.

Jeg vil nøjes med at sige velkommen til, Salah. Og jeg er fuldkommen ligeglad med, hvordan du fejrer dine mål - for min skyld kan du smadre et tæppe i græsset og bede hårdt i retning Mekka.
Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. jul, 2017 09:34

AndreasN skrev:Jeg vil bare lige sige, at den her tråd var en sand fornøjelse at læse igennem. Måske den bedste nogensinde. Sikke termer og etiske problemstillinger, der er med i tråden. Sikke citater. Især argumentet omkring, at man ikke gider se på nogen bede - altså medmindre man er kristen og laver en lynhurtig og meget diskret gestus - er stærkt.

Jeg vil nøjes med at sige velkommen til, Salah. Og jeg er fuldkommen ligeglad med, hvordan du fejrer dine mål - for min skyld kan du smadre et tæppe i græsset og bede hårdt i retning Mekka.
Får man gult kort for det? Så skal han nøjes med at score et mål pr. kamp, det er vel også okay...

Jeg glæder mig også rigtig meget til at Salah kommer i gang. Hans fart alene er hårdt tiltrængt oppe foran. Det kan godt være han aldrig bliver den nye Messi, men så havde han nok også været noget dyrere. Det gode er at vi nu har ham og Mané på fløjene, så det ikke er nødvendigt at den ene fløj er sublim, fordi begge fløje er gode og hurtige.
Jeg tror at Salah kan bringe en masse balance ind i vores offensiv og gøre hele enheden bedre. Det forudsætter selvfølgelig at han og Mané får en masse kampe sammen, hvis den ene bliver skadet er vi jo lige vidt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 05. jul, 2017 09:38

Niels K skrev:Flere overbevisende Mo Salah stats:

https://www.fourfourtwo.com/features/an ... t-mo-salah
How Roma's playing style changed without Salah:

Fast tempo: -63 %
counter attack - 22%
build up + 10 %
Sustained Threat + 7 %

tempo og kortere opbygningsfaser, lige hvad vi mangler. ok, hvis jeg var imod en Salah transfer så ville jeg nok påstå at statistikker er usikre og at tempo i sig selv ikke løser nogle problemer osv. jeg ville være rigtig kedelig ville jeg.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. aug, 2017 10:49

Han er startet fint. Men hans afslutninger skal der arbejdes benhårdt med.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niche » onsdag, 16. aug, 2017 13:24

Hr. Drejer skrev:Han er startet fint. Men hans afslutninger skal der arbejdes benhårdt med.
Hans højre en er ikke eksisterende i forhold til at sparke til en bold, men det vidste vi. Til gengæld er han en ganske dygtig afslutter med venstre, og han har da haft en god impact allerede. Noget vi her på forum altid skriger efter er, at nye spillere skal gøre en forskel fra dag ét, og det må man sige, at Mo har. Mit bud er, at han kun bliver bedre med tiden.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 16. aug, 2017 13:29

Ja, det tror jeg også. Han er på vej ind i sin bedste fodboldalder, og jeg tror også han mentalt er klar til at vise, at han kan begå sig i PL, efter hans mislykkedes ophold i Chelsea.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af MP » onsdag, 16. aug, 2017 13:35

Man håber vel han bliver lidt en Mané 2.0 for hold da fast han er vild i øjeblikket.

Salah har farten og teknikken til det, men han mangler måske at være lidt mere direkte og have lidt mere power. Jeg tror dog også det er noget der bygges på når han har vænnet sig til klubben og ligaen og får opbygget lidt selvtillid. Så tror jeg han bliver ligeså målfarlig som den anden Afrikaner på modsatte kant.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 25. sep, 2017 19:43

Salah fortjener stor ros for sin start i klubben.

Salah fremhæves ofte for sin fart, men jeg synes faktisk, at det er Salahs spilforståelse som er hans spidskompetence. Salah er eminent til at læse spillet og opfatte, hvor og hvornår han skal tage løbene. Det resulterer i, at Salah ofte kommer frem til chancer som andre medspillere aldrig ville få muligheden for. Det er guf for spillere som Coutinho, Firmino og Lallana, der ligeledes besidder en god spilforståelse, da de kan iscenesætte Salah.

Salah besidder ikke samme elegance som Coutinho og Mane, men han kan vise sig at blive ligeså effektiv. Han minder mig på visse områder om en hurtig udgave af Dirk Kuyt. En spiller hvis arbejdsomhed og fodboldhjerne er guld værd for et hold, men som aldrig trækker de store overskifter, da hans kvaliteter på bolden overskygges af de største profiler.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » mandag, 25. sep, 2017 21:08

Jeg er overrasket over, hvor god fysik Salah egentlig har. Selvom han er lille, så kan han fint holde forsvarspillere der er et hoved højere og en halv meter bredere fra bolden. Han indgår i øvrigt godt i vores pasningsspil og viser fornuftigt teknik. Havde han været lidt skarpere foran mål, havde han været topscorer i PL nu.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 26. sep, 2017 11:40

Salah er den dygtige venstrefodede offensiv spiller vi har skullet hente siden 07/08 sæsonen sluttede. Dengang var han nok lidt for ung og Silva, Mata var vel frontrunners, men ak, vi skulle have råd til Robbie Keane så vi måtte nøjes med Riera.

Han har fået en rigtig god start i klubben, mit eneste problem er hvad vi gør når han bliver skadet :(
ja, vi kan rykke Mané over og spille Coutinho på Manés plads og Lallana på COutinhos, men jeg er ikke meget for de der kæmpe rokeringer af førsteholdsspillere.

Lad os håbe vi kan passe godt på ham.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » tirsdag, 26. sep, 2017 12:01

Jeg er helt med på, at Salah sagtens kunne have været topscorer i PL, hvis han havde været endnu skarpere. Men jeg tror, at en smule af fokus af og til mangler, fordi han arbejder knald-hårdt for at komme frem til så mange chancer som muligt i kampene. Og jeg vil hellere have, at vi på den måde oftere presser modstandernes forsvar, end at spillerens conversion rate eventuelt forbedres på grund af en lidt mindre aggressiv spillestil, hvis det ellers på nogen måde var en option at bytte rundt.

Og generelt har jeg meget svært ved at omtale en spille som ineffektiv (hvis det ellers er det vi gør), når han som kantspiller har 6 mål og 2 assists i 9 kampe.

Generelt kan vi vist i det hele taget ikke brokke os over vores offensive spilleres bidrag.

Firmino har 4 mål og 3 assists i 9 kampe. Og Mané har 3 mål og 1 assist i 7 kampe.

Og nu har vi så endelig Coutinho tilbage også.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 26. sep, 2017 19:45

texy skrev:Jeg er helt med på, at Salah sagtens kunne have været topscorer i PL, hvis han havde været endnu skarpere. Men jeg tror, at en smule af fokus af og til mangler, fordi han arbejder knald-hårdt for at komme frem til så mange chancer som muligt i kampene. Og jeg vil hellere have, at vi på den måde oftere presser modstandernes forsvar, end at spillerens conversion rate eventuelt forbedres på grund af en lidt mindre aggressiv spillestil, hvis det ellers på nogen måde var en option at bytte rundt.

Og generelt har jeg meget svært ved at omtale en spille som ineffektiv (hvis det ellers er det vi gør), når han som kantspiller har 6 mål og 2 assists i 9 kampe.

Generelt kan vi vist i det hele taget ikke brokke os over vores offensive spilleres bidrag.

Firmino har 4 mål og 3 assists i 9 kampe. Og Mané har 3 mål og 1 assist i 7 kampe.

Og nu har vi så endelig Coutinho tilbage også.
Det er jo ikke så fedt, at Salah ikke er mere kølig foran kassen, men det var nu positivt ment, idet han netop kommer frem til alle de chancer som han gør.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af texy » lørdag, 04. nov, 2017 08:28

Salah bliver simpelthen et bedre og bedre køb for hver dag, der går. Nu har han åbenbart selv sørget for at blive udeladt af Egyptens trup, så han kan passe på sig selv og være klar for Liverpool.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... t-13856364

Fantastisk.
Kloppite

Besvar